Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odpale rano silnik(oczywiscie czekam musowe 3 min zanim wyjade)

 

Musowe 3 minuty ? Możesz rozwinąć ten wątek ? Z tego co wiem odpalam i jadę, oczywiście na zimnej nie przeginając.

 

Lepiej te 10-20 sekund poczekać aż się dobrze olej po silniku rozprowadzi.

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
odpale rano silnik(oczywiscie czekam musowe 3 min zanim wyjade)

 

Musowe 3 minuty ? Możesz rozwinąć ten wątek ? Z tego co wiem odpalam i jadę, oczywiście na zimnej nie przeginając.

 

Mam takie chorą zasade :) że nie ruszam szybciej jak

silnik nie pochodzi te 2-3 min latem,a zimą 5-6min

 

Poprostu tak jestem nauczony :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
odpale rano silnik(oczywiscie czekam musowe 3 min zanim wyjade)

 

Musowe 3 minuty ? Możesz rozwinąć ten wątek ? Z tego co wiem odpalam i jadę, oczywiście na zimnej nie przeginając.

 

Mam takie chorą zasade :) że nie ruszam szybciej jak

silnik nie pochodzi te 2-3 min latem,a zimą 5-6min

 

Poprostu tak jestem nauczony :wink:

 

Bez przesady, 1 minuta maks wystarczy, do tego można przewachlować po przełozeniach 2-3 razy, powoli.

Zreszta, skrzynia powinna ciągnąc już po 1 sek od załączenia D. Czas rozgrzewania na postoju nie ma znaczenia.

 

 

Ja jako ciekawostkę wam powiem, że mimo remontu mojej skrzyni miałem dziwne objawy. Czasami "tąpnięcie" po nagłym puszczeniu gazy, rozpinała i zapinała lock-up na 5 tym biegu przy puszczeniu gazu... Zmieniłem przepływomierz bo padł, skasowałem adaptację i przepływki i skrzyni, objawy znikneły... skrzynia pracuje jak nigdy....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
odpale rano silnik(oczywiscie czekam musowe 3 min zanim wyjade)

 

Musowe 3 minuty ? Możesz rozwinąć ten wątek ? Z tego co wiem odpalam i jadę, oczywiście na zimnej nie przeginając.

 

Mam takie chorą zasade :) że nie ruszam szybciej jak

silnik nie pochodzi te 2-3 min latem,a zimą 5-6min

 

Poprostu tak jestem nauczony :wink:

 

Ruszamy autem niezwlocznie po uruchomieniu. Nagrzewanie auta na postoju jest nieskuteczne i dodatkowo niszczy katalizator.

Opublikowano

m330d

Zreszta, skrzynia powinna ciągnąc już po 1 sek od załączenia D. Czas rozgrzewania na postoju nie ma znaczenia.

 

u mnie czuc "ciagniecie" -przy wlaczonym hamulcu - od razu po przesunieciu wajchy.

tak samo przy przesunieciu na D albo R ciagnie od razu z chwila zmiany wajchy - napewno szybciej niz 1 sekunda. po puszczeniu hamulca od razu jedzie do tylu lub do przodu - jak sie przygazuje to po prostu jedzie szybciej. nie ma mowy o żadnych opóznieniach, szarpaniu czy ślizganiu - tak powinna chodzic sprawna skrzynia.

Opublikowano
po puszczeniu hamulca od razu jedzie do tylu lub do przodu - jak sie przygazuje to po prostu jedzie szybciej. nie ma mowy o żadnych opóznieniach, szarpaniu czy ślizganiu - tak powinna chodzic sprawna skrzynia.

 

Dokładnie tak mi pracowała skrzynka przed naprawą :/

Opublikowano

Skrzynia po wlaczeniu na R chyba nie powinna ciagnac w tym samym momencie, tylko z minimalnym odstepem czasowym.

 

Przynajmniej tak wynika z roznych zrodel w necie o skrzyniach i podobno jest to normalne.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

I tak nacieszyłem się super wynalazkiem jakim jest ta cudowna bezawaryjna skrzynia GM :) Panowie nigdy wiecej takiego automatu w BMW nigdy nigdy i nie piszcie tutaj, że pewnie ją katowałe bo tak nie było !!!

