Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze 2500 zł to nie 4-6 tys zł. Po drugie pogadaj z ludźmi, którym naprawiano skrzynie po 5 razy bo ciągle było coś nie tak. Dobrze utrzymana skrzynia z systematycznie zmienianym olejem pojeździ dłużej niż wytrzyma silnik więc jak kupisz dość zdrową to masz spokój. I dotyczy do każdej skrzyni automatycznej, czy GM czy ZF itp. Wszystko ma plusy i minusy.

 

Jak chcesz kupic taka skrzynie ??

 

Znajdziesz jakis sklad czesci przyjdziesz i powiesz "Dzien dobry poprosze skrzynke GMa, tylko mala uzywana i nie zajechana" ....

Racje to masz, utrzymaja skrzynia pojezdzi dlugo, tylko ze nie wiem jakim cudem taka znajdziesz uzywana, juz widze te tlumy sprzedajacych ktorzy chetnie pozwola rozkrecic skrzynie w celu ogledzin :) nie zartuj :8)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Używana skrzynia A5Sxxxx w dobrym stanie jest jak Yeti, podobno ktoś gdzieś taką widział :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No śmiejcie się chłopaki, śmiejcie. :wink: Ja nigdy podzespołów żadnych do naprawy auta zarówno blacharskiej jak i mechanicznej nie kupowałem na szrocie. Założenie, że jeżeli ktoś coś sprzedaje to znaczy że nie nadaje się do niczego jest dziwne, bo ludzie handlujący częściami nie biorą ich z zakładów mechanicznych gdzie zostawił je ktoś za darmo, tylko są z rozbieranych aut, uszkodzonych itd. Oczywiście skrzynia jest newralgicznym elementem, szczególnie GMa, ale jak się nie szuka najtaniej u byle kogo to wszystko można kupić w dobrym stanie z jakąś tam dłuższą czy krótszą gwarancją, a do tego jak ktoś ma mechanika, który oceni Wam to co kupiliście to już jest się "w domu". No ale nikogo namawiać na siłę nie będę, niech każdy sobie naprawia auto jak chce, bo to jego auto i pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Panowie nie nabijajcie się z kogoś kto ma inne zdanie niż Wy na temat zakupu używanej skrzyni.Nie ładnie.

I tez nie jest do końca tak źle z zakupem takiej bo są firmy oferujące używki z gwarancją więc można sobie wybrać między naprawa a używką.

Osobiście bym naprawiał ale nie nabijam się z tych którzy wolą używane :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem ostatnio na wymianie oleju w skrzyni i warsztat ktory to robi jest bdb warsztatem jezdza do niego z bardzo odleglych rejonow PL.

Stoja tam jaguary X5 A6 rowery nie te na pedaly :mrgreen: itp

 

I wiecie co mi szef powiedzialz e skrzyna ktora jest w530D jest do dupy tak samo jak w E46 bo stala tam i naprawiali ja ,zapytalem czemu a on ze mase ma uszkodzonych i te skrzynie nie wytrzymuja przy 3litrowych silnikach.

 

Obok mnie stal facet z X5 i wycenili mu naprawe na jakies 7tys+Vat

facet bafrdzo sie ucieszyl bo nigdzie m nie chcieli tego zrobic :modlitwa:

ja by chyba sie powiesil :duh:

Ale i tak podoba mi sie jazda z automatem i nie zmienie tego na zadna wajche :mad2:

Diesel Forever x5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

7tys+VAT !!!Przecież to ta sama skrzynia co w E39 530d!!!

To te fury staja tam pewnie bo właściciele nie maja kasy na zapłacenie za naprawę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ESSO LT 71141 produkuje Mobil, ale na ich stronie takiego doszukać się nie można. Czy znalazł ktoś czarno na białym że ten olej jest/nie jest klasy D III ? Bardzo proszę o ew. linki. Druknie się i będę miał atut do sporu z warsztatem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Olej ESSO LT 71141 produkuje Mobil, ale na ich stronie takiego doszukać się nie można. Czy znalazł ktoś czarno na białym że ten olej jest/nie jest klasy D III ? Bardzo proszę o ew. linki. Druknie się i będę miał atut do sporu z warsztatem.

 

Wg. tej tabeli:http://wuffer.net/MyFiles/ZFOilRef.pdf w skrzyniach ZF

jest tylko LT71141 lub tylko Dexron III a nigdy zamiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A tu masz olej jaki kryje się pod numerem na skrzynce http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Automatic-Transmission-Lifetime-Fluid-Texaco-ETL-7045__83220403248-GENUINEBMW-ID-825A69.aspx

 

A tu starszy i nowszy numer oleju:http://bmwfans.info/part-83220403248/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz olej jaki kryje się pod numerem na skrzynce http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Automatic-Transmission-Lifetime-Fluid-Texaco-ETL-7045__83220403248-GENUINEBMW-ID-825A69.aspx

 

A tu starszy i nowszy numer oleju:http://bmwfans.info/part-83220403248/

 

Dzięki, ale żaden z tych linków nie przyda się aby na warsztacie wymusić wlanie prawidłowego oleju. To będzie walka z wiatrakami (czytaj "z zakutym łbem") Szkoda że na realoem nie ma tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

limited, nie sledze watku od poczatku, ale czytam, ze chyba wlano Ci nieprawidlowy olej... info o oleju mozesz wyciagnac z programu uzywanego przez ASO (ETK? jak mu tam), poza tym, przy gromadzeniu dokumentacji do sprawy sadowej z warsztatem, ktory mi spartolil naprawe poprosilem po prostu ASO o oswiadczenie, jaki olej jest wlasciwy (zgodnie z nr VIN), dostalem bez problemu...

