Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
..

Napisz jak wrażenia z jazdy po wymianie, widać różnicę?

 

Wrażenia zrobiłem jakieś 10 km skrzynia się zagrzała i uwaga:

1. auto lepiej zmienia biegi przejścia są mniej odczuwalne,

2. jak odpuszcze gaz obroty od razu spadają, a nie tak jak przed wymiana musiało upłynąć 2-3 sek

3. auto się na 100% lepiej zbiera, ten sam odcinek, ten sam styl jazdy i jest o 10 km/h szybciej,

4. wg pana z Tychów skrzynia nie było robiona, bo nie widać na niej śladu jej demontażu, śruby są zakręcone jak oryginał tzn nie mają ubytków od kluczy itp. w środku jak na nią patrzył też wygląda jak fabryka,

5. olej który mi pokazał był malinowo - czekoladowy zupełnie inny niż jak wymieniałem u Palki, który pokazał mi miodowy :) oczywiście uszczelke mam oryginalna metalowo gumowa :),

6. na magnesie prawie wcale nie ma opilków,

7. koledzy olej tylko taki jak zaleca producent, weszło ponad 10 litrów nie 11 jak pisałem wcześniej !!!!

brokat_
  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeździłem autem od Limited fakt Palka mu spe.... skrzynie u mnie może nie cudo ale to bajka w porównaniu z jego. To co mi mówił jego chodziła tak przed naprawą, u mnie biegi zmienia przy ok 1600 - 1800 obr/min bez dużych szarpnięć więc jest chyba OK.

Mam nadzieję że nie zabiłem swojej skrzyni ostatnią (statyczną) wymiana oleju u Palki-srałki.

Panowie czy będzie długo żyła, nie wypłukało jej za bardzo?.

brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeździłem autem od Limited fakt Palka mu spe.... skrzynie u mnie może nie cudo ale to bajka w porównaniu z jego. To co mi mówił jego chodziła tak przed naprawą, u mnie biegi zmienia przy ok 1600 - 1800 obr/min bez dużych szarpnięć więc jest chyba OK.

Mam nadzieję że nie zabiłem swojej skrzyni ostatnią (statyczną) wymiana oleju u Palki-srałki.

Panowie czy będzie długo żyła, nie wypłukało jej za bardzo?.

 

U mnie nie zaszkodziło.

Opublikowano
Po raz drugi miałem okazję sprawdzić jak ma chodzić skrzynia, ja już nawet zapomniałem że moja chodziła podobnie :( Brokat potwierdzi że czuć każdą zmianę, pewnie zauważył też wyraźne redukcje. Jak Panowie myślicie... wymiana oleju na 7045 ma jeszcze sens ? Czy puścić to auto za 20k byle się pozbyć :cry2: Plaić za kolejny remont w innym warsztacie jakoś nie mam ochoty :|
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kurcze jak już masz czerwony olej w skrzyni zawsze możesz spróbować nawet wymienić sam.Można by zrobić szybka wymianę bez filtra i odkręcania miski.gdyby była jakaś poprawa to po paru kilometrach jeszcze raz i po robocie.No i przydał by się reset adaptacji.Co Ci szkodzi 10L oleju to 220 zł z wysyłką :norty:

 

A gdybyś był w Gdańsku możesz dać znać to objeździsz moje autko a ja Twoje.

Opublikowano (edytowane)
Kurcze jak już masz czerwony olej w skrzyni zawsze możesz spróbować nawet wymienić sam.Można by zrobić szybka wymianę bez filtra i odkręcania miski.gdyby była jakaś poprawa to po paru kilometrach jeszcze raz i po robocie.No i przydał by się reset adaptacji.Co Ci szkodzi 10L oleju to 220 zł z wysyłką :norty:

 

A gdybyś był w Gdańsku możesz dać znać to objeździsz moje autko a ja Twoje.

