Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cytuję jednego z fachowców:

 

Kolor oleju powinien być malinowy i nie mieć zapachu spalenizny czy przepracowanego oleju. W wielu przypadkach olej ma kolor brunatny i/lub czuć go spalenizną. Lepiej go nie wymieniać, nowy olej wypłucze zgromadzone nagary i skrzynia się rozszczelni - efekt ślizgającego się sprzęgła.

 

Nooo..ja właśnie taki efekt ślizgania mam, olej w skrzyni miał zapach przepracowanego oleju maszynowego.

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nooo..ja właśnie taki efekt ślizgania mam, olej w skrzyni miał zapach przepracowanego oleju maszynowego.

Napisz ile oleju wymieniłeś i w jaki sposób.

Opublikowano
Napisz ile oleju wymieniłeś i w jaki sposób.

 

Spuściłem olej przez korek w misce, potem odkręciłem miskę i wymontowałem filtr. Wyczyściłem miskę a właściwie taki kwadrat koło korka spustowego bo był na nim czarny osad. Założyłem nowy filtr, nową uszczelkę pod miskę i skręciłem wszystko do kupy. Dużą strzykawą (0.5L) wlewałem olej aż zaczął się przelewać, wtedy kazałem synowi odpalić auto.

Znowu dolałem aż do przelania, wkręciłem lekko korek i kazałem młodemu trzymać hamulec i wajhować powoli od R do D kilka razy. Potem kazałem mu

włączyć D, odkręciłem korek i dolałem do przelania, zakręciłem korek i koniec. Wlewanie trwało około 5- 7 minut, skrzynia była prawie zimna.

Wlałem 5.7 L wraz z Lubegard Automatic Transmission Protectant (0.3L). Zawaliłem że nie sprawdziłem ile oleju wyleciało :/

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie też był olej brunatny i jakoś nic nie wypłukało.Zresztą nie widziałem żadnego osadu (nie licząc magnesu) więc nie wiem co miał by nowy olej rozpuścić.Nie odważyłem się również nalać żadnego dodatku bo i po co.....

W krótkim czasie po 1 ej wymianie wymieniłem olej po raz kolejny by nie było mieszanki.....

Najbardziej ekstremalny test skrzynia przeszła w Chorwacji gdzie w cieniu temp. osiągała 43st. a tereny górzyste, auto załadowane na full...

Opublikowano
Nie odważyłem się również nalać żadnego dodatku bo i po co.....

 

Dodatek ma rzekomo zwiększyć odporność oleju na wysoką temperaturę. Kupiłem razem z uszczelką i filtrem w Samko, facet polecał mi to do tej skrzyni.

 

Właśnie dostałem odpowiedź z Auto Józefów.

Olej sprawdza się na pracującym silniku, pozycja P lub N.

 

Wygląda na to że mam za dużo, jutro spuszczam.

Opublikowano
czyli koledzy jak mam 70 tys orginalnego przebiegu w mojej e39 to warto wymienic olej przy 100 tys?? dodam ze czasami jak w korku postoje to skrzynia głupieje ale zachwile przechodzi jak rusze i jest dobrze

 

Jak stoisz w miejscu glupieje ?? ciekawe, w takich przypadkach to chyba sie jedzie na naprawe a nie zmiane oleju :) Pomysl o tym bo potem moze byc za pozno.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

przy tym przebiegu naprawa ?? zmienie olej i zobaczymy a własnie czy przy staniu w korku przez godzine w Radomiu ostatnio jak jechałem włanczanie na N jest dobre czy lepiej trzymac samochod na D bo słyszałem rozne opinie jedni tak inni mowia ze nie i sam niewiem

p.s włąsnie w tym korku trzymałem auto na D cały czas bo był to slimacze tempo i za miastem przy po manewrze wyprzedzania niechciała wbic nastepnego biegu tak jak by sie przegrzała w tym korku ale po kilku kilometrach wbiła bieg i juz jest dobrze wiedz niewiem co robic :/ chyba zaczne myslec nad przekładka na manuala