 

nie wiem czy to cos nowego, ale moze sie przyda

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limited, nie sledze watku od poczatku, ale czytam, ze chyba wlano Ci nieprawidlowy olej... info o oleju mozesz wyciagnac z programu uzywanego przez ASO (ETK? jak mu tam), poza tym, przy gromadzeniu dokumentacji do sprawy sadowej z warsztatem, ktory mi spartolil naprawe poprosilem po prostu ASO o oswiadczenie, jaki olej jest wlasciwy (zgodnie z nr VIN), dostalem bez problemu...

 

nie wiem czy to cos nowego, ale moze sie przyda

 

Czytałem o Twoich problemach, dzięki za info.

Nie zdążę już przed wtorkiem wpaść do serwisu BMW dlatego poprosiłem kolegów o ew. linki.

Sam tez szukam i nijak inaczej nie chce wyjść tylko ETL 7045E lub inny D III, żaden ESSO.

Ten LT71141 jest bardzo tajemniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy ok 100 km/h ale pózniej ustaje, czuć jakbym jechał po tarce ten objaw pojawił się 2-3 dni temu (przed wymianą oleju w skrzyni myśłałem że to któreś z kół zaczeło bić) czyli musze wymienic konwenter czyli jaki koszt tego elementu? Warto udać się do ASB Palka?

 

To może być niewyważone koło. Czy jak odpuścisz gaz to wibracje ustają ?

Jeśli tak to lepiej zrób ten konwerter.

U Palki 1800 zł z olejem i robocizną. Sprzęgła wysyłają do regeneracji w Poznaniu (800zeta), taniej regenerują w Krakowie (500zeta) ale te z Poznania są lepsze - tak twierdzi facet z AXOD Kraków.

 

nie nie ma róznicy więc na 100 to będzie koło. jeszcze dzisiaj szlag by to trafił szyba dostała kamieniem :mad2:

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz olej jaki kryje się pod numerem na skrzynce http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Automatic-Transmission-Lifetime-Fluid-Texaco-ETL-7045__83220403248-GENUINEBMW-ID-825A69.aspx

 

A tu starszy i nowszy numer oleju:http://bmwfans.info/part-83220403248/

 

Kolego ale my mamy 3.0d :) a ten link z Texaco dot. benzynek :)

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A tu masz olej jaki kryje się pod numerem na skrzynce http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Automatic-Transmission-Lifetime-Fluid-Texaco-ETL-7045__83220403248-GENUINEBMW-ID-825A69.aspx

 

A tu starszy i nowszy numer oleju:http://bmwfans.info/part-83220403248/

 

Kolego ale my mamy 3.0d :) a ten link z Texaco dot. benzynek :)

 

Kolego!! Ten link dotyczy numeru oleju :wink:

Tam widać co oznacza ten numer na misce skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież to już sto razy zostało napisane, że do GMa Texaco 7045E a do ZFa zależnie od tabliczki dowolny Dexron III przy czarnej a Esso 71141 przy zielonej. Nie bardzo rozumiem po co po raz kolejny wielostronicowe rozważania czy taki olej czy taki. Potem jak ktoś świeży to czyta to ma mętlik w głowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to już sto razy zostało napisane, że do GMa Texaco 7045E

 

Oczywiście że tak, tylko że teraz prosiłem o coś co mógłbym wydrukować i pokazać w warsztacie we wtorek aby zmusić mechaników do bezpłatnej wymiany na właściwy olej. Masz coś takiego ? Albo masz inny sposób jak zmienić myślenie w.w. mechaników ? Wydruk dyskusji z forum raczej się nie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj macie GMa skrzynie i trzeba wlać tylko i wyłącznie Texaco 7045E

 

Wiem o tym, tylko jak przekonać warsztat który "wie lepiej" ?

Gwarancja mi się skończy i co ? Pewnie na ESSO auto polata jakiś czas a co potem? Znów remont ? Naprawy ?

Chyba po prostu zapłacę za nowy olej i już. Będę przynajmniej miał spokojne święta. Tylko jak teraz wylać to płynne g.... ze skrzyni ? Podmiana części oleju chyba nie jest za dobrym wyjściem.

 

robiola1 da się wynik z TIS zapisać jako txt ? Byś mi na maila podrzucił. Na PW masz maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nordiques.com/pieces/images/cataloguepdf/applicationhuiletrans.pdf

 

Tu jest dość ciekawa tabelka, gdzie należy spojrzeć z rubrykę FLUID SPECIFICATION, wszystko jest wyraźnie napisane co do czego.

 

I któryś raz potwierdzają się moje słowa że nie może być Texaco 7045 E tylko 8072B do skrzyni A5S390R owszem jakbyśmy mieli 360R to tak

teraz moje pytanie może Esso 71141 to odpowiednik 8072B?

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pytanie za 100 pkt. i kredki. Tylko zastanówcie się nad odpowiedzią.

 

- Dlaczego do skrzyń GM i ZF należy nalać taki olej jak zaleca producent ?

 

Pytania pomocnicze:

- Jakie są inne oleje spełniające specyfikacje produktów 7045E i 71141 ?

- Czy tylko te dwa oleje sa tak doskonałe w swej formie ze na nich skrzynie pracują idealnie ?

- Czy napewno nie ma lepszych olei wg tabeli specyfikacyjnej (lepkośc, temp. wrzenia itp)

- Dlaczego na mojej skrzyni jest zielona naklejka i numer seryjny oleju 8072B który wg serwisu zamieniony został przez 7045E ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.