Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy Wy na pewno wiecie którą skrzynię macie? Bo jeżeli macie 390 to faktycznie jest inny olej.

 

Texaco ETL 7045E = BMW 83 22 0 026 922 (A5S360R)

Texaco ETL 8072B = BMW 83 22 0 024 359 (A5S390R), później numer ten w BMW został zamieniony na 83 22 0 403 249.

 

Esso LT 71141 = BMW 83 22 9 407 807

 

http://www.ge39.com/files/transfund1.pdf

 

a tu kolejna tabelka bardzo dokładnie opisująca jaki olej do czego. Kolejny dowód, że 7045E ani 8072B nie są zwykłym Dexronem III.

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego mmw wszystkie 530d maja skrzynki zalane ETL7045E nie zależnie czy A5S360 czy tez 360R co wynika nawet z numeru na misie skrzyni.

Syntetyk Texaco tylko z benzynowymi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dobra, pytanie za 100 pkt. i kredki. Tylko zastanówcie się nad odpowiedzią.

 

- Dlaczego do skrzyń GM i ZF należy nalać taki olej jak zaleca producent ?

 

Pytania pomocnicze:

- Jakie są inne oleje spełniające specyfikacje produktów 7045E i 71141 ?

- Czy tylko te dwa oleje sa tak doskonałe w swej formie ze na nich skrzynie pracują idealnie ?

- Czy napewno nie ma lepszych olei wg tabeli specyfikacyjnej (lepkośc, temp. wrzenia itp)

- Dlaczego na mojej skrzyni jest zielona naklejka i numer seryjny oleju 8072B który wg serwisu zamieniony został przez 7045E ?

 

Na 100% masz numer wskazujący na ETL7045E a numer został zmieniony bo poprzednio był stosowany olej ETL7045 bez E.

Zobacz tu:http://bmwfans.info/part-83220403248/

Opublikowano
A czy Wy na pewno wiecie którą skrzynię macie? Bo jeżeli macie 390 to faktycznie jest inny olej.

 

Texaco ETL 7045E = BMW 83 22 0 026 922 (A5S360R)

Texaco ETL 8072B = BMW 83 22 0 024 359 (A5S390R), później numer ten w BMW został zamieniony na 83 22 0 403 249.

 

Esso LT 71141 = BMW 83 22 9 407 807

 

http://www.ge39.com/files/transfund1.pdf

 

a tu kolejna tabelka bardzo dokładnie opisująca jaki olej do czego. Kolejny dowód, że 7045E ani 8072B nie są zwykłym Dexronem III.

 

mam skrzynie 390, pytałem w dwoch ASO jaki olej mam zalany fabrycznie, w obu powiedzieli że 7045E

  • Moderatorzy
Opublikowano
A tu masz olej jaki kryje się pod numerem na skrzynce http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Automatic-Transmission-Lifetime-Fluid-Texaco-ETL-7045__83220403248-GENUINEBMW-ID-825A69.aspx

 

A tu starszy i nowszy numer oleju:http://bmwfans.info/part-83220403248/

 

Dzięki, ale żaden z tych linków nie przyda się aby na warsztacie wymusić wlanie prawidłowego oleju. To będzie walka z wiatrakami (czytaj "z zakutym łbem") Szkoda że na realoem nie ma tego

 

A może zrób odwrotnie, niech Oni pokażą Ci skąd mają informacje że LT71141 jest ok. do Twojej skrzynki bo może tak jest :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego mmw wszystkie 530d maja skrzynki zalane ETL7045E nie zależnie czy A5S360 czy tez 360R co wynika nawet z numeru na misie skrzyni.

Syntetyk Texaco tylko z benzynowymi.

 

Tylko, że oni mają A5S 390R a on jest zalewany Texaco ETL 8072B czyli BMW 83 22 0 024 359 zamienionym później na 83 22 0 403 249.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolego mmw wszystkie 530d maja skrzynki zalane ETL7045E nie zależnie czy A5S360 czy tez 360R co wynika nawet z numeru na misie skrzyni.

Syntetyk Texaco tylko z benzynowymi.

 

Tylko, że oni mają A5S 390R a on jest zalewany Texaco ETL 8072B czyli BMW 83 22 0 024 359 zamienionym później na 83 22 0 403 249.

 

Ja też mam A5S390R i numer ETL7045E np. kolega Bono też...