 

No ale sam nie zrobię wymiany dynamicznej. Pisałem że nie odpalali auta przy wymianie oleju więc wymienili statycznie i zapewne mam mieszankę :| Poza tym, jak już będę wymieniał olej to jednak będę chciał zobaczyć czy mam nowy filtr i po co inna miska była założona.. może coś facet z Tychów zobaczy. A co do kosztów to nic mi nie szkodzi tylko mam jakieś takie przeczucie że guzik to da. Dam sobie rękę obciąć że podmienili mi sterowanie, bo co innego może być przyczyną tych szarpań ? Skrzynka przed naprawą chodziła dużo lepiej, fakt że szarpnęła w pewnym zakresie obrotów ale nie tak mocno jak teraz, poza tym przed naprawą nie czułem redukcji czy tam odpinania lockupa prawie wcale. Mam nawet wrażenie że mam więcej biegów !! tzn. tak jak bym miał półbiegi jak w tirze :/ Tragedia normalnie :cry2:

 

A co do objeżdżania to chętnie , ale skończy się to kolejnym gwoździem w mój zadek... prucz tego że mam zwalona skrzynię to wspomaganie pracuje jak w sportowym aucie no i zawiecha twarda jak u młodego pana... niech brokat powie, wcale mu sie nie podobało jechać tym autem. Na plus to chyba tylko tyle że moja się lepiej zbiera od autek voshona i brokata. Nawet się już nie wybieram na żadne spotkanie z innymi beemkami, bo co raz to gorzej się czuję .

Edytowane przez limited
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kiepska sprawa. :mad2:
Opublikowano

A co do objeżdżania to chętnie , ale skończy się to kolejnym gwoździem w mój zadek... prucz tego że mam zwalona skrzynię to wspomaganie pracuje jak w sportowym aucie no i zawiecha twarda jak u młodego pana... niech brokat powie, wcale mu sie nie podobało jechać tym autem. Na plus to chyba tylko tyle że moja się lepiej zbiera od autek voshona i brokata. Nawet się już nie wybieram na żadne spotkanie z innymi beemkami, bo co raz to gorzej się czuję .

 

Co fakt to fakt lepiej się zbiera, wspomaganie to kwestia przyzwyczajenia. Zawieszenie tez fakt twarde ale to M-pakiet :) ogólnie autko masz spoko tylko ta skrzynia :duh:

brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kupując z M-pakietem trudno wymagać miękkiego zawieszenia :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale M-pakiet w BMW 5tce i tak jest bardziej komfortowy niż nie jedno normalne zawieszenie w samochodach innych marek, które do tego bujają się na zakrętach jak łódka na wodzie.
Opublikowano
Kurcze limited szkoda że miałeś takiego pecha. Jak puścisz auto za 20k to będziesz dużo w plecy. Może podjedź do jakiegoś rzeczoznawcy i do ASO napewno wystawią ci opinię że skrzynia która tak fatalnie działa po kapitalnym remoncie nie jest naprawiona. Jak będziesz miał jakiś świstek to ostro do tego całego Pałki że ma robić tą skrzynię albo oddawać kasę bo inaczej ty idziesz z tym do sądu. No przecież nie można takiemu gnojowi popuścić bo tu nie chodzi o 200 czy 300zł tylko o Twoje ciężko zarobione grube pieniądze. Wszyscy dobrze wiemy ile kosztuje remont ASB. Tymbardziej idzie się załamać jak wykładasz kilka tysięcy zł i masz jeszcze gorzej niż przed naprawą. Zorientuj się chociaż telefonicznie u Rzecznika Praw Konsumenta jak się to wszystko załatwia, gdzie się udać itd. i spróbuj ostro załatwić ugodę z tym pseudo mechanikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mialem bardzo podobny przypadek jak limited, skrobnalem cos na ten temat m.in. w tym watku, z takimi baranami polecam droge sadowa, losie nie czuja sia zbyt pewnie na tym gruncie

 

skrzynie trzeba zrobic w innym warsztacie (wczesniej zlozyc reklamacje pisemnie), oni w koncu za to zaplaca

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Jeździłem autem od Limited fakt Palka mu spe.... skrzynie u mnie może nie cudo ale to bajka w porównaniu z jego. To co mi mówił jego chodziła tak przed naprawą, u mnie biegi zmienia przy ok 1600 - 1800 obr/min bez dużych szarpnięć więc jest chyba OK.

Mam nadzieję że nie zabiłem swojej skrzyni ostatnią (statyczną) wymiana oleju u Palki-srałki.

Panowie czy będzie długo żyła, nie wypłukało jej za bardzo?.

