Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie. Jak by ich użytkownicy regularnie zmieniali olej co 50-60 tys km to by jeździli nimi bezawaryjnie latami.

 

I tutaj się z Tobą zgodzę, :) w końcu coś mądrego

 

Przecież nikt jeszcze nie wymyślił oleju, który przez cały okres swojego życia ma zawsze takie same właściwości smarujące. W skrzyni temperatura jest dosyć wysoka a nawet bardzo wysoka.

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Przeciwnicy to Ci, którzy wymienili olej w skrzynii padającej. Niestety świeży olej przekładniowy ma silne właściwości myjące (podobno dobrze się nim ręce myje z smarów :D ) przez co wypłukuje cały syf i osad ze skrzyni powodując nasilenie problemów, które były "zatkane" i które w końcu by wyszły, ale wymiana oleju je przyśpiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana oleju ASB ma wielu przeciwników :mad2:

 

To po co wymieniają olej w silniku? Kiedyś było że olej wymienia się co 10 tys lub raz do roku teraz w prawie każdym aucie zalecają co 30 tys. km. Czyli silniki sie robią coraz lepsze poczekajmy jeszcze z 5 lat i będą zalecać co 100 tys a następnie jak w skrzyni GM BMW :)

 

Pozdrawiam

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....a ja wlasnie 2000 km po naprawie glownej ASB wymienilem dzis olej z filtrem i powiem ,ze jestem super hiper zadowolony z tej skrzyni (pomijajac kase w nia wlozona co poniekad trzeba brac pod uwage kupujac "trojke" z trzylidrowym dieslem a automacie (badz e39) :duh: ). Podczas wymiany nie stwierdzilismy zadnych opilkow itd,itp .Olej czysciutki wiec jestem nastawiony pozytywnie co do dalszej exploatacji.
E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał pewność co do dobrej naprawy automatu to już dawno bym nim jeżdził.Lecz nie ma w polsce żadnej porządnej firmy która naprawi automat zgodnie ze sztuką,a nawet jak się mu uda to póżniej przy byle jakiej awari wypina się dupskiem do klienta.Z resztą przy mojej jeżdzie każdy automat się podda :lol:

 

Tak sobie czytalem historie Limiteda (przy okazji czy ktos z TVN Turbo sie do ciebie odezwal ???) i znalazlem taka teze .

 

Co do powyzszego stwierdzenia wypada mi sie zgodzic jedynie z twierdzeniem iz przy nieodpowiednim traktowaniem kazdy automat sie podda.

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytam ten temat i co chwilkę jest zmiana tzn raz zmieniać olej w tej skrzyni a raz nie.

Troszkę zgłupiałem i nie wiem co mam zrobić czy wymieniać olej czy nie??

Nie mam żadnych kłopotów ze skrzynią i na razie nie narzekam (20 000km)

 

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zrobilem od wymiany 2500km i jak na razie jest bez zmian. tak na prawde to nie wiem czy jest sens wymieniac olej w skrzyni biegow, koszt w ASO to jakies 1200zl brutto, załóżmy, że wymieniamy co 50 tys, czyli przy przebiegu 400 tys km wydalismy 8 razy 1200zł daje 9600zł (widziałem 320D w automacie przy przebiegu 360 tys km i olej nigdy nie byl wymieniany i skrzynia chodzi OK, tak na marginesie to jeszcze nie slyszałem, żeby ta skrzynia padla w 2.0 dieslu)

czy jest sens? no chyba, że człowiek pod wpływem autosugesti mysli, że to wydłuży i polepszy prace skrzyni.

ja sobie wmawiam, że wymiana oleju wydłuży życie skrzynki :D

 

tak na marginesie to te wydane 9600zł wystarczy spokojnie na drugą skrzynie - jezeli padnie - a nie musi (załóżmy, że padnie przy przebiegu 400 tys km) i jeszcze cos zostanie.

 

wydaje mi sie, że w 3.0 dieslu to nawet wymiana oleju nie pomoże jak ktoś pałuje auto, a tak na marginesie to wszyscy wiemy, że ta skrzynia jest za słaba do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz info że 1200 PLN ? :lol: Ja wymieniałem w zeszłym roku i z tego co pamiętam to zapłaciłem ok 500 PLN. Oczywście, możesz zrobić kompleksową wymianę , razem z uszczelkami i olejem w sprzegle, ale jesli robi się regularna wymianę tradycyjną to nie widzę potrzeby.

Idąc twoim tropem można nie zmieniać oleju w silniku, tylko odkładać kasę (też z 1000 PLN wg ASO) i po 200.000 kupić kolejny :duh: Zresztą, twoje wyliczeniowe 9600 PLN nie starczy na nową, a zresztą skąd wiesz ze miałbyś kasę ? Ze skarbonki ?