Syntetyk TYLKO z benzyną

Opublikowano
Po pierwsze.. nikt tu nie pisze, że 8072B to syntetyk. Esso 71141 to syntetyk i jego się stosuje do niektórych skrzyń ZFa. Co do benzyn, to byś się zdziwił, ale są benzynowe BMW z GMa skrzyniami A5S 390R.

 

Tu kolejna tabelka pokazująca jaki Texaco do której skrzynii.

 

http://img175.imageshack.us/img175/6966/12053533ve0.jpg

 

najprawdopodobniej nowsze modele maja te skrzynie aczkolwiek jeszcze nie widziałem i nie spotkałem sie z benzynowym 2.0* i a5s390r skrzynia, napędy x może i tak bo ta sama skrzynia jest wykorzystywana w e53

Opublikowano
A może zrób odwrotnie, niech Oni pokażą Ci skąd mają informacje że LT71141 jest ok. do Twojej skrzynki bo może tak jest :?:

 

Mam taki zamiar.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem jeszcze duży zbiór z wszystkimi tabelami na temat skrzyń ZF oraz GM i olejów do nich wymaganych.

 

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/chart.htm

 

A5S390R w Europie można uświadczyć w Z3 3.0i. Były również montowane w 2000 i 2001 (do marca) roku E39 530i ale tylko na rynek amerykański. W ogóle to jest ciekawostka, bo równolegle te 530i, które przeznaczone były na rynek europejski mają skrzynie ZFa A5S325Z. Dziwna dość polityka i nie wiadomo czym w ogóle pokierowana ale może BMW aż tyle tych skrzyń wzięło od GMa zamiast silników TDS, że musieli je wpychać też do 530i żeby się pozbyć tego.

Opublikowano
Syntetyk TYLKO z benzyną

 

Absolutnie nie chce deprecjonowac doswiadczenia i wiedzy kolegi ale krotko chcialem spytac jakiej klasy olej byl wlewany fabrycznie do skrzynek GM (odpowiedz wg.mnie - Full syntetyk ) a jaki wg ASO jest teraz odpowiedni (odpowiedz wg.mnie - 7045E mineralny) ..........

 

Krotko mowiac ktos tutaj w .... tnie :duh:

 

......i krotko mowiac mimo iz przez chwile bylem zwolennikiem 7045E to jednak po dokladnej analizie tematu stosuje syntetyk podobnie jak wielu fachowcoe od ASB . Mineral to moze jest i dobry ale po pewnym przebiegu skrzynki ......

E46 ToUrInG M57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A na jakiej podstawie uważasz, że fabrycznie wlewany jest syntetyk skoro wg tych wszystkich tabel wyraźnie jest napisane jakie olej jest wlewany, nawet są podane numery BMW?????
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po pierwsze.. nikt tu nie pisze, że 8072B to syntetyk. Esso 71141 to syntetyk i jego się stosuje do niektórych skrzyń ZFa. Co do benzyn, to byś się zdziwił, ale są benzynowe BMW z GMa skrzyniami A5S 390R.

 

Tu kolejna tabelka pokazująca jaki Texaco do której skrzynii.

 

http://img175.imageshack.us/img175/6966/12053533ve0.jpg

 

8072B to jest syntetyk.Owszem są skrzynie A5S390R w benzynie przecież nie napisałem że nie ale przy benzynce stosowany jest właśnie syntetyk 8072B a tabelka na rynek amerykański której link tu podałeś tego dowodzi.A tak wogóle to 100 razy o tym było a link do tej tabelki chyba ze 150....

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fabrycznie był wlewany ETL7045(minerał) a teraz jest ETL7045E(minerał) i to E spowodowało zmianę oleju.Jeśli będziesz wlewał coś z syntetyków to polecam Petro Canada.