 

 

No to sie narobilo.............

nawet nie przypuszczalem ze kolega Limited bedzie mial takie problemy i w tak prosty sposob zostanie oszukany/naciagniety , nie tylko Limited ale i wiele innych uzytkownikow ASB

 

Wracajac do pracy skrzyni w przedziale 1800 rpm z miejsca ruszajac zatrzymujac obroty na tej skali skrzynia zmienia biegi płynnie do zapięcia Lock-UP , kiedys sprawdzalem poszczegolne biegi i bieg IV i V musi miec odpowiednia predkosc przy IV jest to chyba 50 a przy V jest to 60 , II przy 20 , III granice 30 podaje wartosci minimalne w trybie Auto(D) , aczkolwiek I,II,III,IV,V w trybie D ciezko wyczuc kiedy sie zmienia , w trybie M mozna wymusic wczesniejsza zmiane biegu na wyzszy aczkolwiek nie jest to zalecane , w moim przypadku srednia obrotow zmiany biegow (trybD) to okolo 1500-1700 rpm.

Opublikowano

Wracajac do pracy skrzyni w przedziale 1800 rpm z miejsca ruszajac zatrzymujac obroty na tej skali skrzynia zmienia biegi płynnie do zapięcia Lock-UP , kiedys sprawdzalem poszczegolne biegi i bieg IV i V musi miec odpowiednia predkosc przy IV jest to chyba 50 a przy V jest to 60 , II przy 20 , III granice 30 podaje wartosci minimalne w trybie Auto(D) , aczkolwiek I,II,III,IV,V w trybie D ciezko wyczuc kiedy sie zmienia , w trybie M mozna wymusic wczesniejsza zmiane biegu na wyzszy aczkolwiek nie jest to zalecane , w moim przypadku srednia obrotow zmiany biegow (trybD) to okolo 1500-1700 rpm.

 

Wiec wszystko mam OK, pytanie czy carsoftem zrobie reset skrzyni?

brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wracajac do pracy skrzyni w przedziale 1800 rpm z miejsca ruszajac zatrzymujac obroty na tej skali skrzynia zmienia biegi płynnie do zapięcia Lock-UP , kiedys sprawdzalem poszczegolne biegi i bieg IV i V musi miec odpowiednia predkosc przy IV jest to chyba 50 a przy V jest to 60 , II przy 20 , III granice 30 podaje wartosci minimalne w trybie Auto(D) , aczkolwiek I,II,III,IV,V w trybie D ciezko wyczuc kiedy sie zmienia , w trybie M mozna wymusic wczesniejsza zmiane biegu na wyzszy aczkolwiek nie jest to zalecane , w moim przypadku srednia obrotow zmiany biegow (trybD) to okolo 1500-1700 rpm.

 

Wiec wszystko mam OK, pytanie czy carsoftem zrobie reset skrzyni?

 

Tak

Opublikowano
mialem bardzo podobny przypadek jak limited, skrobnalem cos na ten temat m.in. w tym watku, z takimi baranami polecam droge sadowa, losie nie czuja sia zbyt pewnie na tym gruncie

 

skrzynie trzeba zrobic w innym warsztacie (wczesniej zlozyc reklamacje pisemnie), oni w koncu za to zaplaca

 

Nie mam kasy na kolejny remont w innym warsztacie. Nie każe synowi olać studia bo muszę naprawić BMW. Moja sytuacja finansowa pogorszyła się ostatnio :(

Cóż... puszę auto za grosze albo zamienię w komisie na jakieś inne i koniec przygody. Zanim to zrobię... czy zmiana softu ASB we serwisie może coś poprawić ? Czytałem o szarpiącej skrzyni na forum merca, tam piszą że jakiś modulator ciśnienia oleju to powoduje. Czy w mojej skrzyni jest coś takiego ?

Opublikowano
a ja mam takie pytanko bo nie mogę nigdzie znaleźć może gdzieś przeoczyłem czy ta nieszczęsna sypiąca się ASB do 3.0d jest również w 330d chodzi mi o skrzynię A5S360R
Opublikowano
a ja mam takie pytanko bo nie mogę nigdzie znaleźć może gdzieś przeoczyłem czy ta nieszczęsna sypiąca się ASB do 3.0d jest również w 330d chodzi mi o skrzynię A5S360R

 

No masz skrzynię GM, to ta sprawiająca problemy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
a ja mam takie pytanko bo nie mogę nigdzie znaleźć może gdzieś przeoczyłem czy ta nieszczęsna sypiąca się ASB do 3.0d jest również w 330d chodzi mi o skrzynię A5S360R

 

Bez przesady większość się nie sypie :wink: Pamiętaj że na forum trafiają najczęściej ludzie z jakimiś problemami....

