Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy wiecie ,ze w tych cholernych skrzynkach generalnie jedyna ale bardzo powazna roznica jest mechanizm planetarny / glowica skrzyni ??? .

Jesli ktos planuje zakup uzywanej skrzyni to ja osobiscie odradzam - macie szanse 1 do 4-rech ze kupicie dobra :( .

Jako ze ponioslem juz spore koszty ze swoja skrzynia postanowilem ja jeszcze zweryfikowac (tzn rozebrac i sprawdzic z dokumentacja serwisowa - apropos nieudostepniana przez bmw i wogole ciezka do zdobycia) zeby nie miec kolejnych niespodzianek. O efektach poinformuje :duh:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, to na co mozesz zwrocic uwage, to olej jaki beda Ci chcieli wlac do skrzyni, wielu pseudospecow daje ciala w tej kwestii

 

Tutaj bedzie czerwony TEXAMATIC 7045E ale sadze ze i PETRO CANADA jak ktos pisal podejdzie. Wg. mojego fachowca kazdy olej spelniajacy norme da rade i nie ma wplywu na dzialanie tej skrzyni biegow .Wydaje mi sie to stwierdzenie trafnym .Robia te skrzynie od kilkunastu :cool2: lat dajac gwarancje bez przebiegu wiec mysle ze wie co mowi (ogolnie 17 lat w ASB). Co dla mnie ciekawe bardzo polecany slaski serwis ABS PALKA traktuje produkt texaco jako ostatecznosc (telefoniczna rozmowa) .Niestety nie zapytalem co proponuja w zamian. Natomiast jak skonczy sie moja gehenna z moim ASB napewno dam znac jak to wyszlo i czy warto z "moim" warsztatem wspolpracowac co moze byc szczegolnie ciekawe dla stolecznych i okolicznych uzytkownikow :mrgreen:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bedzie czerwony TEXAMATIC 7045E

 

w mojej taki sam jest wg ASO. Dowiedziałem sie, ze wejdzie mi 8,2 litra do skrzyni - a wie ktos ile jest potrzebne do przeprowadzenia wymiany? Bo cos mi sie obilo o uszy ze trzeba wiecej oleju kupic niz wchodzi faktycznie. Czy 10 litrow wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Tutaj bedzie czerwony TEXAMATIC 7045E

 

w mojej taki sam jest wg ASO. Dowiedziałem sie, ze wejdzie mi 8,2 litra do skrzyni - a wie ktos ile jest potrzebne do przeprowadzenia wymiany? Bo cos mi sie obilo o uszy ze trzeba wiecej oleju kupic niz wchodzi faktycznie. Czy 10 litrow wystarczy?

 

Wchodzi nawet chyba 8.4L ale ile zużyjesz to zależy od sposobu wymiany.Jeśli wymienisz dynamicznie to zużyjesz ok. 9L a jeśli statycznie to ok. 6L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Osobiscie nie polecam innej wymiany niz dynamicznej . Jaka masz pewnosc jaki olej byl w skrzyni do tej pory ??? "MIX" innych "gatunkow" moze sie skonczyc bardzo nieciekawie. :twisted:

 

Wiadomo ale nie każdy ma możliwość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem :( Jednak uwazam ,ze dynamicznie albo wcale .Lepiej odlozyc te pare zlotych i podjechac do dobrego serwisu automatow ze swoim olejem . Najlepiej jesli beda mieli specjalna maszyne ,która rozgrzewa olej do wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia czysczac rowniez uklad chlodzenia
E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem :( Jednak uwazam ,ze dynamicznie albo wcale .Lepiej odlozyc te pare zlotych i podjechac do dobrego serwisu automatow ze swoim olejem . Najlepiej jesli beda mieli specjalna maszyne ,która rozgrzewa olej do wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia czysczac rowniez uklad chlodzenia

 

a mozesz polecic jakis warsztat w Wawie? Dzwonilem do jednego i przez telefon uslyszalem ze nie moge przyjechac ze swoim olejem, bo "wlewa sie od dolu, wiec z butelki sie nie da nalac tylko trzeba pompą"

 

Wydaje mi sie ze to jakas bzdura straszna i chcą po prostu mnie naciagnac zebym u nich kupil drozej olej, ale moze ktos sie wypowie na ten temat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee..

