Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

To jest ewidentna pomyłka. W tym tekście jest napisane, że poza olejami fabrycznymi czyli BMW np można wlać inne oleje Dexron III. A Esso LT 71141 nie ma nic wspólnego z Dexronem III, bo to zupełnie inne oleje. Wymienione oleje to syntetyki a Dexron III jest olejem półsyntetycznym.

 

Nie mogę teraz znaleźć tego ale miałem gdzieś PDFa gdzie były wymienione skrzynie GMa i zalecane do nich oleje. Do naszych skrzyń 360 i 390 było wyraźnie napisane, że tylko Texaco 7045E a do innych każdy Dexron III.

 

Zresztą ja nie wiem co to za problem kupić i nalać po prostu to co na 100% pasuje czyli tego Texaco. Jest niedrogi i dostępny. Po co na siłę robić sobie problemy???

Edytowane przez mmw
  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kontynuując mój wątek, byłem dziś w serwisie skrzyń automatycznych, koszt remontu skrzyni to od 4 do 7 tys zł + VAT. Kochane skrzynie GM średnio padają przy 150 - 220 tys km. Dla porównania jechałem z taksiarzem dziś który ma merola klasy E (okularnika) i podobno w mercedesach skrzynie automatyczne (tiptronic) padają przy ok. 1 mln km (czyli wogóle). Z kolei gadałem z goście od automatów to mówi, ze miał już nową piątke przy przebiegu ok 120 tys km i szóstke przy przebiegu 73 tys km, gdzie skrzynie padły. Wnioski sa dwa: po pierwsze BMKI z automatami się sypią (wiadomo, ze istnieją takie, co się jeszcze nie posypały), po drugie nie ma to jak manual jeśli chodzi o niezawodność.
Konrad
Opublikowano

jesli chodzi o E46 w dieslu i automacie, czy komus padla? pytam z ciekawosci..

jak szukalem swojego sztrucla to widzialem 3 szt E46 z lat 2004-2005 z przebiegami od 220 do 350 tys km i w wszystkich automat GM chodzil bez wymiany oleju - zero usterek (zapewnienie sprzedajacego moze byc zludnne).

z manualem masz co 150-220 tys do wymiany dwumas, docisk, tarcze i lozysko; w zamiennikach z robocizna moze zmiescisz sie w 3 tys zl (jezeli ma byc dobrze zrobione).

 

E46 nie widzialem zadnego z getriebeschaden w 2 litrowym dieslu. mam nadzieje, ze dotyczy to tylk silnikow 3 litrowych (pownni zamontowac cos trwalszego).

Opublikowano
jesli chodzi o E46 w dieslu i automacie, czy komus padla? pytam z ciekawosci..

 

Znajomy ma 320D kombi w automacie ale nie wiem jaka skrzynia. Ma nalatane około 240k i nie narzeka - nic przy tym aucie nie robi tylko olej w silniku i gnojówa do baku. Mówi że jak się zacznie pier..... to szybko sprzeda :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Znajomy ma 320D kombi w automacie ale nie wiem jaka skrzynia. Ma nalatane około 240k i nie narzeka - nic przy tym aucie nie robi tylko olej w silniku i gnojówa do baku. Mówi że jak się zacznie pier..... to szybko sprzeda :D

 

To super masz znajomych :clap: :clap: :clap:, chciałbys od niego kupić samochód??

003.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
jesli chodzi o E46 w dieslu i automacie, czy komus padla? pytam z ciekawosci..

 

Znajomy ma 320D kombi w automacie ale nie wiem jaka skrzynia. Ma nalatane około 240k i nie narzeka - nic przy tym aucie nie robi tylko olej w silniku i gnojówa do baku. Mówi że jak się zacznie pier..... to szybko sprzeda :D

 

Jak mi sprzedający mówi "nic nie robiłem przy aucie" to się odwracam i rezygnuję z zakupu.Jak On czegoś nie zrobił to wszystko spadnie na mnie.

 

Wracając do wymiany oleju to mi przy pierwszej wymianie wlano Esso 71141

(mogłem pokręcić oznaczenie oleju) i to wymieniając statycznie co spowodowało że skrzynia "twardo" zmieniała biegi i słabo ciągnęła na wolnych po puszczeniu hamulca.Na szczęście kolega Bono przekonał mnie że to nie ten olej i szybko wymieniałem już sam na ETL7045E co spowodowało że skrzynka pracowała naprawdę pięknie.Gdy sprzedawałem miała ok. 400tys. i śmigała jak złoto :mrgreen:

Może ten ESSO jest ok. gdy wymienia się całą zawartość skrzyni?Trzeba sprawdzić w specyfikacji GM.