Ja posiadam już drugie auto ze skrzynka GM i bez problemów :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Jak by ich użytkownicy regularnie zmieniali olej co 50-60 tys km to by jeździli nimi bezawaryjnie latami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja mam takie pytanko bo nie mogę nigdzie znaleźć może gdzieś przeoczyłem czy ta nieszczęsna sypiąca się ASB do 3.0d jest również w 330d chodzi mi o skrzynię A5S360R

 

Bez przesady większość się nie sypie :wink: Pamiętaj że na forum trafiają najczęściej ludzie z jakimiś problemami....

Ja posiadam już drugie auto ze skrzynka GM i bez problemów :mrgreen:

 

z drugiej strony znam wlascicieli e39 530dA, ktorzy nie sa bywalcami forum a skrzynie im sie posypaly :)

 

nie ma co dyskutowac, skrzynia nie jest super zywotna, regularna wymiana oleju bym jej troche pomogla, co z tego, jesli bmw mowi / mowilo, ze oleju sie nie wymienia...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Limited nie popuszczaj gnojkowi, do Sądu z nim. Trochę to potrwa ale kasę odzyskasz. Możemy jeszcze ewentualnie raz spróbować diagnozy Twoje ASB przez moją INPA-ę, ostatnio bawiłem się w swoim w zakładce TRANSMISSION. Jest także możliwość skasowania adaptacji w skrzyni (Brokat jak chcesz kasowanko to daj znać).
Opublikowano

Limited, może być problem z zaworem ciśnieniowym , i dlatego szarpie/kopie. Może wystarczy go wyjąc i przeczyścic. Najpierw jedz do innego serwisu i porozmawiaj jak to zrobic aby wilk był syty i owca cała. Mozesz przyjechać do mnie i chłopaki zrobią diagnozę, wycene.

U mnie wspomaganie też ciężko chodzi , ale to dobrze, a zawieszenie M komfortowe nie bedzie. A jak chcesz to ja wezmę od Ciebie e39.

 

Update:

 

To wy jeszcze adaptacji nie skasowaliście po zmianie oleju ? Moze to pomóc.

Wgranie nowego softa może, ale nie musi. Warto pojechac do ASO BMW i pogadać z elektronikiem , aby sprawdził cisnienia na selenoidach. Ja wczoraj dłubałem przy Gt1 ale mam jakis bład komunikacji i nie mogę nic zaprogramować. Jedynie reset adaptacji, ale to robie pedałem gazu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

 

Nie mam kasy na kolejny remont w innym warsztacie. Nie każe synowi olać studia bo muszę naprawić BMW. Moja sytuacja finansowa pogorszyła się ostatnio :(

Cóż... puszę auto za grosze albo zamienię w komisie na jakieś inne i koniec przygody. Zanim to zrobię... czy zmiana softu ASB we serwisie może coś poprawić ? Czytałem o szarpiącej skrzyni na forum merca, tam piszą że jakiś modulator ciśnienia oleju to powoduje. Czy w mojej skrzyni jest coś takiego ?

 

powiem tak ze Olej w mojej skrzyni jest żółty/miodowy , nie czerwony ani pomarańczowy czy wiśniowy , jeżeli Olej będzie miał większa gęstość to może wystąpić problem z Elektrozaworami sterującymi poszczególne sekcje skrzyni,prace zaworów można sprawdzić na najprostszym testerze który będzie czytał sterownik ASB , gęstszy może powodować gorsze ciśnienie wytwarzane poprzez Pompę Olejowa w skrzyni, Statyczna wymiana Oleju jest możliwa tylko na włączonym silniku w innym wypadku Olej wypłynie poprzez Korek wlewu*, może stan Oleju jest nie taki ?? ,

 

add ASB parę stron temu pytałem o info na temat skrzyni ZF : podczas jazdy próbnej kierowca uszkodził chłodnicę olejowa skrzyni ASB co spowodowało wyciek oleju , po wymianie chłodnicy auto szarpało było ubytku około 2L oleju , Wiec zapytano się mnie czy wiem jak uzupełnić Olej , podałem wskazówki co i jak : wiec uzupełnienie wyglądało tak : odkręcili korek wlewu na wyłączonym silniku i co? wyleciało następne 1,5L , po ingerencji i kolejności rzeczy na włączonym silniku i D olej już nie wyciekał i można było uzupełnić stan weszło około 3L , po tym wszystkim skrzynia wróciła do optymalnego trybu pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.