Bezawaryjna skrzynia w której należy wymieniać olej nie wytrzymała predkości 160 km/h :) ciekawe wlałem olej jaki zalecaliście (7045E) i co rozpuściło węża od chłodnicy oleju skrzynia weszła w tryb awaryjni i tutaj był jej koniec.

Jezdziła ona przez chwile na Esso później wlałem Texamatic 7045E wasze rady

Panowie jeżeli skrzynia nie szarpie nie ruszajcie wymiany oleju !!!!!!

brokat_
Opublikowano

brokat

co rozpuściło węża od chłodnicy oleju skrzynia weszła w tryb awaryjni i tutaj był jej koniec.

Jezdziła ona przez chwile na Esso później wlałem Texamatic 7045E wasze rady

 

rozpuscilo od srodka waz i syf rzucilo na pompe? czy sie rozszczelnil i zrobil sie wyciek?

moze ktos ci te przewody odkręcał i złamał czy cos takiego, troche dziwne, że w aucie 8 letnim waż się rozpuścił

Opublikowano
rozpuscilo od srodka waz i syf rzucilo na pompe? czy sie rozszczelnil i zrobil sie wyciek?

moze ktos ci te przewody odkręcał i złamał czy cos takiego, troche dziwne, że w aucie 8 letnim waż się rozpuścił

 

rozszczelnił się od środka przy łączeniu z chłodnicą, plastikowa obudowa węża nie była połamana tylko taka licha w palcach sie łąmałą.

Nie chcę wchodzić już na temat tych skrzyn GM to szajs !!!!

brokat_
Opublikowano
ja w swoim aucie 530da 2000r.( skrzynia GM 360), po raz pierwszy wymieniłem olej i filtr przy oryg. przebiegu 250000 km,olej wymieniany był czysty, nie było opiłków, po wymianie skrzynia chodzi bez zarzutu tak jak przed wymianą.pzdr.
Opublikowano

Sledze ten temat od samego początu i chętnie bym wymienił

olej ale jak przeczytałem Wasze wszystkie opinie to wole jeździc bez wymiany... :8)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sledze ten temat od samego początu i chętnie bym wymienił

olej ale jak przeczytałem Wasze wszystkie opinie to wole jeździc bez wymiany... :8)

Ja zrobie tak samo.

Opublikowano (edytowane)
ja jak wymieniałem olej to miałem taki plan: jeżeli po zdjęciu miski okazałoby się, że jest dużo mułu lub szlamu i opiłków, to wtedy wymieniłbym tylko filtr i wlałbym ten sam olej, oczywiście wcześniej czyszcząc miskę i olej też starałbym się w jakiś sposób przefiltrować lub prznajmniej go odstać i dopiero wtedy go wlać spowrotem do skrzyni, ewentualnie uzupełniając stan oleju niewielką ilością świeżego oleju. Ponieważ olej w moim przypadku okazał się czysty tzn. był lekko przypalony i ciemniejszy- brązowy( przebieg 250000 km), była tylko niewielka ilość mułu to bez zastanowienia go wymieniłem, dodam, że przed wymianą skrzynia chodziła też b. dobrze.Ja miałem dużo samochodów używanych różnych marek ( zawsze automat) i zawsze wymieniałem olej i filtr (oczywiście jak był ), nigdy jeszcze ,odpukać nie remontowałem skrzyni , ale zawsze przy zakupie używanego samochodu zwracam uwagę na stan skrzyni.pzdr.slawek Edytowane przez adamsaba
Opublikowano

Witam,

 

swoja skrzynie remontowalem w tym samym zakladzie w Poznaniu co Kolega M330d. Zasadniczo wszystko jest ok, ale jak bede w PL w czerwcu to podjade do nich na reklamacje. Jak jade tak ok 100km/h na piatym biegu to auto zaczyna falowac. tzn czuc takie delikatne przyspieszenie i odpuszczanie.

