Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Ja po długim szukaniu na różnych forach uparłem się jak osioł i przy wymianie oleum u Palki "wcisnąłem" mu do ręki butelki z ETL 7045e i nie dałem sobie powiedzieć, że cytuję "Leje Pan zabójcę skrzyni! Wróci Pan za parę tysięcy z popalonymi tarczkami!!". Nie odszedłem na krok od auta jak wymieniali. Efekt? 27kkm zrobione, działa jak działało, a nawet lepiej bo łagodniej skrzynia pracuje, przy 30kkm znowu jadę do Palki i znowu mu wcisnę Texaco :norty:

Wracając do tych zestawień... Wg mnie one nie są warte funta kłaków! We wszystkich tabelkach z rocznika mojej e39 wynikałoby, że mam ETL 8072B, tymczasem nr oleju jaki mam to 83 22 00 26 922 który jednoznacznie wskazuje na ETL 7045e!! Dla mnie świętym jest nr oleju na tabliczce znamionowej a nie jakieś zestawienia, które tak między nami są na rynek amerykański, a nie europejski. Proponuję, żeby wszyscy robili z olejem do ASB jak z każdą inną częścią, dzwonicie do ASO, podajecie nr i już. Przecież każdy wie jaki ma nr oleju na tabliczce i on jednoznacznie wskazuje co mamy w skrzyni. Bajzel jaki jest z tymi olejami jest tak duży, że przecież może ktoś mieć 530d i nr oleju wskazujący na Esso :norty:

 

Oooo... właśnie numer na misie skrzyni to święta rzecz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

limited, GX43106,

 

wyskakuje 530D saloon rok 2001 i sa nastepujace skrzynie:

 

1)A4S 310R/270R w tej olej sie wymienia, na rysunku jest to skrzynia z bagnetem do mierzenia ilosci oleju.

2)A5S 310Z /A5S 440Z/ A5S 560Z

 

3) A5S 360R/390R A4S 200R, 6HP26Z/19Z

 

czyli wg tego programu moze byc wg numeru GX43106 9 czy 10 skrzyn w tym niektore sa chyba jeszcze 4 biegowe.

 

w tym programie jest tylko mozliwosc drukowania stron nie moge nagrac strony w pdf czy w jpg. zrobie zdjecia i wkleje bo przepisywanie troche trwa.

 

p.s.

jestem amatorem wiec tylko przepisuje to co jest napisane w tisie. ocene zostawiam mechanikom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając trochę temat. Dziś odebrałem swoja skrzynię GM, cena wyszła 7 tys brutto za naprawę. Objawy jakie miałem to szarpanie z 2 na 3 , oraz problemy ze zmianą z 5 na 4, poza tym skrzynia weszła mi w tryb awaryjny na koleinach. W skrzynie zmieniono tarczki, zregenerowano konwerter, wymieniono elektrozawory i pistony. Podobno jak będę normalnie jeżdził to powinienem zrobic drugie tyle. Skrzynia padła mi przy 199 tys. km. Odnośnie zmiany oleju to po naprawie mam po 2 tys km zmienić, potem co 30 tys km. Podobno to przedłuża żywotność.

 

Moja opinia: Podsumowując w życiu bym drugi raz nie kupił skrzyni automata w tej wersji, a najpewniej wogóle nie kupie automata. Kupowanie takiej skrzyni z przebiegiem ok. 200 tys to samobójstwo finansowe, jest tylko kwestią czasu kiedy padnie. Oczywiście są tacy co usilnie wierzą, że te skrzynie są ok i będą im dłuugo służyły. Jest to normalne, jak ktoś bardzo czegoś chce to zaczyna w to wierzyć. Ja też tak miałem i sie przekonałem, że to co piszą to prawda.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zmieniając trochę temat. Dziś odebrałem swoja skrzynię GM, cena wyszła 7 tys brutto za naprawę. Objawy jakie miałem to szarpanie z 2 na 3 , oraz problemy ze zmianą z 5 na 4, poza tym skrzynia weszła mi w tryb awaryjny na koleinach. W skrzynie zmieniono tarczki, zregenerowano konwerter, wymieniono elektrozawory i pistony. Podobno jak będę normalnie jeżdził to powinienem zrobic drugie tyle. Skrzynia padła mi przy 199 tys. km. Odnośnie zmiany oleju to po naprawie mam po 2 tys km zmienić, potem co 30 tys km. Podobno to przedłuża żywotność.

