Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Hmmm u mnie nic nie "tąpa" teraz mam X5 z tą samą skrzynką i cisz a w poprzedniej 530d też była cisza...
  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Generalnie zgadzam się z opinią by zbytnio nie przejmować się, nie należy ciągle jeździć i tylko nasłuchiwać, obawiać się i stresować, że skrzynia zaraz się rozpadnie.

Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek i dbać o ASB (zgodnie z zaleceniami specjalistów byle nie tych z ASO BMW :? ) bo jak wiadomo jak dbasz tak masz. Pzdr

Edytowane przez Dr
Opublikowano

I chyba nie jest to objaw jakiegoś niedomagania skrzyni.

 

....z tym sie nie zgodze ale z reszta juz bardziej .

E46 ToUrInG M57
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie do tej pory czuć było też tąpnięcie przy zmianie z 4 na 3. Dziś jednak w trasie miałem problem ze zmianą z 5 na 4 w trybie D, po prostu jak dochodziłem do 2 tys obrotó to ciągnął cały czas na 5 i dopiero przy ok 2700 obr zmieniał gwałtownie na 4.

 

Teraz mam przebieg 197 tys km, ok 10 tys km temu zmieniłem olej, i chyba był to błąd.

 

ops2 powiedz z jakiego to zakładu w wwie jestes tak zadowolony bo chyba tez musze czegos szukac.

Konrad
Opublikowano
bo chyba tez musze czegos szukac.

 

Oj obawiam sie ,ze zdecydowanie musisz i nawet nie wiesz ze to nie bedzie drobiazg :duh: (finansowo) ....

 

Ja nie chce reklamowac mojego fachowca poki nie przejade 10.000 km bez zarzutow.

Na razie zrobilem 650 km i moja E46 z GM-em jezdzi REWELACYJNIE .

E46 ToUrInG M57
Opublikowano

wiec jak postępujecie z swoimi Bawarkami w których jest Francuska technologia ?

 

Jak wyprzedzam to przewiduje manewr i odruchowo wbijam 3 i pomykam sobie spokojnie ale dynamicznie , nigdy nie miałem odczucia tąpnięcia/stuknięcia po odpuszczeniu gazu.

w ustawieniu D po nagłym przyspieszaniu i odpuszczeniu dźwigni gazu skrzynka trzyma Bieg i obroty celem wręcz natychmiastowej opcji ponownego przyspieszenia,jeżeli brak jest stanowczego wychylenia dźwigni gazu po jej odpuszczeniu skrzynka zapodaje następny bieg z poślizgiem czasowym chyba nawet do 5-10sek, trzeba brać jednak poprawkę ze jedyny czynnik który ma wpływ na zmianę biegów jest prędkość obrotowa i wychylenie dźwigni gazu , dźwignia gazu to taka forma tłumacza kierowcy z elektronika skrzyni , jeżeli inteligentnie się obchodzi z dźwignia gazu to Francuska technologia daje sporo satysfakcji.

Tip:

Jeżeli wykonujesz dynamiczny manewr celem przy kozaczenia* to nie odpuszczaj dźwigni gazu całkowicie tylko zredukuj wychylenie do 1/4 a żadne tąpnięcia i inne przypadki nie będą miały miejsca.

 

jako ciekawostkę powiem ze ZF nie jest tak komfortowym wynalazkiem jak GM.

 

Po wszystkich przejściach z moim GM bym się na pewno zdecydował ponownie na ASB

Opublikowano

Po wszystkich przejściach z moim GM bym się na pewno zdecydował ponownie na ASB

 

 

Zdecydowal czy nie zdecydowal ? bo jakos dziwnie to sformulowales ?

Ja po wielu bojach i poznaniu techniki zawartej w GM-owkiej skrzynce moge powiedziec ,ze jazda z nia jest megaprzyjemna.

Nie wiem na ile problemy z nia zwiazane sa z technika uzytkowania a na ile jej awaryjnoscia - za krotko jezdze zeby miec wyrobione zdanie na ten temat.

W kazdym razie pelnosprawna jest :cool2: i chodzi lepiej od ZFA.

E46 ToUrInG M57
Opublikowano
bo chyba tez musze czegos szukac.

 

Oj obawiam sie ,ze zdecydowanie musisz i nawet nie wiesz ze to nie bedzie drobiazg :duh: (finansowo) ....

 

Ja nie chce reklamowac mojego fachowca poki nie przejade 10.000 km bez zarzutow.

Na razie zrobilem 650 km i moja E46 z GM-em jezdzi REWELACYJNIE .