 

U siebie wymieniałem dynamicznie i zużyłem 10,5 litra - ale płukałem aż poleciał płyn o tej samej barwie..

 

do wlewania oleju użyłem czegoś takiego http://allegro.pl/item462892078_strzykawka_do_oleju_1l_oliwiarka_bass_polska.html

 

druga osoba do pomocy przy wlewaniu oleju (żeby odpalić auto), kanał - i po kłopocie - po co płacić mechanikom? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Eeee..

 

U siebie wymieniałem dynamicznie i zużyłem 10,5 litra - ale płukałem aż poleciał płyn o tej samej barwie..

 

do wlewania oleju użyłem czegoś takiego http://allegro.pl/item462892078_strzykawka_do_oleju_1l_oliwiarka_bass_polska.html

 

druga osoba do pomocy przy wlewaniu oleju (żeby odpalić auto), kanał - i po kłopocie - po co płacić mechanikom? :)

 

Możesz opisać jak zrobiłeś tą wymianę dynamiczną?

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Eeee..

 

U siebie wymieniałem dynamicznie i zużyłem 10,5 litra - ale płukałem aż poleciał płyn o tej samej barwie..

 

do wlewania oleju użyłem czegoś takiego http://allegro.pl/item462892078_strzykawka_do_oleju_1l_oliwiarka_bass_polska.html

 

druga osoba do pomocy przy wlewaniu oleju (żeby odpalić auto), kanał - i po kłopocie - po co płacić mechanikom? :)

 

Możesz opisać jak zrobiłeś tą wymianę dynamiczną?

 

Właśnie, bo trudno sobie wyobrazić jak to zrobić oliwiarką :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcą po prostu mnie naciagnac zebym u nich kupil drozej olej, ale moze ktos sie wypowie na ten temat??

 

 

Generalnie to serwisy ASB wogole nie lubia takich prostych czynnosci (wymiana oleju) jak zdazylem zauwazyc. Dopiero odpowiednie podejscie do najlepiej od razu kierownika skutkuje tym iz zaczynaja cie obslugiwac po europejsku :cool2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee..

 

U siebie wymieniałem dynamicznie i zużyłem 10,5 litra - ale płukałem aż poleciał płyn o tej samej barwie..

 

do wlewania oleju użyłem czegoś takiego http://allegro.pl/item462892078_strzykawka_do_oleju_1l_oliwiarka_bass_polska.html

 

druga osoba do pomocy przy wlewaniu oleju (żeby odpalić auto), kanał - i po kłopocie - po co płacić mechanikom? :)

 

 

 

Jesli z skrzynia nie masz zadnych problemow i zuzyc (malo realne w GM) to oczywiscie masz racje.

Wymiana dynamiczna spoko ,przeprowadzona z pomoca kolegi daje jeszcze wieksza satysfakcje .

W koncu mechanik to normalny czlowiek jak my.

Tylko powiedz mi czy masz pewnosc ze nie masz mikroopilkow w ukladzie chlodzenia skrzyni ?

W takim przypadku chyba warto sie skusic na cisnieniowe plukanie calego systemu :dance:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz opisać jak zrobiłeś tą wymianę dynamiczną?

 

Hej.

 

Jasne, że mogę - chyba od tego m.in. tu jesteśmy, żeby sobie pomagać nie ? :D

 

Tak wiec..

 

Najpierw trzeba trochę pojeździć autem, co by się skrzynia rozgrzała (norm. temp pracy), później wjeżdżasz na kanał, gasisz auto, odkręcasz spust oleju - czekasz aż zleci, odkręcasz miskę, wyjmujesz stary i zakładasz nowy filtr.

