Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Znam to uczucie!!Zapytaj w warsztacie może inny wlali?

 

Wlali żółty, jedyny ESSO D3 który pasował by do tej skrzyni ma wg producenta kolor czerwony. Co ciekawe na stronie ESSO nie ma nic o oleju LT 71141 albo nie znalazłem - szukałem w olejach do skrzyń automatycznych.

Chyba kupię w żużu texamatic i zmienię, w d... mam ich półroczną gwarancję. Tylko jak teraz się pozbyć tego syfu :cry2:

 

Nie rób tego bez Ich wiedzy i akceptacji!!!Jeśli dali gwarancje to odpowiadają za to co zrobili.Jeśli skrzynka chodzi kulawo to Im zgłoś i męcz Ich.Może pójdą na to że kupisz olej sam a Oni wymienia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Znalazłem coś takiego:

 

http://www.lubegard.com/images/LUBEGARD_ATF_Chart.pdf

 

Wygląda na to że ten ESSO też był lany do 5L40 w latach 00-03 do benzynowej X5. Co o tym sądzicie?

 

I jest nawet możliwe że bez awaryjnie pracowały!!!

Bo wtedy nie montowano A5S390R do X5 4.4 i 4.6 tylko

GA6HP26Z lub A5S440Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bo wtedy nie montowano A5S390R do X5 4.4 i 4.6 tylko

GA6HP26Z lub A5S440Z

 

To GM 5L40 jest kilka rodzajów ?

 

GA6HP26Z lub A5S440Z to skrzynki ZF !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bo wtedy nie montowano A5S390R do X5 4.4 i 4.6 tylko

GA6HP26Z lub A5S440Z

 

To GM 5L40 jest kilka rodzajów ?

 

GA6HP26Z lub A5S440Z to skrzynki ZF !!

 

Co tylko w większym stopniu potwierdza, że Esso jest do skrzynek by ZF... Ale uwazam tak jak kruk203, nie rob nic bez wiedzy Palki tylko do warsztatu i niech poprawia to co Cie nurtuje. Od tego gwarancja, a ze masz tylko 6 miechow to trza dzialac, bo czas leci :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę Was, zobaczcie do tego PDFa z linku.

Skrzynia 5L40 występowała rzekomo w X5 i niby zalewana była olejem ESSO LT 71141.

kruk203 w swojej X5 masz 5L40 tak ? Ja wiem że tamta X5 jest benzynowa ale chodzi mi tylko o to że prawdopodobnie ESSO do 5L40 lali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Panowie proszę Was, zobaczcie do tego PDFa z linku.

Skrzynia 5L40 występowała rzekomo w X5 i niby zalewana była olejem ESSO LT 71141.

kruk203 w swojej X5 masz 5L40 tak ? Ja wiem że tamta X5 jest benzynowa ale chodzi mi tylko o to że prawdopodobnie ESSO do 5L40 lali.

 

Ja mam oczywiście 5L40 i silnik 3.0d ale z silnikami 4.4 i 4.6 w latach 2000 do 2003 stosowano tylko ZF więc to jest pomyłka w tabeli.

Sprawdź w Realoem np tu:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=FB31&mospid=47741&hg=24&fg=05

Sorry że tak Cię obdzieram ze złudzeń ale ja kiedyś też tak szukałem ja Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w Realoem np tu:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=FB31&mospid=47741&hg=24&fg=05

 

No masz rację, nie ma inaczej.

 

Sorry że tak Cię obdzieram ze złudzeń ale ja kiedyś też tak szukałem ja Ty.

 

Prawda nawet bolesna jest OK.

Staram się unikać wszelkich konfliktów a będę musiał się wykłócać z szefem warsztatu ASB :|

Przekonać kogoś kto szczerze wierzy w swoją rację :doh: ...grrrrr

 

Jak się pozbyć całkowicie oleju ze skrzyni bez demontażu ? Ma ktoś pomysł / doświadczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokopałem się w końcu do różnic pomiędzy olejem texamatic 7054E a esso LT 71141.

Niewielkie różnice w temperaturach płynności są na korzyść esso.

Za to lepkość .... :/

texamatic - Viscosity Index 194

esso - Viscosity index 168

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wiesz nikt nigdzie nie pisze że ten olej zaszkodzi więc może będzie ok. szczególnie że jest wymieniony w całości.Spróbuj warsztat zmusić do doprowadzenia skrzyni do ładu z płynna pracą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wiesz nikt nigdzie nie pisze że ten olej zaszkodzi więc może będzie ok. szczególnie że jest wymieniony w całości.Spróbuj warsztat zmusić do doprowadzenia skrzyni do ładu z płynna pracą.