Wymiana oleju to żadna autosugestia. Olej z czasem traci swoje właściwości, co za tym idzie zwieksza się tarcie i zużycie częsci skrzyni.

Większe obciązenie ma także znaczenie, ale nadal chroni nas zawsze dobry olej, nie przepracowany.

Nie wypisuj takich farmazonów bo ktoś to przeczyta i zemdleje.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mdlej jeszcze :oops:

robocizna 600zl, filtr 250, olej 11 litrow jakies 370 zl (34 zeta litr) razem jakies 1200 zeta

 

czy ASO zaleca wymiane oleju w silniku. odp. TAK

czy zaleca w skrzyni biegów: NIE

 

to nie porównuj silnika do skrzyni bo wlasnie piszesz farmazony.

 

M330

Idąc twoim tropem można nie zmieniać oleju w silniku, tylko odkładać kasę (też z 1000 PLN wg ASO) i po 200.000 kupić kolejny Surprised Zresztą, twoje wyliczeniowe 9600 PLN nie starczy na nową, a zresztą skąd wiesz ze miałbyś kasę ? Ze skarbonki ?

 

 

na niedoróbkę konstrukcyjną inżynierów BMW nawet wymiana oleju nie pomoże. jak konstruktorzy zrobili psikusa to, żadne cuda na to już nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M330 napisal

A wiesz dlaczego , nie oficjalnie, nie zaleca się wymiany oleju w skrzyni, wg BMW ?

 

wiem :lol:

 

z tego samego powodu, co w -aucie z wrzesnia 2005- montowanie szyb z tyłu na korbki, wsadzenie do nawigacji proffesional z DVD kaseciaka (czytnika/magnetofonu na kasety) i wiele jeszcze innych wynalazkow i niespodzianek.

 

z tego co pamietam wlales inny olej niz 7045E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zdarzało się iż po wymianie oleju w ASO skrzynie lubiły zakończyć swój żywot. Z różnych powodów. Uczeń za mało nalał. SKrzynia miała już spory przebieg i zostałą wypłukana itd. Kończyło się to niezłą aferą ze strony klientów. Stąd najprostsze rozwiązanie - zepchniecię odpowiedzialności finansowej za ewentualne awarie na klienta.

 

Ja mam olej PetroCanada.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niunia i oli

 

ja radze:

kupione w ASO :filtr z uszczelka i srubami 250 zeta, 6 litrow oleju 185 zeta robocizna w warsztacie jakies 100zl, razem powinno kosztowac max 550 zl.

wiecej oleju ci nie wejdzie niz 5,5 litra. olej i filtr kup w ASO.

wazne, zeby kolo co wymienial wiedzial co robi tzn zeby nalal tyle ile trzeba i zobaczyl czy jest syf na magnesie

 

jak skrzynia ma pasc to zmiana oleju jej nie pomoże, wazne by zmienic na odpowiedni olej i nie sluchaj rad mechanikow od ASB -jakby chcieli wlac inny olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

robiola1

 

Po pierwsze, kto Ci kazał wymieniać olej w ASO, skoro ASO nie zaleca tej czynności :norty: ? Dlatego, że chciałeś aby zrobili to profesjonalnie? Błąd kolego, bo jeśli danej czynności nie ma w zakresie obsługi serwisowej dokonywanej przez ASO BMW to nikt ich w tym zakresie nie szkoli :mrgreen: I czynność taka jest dokonywana "na oko" :lol: Dlatego nie zalecają bo nie chcą ponosić za to odpowiedzialności. Zapłaciłeś jak za zboże, Twoja sprawa, mnie wymiana kosztowała całe 60 zł plus olej, zrobiłem od wymiany już prawie 30kkm i szykuję się do kolejnej :cool2:

 

Po drugie, skrzynia A5S360/390R, to nie jest myśl inżynierska BMW tylko myśl inżynierska General Motors :doh: Oznaczenie "360", "390" oznacza maksymalny moment obrotowy jaka skrzynia jest w stanie wytrzymać. Znasz zapewne jaki maks moment generuje silnik M57, prawda? To poniekąd tłumaczy jej trwałość, zwłaszcza jeśli ktoś kieruje się "zaleceniami" serwisowymi BMW :twisted2:

 

Żeby było jeszcze lepiej, taka sama skrzynia działa w Oplach i to działa bezproblemowo. Dlaczego? Ano dlatego, że Opel zaleca wymianę oleju w tych skrzynkach co 2 lata lub 60kkm ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj z tym momentem to chyba się coś koledze pomyliło. Było na forum że te liczby nie oznaczają max momentu obrotowego.