 

Moja opinia: Podsumowując w życiu bym drugi raz nie kupił skrzyni automata w tej wersji, a najpewniej wogóle nie kupie automata. Kupowanie takiej skrzyni z przebiegiem ok. 200 tys to samobójstwo finansowe, jest tylko kwestią czasu kiedy padnie. Oczywiście są tacy co usilnie wierzą, że te skrzynie są ok i będą im dłuugo służyły. Jest to normalne, jak ktoś bardzo czegoś chce to zaczyna w to wierzyć. Ja też tak miałem i sie przekonałem, że to co piszą to prawda.

 

Hehe.. a już drugi automacik GM zajeżdżam i jedyne co przy nich robię to zmieniam olej.następny też będzie automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7tsi pln to o 30-40% zdecydowanie za dużo w DE dostal bys skrzynie w cenie 5 tysi i 12 miesięcy gwarancji i za 200 euro by ci ja założyli i nie musiał byś zadawać sobie pytania czy aby dobrze zrobili

 

 

co do olejów sa to typowo klimatyczne różnice i nie ma co sie sugerować ze za oceanem leja taki to i w euro muszą taki lać , jak wiecie olej a raczej jego zastosowanie jest uwarunkowane po części strefa klimatyczna, i w euro będzie inny olej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym programie jest tylko mozliwosc drukowania stron nie moge nagrac strony w pdf czy w jpg. zrobie zdjecia i wkleje bo przepisywanie troche trwa.

 

Ściągnąłem TIS i zainstalowałem, pobawię się. Dzięki za chęć pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited, sciagnij tis'a co najmniej z 2006 roku (zajmuje 2gb) a jak mozesz to z 2008 cos kolo 5 gb.

w nowszych wersjach sa nowsze zalecenia co do olejow i procedur serwisowania itd.

 

wklejanie zdjec z tisa sobie odpuszczam strasznie duzo tego jest i bedzie balagan.

 

co do oleju w mojej skrzyni odpuszczam sobie na miesiac, pozniej wymienie statycznie z filtrem, rozmawialem z kolesiem od skrzyn z serwisu i to sugerowal - stwierdzil ze ich olej to nie texaco tylko cos innego i nazywa sie ETL 7045E :D - oni tak robia - kupie olej oczywiscie z serwisu (jest tani 33zl/litr).

 

p.s.

mam juz swoje lata i na starosc wole automat od manuala. przy kupnie automata w bmw sugerowalem sie tym, ze sa bardzo malo awaryjne w 2.0 dieslu a tutaj takie kwiatki :|

jak na razie moja skrzynka chodzi bez zarzutu, mam nadzieje ze po wymianie bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzil ze ich olej to nie texaco tylko cos innego i nazywa sie ETL 7045E :D - oni tak robia - kupie olej oczywiscie z serwisu (jest tani 33zl/litr).

 

Tu jest tańszy, bardzo szybko realizują zamówienie:

 

http://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php?dzial=produkt&id_pokaz=498

 

W Twojej 2.0D skrzynka będzie latać bardzo długo.

 

A TISa którego ściągnąłem już wywaliłem, pokazywał mi same ZF..i w ogóle lipa coś, mam auto z 2000 r. a nie 2001, choć model i silnik pasował.

 

Jutro się okaże co ze skrzynią nie teges.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienie statycznie z filtrem,

 

a czemu nie dynamicznie? wiecej oleju bedzie co prawda potrzeba, ale pozbedziesz sie prawie calkowicie tego starego, zużytego - zastąpi go świeży olej. Chyba to lepsze, niz mieszanka starego z nowym w skrzyni?

 

rozmawialem z kolesiem od skrzyn z serwisu i to sugerowal - stwierdzil ze ich olej to nie texaco tylko cos innego i nazywa sie ETL 7045E :D - oni tak robia - kupie olej oczywiscie z serwisu (jest tani 33zl/litr).

 

tez mi powiedzieli w serwisie o tym oleju, ale mam wrażenie że to jest wlasnie olej texaco, tylko bmw mu swoje oznaczenie nadało. Na takiej samej zasadzie, jak żarniki do ksenonów w serwisie sprzedają z logo bmw, a robi je philips. Wydaje mi sie że można spokojnie kupić Texaco poza serwisem i na jedno wyjdzie (ale kazdy robi jak uważa) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

A na butelce z "oryginalnym" ETL 7045E jest małe logo Texaco więc sprawa chyba jasna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zdaję relację.