 

Dokładnie, tym bardziej, że zarówno ESSO jak i TEXAMATIC spełniają normy DEXRON III. O ile przy wymianie oleju ważną sprawą jest zalanie IDENTYCZNEGO oleju jaki mamy aktualnie w skrzyni, to przy remoncie nie byłbym taki rygorystyczny. Ważniejsze od zastosowanego oleju (o ile spełnia warunki dopuszczenia do danego typu skrzyni) jest kwestia poprawnego spasowania wszystkich elementów mechanicznych ASB :hand:

Dają gwarancje z tym olejem? Dają! Zatem jak coś jest nie teges to do warsztatu i niech poprawiają :cool2: A w garbate aniołki typu "skrzynia się źle zaadoptowała", to nie wierz, to jest ściema dla lamerów :liar:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, gwara jest więc jak coś padnie to będą się martwić oni. W styczniu jadę na przegląd to każę sprawdzić czemu skrzynka chodzi tak a nie inaczej. Przydało by się przejechać inną, miałbym porównanie. Może tak ma być. Wiem tylko że działa inaczej niż przed naprawą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, gwara jest więc jak coś padnie to będą się martwić oni. W styczniu jadę na przegląd to każę sprawdzić czemu skrzynka chodzi tak a nie inaczej. Przydało by się przejechać inną, miałbym porównanie. Może tak ma być. Wiem tylko że działa inaczej niż przed naprawą.

 

bo naprawiona jest :cool2:

 

tak z profilu widzę ze dość ofensywnie zabrałeś się za temat ASB , możesz mieć inne odczucia bo nie wiadomo od jakiego czasu powstawała usterka , przejechać się innym Autem tez będzie to wyznacznik porównywający jakość pracy twojej ASB .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słuchaj.. prawidłowo działająca skrzynia nie powinna mieć żadnych szarpnięć itd. Czasami jak ją "skołujesz" czyli szybko zwolnisz i dodasz gazu ostro to może szarpnąć lekko. Jakieś szarpnięcie do przodu przy większej prędkości może jest związane z lock up'em bo wtedy faktycznie masz lekkie wrażenie jakby ktoś kopnął auto w pupe, ale jest to odczucie minimalne. Nie wiem jak to jest odczuwalne jak ze skrzynią jest coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj.. prawidłowo działająca skrzynia nie powinna mieć żadnych szarpnięć itd. Czasami jak ją "skołujesz" czyli szybko zwolnisz i dodasz gazu ostro to może szarpnąć lekko. Jakieś szarpnięcie do przodu przy większej prędkości może jest związane z lock up'em bo wtedy faktycznie masz lekkie wrażenie jakby ktoś kopnął auto w pupe, ale jest to odczucie minimalne. Nie wiem jak to jest odczuwalne jak ze skrzynią jest coś nie tak.

 

czyli nie powinno byc czuc delikatnego przejscia z biegu 1-2-3-4 i 5? Ja mam wrażenie że coś czuć - delikatnie. ASBPalka przy wymianie oleju stwierdził ze konczy mi się sprzegło (po ilości mazi na magnesie w misce) proponuje wymianę za 1800 zł więc nie wiem czy chce mnie naciągnąć czy też nie, a tyle już wiem ze jak bedzie wymiana to wleję olej Texamatic moze inny warsztat ktos na slasku poleci

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lekkie przejście między biegami czuć ale to zależy ile gazu masz wciśnięte itd. No musisz się przejechać jakimś autem z prawidłowo działającą skrzynią to sobie porównasz.

 

ok sprawdze co i jak, jak bede czul roznice taka zdecydowana to wymieniac sprzeglo za 1800 zl ? Ile kosztuje kapitalny remont skrzyni ?

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ja nie wiem czy sprzęgło hydrokinetyczne ma wpływ na płynność zmiany biegów. Ono służy do płynnego przeniesienia napędu zależnie od prędkości obrotowej silnika. Musiałby się wypowidzieć jakiś fachura w tej materii. Wiem, że w skrzynii ZFa jak jest zapięty lockup na 4tym biegu to potem jest wrzucana 5tka chyba z pominięciem konwertera (czyli sprzęgła hydrokinetycznego). Czy w GMie też tak jest to jeszcze nie wyczułem bo 530d ujeżdżam dopiero od dwóch dni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj.. prawidłowo działająca skrzynia nie powinna mieć żadnych szarpnięć itd. Czasami jak ją "skołujesz" czyli szybko zwolnisz i dodasz gazu ostro to może szarpnąć lekko. Jakieś szarpnięcie do przodu przy większej prędkości może jest związane z lock up'em bo wtedy faktycznie masz lekkie wrażenie jakby ktoś kopnął auto w pupe, ale jest to odczucie minimalne. Nie wiem jak to jest odczuwalne jak ze skrzynią jest coś nie tak.

 

jest kilka trybów adaptacji pracy ASB i odpowiednio do sytuacji uruchamiany jest dynamicznie program co skutkuje zmianę trybu pracy ASB. nie ma recepty na perfekcyjna prace ASB każdy będzie miał inne odczucia każdy ma inny tryb adaptacyjny skrzyni ASB , wiec nie wypisuj tu wzorów na prace skrzyni ASB , ze gdzieś komuś szarpnie skrzynia lub co kol wiek należy zrobić weryfikacje Wartości adaptacyjnych i zbadać temat ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.