A co do zmian oleju w skrzyni to jestem za. Teraz jak mam zrobiona skrzynie to zmienie w niej olej po kilku tysiacach a pozniej juz co jakies 50-60tkm.

Dla ciekawostki moge dodac ze czytalem na niemieckim forum o gosciu ktory ma e39 530d(tylko ze touring) zrobil nia juz ponad 1 300 000 ( milion trzysta tys!!!) i nie zmienial nigdy oleju w skrzyni. Skrzynia padla przy 800 000km.

 

Aha, zeby nie bylo, watek tez sledze od poczatku.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Ja się uparłem,że oleju nie wymienie...ale podjechałem do jednego szpeca

od ASB tylko zapytac się czy te szapnięcie przy gwałowonym ruszeniu

przy zimnym silniku to coś nie tak ze skrzynią...

 

Podałem mu nr VIN zadzwonił do servisu i powiedział mi że auto było

servisowane do 214tys,a obecnie mam 223tys i nie ma żadnego

info że olej był wymieniany lub skrzynia biegów...

 

Kazał mi wymienic olej na ETL7045E+filter i sprawdzic czy problem zniknie :roll:

 

Mam pytanko gdzie taki olej mogę kupic...tylko servis?

Jak ten olej sie ceni...i ile wchodzi do skrzyni?

 

dzięki za pomoc

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
olej w serwisie to cos kolo 35 zeta za litr w hurtowni kupisz za 23 zeta, potrzebowal bedziesz 6 litrow - nie wiem czy jest sens kupowac w hurtowni - ja kupilem w ASO, wymien filtr -w ASO koszt fltra z uszczelka cos kolo 270 zeta.
Opublikowano
A jak powinno się wymienic?
KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
lepsza jest wymiana dynamiczna bo wymieniasz prawie cały olej w skrzyni tyle że nie każdy zakład to zrobi
http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

Czy żeby zrobic wymianę dynamiczną to trzeba zrzucac skrzynię?

 

Jak taka operacja wygląda czy może ktoś mi opisac co trzeba zrobic i jak?

 

dzięki za pomoc :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
jako ciekawostkę wam powiem, że mimo remontu mojej skrzyni miałem dziwne objawy. Czasami "tąpnięcie" po nagłym puszczeniu gazy, rozpinała i zapinała lock-up na 5 tym biegu przy puszczeniu gazu... Zmieniłem przepływomierz bo padł, skasowałem adaptację i przepływki i skrzyni, objawy znikneły... skrzynia pracuje jak nigdy....

 

Witam,

skrzynie robilem u tego samego czlowieka co Ty i mam podobne objawy z tym tapnieciem. Oprocz tego jak ruszam to wciskam gaz mocniej i auto zamiast wystartowac pieknie to wkreca sie na obroty, powoli rusza i dopiero jak ma jakies 2000-2500 obr to zaczyna wciskac w fotel.

I druga sprawa. Wczoraj bylem w ASO i wymienialem przeplywomierz. Pomimo ze wsadzili mi taki sam jak mialem to i tak trzeba bylo go programowac. Powiedz mi jak kasujesz te adaptacje skrzyni ?

 

PS wymiana przeplywomierza w ASO = przeplywomierz 300€, wymiana 90€. :mad2:

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

ja z kolei wybrałem dziś skrzynie po naprawie gwarancyjnej z Midparts (gdzie ją wcześniej robiłem w grudniu 2008). Wcześniej trzy razy zmieniano sterownik. Tym razem (ślizganie na zimnym) przyczyna był podobno soft. Soft wymieniono, na razie chodzi ok.

Co ciekawe zakład nie wydaje dokumentów potwierdzających naprawę gwarancyjną (bez komentarza - i tak zrobiłem kopie zlecenia naprawy). Powiem szczerze, ze to była ostatnia szansa dla tego zakładu, jeszcze jedna usterka i idę z nimi do sądu.

 

Nie zmienia to faktu, że przez te problemy ze skrzynią na dłuugo zraziłem się do marki BMW...

Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli nie masz gwarancji na pismie, to nie masz gwarancji

 

niestety, ta skrzynia nie tylko tobie napsula duzo krwi :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.