Następnie w misce odnajdujesz magnesik pokryty takim mułkiem-szlamem (normalny produkt zużycia skrzyni) - dokładnie czyścisz miskę jak i sam magnesik. Zakładasz nową uszczelkę na miskę (wcześniej czyścisz wszelkie pozostałości po starej), dokręcasz miskę.

 

Normalnie teraz wszystko by się zakończyło, ale....

 

Zalewasz olejem skrzynkę do otworu przelewowego (wcześniej trzeba wykręcić śrubkę z tego otworu), następnie odnajdujesz przewody doprowadzające i odprowadzające płyn hydrauliczny z chłodnicy - rozłączasz ten który doprowadza płyn DO SKRZYNI. Na końcówkę od chłodnicy zakładasz jakiś wężyk (najlepiej przezroczysty, żeby było widać barwę płynu) - końcówkę od skrzyni zaślepiasz i.....teraz jesteś gotowy do wymiany dynamicznej..

 

Przygotowujesz sobie oliwiarkę zakończoną elastycznym wężykiem (ja miałem o pojemności 1L) i teraz potrzebujesz drugiej osoby do pomocy..

 

U mnie odbywało się to tak, że ja siedziałem pod autem, a ojciec na mój znak-sygnał odpalał auto na kilka sekund (dopóki nie krzyknąłem, żeby zgasił). I teraz.. Ojciec odpala auto - ja w tym momencie zaczynam wtłaczać olej przez otwór przelewowy - wtłaczam delikatnie więcej niż pompa nadąża pobierać z miski, aby nie doprowadzić do pracy na sucho. W między czasie przezroczystym wężykiem ścieka sobie stary płyn do przygotowanej bańki :) Jedno wtłoczenie trwa ok. 15 sekund. Auto gaśnie, napełniam oliwiarkę - i powtórka z rozrywki z tym, że za drugim razem w ciągu tych 15 sekund ojciec zmienia pozycję z "D" na "N" i "R" (aby zaworki też się przepłukały) - i tych wtłoczeń jest tyle aż przez przezroczysty wężyk zaczyna lecieć płyn o prawidłowej barwie.

 

Jak się to stanie łączysz przewody powrotu z chłodnicy tak jak były przed operacją, lejesz płynu aż się zacznie przelewać, zakręcasz i jedziesz delikatnie na małą przejażdżkę... Po 5 minutach delikatnej jazdy wracasz na kanał, sprawdzasz poziom, w razie potrzeby uzupełniasz i znowu w miasto.. Tym razem jedziesz już bardziej ostro i dłużej tak, aby rozgrzać skrzynię.. Po takiej jeździe jeszcze jedna kontrola poziomu i już mamy gotowe do jazdy auto..

 

Później można jeszcze po kilkuset km kontrolnie sprawdzić olej (zawsze na rozgrzanej skrzyni) - i już.

 

 

 

Jesli z skrzynia nie masz zadnych problemow i zuzyc (malo realne w GM) to oczywiscie masz racje.

Tylko powiedz mi czy masz pewnosc ze nie masz mikroopilkow w ukladzie chlodzenia skrzyni ?

 

Od tego jest ten magnesik w misce olejowej - żeby te opiłki zbierał.

 

Jeśli skrzynia jest w takim stanie, że opiłków jest już tak dużo, że magnes jest cały zarośnięty i nie daje rady ze zbieraniem to nawet płukanie Jej nie pomoże..

 

W takim przypadku chyba warto sie skusic na cisnieniowe plukanie calego systemu

 

Dla mnie kolego to możesz nawet całą skrzynie rozebrać na części pierwsze i czyścić każdy elemencik w sterylnych warunkach - ale bez przesady.. To nie jest prom kosmiczny.. Producenci skrzyń w ogóle nie zalecają wymiany, zakłady zajmujące się wymianami zalecają wymianę - ja poszedłem krok dalej i zrobiłem to dynamicznie - jeśli ktoś ma ochotę i czas - może sobie robić coś więcej..