Szef Palka twierdzi że olej jest OK i że leje go do wszystkich beemek i nikt na olej nie wraca, a u mnie prawdopodobnie konwerter jest źle zregenerowany. Skasował wszystkie adaptacje (podobno jest kilka) i kazał jeździć i obserwować, jeśli objawy nie ustąpią to po nowym roku mam przyjechać na wymianę konwertera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok. Tylko czy nie jest tak, że sprzęgło hydrokinetyczne w momencie gdy olej ma mniejszą gęstość, przenosi napęd "słabiej" co powoduje, że zmniejsza się jego sprawność jakby i wtedy np auto na wolnych obrotach nie ciągnie. Nie jestem ekspertem, to takie gdybanie, ale znająć zasadę działania konwertera można takie wnioski wyciągnąć. Z tego co gdzieś kiedyś czytałem i porównywałem paramatry Esso 71141 i Texaco 7045E to ten pierwszy jest dużo rzadszym olejem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co gdzieś kiedyś czytałem i porównywałem paramatry Esso 71141 i Texaco 7045E to ten pierwszy jest dużo rzadszym olejem.

 

Może i tak być że to przez niewłaściwy olej ale jak pisałem Palka wie swoje i już. Też porównywałem parametry obu płynów i texamatic ma większą lepkość ale nie jest przy tym "gęściejszy" od ESSO choć logicznie tak powinno być. Texamatic ma lepszą płynność w niskiej temperaturze, a to z kolei tłumaczyło by czemu po zagrzaniu skrzynia chodzi jak trzeba. Skoro Palaka twierdzi że konwerter to niech mu będzie, ja postaram się aby przy ew. wymianie sprzęgła wlano jednak texamatic ( może być trudno ale spróbuję ). Aha.... poza tym Palka twierdzi że skrzynia się jeszcze "układa" cokolwiek miało by to znaczyć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchodząc trochę od arcyciekawego tematu jaki olej i jak wlewać do skrzyni, chciałbym się podzielić spostrzeżeniami po naprawie skrzyni. Mianowicie po remoncie wszystkie biegi chodzą płynnie, nie ma żadnego szarpania ani tąpnięcia, nie ma żadnego opóźnienia w zmianie biegów. Nie ma również takiego dziwnego jakby chrobotania przy jeździe na wstecznym.

Skrzynia można powiedzieć chodzi ja po maśle i trzeba przyznać, że jest wyjątkowo przyjemna.

Różnica jest zauważalna. Wniosek jest chyba taki, że jednak wszelkie dziwnie szarpnięcia, tąpnięcia i przeciągania biegów wskazują na usterkę skrzyni.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odchodząc trochę od arcyciekawego tematu jaki olej i jak wlewać do skrzyni, chciałbym się podzielić spostrzeżeniami po naprawie skrzyni. Mianowicie po remoncie wszystkie biegi chodzą płynnie, nie ma żadnego szarpania ani tąpnięcia, nie ma żadnego opóźnienia w zmianie biegów. Nie ma również takiego dziwnego jakby chrobotania przy jeździe na wstecznym.

Skrzynia można powiedzieć chodzi ja po maśle i trzeba przyznać, że jest wyjątkowo przyjemna.

Różnica jest zauważalna. Wniosek jest chyba taki, że jednak wszelkie dziwnie szarpnięcia, tąpnięcia i przeciągania biegów wskazują na usterkę skrzyni.

 

Wiadomo jak skrzynia sprawna to chodzi płynnie.Moja bez remontu też chodzi idealnie zresztą z inną bym auta nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;Pisałem w innym temacie ale bez odzewu.Może któryś z kolegów spotkał sie z takim problemem w 530 d/a.A mianowicie jeżeli przełącze automat w tryb s po rozpędzeniu do 100 km/h i puszczeniu całkowicie pedału gazu gdy zejdzie do 1500 obrotów/m zaczyna szarpać jakby przerywać,po czym gdy osiągnie prędkość 60 km/h uspakaja się.Dodam że w trybie d nie występuje coś takiego,ogólnie żadnych komunikatów ani niepokojących objawów nie ma biegi przełacza płynnie i bez szarpnięć.Auto ma przejechane 230tk oleju jeszcze nie wymieniałem chociaż jest adnotacja w książce serwisowej że był wymieniany rok temu wraz z filtrem.Auto kupione w luym tego roku od niemca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.