Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Adaptacja dokona się sama tzn. program skrzyni nauczy się Twojego stylu jazdy.Auto słabo się zbiera bo zapewne skasowałeś też adaptacje kompa. silnika?Pojeździsz kilkadziesiąt kilometrów i będzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie wymieniajcie olej na Texamatic 7045

 

....tylko dlaczego w Samko,u Olczaka,u Palki i kilku innych najpowazniejszych warsztatach ASB po generalce absolutnie nie leja MINERALNEGO texamatica .... ????

 

Postawie teze iz ASB po pewnym przebiegu jak najbardziej mozna potraktowac mineralem jednakze nowa skrzynia (a za taka mozna uwazac poprawnie zregenerowana) pracowala fabrycznie z SYNTETYKIEM .......

 

ps.Pomijajac negatywne opinie na temat powyzszych warsztatow ludzie ci zyja z serwisu ASB od lat.......... wiec napewno wiecej skrzyn naprawili niz popsuli.Dzis w TVN Turbo byl program o automatach a gosciem byl sam senior Olczak ,ktorego podobno ciezko spotkac w firmie.

 

 

ps2.Sam mam w zregenerowanej skrzyni inny olej niz texamatic. Na skrzynke 12 miesiecy pisemnej gwarancji. Przejechalem po naprawie glownej okolo 5,000 km i nie mam zadnych zastrzezen.

 

A ile Cię kosztowała naprawa skrzyni??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wchodzić w temat to Konwerter Nowy , tarczki nowe filtr OEM olej OEM , a jak kola zębate w idealnym stanie to poskładać do kupy i cieszyć się z super skrzyni,

co do wymiany Oleju w ASO to robia to i wcale nie jest im temat obcy , wymiana oleju w ASB w czasie Gwarancyjnym to jest dopiero obce pojecie dla doradcy serwisowego.

 

ja bylem jakieś 2 miesiące temu w ASO na profilaktycznym przeglądzie skrzyni wraz z jakością oleju i jego stanem , wszystko gra olej koloru miodowego/żółtego stan idealny . Koszt całości to 80 €, mycie i sprzątanie Autka inkl. wiec powiedzmy sobie jakieś 2-3h zaoszczędzone czasu prywatnego. a dla zabicia czasu zawsze jest cos z zastepczakow jakaś X czy 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio rozmawiałem z jakimś niby fachmenem tu z Łodzi co od lat robi tylko automaty i twierdzi, że nie ma znaczenia czy zalejemy Esso 71141 czy Texaco (on wszystkie skrzynie zalewa Esso poza najnowszymi), ważne żeby olej wymieniać systematycznie co 50-60 tys km. Powiedział, że skrzynie musi prawidłowo pracować nawet na nafcie (oczywiście w sensie pracy chwilowej a nie na dłuższą metę). Wg niego nie ma możliwości żeby skrzynia źle pracowała z powodu wlania Esso zamiast Texaco 7045E a jeżeli źle chodzi to źle jest naprawiona. Powiedział mi też że w Polsce nikt nie regeneruje w Polsce dobrze konwerterów i trzeba je wysyłać do Niemiec. Jak tam zrobią najlepszą metodą stosując materiały wytrzymałe to taki konwerter jest lepszy niż oryginał i nie do zarąbania. Nie pamiętam o stopie jakiego metalu mówił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja dokona się sama tzn. program skrzyni nauczy się Twojego stylu jazdy.Auto słabo się zbiera bo zapewne skasowałeś też adaptacje kompa. silnika?Pojeździsz kilkadziesiąt kilometrów i będzie ok.

 

Prawidłowa adaptacja:

 

1. Ruszamy spokojnie do ok 80 km/h. Zwalniamy, hamujemy do zatrzymania i stoimy minute na D

2. Kolejny raz 0 - 80 km/h i stoimy na D.

3. Tym razem trochę mocniej przyspieszamy do 80 km/h, znowu minuta na D

4. Ostatni raz można do 120 km/h , troszkę szybciej niż poprzednio, znowu minute na D.

5. Gasimy, wyłaczamy stacyjke.

6. Gotowe.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Adaptacja dokona się sama tzn. program skrzyni nauczy się Twojego stylu jazdy.Auto słabo się zbiera bo zapewne skasowałeś też adaptacje kompa. silnika?Pojeździsz kilkadziesiąt kilometrów i będzie ok.