W tej chwili mam X5 z taką samą skrzynką też wymieniałem sam na ETL7045E gdzieś 15tys. temu i ok. :D

Opublikowano
To super masz znajomych :clap: :clap: :clap:, chciałbys od niego kupić samochód??

 

No coś Ty... ale chyba właśnie takie auto udało mi się trafić choć nie od znajomego :/

Opublikowano
....skrzynia "twardo" zmieniała biegi i słabo ciągnęła na wolnych po puszczeniu hamulca.

 

O to to....właśnie tak mam. Tylko jak pana z ASB Palka przekonać że ESSO nie jest właściwy skoro on: " robi skrzynie od 13 lat, leje ESSO do GM i wie że jest odpowiedni" ?

Opublikowano
nie zawsze to co zaleca dystrybutor jest dobre dla podzespołów , BMW nie zaleca wymiany oleju w ASB hmmm , może to ze skrzynki padają jest wina właśnie tego tez oleju ? , może wina dostawcy podzespołów , wymiana dynamiczna oleju na Esso nie powinny mieć negatywnego wpływu na dzialani9e skrzynki ASB , mieszanie dwóch rodzajów olejów to już trochę niebezpieczne.
Opublikowano
Byłem i wymieniłem olej + filtr, olej wlali taki jak pisal mmw i jaki powinnien być, ale mam problem ktos w tej skrzyni juz wymianiał olej bo byl żółty, a nie czerwony - może trudno a może nie :). Na poczatek stycznia mam umowione ogledziny czy na magnesie nie ma znowu jakiegoś nalotu - mistrz serwisu stwierdził, że to chyba ze sprzęgła. Tak więc jeżeli będzie to jest konieczność wymieniać sprzęgło koszt ok 1800 zł z robocizna to dużo ?
brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
....skrzynia "twardo" zmieniała biegi i słabo ciągnęła na wolnych po puszczeniu hamulca.

 

O to to....właśnie tak mam. Tylko jak pana z ASB Palka przekonać że ESSO nie jest właściwy skoro on: " robi skrzynie od 13 lat, leje ESSO do GM i wie że jest odpowiedni" ?

 

U mnie tak było ale miałem mieszankę ze zmiany statycznej więc trudno powiedzieć czy Esso nie może być wlewany samodzielnie do tej skrzynki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na stronie Esso jest olej do skrzyń GM klasy dextron III G i nazywa się Esso ATF D 3 i ma kolor czerwony :?: Może ten Ci wlali?
Opublikowano
Na stronie Esso jest olej do skrzyń GM klasy dextron III G i nazywa się Esso ATF D 3 i ma kolor czerwony :?: Może ten Ci wlali?

 

Widziałem jaki olej lali i był żółty. Za niedługo mam jechać na przegląd to jeszcze popytam co i jak.

Opublikowano
Byłem i wymieniłem olej + filtr, olej wlali taki jak pisal mmw

 

Byłeś u Palki tak ?

To jak to w końcu masz zrobione ... olej dali texamatic ?

Przywiozłeś swój ?

Opublikowano
Byłem i wymieniłem olej + filtr, olej wlali taki jak pisal mmw

 

Byłeś u Palki tak ?

To jak to w końcu masz zrobione ... olej dali texamatic ?

Przywiozłeś swój ?

 

Tak byłem u Palki

olej wlali zg z zaleceniem producenta GM (Esso), a ze skrzynia już była robiona (poprzedni właściciel tej info mi nie przekazał był to Esso (zółty) a skąd wiem że to esso to mialem naklejke na skrzyni) Palka wlał Esso nie Texamatic (Czerwony) tak jak mowil mmw sorka za błąd ze wlali taki jak producent.

olej był ich :)

brokat_
Opublikowano
olej wlali zg z zaleceniem producenta GM (Esso), a ze skrzynia już była robiona (poprzedni właściciel tej info mi nie przekazał był to Esso (zółty) a skąd wiem że to esso to mialem naklejke na skrzyni) Palka wlał Esso nie Texamatic (Czerwony) tak jak mowil mmw sorka za błąd ze wlali taki jak producent.

 

Czyli też masz wlany żółty ?

Jak lałem texamatic to był powiedzmy koloru malinowego a ten ich (lali z dużego niebieskiego pojemnika z obciętą górą) miał kolor niemalże brązowy - mniej więcej jak nowy olej silnikowy.