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano
przy tym przebiegu naprawa ?? zmienie olej i zobaczymy a własnie czy przy staniu w korku przez godzine w Radomiu ostatnio jak jechałem włanczanie na N jest dobre czy lepiej trzymac samochod na D bo słyszałem rozne opinie jedni tak inni mowia ze nie i sam niewiem

p.s włąsnie w tym korku trzymałem auto na D cały czas bo był to slimacze tempo i za miastem przy po manewrze wyprzedzania niechciała wbic nastepnego biegu tak jak by sie przegrzała w tym korku ale po kilku kilometrach wbiła bieg i juz jest dobrze wiedz niewiem co robic :/ chyba zaczne myslec nad przekładka na manuala

 

Hmm nie bardzo wiem co ma przebieg do tego, co prawda o skrzyniach wiem malo ale jak kazdy element mechaniczny wytrzyma mniej lub wiecej, co czesto wynika z tego jak kto uzytkuje.

 

Pozatym skoro juz wiadomo ze te skrzynki nie sa super udane i lepiej ich strasznie nie meczyc, to po jakiego grzyba jeszcze wirusowales kompa ?

 

Lepiej pomysl o konsultacji z dobrych mechanikiem i ewentualnej wymianie oleju.

 

W moim miejscie jak to w kazdym miescie tez sa korki, nie mowiac jak sie cos na A4 stanie to tez sie lekko godzinke potrafi stac, bo wiadomo na autostradzie nie cofniesz i nigdy nie spotkalem sie z dziwnym zachowaniem skrzyni, wiec jak widzisz raczej przebieg nie ma znaczenia.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
na zavirusowanym zrobiłem 20tys i dotej pory było ok a zdazyło mi sie to tylko raz powiem ci ze ten silnik to jest kosmos po zmianie oprogramowania zbaczymy wymienie olejek i mysle ze bedzie dobrze :)

dzieki za info :)

 

Chyba na twoim miejscu majac przebieg taki, tez bym tak zrobil, a przynajmniej jak wyleci smola to bedziesz wiedzial ze trzeba robic :).

 

A co do wirusa to domyslam sie ze ogien, pewnie podobnie jak w E60, ale hmm szkoda automata :)

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
czyli koledzy jak mam 70 tys orginalnego przebiegu w mojej e39 to warto wymienic olej przy 100 tys?? dodam ze czasami jak w korku postoje to skrzynia głupieje ale zachwile przechodzi jak rusze i jest dobrze

 

 

Ten przebieg najbardziej mnie ciekawi .........,z ktorego roku jest autko ?

E46 ToUrInG M57
Opublikowano

auta jest z 2000 roku kupiłem je rok temu z przebiegiem 50 tys auto było samochodem wystawowym przez rok pozniej kupił je starszy pan co robił nim niecałe 10 tys na rok wpisy w service i ja od niego kupiłem samochodzik prywatnie :)

 

wiem ze to nie zbyt realne ale wnetrze jak w nowym samochodzi pod maska tak samo i pod samochode czysciutko i wszedzie karteczki w idealnym stanie na przewodach kazdym wezyku no ideał drogo ale opłacało sie :) to chyba jedyna e39 z tak małym przebiegiem w polsce :)

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano
Wypada pogratulowac ..............moje tez wyglada idealnie ale ma przejechane 240 tys km :cool2: .

 

Moje miało (na liczniku) 127.000 :norty: Tez idealnie wygląda.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Czesc,

 

Podepne sie do tematu. Dopiero co kupilem 530dA z 11.2002 r. Skrzynia chodzi jak marzenie... do momentu, az wlepie kickdown'a (albo przynajmniej mocno wcisne gaz) i obroty skocza na czerwone pole. Wtedy niejednokrotnie skrzynia nie chce zmienic biegu na wyzszy i dusi sie na czerwonym, w najlepszym wypadku dusi sie przez sekunde czy dwie i w koncu zmienia bieg na wyzszy. Ma to miejsce zarowno na D, jak i na S i na manualu (kiedy nie przelaczam wyzej sam, tylko chce, zeby przelaczyl automatycznie). Dodam, ze skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny. Jak jezdze spokojnie wszystko jest ok, nic nie szarpie, zmienia biegi jak nalezy.