 

Prawidłowa adaptacja:

 

1. Ruszamy spokojnie do ok 80 km/h. Zwalniamy, hamujemy do zatrzymania i stoimy minute na D

2. Kolejny raz 0 - 80 km/h i stoimy na D.

3. Tym razem trochę mocniej przyspieszamy do 80 km/h, znowu minuta na D

4. Ostatni raz można do 120 km/h , troszkę szybciej niż poprzednio, znowu minute na D.

5. Gasimy, wyłaczamy stacyjke.

6. Gotowe.

 

Ha i tu bym się spierał.Kilka razy robiłem adaptację w tej i poprzedniej bemce i najlepsze efekty uzyskiwałem jeżdżąc "normalnie" tzn. tak jak na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie po remoncie skrzyni ZF w 528ia 99r. czuje takie szarpnięcie , które jest powiązane z siłą z jaką daje gaz im mniej gazu tym jest przy mniejszej predkosci i bardziej wyczówalne /pojawia sie tylko raz jak ruszam , jade szarpnięcie, a potem już nie ma aż do ztrzynia do 0/, jest jeszcze cos co mnie niepokoi że jak wciskam gaz nie na maksa delikatnie to TYLKO na 3 i 4 biegu tak jakby samochód sam dodaje gazu ale skokowo tzn. ja trzymam pedał gazu w pewnej pozycji a na obrotomiżu obroty przybywaja np. z 1600 nagle na 1800 i potem przerwa 2 skundy i na 2000 tysiące ,a potem ok tak do 2200, ale przyspiesza normalnie i na prędkościomierzu jest ok, czy to konwerter czy taraczki przypalone czy komputer czy może coś innego bo ja już nie mam czekam na propozycje pozdrawiam Edytowane przez mistszu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie walczę z takim problemem w 330i automat. A auto nie jest bardziej zamulone? U mnie z obrotami jest podobnie. Komputer wykrył błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Jutro jadę wymieniać. Druga diagnoza to przypchany jeden katalizator. Ale zobaczymy co da wymiana czujnika. Na jakość pracy ASB ma też wpływ wiele czynników. Niekoniecznie musi być to uszkodzenie skrzyni. Podjedź na kompa i zczytaj czy masz jakieś błędy. Oczywiście u Ciebie nie musi być nic z tych rzeczy poprostu objawy wydają mi się w pewnym sensie podobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa adaptacja:

//CUT

A skąd te rewelacje bierzesz ? :twisted: Kasujesz, wsiadasz, jedziesz a nie czary mary.

 

Zapytaj madrzejszych od Ciebie.

Bardzo nie lubie kiedy ktoś opowiada stworzone przez siebie historie, nie poparte niczym. Wiesz chociaż od jakiej temperatury oleju w skrzyni po skasowaniu adaptacji, robi się ona na nowo albo które parametry sterowania skrzyni to "adaptacja" ?

Czemu chcesz udowadniać wszystkim, że coś wiesz skoro nie potrafisz tego poprzeć żadnymi faktami ? I na koniec, bo zagotwałem sie chwilowo, odpowiadasz w taki sposób żeby kogoś urazić ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wykrył błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Jutro jadę wymieniać. Druga diagnoza to przypchany jeden katalizator. .

 

Dlatego napisałem że już nie wiem bo wymieniłem wszystko 3 czujniki bo tez myślałem że to /i praktycznie wszystko pod maską , dosłownie cały osprzęt/, ale niestety ... u mnie śmiga, właśnie nie jest zamulone wręcz przeciwnie przed awarią automatu było jakieś takie zamuone teraz co prawda slisko na radzymińskiej ale od świateł śmignąlem 730i/256km/nięc na bank nie jest zamulone jak ktos się zna to niech mi napisze po przejechaniu ilu kilometrów adaptuje się skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pimposh,

 

widzę, że "trochę" sie bawisz w elektronice.