Cieszę się że masz wszystko oki, oby Ci służyła jak najdłużej :cool2:

 

PS. Też mam przegląd ASB w styczniu, może się spotkamy :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
A wiecie konkretnie jak dokładnie nazywał się ten Esso?
Opublikowano
olej wlali zg z zaleceniem producenta GM (Esso), a ze skrzynia już była robiona (poprzedni właściciel tej info mi nie przekazał był to Esso (zółty) a skąd wiem że to esso to mialem naklejke na skrzyni) Palka wlał Esso nie Texamatic (Czerwony) tak jak mowil mmw sorka za błąd ze wlali taki jak producent.

 

Czyli też masz wlany żółty ?

Jak lałem texamatic to był powiedzmy koloru malinowego a ten ich (lali z dużego niebieskiego pojemnika z obciętą górą) miał kolor niemalże brązowy - mniej więcej jak nowy olej silnikowy.

Cieszę się że masz wszystko oki, oby Ci służyła jak najdłużej :cool2:

 

PS. Też mam przegląd ASB w styczniu, może się spotkamy :D

 

Tak zółyt :)

09/01/2009 na 8:20 mam wizyte, w styczniu chce zrobiec mate pod fotelem, wymienić paski z alternatora i klimy i to bedzie wszytsko z wymian po zakupie auta. No moze jeszcze klocki założe nowe z przody tyl noweczki mam:) oby sluzyla min 2 lata bez awarii odpukac w niemalowane hehe

brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
A wiecie konkretnie jak dokładnie nazywał się ten Esso?

 

Nie mam pojęcia :/ na fakturze nie ma, a nie zapytałem. Baniak był taki jak na allegro ale czy taki numer to nie wiem. Może brokat_ się dopytał.

 

http://www.allegro.pl/item502587616_olej_do_skrzyn_automat_esso_atf_lt_71141_okazja.html

 

 

To ciekaw bo tu http://www.upromex.com.pl/catalog/characteristics/EssoATFLT71141.pdf

nie piszą nic o skrzynka GM tylko ZF ,VW,MB....

 

A za to BMW tu http://de.bmwfans.info/part-83220403248/

podaje co kryje się pod numerem z naklejki na misie skrzyni.

Choć z drugiej strony BMW też nie zaleca wymiany także nie koniecznie musi wiedzieć wszystko o swojej skrzynce produkowanej przez GM.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Automatik-getriebeol etl 7045 e

 

Old part number: 83 22 0 026 922 - taki nr mam na misce olejowej ASB

 

Part number: 83 22 0 403 248 - taki nr podali mi w ASO BMW jako olej dedykowany do mojej skrzyni.

 

Ta aukcja z olejem ESSO LT....

 

http://www.allegro.pl/item502587616_olej_do_skrzyn_automat_esso_atf_lt_71141_okazja.html

 

wprost wskazuje, że numer tego oleju według BMW to 83 22 9 407 807 !!!

 

Teraz wystarczy telefon do ASO i podać w/w numer i jasno nam określą co to jest i do czego należy stosować :cool2:

Opublikowano

Panowie ale ja nie wiem czy taki olej mi wlano jak na tej aukcji, tylko że baniak taki był. Może inne esso też są w takich niebieskich baniakach.

 

Kurde i znowu mam dyskomfort :/ Już widzę jak mi się gwara kończy, skrzynia zdycha a ja klnę na czym świat stoi :mad2:

Nawet na tej aukcji pisze ze tylko do skrzyń ZF, mało tego - skontaktowałem się ze sprzedającym i zapytałem czy nadaje się do GM, powiedział że NIE.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie ale ja nie wiem czy taki olej mi wlano jak na tej aukcji, tylko że baniak taki był. Może inne esso też są w takich niebieskich baniakach.

 

Kurde i znowu mam dyskomfort :/ Już widzę jak mi się gwara kończy, skrzynia zdycha a ja klnę na czym świat stoi :mad2:

Nawet na tej aukcji pisze ze tylko do skrzyń ZF, mało tego - skontaktowałem się ze sprzedającym i zapytałem czy nadaje się do GM, powiedział że NIE.

 

Znam to uczucie!!Zapytaj w warsztacie może inny wlali?

Opublikowano
Znam to uczucie!!Zapytaj w warsztacie może inny wlali?

 

Wlali żółty, jedyny ESSO D3 który pasował by do tej skrzyni ma wg producenta kolor czerwony. Co ciekawe na stronie ESSO nie ma nic o oleju LT 71141 albo nie znalazłem - szukałem w olejach do skrzyń automatycznych.

Chyba kupię w żużu texamatic i zmienię, w d... mam ich półroczną gwarancję. Tylko jak teraz się pozbyć tego syfu :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.