Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja jestem teraz po 720km drogi i machania non stop lewarkiem głównie na trasie Kraków - Warszawa , aż mnie ręka boli :mad2: królestwo za automaty :twisted2:
  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba cos Ci sie pomyliło. Zastanow się jeszcze raz.

 

Znaczy co mi sie pomyliło bo ja precyzyjnie się wypowiedziałem.

Opublikowano

Panowie ten temat to tragedia, każdy trzyma swoje racje i żaden nie odpuści, wiadomo tylko że Limited jest najbardziej poszkodowany przez warsztat który był polecany na tym forum. Przez 33 strony nie ma jednoznacznej odpowiedzi co i jak ze skrzynią jedno jest pewne.

Wymiana oleju w skrzyni na 100% jej nie zabije (pod warunkiem że ma takie same właściwości jak zaleca GM), zabić może ją poprzedni właściciel i kretyn mechanik któy zabiera się do niej jak do każdej innej pospolitej skrzyni. GM ma swoje humory i już, mmw jak mówisz że 7045E się nadaję OK, Esso 71141 nie i tu sie z Tobą zgodzę, poczytałem więcej na temat tego oleju i wiem że jest tto syf. Pałka mi taki wlał bo miałem skrzynie robioną i sam siebie oszukiwałem że ten jest super, że może być. Dzisiaj dzwoniłem do kretyna zrobiłem ściemke zapytałem o wyminę oleju to stwierdizł Pałkowski że jak ma Pan zółty to wlewam Esso ATL, jak czerwony to Mobil 1 320 lub Texamatic 7045E skoro wlewa texamatic i kasuje za wymianę 500 zł (bo wie że klient przyjedzie jeszcze raz ale już na naprawę) to powinnien zaproponować klientowi wymianę dynamiczną i zalać ją Texamaticiem.

Ja olej już kupiłem, filtry też, teraz wymiana i powiem jak jest. Wiem tylko że Pałka to naciągacz, oszust Romek skrzynie tam naprawił wydał tyle kasy i dalej ma masakrę kolega nam się załamał, mówi że BMW to tragedia do której się zraził. Pałka dzisiaj wymienił mu olej na Mobil 1 320 :mad2: a mógł przecież wlać do niej texamatic tak jak go prosił prawda?

Znalazłem tzn nie ja tylko Romek magika w Tychach co robi skrzynie w amerykanach, jak z nim rozmawiałem był sceptyczny co do wymiany oleju u mnie w BMW bo ma jakiś strach do tej marki ale dał się przekonać na wymianę dynamiczną. Sam stwierdził że ta skrzynia ma śmigać tylko na takim oleju 7045E wiec wymieniam i sprawdze czy jest poprawa.

brokat_
Opublikowano
czyli jest jakaś różnica w olejach jak pisałem kiedyś 2 lata temu zmieniałem w niej olej i wlałem przez niewiedzę ESSO nie widziałem różnicy w pracy skrzyni ale ok 500km i wylałem wlewając odpowiedni i pamiętam że kolorami się różniły
Opublikowano
czyli jest jakaś różnica w olejach

 

Raczej są różnice. Facet o którym wspomniał brokat_ po dłuższej rozmowie przyznał się że kiedyś miał problem ze skrzynią w Fordzie. Wlał po naprawie olej jaki uważał za właściwy. Klient wrócił z reklamacją - bardzo podobna sprawa jak u mnie z tym że auto nie ruszało bez gazu na R. Mówił że miał poważnego gwoździa z tym, skrzynie rozebrał ponownie dla sprawdzenia ale wszystko było w porządku. Drążył temat i dowiedział się że skrzynię którą robił zalewa się wyłącznie ELT 7045E (dla tego oleju nie ma zamiennika, to specjalny płyn dla niektórych skrzyń GM). Nie chciało mu się wierzyć że olej ma takie znaczenie ale wlał odpowiedni i po problemie. Teraz stosuje wyłącznie oleje zalecane przez producenta skrzyni.

  • Moderatorzy
Opublikowano
czyli jest jakaś różnica w olejach

 

Raczej są różnice. Facet o którym wspomniał brokat_ po dłuższej rozmowie przyznał się że kiedyś miał problem ze skrzynią w Fordzie. Wlał po naprawie olej jaki uważał za właściwy. Klient wrócił z reklamacją - bardzo podobna sprawa jak u mnie z tym że auto nie ruszało bez gazu na R. Mówił że miał poważnego gwoździa z tym, skrzynie rozebrał ponownie dla sprawdzenia ale wszystko było w porządku. Drążył temat i dowiedział się że skrzynię którą robił zalewa się wyłącznie ELT 7045E (dla tego oleju nie ma zamiennika, to specjalny płyn dla niektórych skrzyń GM). Nie chciało mu się wierzyć że olej ma takie znaczenie ale wlał odpowiedni i po problemie. Teraz stosuje wyłącznie oleje zalecane przez producenta skrzyni.