 

Dla mnie to co zrobiłem jest wystarczające - nie czuć zmian biegów, nic nie drży, nie stuka, nie cieknie - jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze wszystko u ciebie OK . Chcialbym cie tylko zapytac jacy producenci nie zalecaja wymiany oleju w skrzyni ???? ......... a magnesik w skrzynce nie jest patentem idealnym.

To co pisze wynika z moich doswiadczen i ogledzin kilku rozebranych GM-ow (czyli z moich problemow z ASB) . Dobrze wiedziec ze sa uzytkownicy tych skrzyn ktorym sie "dobrze powodzi" :lol:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym cie tylko zapytac jacy producenci nie zalecaja wymiany oleju w skrzyni ????

 

fakt - miało być "producenci aut" - chociaż jeśli chodzi o tą skrzynkę to BMW doczepia nalepkę "Life time" - jedynie uzupełnianie wycieków - zapewne zgodnie z wymaganiami GM-a - nie wyobrażam sobie innej sytuacji..

 

a magnesik w skrzynce nie jest patentem idealnym.

 

Tak samo jak filtr powietrza, oleju w silniku itp - ale czy za każdym razem przy wymianie oleju w silniku dodatkowo przeprowadzasz płukanie?

 

Zawsze można zrobić coś lepszego niż się robi - najlepiej by było w ogóle przykryć auto prześcieradłem i jeździć komunikacją miejską ;) - ja tylko opisałem to co zrobiłem - wedle mojego uznania to wystarczy - jeśli ktoś ma większe potrzeby - proszę bardzo :)

Edytowane przez grzesiekwisnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko opisałem to co zrobiłem - wedle mojego uznania to wystarczy - jeśli ktoś ma większe potrzeby - proszę bardzo :)

 

Ja tez mysle ze w wiekszosci przypadkow to wystarczy i podkreslalem ze akurat w moim przypadku to nie wystarczylo .

 

Zycze wielu radosci z jazdy :) :cool2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ops2 mam pytanie bo ja ostatnio robiłem skrzynie zf 5h18p i wszystko jest ok jeżeli chodzi o wrzucanie biegów , ale jak silnik wejdzie na około 900 obrotów to pojawiają sie wibracje dość silnie odczuwalne , ale ani poniżej ani powyżej 900 obrotów te drgania są niewyczówalne dziwne podejżewałęm konwerter ale był 2 razy wymieniany /podobno/ na regenerowany i dalej są te wibracje dziwne tym bardziej że silnik i jego osprzet jet cały wyieniony dosłownie cały wymieniłem łącznie ze wszustkimi czujnikami, cewkami, przpustnicą itd.. i nic

Co to może być wikler jednak trzeba nowy kupiś czy coś źle złożone ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........Ja tez stawiam na konwerter .To ze byl 2 razy juz robiony nie znaczy ze byl dobrze zregenerowany .Nowy bylby najlepszym rozwiazaniem ale nie wiem ile do tej skrzynki bedzie kosztowac .Ja nowego nie zakladalem ,kupilem w Deutshlandzie z rozbitka i dalem do przegladu "swojemu" warsztatowi ASB - na szczescie okazal sie idealny .
E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W tej skrzynce...konwerter to porażka (jak BMW mogło sobie na to pozwolić ? :mad2: ). I uważam, że konwerter w tej skrzynce zainstalowanej w BMW powinien być częścią eksploatacyjną (wymienianym przynajmniej co 200 k km). I tak też zamierzam to uczynić ...za jakieś 170 k km. Bo wolę ponieść koszt (za regenerowany z wymianą) ok 2000zł niż ponownie wydać 5500zł za to co on wyczynia z tą skrzynią jak się zaczyna sypać.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taki mały szczegół że tylko na drivie bo ani na sporcie ani na manualu nic się nie dzieje, a na drivie jak jade wolno to czasami bo żadko ale szarpie i to czym mniej cisne tym częściej szarpie , bo jak cisnę na maksa czy 3/4 to nic nie szarpie i nie wiem czy to elektronika czy też konwerter

 

pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.