Swoją drogą skrajną nieodpowiedzialnością jest pisanie czegoś, czego się nie jest na 100 % pewnym.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia posiada 12% zapasu w modelu 360 a 15% w modelu 390 zapewne niejest to wartosc max momentu ja miałem automata 360 zrobionego na 234km i 460Nm i smigał az miło wiedz skrzynia zapas ma i nie siejcie zamentu o tych skrzyniach ze sa takie złe i niemaja zadnego zapasu bo jest to :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: a spypia sie bo połowa ma takie przebiegi ze sie niemaco dziwic nic wieczne nie jest jak dlamnie skrzynia całkiem ok

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj z tym momentem to chyba się coś koledze pomyliło. Było na forum że te liczby nie oznaczają max momentu obrotowego.

Swoją drogą skrajną nieodpowiedzialnością jest pisanie czegoś, czego się nie jest na 100 % pewnym.

 

Czyli zakładasz, że w całkiem oficjalnym bawarskim dokumencie, napisano głupoty :nienie:

Strona nr 5 - pozwoliłem sobie podlinkować:

 

http://rapidshare.com/files/194730827/transfund1.pdf.html

 

Swoją drogą skrzynia doskonale radzi sobie z momentem grubo > 500 nM - mój Diesel jest doskonałym przykładem - mogę podrzucić wynik z hamowni...

 

No chyba że ktoś butuje ją od zera, to zużyje tarczki napewno szybciej...

Edytowane przez pimposh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voshon

nie wymienialem oleju w ASO, jedynie kupilem filtr z olejem, fakt moglem kupic filtr w zamienniku za 60 zeta plus uszczelka 80 zeta, ale jak zobaczylem jak ten filtr wyglada to sobie go odpuscilem :lol:

roznica w cenie w oleju miedzy ASO a sklepem to okolo 10 zl na litrze.

 

robocizna kosztowala mnie 6 razy mniej niz w ASO.

 

wszyscy wiemy kto jest konstruktorem skrzynki, ktora jest jedna z lepszych w swojej klasie, a tylko inzynierom BMW można miec za złe, że wsadzili ja do aut z 3 dieslem.

 

tak na marginesie to pałowanie i rzeczywiste przebiegi auta robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

pimposh thx za pisemne dowody dla niewiernych Tomaszów :cool2:

 

robiola1 a to co innego :cool2:

 

Panowie, to że komuś skrzynia wytrzymuje chiptunning to jeszcze nie dowód. Należałoby spytać tych, którzy kupią od Was auta :mrgreen: Poza tym skoro te skrzynie nie wytrzymują na dłuższą metę złego traktowania na fabrycznym sofcie, to logicznym jest, że po zwiększeniu Nm poprzez chip-a okres do awarii ulegnie skróceniu. No chyba, że ktoś chipuje skrzynkę po to żeby łagodniej jeździć :lol: A przebiegi po liftingu plus bezgraniczna wiara użytkowników w lifetime oil tylko dopełniają obrazu :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czas na zmianę oliwy w mojej skrzyni.

Postaram się to zrobić jak najszybciej ale też bez pośpiechu.

Co do chipa to myślę nad takim rozwiązaniem ale nie po to żeby pałować auto ale żeby było bardziej elastyczne i podobno mniej paliło. nie wiem właśnie czy to prawda że po chipie i w normalnej jeździe auto mniej pali.

 

Na skrzynie na razie nie mogę złego słowa powiedzieć po prostu pełna kultura i sama radość więc jak dla mnie ok.

Teraz tylko wymiana oliwy i filterka i myślę że dalej będzie mi służyła.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wymieniajcie olej na Texamatic 7045

 

....tylko dlaczego w Samko,u Olczaka,u Palki i kilku innych najpowazniejszych warsztatach ASB po generalce absolutnie nie leja MINERALNEGO texamatica .... ????

 

Postawie teze iz ASB po pewnym przebiegu jak najbardziej mozna potraktowac mineralem jednakze nowa skrzynia (a za taka mozna uwazac poprawnie zregenerowana) pracowala fabrycznie z SYNTETYKIEM .......

 

ps.Pomijajac negatywne opinie na temat powyzszych warsztatow ludzie ci zyja z serwisu ASB od lat.......... wiec napewno wiecej skrzyn naprawili niz popsuli.Dzis w TVN Turbo byl program o automatach a gosciem byl sam senior Olczak ,ktorego podobno ciezko spotkac w firmie.

 

 

ps2.Sam mam w zregenerowanej skrzyni inny olej niz texamatic. Na skrzynke 12 miesiecy pisemnej gwarancji. Przejechalem po naprawie glownej okolo 5,000 km i nie mam zadnych zastrzezen.

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnosnie adaptacji skrzyni A5S390R.

Po skasowaniu (resecie) adaptacji skrzyni istnieje możliwość ponownej adaptacji ? Jezeli tak to jak to zrobić ?

Pytam bo po resecie adaptacji skrzyni pod (carsoft 6.5) dostrzegam pewną różnicę , auto nie zbiera sie tak jak przedtem jest jakby słabsze.

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.