 

Witam kolegow z sąsiedniego działu. :D

Ja mam Z3 3.0i tez ze steptronic (podejrzewa GM) i wlazłem do Was, żeby poczytac o skrzynce. Też mam takie tąpnięcie jak jadąc na II biegu puszcze całkiem gaz, to tak jakby skrzynka zupełnie rozłączala bieg i wyrzucała luz. Ale tylko na z II biegu. Z tego co piszecie, zrozumiałem, że to normalne?

Hm, dziwi mnie to, bo mam jeszcze A6 tiptronic i czegos takiego tam nie ma. Jak puszce gaz, to lagodnie hamuje silnikiem, a potem zrzuca na nizszy bieg.

To jak w koncu: normalne czy nie?

 

No i ooops2, nie będz taki, podziel sie namierem na Asa od skrzynek. Może na priv jak nie chcesz reklamować.

 

Pozdrówki,

Rysiu

 

PS. Wystraszyłem się tej skrzyni po poczytaniu tego wątku... :cry:

Opublikowano

No i ooops2, nie będz taki, podziel sie namierem na Asa od skrzynek. Może na priv jak nie chcesz reklamować.

 

 

Wyslane na priv

E46 ToUrInG M57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo chyba tez musze czegos szukac.

 

Oj obawiam sie ,ze zdecydowanie musisz i nawet nie wiesz ze to nie bedzie drobiazg :duh: (finansowo) ....

 

Ja nie chce reklamowac mojego fachowca poki nie przejade 10.000 km bez zarzutow.

Na razie zrobilem 650 km i moja E46 z GM-em jezdzi REWELACYJNIE .

 

Witam kolegow z sąsiedniego działu. :D

Ja mam Z3 3.0i tez ze steptronic (podejrzewa GM) i wlazłem do Was, żeby poczytac o skrzynce. Też mam takie tąpnięcie jak jadąc na II biegu puszcze całkiem gaz, to tak jakby skrzynka zupełnie rozłączala bieg i wyrzucała luz. Ale tylko na z II biegu. Z tego co piszecie, zrozumiałem, że to normalne?

Hm, dziwi mnie to, bo mam jeszcze A6 tiptronic i czegos takiego tam nie ma. Jak puszce gaz, to lagodnie hamuje silnikiem, a potem zrzuca na nizszy bieg.

To jak w koncu: normalne czy nie?

 

No i ooops2, nie będz taki, podziel sie namierem na Asa od skrzynek. Może na priv jak nie chcesz reklamować.

 

Pozdrówki,

Rysiu

 

PS. Wystraszyłem się tej skrzyni po poczytaniu tego wątku... :cry:

 

Ty masz faktycznie skrzynię GMa. Dziwne, bo E39 530i ma ZFa, ale może dlatego, że o ile pamiętam to Z3 jest produkowane w USA. Ciekaw jestem w takim razie czy dałoby się np w E39 530d wymienić skrzynię na ZFa, oczywiście wymieniając również sterownik skrzynii, bo wygląda, że skoro w 3.0i są montowane i ZFy i GMy to może w 530d też by się dało taką zamianę zrobić skoro komuś padła skrzynia i i tak musi wymieniać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
duzo zlego slysze o tych automatach ,jezdze 530i w benzynie czy mam taka wlasnie krytykowana skrzynie jak w dieslu530?moze to autosugesetia ale mam jakis dziwny opor jak z p.wrzucam na wsteczny albo na driv,jak by stuk ,z oporm podobne do przeskakiwania przez jakis zabek,zapadke,ale niezawsze ,moze ktos by mogl powiedziec mi o tym przypadku niejestem znawca automatow to moje drugie bmw z automatem po za tym same manuale dziekuje z gory
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jakbym czytał wszystkie tematy na forum przed zakupem swojej buni to na pewno bym się nie zdecydował :lol: :lol:

Przecież nikt na forum nie tworzy tematów "Ale mam niezawodną i superancką furę" tylko "Popsiuło się to i tamto" :mrgreen: Wrzuć na luz i szukaj zadbanego egzemplarza to Twoja obecność na forum sprowadzi się do wrzucenia fotek swojej bryki do galerii i czytania o problemach innych posiadaczy :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie się przesiadłem z E39 525tds 1997 na E39 530d 1999 i mam porówanie między skrzynią ZFa a GMa. W praktycznym użytkowaniu są podobne i zupełnie się przyjemnie jeździ na GMie. ZF delikatniej zmienia biegi ale czuć mocno załączenie lockup'a a w GM jest odwrotnie. Czasami czuć zmianę biegu ale za to lockup się załącza tak jakoś bezczuciowo. :)

 

Swoją 530d ściągnąłem właśnie z zepsutą skrzynia biegów bo ktoś w Niemczech nie zmieniał oleju więc typowy objaw czyli przypaliło się wszystko, olej spalony syf itd. Kupiłem drugą skrzynię w ładnym stanie i narazie śmiga bez problemów. Po 1000 km znowu mam zmienić olej i potem już powinna skrzynia bezproblemowo działać już długo. Oczywiście po kolejnych 50-70 tys km (chociaż ja swoją tyle na pewno nie przejeżdżę) powinno się zmienić olej żeby było ok.