 

Już jest zamiennik do ETL7045E. To Petro Canada.

Opublikowano
Już jest zamiennik do ETL7045E. To Petro Canada.

 

D3M ATF (Dexron III/Mercon) ? GM wskazał go jako właściwy ?

 

A Mobil ATF 320 który mi wczoraj wlali ? Nie sprawdziłem jeszcze jak rusza na tym oleju z rana - dzisiaj była kumpla kolej jechać do pracy. Wczoraj wracając z wymiany nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni. Adaptacji tym razem nie skasowali a może trzeba by to zrobić ?

Opublikowano
Chyba cos Ci sie pomyliło. Zastanow się jeszcze raz.

Chyba jednak Ci się pomyliło :) Lockup nie zapina każdego biegu w tej skrzyni.

Opublikowano
A kto Ci to wlewał i czemu znowu nie 7045E tylko coś innego?

 

Zgadnij ?

Pojechałem i kazałem wlać ELT 7045E, facet powiedział że OK, wleje. Tylko że musieli mnie jego chłopaki wołać na warsztat bo mam odcięcie i nie mogli odpalić. Przychodzą, patrzę leją lej koloru malinowego więc git nie? No ale zapytałem chłopaków co to za oliwa, a oni mi że "no ten z tej bańki" Patrzę Mobil ELT320..ręce mi opadły, mówię "kur.. wylewać to g..no i lać to co kazałem" Chłopaki poleciały po szefa bo problem z klientem, przyszedł i gada że mam się nie martwić bo ten Mobil jest bardzo dobry i że przecież mam gwarancję przecież więc on odpowiada za olej itd. itp. blebeble....

Opublikowano
Panowie powiem tyle ja swoja zrobiłem sobie sam postanowiłem tak zrobic poniewaz słuchajac co innego fachowca od skrzyni w końcu nic nie wiedziałem. Co smieszne to miałem skrzynie A5S360R , a zapakowałem A5S390R i olej Texamatic 7045E . Podobno miała nie działac :D :mrgreen: :norty: I mam teraz 184 PS(chyba) i skrzynke A5S390R :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadnij ?

Pojechałem i kazałem wlać ELT 7045E, facet powiedział że OK, wleje. Tylko że musieli mnie jego chłopaki wołać na warsztat bo mam odcięcie i nie mogli odpalić. Przychodzą, patrzę leją lej koloru malinowego więc git nie? No ale zapytałem chłopaków co to za oliwa, a oni mi że "no ten z tej bańki" Patrzę Mobil ELT320..ręce mi opadły, mówię "kur.. wylewać to g..no i lać to co kazałem" Chłopaki poleciały po szefa bo problem z klientem, przyszedł i gada że mam się nie martwić bo ten Mobil jest bardzo dobry i że przecież mam gwarancję przecież więc on odpowiada za olej itd. itp. blebeble....

 

No ok, ale mam nadzieję, że nie płaciłeś za to ani złotówki. Goście są nieźli, naprawdę. Wydaje mi się, że im chodzi o kasę. Szkoda temu Pałce poświęcić te 100 czy 200 złotych więcej na odpowiedni olej i leje pewnie to co ma taniej. Niesamowite.. :duh:

Opublikowano
• A5S560Z, A5S440Z, A5S325Z, GA6HP26Z,A5S360/390R - These transmissions
use a gradual approach to TCC control. The TCC is gradually applied and released,
this method reduces the abrupt feel of the on/off type TCC. The TCC solenoid is
controlled by pulse width modulation. This allows fluid to be gradually introduced
and released to the TCC.
The TCC is spring loaded to the engaged position. Pressurized fluid releases the TCC,
when the pressurized fluid is released, the TCC is engaged. Depending on transmission
application, the TCC can be engaged in 3rd, 4th or 5th gear. The TCC must be disengaged
at low speeds to prevent stalling.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Ty w ogóle zrozumiałeś co tam jest napisane? Bo ten cytat akurat obala Twoją teorię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego nie masz racji, bo lockup nie ma związku ze zmianą biegów bo akurat gdy skrzynia zapina wyższy bieg to lock up jest wyłączony.