Jak tez nie jestem zwolennikiem ETL7045E ale wymieniam olej co 60tys. a ETL jest tani.... i jak dotąd brak problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tak, to ciekaw jestem co zmieniono w skrzyniach 390 w stosunku do 360, że jest inny olej. Zresztą z tego co gdzieś tam kiedyś przeglądałem oleje np klasy Dexron III to też występują mineralne i w pełni syntetyczne. Masło maślane. :) Do tego dystrybutorzy części i olejów wprowadzają totalny zamęt i bałagan, bo np wg katalogu Foty do 530d ze skrzynią A5S390R nadaje się Castrol TRANSMAX Z a na stronie Castrola wyraźnie jest napisane, że nie produkują oleju do tej skrzynii i tylko fabryczne BMW produkty się nadają. O Inter Cars to już w ogóle nie wspomnę bo wg ich katalogu Texaco ETL 7045E to zwykły Dexron III i można zamiast niego sobie wlać co się podoba. :) Jak Ci biedni ludzie mają wiedzieć co i jak. :duh: Ja jednak dla świętego spokoju proponuję lać to co zaleca producent skrzyni/samochodu żeby uniknąć kłopotów, czyli tak jak pokazują tabele, bo nawet jak pozornie A5S390R chodzi prawidłowo na Esso 71141 to może się okazać, że po przejechaniu 50 tys km jednak coś się w niej rozpitoli, bo chyba dla jaj nie piszą sobie producenci, że do tej skrzyni ma być 8072B a nie 71141 który z kolei ma być lany tylko do niektórych ZFów.
Opublikowano
bo nawet jak pozornie A5S390R chodzi prawidłowo na Esso 71141 to może się okazać, że po przejechaniu 50 tys km jednak coś się w niej rozpitoli, bo chyba dla jaj nie piszą sobie producenci, że do tej skrzyni ma być 8072B a nie 71141 który z kolei ma być lany tylko do niektórych ZFów.

 

W tym problem że nie chodzi prawidłowo, opieram się na doświadczeniu kolegi kruk203, który po wlaniu ESSO miał tak jak ja w tej chwili, czyli brak ciągu na wolnych obrotach.Pisa że zmienił na texaco i wszytko wróciło do normy. Dlatego też chcę wymusić na warsztacie zmianę oleju na D III.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli tak, to ciekaw jestem co zmieniono w skrzyniach 390 w stosunku do 360, że jest inny olej. Zresztą z tego co gdzieś tam kiedyś przeglądałem oleje np klasy Dexron III to też występują mineralne i w pełni syntetyczne. Masło maślane. :) Do tego dystrybutorzy części i olejów wprowadzają totalny zamęt i bałagan, bo np wg katalogu Foty do 530d ze skrzynią A5S390R nadaje się Castrol TRANSMAX Z a na stronie Castrola wyraźnie jest napisane, że nie produkują oleju do tej skrzynii i tylko fabryczne BMW produkty się nadają. O Inter Cars to już w ogóle nie wspomnę bo wg ich katalogu Texaco ETL 7045E to zwykły Dexron III i można zamiast niego sobie wlać co się podoba. :) Jak Ci biedni ludzie mają wiedzieć co i jak. :duh: Ja jednak dla świętego spokoju proponuję lać to co zaleca producent skrzyni/samochodu żeby uniknąć kłopotów, czyli tak jak pokazują tabele, bo nawet jak pozornie A5S390R chodzi prawidłowo na Esso 71141 to może się okazać, że po przejechaniu 50 tys km jednak coś się w niej rozpitoli, bo chyba dla jaj nie piszą sobie producenci, że do tej skrzyni ma być 8072B a nie 71141 który z kolei ma być lany tylko do niektórych ZFów.

 

Olej w 530d jest ten sam dla A5S369R jak i A5S390R Texaco ETL7045E.

  • Moderatorzy
Opublikowano
bo nawet jak pozornie A5S390R chodzi prawidłowo na Esso 71141 to może się okazać, że po przejechaniu 50 tys km jednak coś się w niej rozpitoli, bo chyba dla jaj nie piszą sobie producenci, że do tej skrzyni ma być 8072B a nie 71141 który z kolei ma być lany tylko do niektórych ZFów.

 

W tym problem że nie chodzi prawidłowo, opieram się na doświadczeniu kolegi kruk203, który po wlaniu ESSO miał tak jak ja w tej chwili, czyli brak ciągu na wolnych obrotach.Pisa że zmienił na texaco i wszytko wróciło do normy. Dlatego też chcę wymusić na warsztacie zmianę oleju na D III.

 

Ja miałem mieszankę po wymianie statycznej i nie wiem jak by się zachowywała na czystym LT71141.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie jest tak, że w Europie BMW lało 7045E a w USA 8072B. Zresztą 8072B nie wiem czy w ogóle jest do kupienia w Polsce.
Opublikowano
Znalazłem jeszcze duży zbiór z wszystkimi tabelami na temat skrzyń ZF oraz GM i olejów do nich wymaganych.