Opublikowano

Koledzy mam tą skrzynię u siebie w aucie 530dA z 02/2001 roku (jest to mój pierwszy automat), nurtuje mnie jedna rzecz, a mianowicie jedni z forum mówią, że oleju nie wymienić w tej skrzyni, inni że wymieniać (czytam to forum i czytam) chciałbym uzyskać jasną odpowiedz od osoby któa na tej skrzyni już troche pojeździłą więc moje pytanie brzmi:

Czy wymieniać olej w niej jeżeli tak to jaki typ oleju kupić i ile go potrzebuję.

Dziekuję za odpowiedzi i proszę nie pisać :search: bo już szukałem :)

brokat_
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ZMIENIAĆ!!! To nie podlega dyskusji i nie słuchaj idiotycznych wypowiedzi, że jak zmienisz to się zacznie psuć. Jak porządnie chcesz to zrobić to zmień i za 1000-2000 km zrób to znowu gdy już się dobrze przepłuka skrzynia nowym olejem. Zresztą mechanik jak zobaczy stary olej to Ci oceni czy jest spalony i czy warto po wymianie znowu wymieniać czy wystarczy jedna. No i oczywiście wraz z olejem musisz wymienic filtr i uszczelkę.

 

Olej tylko TEXACO Texamatic 7045E!!! Olej nie jest drogi i potrzebujesz go około 9 litrów jeżeli zostanie wymieniony cały.

Opublikowano

Ja zmieniłem olej około 15000 km temu i wczoraj skrzynia weszła w tryb awaryjny: TRANS. FAILSAFE PROGR. 3

Obroty rosły a samochód prawie nie przyspieszał, tylko nim trzęsło.

 

Nie wiem co to może być, jutro jade do mechaniora. Koszty jak to przy BMW pewnie kilka tysięcy....

 

Pozdrawiam

Konrad
Opublikowano

w mojej E46 320D z 2005 roku jest wg tis ta sama skrzynia. mam 185 tys przebiegu i nie wiem czy wymieniac ten olej czy nie. jak na razie automat chodzi ok.

wymieniac czy nie - o to jest pytanie - w serwisie zalecaja wymiane -pomimo lifetime

Opublikowano
w mojej E46 320D z 2005 roku jest wg tis ta sama skrzynia. mam 185 tys przebiegu i nie wiem czy wymieniac ten olej czy nie. jak na razie automat chodzi ok.

wymieniac czy nie - o to jest pytanie - w serwisie zalecaja wymiane -pomimo lifetime

 

Dzwoniłem do ASO BMW Mikołów oraz ASO w Katowicach serwis:

Katowice - olej tylko BMW koszt 1l 40 zł oni nie podejmą się wymiany bo póżniej jak cos się bedzie działo ze skrzynią to pretensje beda do nich

Mikołów - olej mozna wymienic ale tylko do przebiegu 100 tys pozniej zostawic taki jak jest rowniez olej sprzedadza ale nie pdejmą się wymiany.

Wiec olej Texaco ja odradzam ponieważ jest niezalecany przez ASO a wolałbym wlać taki jak zaleca producent.

Tak więc nie ruszam skrzyni jak umrze to zaczne myśłeć

brokat_
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rób jak chcesz i słuchaj ASO. ;) GM zaleca do swojej skrzyni właśnie ten Texaco i pewnie oryginał BMW to właśnie ten olej. Dziwne, że w Omegach i amerykańcach w których pracują te skrzynie i olej jest wymieniany co 60 tys km nie psują się one tak jak w BMW. No ale wybór należy do Ciebie.
Opublikowano

Tak więc nie ruszam skrzyni jak umrze to zaczne myśłeć

 

Zajedz do jakiegos naprawde polecanego warszatu zajmujacego sie PROFESJONALNIE ASB - tam cie uswiadomia .

Ja dodam swoj klocek w tej ukladance - wg mnie przy tym roczniku powinienes bezwzglednie ZMIENIC OLEJ.

Co do jego typu to wiekszosc jezdzi na TEXAMATICU ale ja i conajmniej jeden z kolegow z forum jestesmy wyjatkami i jezdzimy na syntetykach bo co prawda GM zaleca 7045E ale jest to olej mineralny (co prawda z dodatkami antysciernymi).

Oryginalny olej do tych skrzynek jest juz nie produkowany.

E46 ToUrInG M57

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.