 

Poradzcie co to moze byc, bo mnie krew zalewa. Auto ma 173 tys przelotu, najprawdopodobniej jest to przebieg oryginalny.

 

Dzieki

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A jak odejmiesz gaz po tym jak skrzynia po kickdownie zapędza się na czerwone pole to skrzynia nie wrzuca wyższego biegu? Może elektronika interpretuje takie pałowanie skrzyni jako stan wyższej konieczności i uważa, że tego chce użytkownik (jazdy na wysokich obrotach celem najlepszych osiągów) :mrgreen:
Opublikowano
Jak odpuszcze gaz to zmienia, ale powinna chyba tak czy inaczej zmienic bez odpuszczenia, dobrze kombinuje? Wiem, ze te skrzynie nie nadaja sie do katowania i nie mam zamiaru na codzien jezdzic zamykajac obrotomierz, ale tez nie chcialbym miec kiedys takiej sytuacji podczas wyprzedzania, kiedy z naprzeciwka jedzie na mnie np tir :mad2:
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
poszukaj na forum było gdzies to opisane kasowanie pamieci gdzie skrzynia zbiera dane o technice jazdy niepamietam dokładnie ale włanczasz kluczyk na 2 pozycje wciskasz kicgdowna i trzymasz 60 s oczywiscie na wyłaczonym silniku pozniej jezdzisz 30min i skrzynia sie "nauczy" odnowa zmieniac biegi dopasowujac zmiane biegow do ciebie a jak to niezadziała odłacz akumulator na kilka godzin skasuje sie kap wtedy albo najlepiej jedz na kompa sprawdzic błedy w ASB

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mexyk skoro jak odpuscisz to zmienia to jest w porządku. Póki ciśniesz to elektronika skrzyni interpretuje tą sytuację właśnie jako przypadek typu "wyprzedzam a z naprzeciwka jedzie TIR" :lol: i dlatego utrzymuje bieg celem wysokich osiągów. Jak odpuścisz to znaczy, że manewr zakończony i może wrzucić bieg na wyższy. Moim skromnym zdaniem to kasowanie adaptacji zrób przez kompa, nie baw się w częste odłączanie aku bo to nie jest Polduś :nienie: Kiedyś coś nie daj Boże pójdzie nie tak, zrobisz małe spięcie i będziesz miał problemy.
Opublikowano

Dzieki za info, podjade na kompa i zobacze czy nie ma jakichs bledow, ewentualnie zresetuje skrzynie. Oby chodzila dobrze, to bede w siodmym niebie, bo auto, w porownaniu do mojej poprzedniej 320d w manualu, jest :modlitwa: :cool2:

 

:mrgreen:

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

.......Dalszy ciag moich klopotow ze skrzynia GM :cry:

Otoz naprawiona zostala w Niemczech w ASO BMW (po znajomosci) a zamontowana juz w Polsce przez inny serwis (nie wyspecjalizowany tylko w automatach ale tez pewny). Naprawa obejmowala kompletny remont .Uklad chlodniczy skrzyni zostal rowniez przeplukany pod katem opilkow .Zalana zostala Texamatikiem 7045E oraz zalozylem nowy (nowszy niz skrzynia - skrzynka 2001 r konwerter koncowka 2002 r) konwerter rowniez kupiony u zachodnich sasiadow z malym przebiegiem.

 

Wszystko wiec mialo byc "cacy" ale niestety nie jest :(

 

Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ,w automacie brakuje biegu 2 ,4 a w tiptronicu wszystko dziala przez moment dobrze a po kilku kilometrach jest ten sam objaw (w trybie auto wysypuje sie od razu).

 

Zanim pojade do "fachowcow" chcialem was spytac o zdanie .

Czy moze byc to wina oprogramowania sterownika czy jakiejs innej pierdolki ? Z tego co wiem na kompie wyskakuje blad biegow 2 i 4 ale kodow nie zapamietalem taki bylem wk.......y :mad2:

E46 ToUrInG M57

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.