 

mam do Ciebie pytanie, jaki sens ma kasowanie adaptacji??

czy w INPA jest opcja kasowanie adaptacji, bo nie mogę znaleść.

jest podobno jakiś patent na kasowanie adaptacji bez interfejsu, pedał do konca przez 30 sekund, kluczyk na 1 - czy to prawda?

 

 

jak podpinam się INPA to mam w selenoid valves - włączony na postoju przy P zawór nr 2. czy tak powinno byc?

 

czy przy kasowaniu adaptacji nie skasuje programu wgranego do sterownika skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie po remoncie skrzyni ZF w 528ia 99r. czuje takie szarpnięcie , które jest powiązane z siłą z jaką daje gaz im mniej gazu tym jest przy mniejszej predkosci i bardziej wyczówalne /pojawia sie tylko raz jak ruszam , jade szarpnięcie, a potem już nie ma aż do ztrzynia do 0/, jest jeszcze cos co mnie niepokoi że jak wciskam gaz nie na maksa delikatnie to TYLKO na 3 i 4 biegu tak jakby samochód sam dodaje gazu ale skokowo tzn. ja trzymam pedał gazu w pewnej pozycji a na obrotomiżu obroty przybywaja np. z 1600 nagle na 1800 i potem przerwa 2 skundy i na 2000 tysiące ,a potem ok tak do 2200, ale przyspiesza normalnie i na prędkościomierzu jest ok, czy to konwerter czy taraczki przypalone czy komputer czy może coś innego bo ja już nie mam czekam na propozycje pozdrawiam

 

Wał sprawdzałeś? Podpora wału i przede wszystkim łącznik elastyczny. Jak jest wykończony, to na zdrowej skrzyni bedzie szarpac i tez slychac uderzenia. Znam to z autopsji z poprzedniej E65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa adaptacja:

//CUT

A skąd te rewelacje bierzesz ? :twisted: Kasujesz, wsiadasz, jedziesz a nie czary mary.

 

Zapytaj madrzejszych od Ciebie.

Bardzo nie lubie kiedy ktoś opowiada stworzone przez siebie historie, nie poparte niczym. Wiesz chociaż od jakiej temperatury oleju w skrzyni po skasowaniu adaptacji, robi się ona na nowo albo które parametry sterowania skrzyni to "adaptacja" ?

Czemu chcesz udowadniać wszystkim, że coś wiesz skoro nie potrafisz tego poprzeć żadnymi faktami ? I na koniec, bo zagotwałem sie chwilowo, odpowiadasz w taki sposób żeby kogoś urazić ? :(

 

Wytłumacz nam twoją teorię. Potem ja Ci opowiem co wiem.

A moja odpowiedź była adekwatna, do tonu twojej.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

jak podpinam się INPA to mam w selenoid valves - włączony na postoju przy P zawór nr 2. czy tak powinno byc?

 

Tak. Wciśnij pedał hamulca to zobaczysz, że zawór się zwolni :wink:

 

Czy przy kasowaniu adaptacji nie skasuje programu wgranego do sterownika skrzyni biegów?

 

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał sprawdzałeś? Podpora wału i przede wszystkim łącznik elastyczny. Jak jest wykończony, to na zdrowej skrzyni bedzie szarpac i tez slychac uderzenia. Znam to z autopsji z poprzedniej E65.

 

dzięki za podpowiedź spróbuję w poniedziałek , ale pamiętam jak miałem łącznik wału ze skrzynią zniszczony to było taki cykanie jakby śruby były za długie w kołach jak zmieniałem z D na R a podpora to mi waliła i też wymieniłem , ale tak było taki głuche walnięcie z tyły jak dawałem gazu albo zdejmowałem noge z gazu , a najlepiej czuć stojąc jak się zmienia z D na R i rusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.