 

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/chart.htm

 

A5S390R w Europie można uświadczyć w Z3 3.0i. Były również montowane w 2000 i 2001 (do marca) roku E39 530i ale tylko na rynek amerykański. W ogóle to jest ciekawostka, bo równolegle te 530i, które przeznaczone były na rynek europejski mają skrzynie ZFa A5S325Z. Dziwna dość polityka i nie wiadomo czym w ogóle pokierowana ale może BMW aż tyle tych skrzyń wzięło od GMa zamiast silników TDS, że musieli je wpychać też do 530i żeby się pozbyć tego.

 

 

Dane pochodza z BMW USA, tu caly dokument wraz z procedura wymiany oleju

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

Tak przy okazji, dlaje nie moge zrozumiec czemu leje sie inny olej niz zaleca tabela ?? nie jest dosteny czy jest zly, bo juz sie pogubilem ?

 

Jak skrzynia ma typ A5S390R to moze byc innaczej skonstruowana i wymagac innych olei ??

 

Pozatym jest jeszcze jedna ciekawa sprawa, posiadam skrzynie ktorej oznaczenia nie potrafie znalesc w ETK, sa WG... WZ ( o ile dobrze pamietam ) YP...... a ja mam YJ, moze ktos sie orietuje co to za typ ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Ja miałem mieszankę po wymianie statycznej i nie wiem jak by się zachowywała na czystym LT71141.

 

Ale wiemy że nie działała jak przed wlaniem ESSO, czy się oleje zżarły nie napisałeś. Ciekawi mnie jak się pozbyłeś tej mieszanki, pisałeś że wymieniałeś jeszcze raz ale statycznie czy dynamicznie ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja miałem mieszankę po wymianie statycznej i nie wiem jak by się zachowywała na czystym LT71141.

 

Ale wiemy że nie działała jak przed wlaniem ESSO, czy się oleje zżarły nie napisałeś. Ciekawi mnie jak się pozbyłeś tej mieszanki, pisałeś że wymieniałeś jeszcze raz ale statycznie czy dynamicznie ?

 

Oleje się nie zżarły a wymieniałem statycznie raz i po 500km drugi raz.

Opublikowano (edytowane)
Oleje się nie zżarły a wymieniałem statycznie raz i po 500km drugi raz.

 

Można założyć że jakiś % tego ESSO tam pozostał a skrzynka chodziła Ci elegancko. Może robią wymianę dynamiczną - to chyba było by najlepszym rozwiązaniem. Postanowiłem że każę wymienić ten olej i zapłacę za nowy, nie mam chęci się użerać. Jak nie wymienią o wymienię sam. Chciałbym na jakieś 40k przebiegu zapomnieć o skrzyni i cieszyć się z jazdy.

 

Edit:

 

Właśnie skończyłem rozmowę z fachowcem z innego warsztatu ASB. Przedstawiłem sytuację. Facet twierdzi że ESSO jest ok, że pewnie mi zamienili płytę sterowania i stąd te szopki. Auto ma ciągnąc na wolnych obrotach i nie ma prawa się staczać z górki. Mówi że muszą mi "skończyć remont" czyli doprowadzić do stanu użyteczności. Jestem cholernie zły.

Edytowane przez limited
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja po długim szukaniu na różnych forach uparłem się jak osioł i przy wymianie oleum u Palki "wcisnąłem" mu do ręki butelki z ETL 7045e i nie dałem sobie powiedzieć, że cytuję "Leje Pan zabójcę skrzyni! Wróci Pan za parę tysięcy z popalonymi tarczkami!!". Nie odszedłem na krok od auta jak wymieniali. Efekt? 27kkm zrobione, działa jak działało, a nawet lepiej bo łagodniej skrzynia pracuje, przy 30kkm znowu jadę do Palki i znowu mu wcisnę Texaco :norty:

Wracając do tych zestawień... Wg mnie one nie są warte funta kłaków! We wszystkich tabelkach z rocznika mojej e39 wynikałoby, że mam ETL 8072B, tymczasem nr oleju jaki mam to 83 22 00 26 922 który jednoznacznie wskazuje na ETL 7045e!! Dla mnie świętym jest nr oleju na tabliczce znamionowej a nie jakieś zestawienia, które tak między nami są na rynek amerykański, a nie europejski. Proponuję, żeby wszyscy robili z olejem do ASB jak z każdą inną częścią, dzwonicie do ASO, podajecie nr i już. Przecież każdy wie jaki ma nr oleju na tabliczce i on jednoznacznie wskazuje co mamy w skrzyni. Bajzel jaki jest z tymi olejami jest tak duży, że przecież może ktoś mieć 530d i nr oleju wskazujący na Esso :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.