 

Ale fajnie, że zapodałeś ten cytat bo teraz już wiem czemu w skrzynii ZFa, którą mam w 525tds (A5S310Z) wyraźnie czuć zapięcia lockup'u a w 530d nie. Nawet kiedyś pisałem o różnicy odczuć w pracy tych dwóch skrzyń zwracając uwagę właśnie na tą odczuwalną sprawę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jest tam napisane że na 3, 4 i 5. Czyli zapina się dopiero gdy ustabilizujesz jazdę na 3 i wyżej, a co za tym idzie nie mógł mieć związku ze zmianą biegów 1->2, 2->3. Nie ma to też zupełnie nic wspólnego z tym co pisałeś o tajemnych metodach Twojego znajomego związanych z lockupem dzięki którym skrzynia zmienia biegi "rewelacyjnie". Po pierwsze zmiana biegów nie ma związku z lockupem a po drugie ci co jeżdżą autami z SMG wytłumaczą Ci, że SMG nie zmienia biegów "rewelacyjnie" chyba, że pałujesz autem ostro i szybko. Poza jazdą sportową, na codzień, nie jest to zbyt komfortowa skrzynia i te tradycyjne działają znacznie przyjemniej.

 

Co do skrzynii w 530d i lockupa przyznam, że działa on zupełnie inaczej niż w skrzynii ZFa o której pisałem wyżej bo w ZFie zapina lockup wyczuwalnie np na 4ce i potem już po płynnym dodaniu gazu nie załącza się konwerter tylko zmienia dalej na 5tkę cały czas z zapiętym lockupem. Jest to zupełnie inna metoda niż w tym GMie gdzie nawet po zapięciu lockupa na 3ce czy 4ce nawet lekkie dodanie gazu powoduje spowrotem załączenie się konwertera.

Opublikowano
Nie powiedziałem o zmianie z 1 -> 2 , zresztą mój kolega też mówił że dopiero od 3 lock-up działa. Mogłem napisać, bo wydawało mi się ze wiadomo. Nie powiedziałem też że moja skrzynia zapina super komfortowo, on budzi się do życia, dopiero przy większym obciązeniu. Cała tajemnica polega na wzmocnionym konwerterze i lepszych tarczkach.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powiedziałem o zmianie z 1 -> 2 , zresztą mój kolega też mówił że dopiero od 3 lock-up działa. Mogłem napisać, bo wydawało mi się ze wiadomo. Nie powiedziałem też że moja skrzynia zapina super komfortowo, on budzi się do życia, dopiero przy większym obciązeniu. Cała tajemnica polega na wzmocnionym konwerterze i lepszych tarczkach.

 

"I faktycznie coś w tym jest bo zmienia mi biegi naprawdę rewelacyjnie. Wspominał coś ze chodzi o odpowednio wczesnie zapinjacy sie lock-up aby nie było odczucia poslizgu, tylko spiecia skrzyni. Coś w stylu SMG, szybkie, wyczuwalne zmieny biegu."

 

To Twoja wypowiedź. Wyraźnie piszesz o zapinającym się lockupie i szybkich wyczuwalnych zmianach biegów. Teraz zupełnie piszesz co innego. Może źle odebrałeś jego wypowiedź, albo zrobiłeś skrót myślowy. Nieistotne. Ważne, że wszyscy się czegoś nowego dowiedzieliśmy i o to chodzi. :wink:

 

PS. SMG musi mieć wyczuwalną zmianę biegów bo po prostu nie posiada konwertera. Niestety nie jest to plus w codziennej, spokojnej jeździe.

Opublikowano
Też mam skrzynkę ZF i właśnie się zastanawiałem dlaczego zmiana biegów z 3 na 4 i z 4 na 5 jest trochę bardziej odczówalna niż poprzednich trzech. Dzięki Panowie :cool2: czegoś nowego znów się dowiedziałem :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale Ty masz prawdopodobnie A5S325Z czyli działającą na tej samej zasadzie co GM w 530d. Ja pisząc o ZFie miałem na myśli skrzynię A5S310Z czyli stary typ używany w E39 TDS i wcześniej w niektórych E34.
Opublikowano
Tak mam A5S325Z. Po przeczytaniu tego tematu myślałem że to normalne że zmiana z 3na4 i z 4na5 jest trochę bardziej odczówalna niż na poprzednich trzech (nie mówię o jaichś szarpnięciach ale poprostu wiadomo że skrzynia zmieniła bieg).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie dziwnie trochę masz, bo generalnie najmniej czuć zmiany na tych wyższych biegach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.