Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aby wymienić cały olej nie rozbiera sie skrzyni tylko wymienia olej dynamicznie.

:norty:

 

czy uwazasz, ze jesli w skrzyni jest olej X (badziewie) i chcialbys wymienic na olej wlasciwy, to wymiana dynamiczna wystarczy? wymiana dynamiczna jest wg. mnie ok, kiedy wymieniamy olej na ten sam... ile oleju wlasciwego trzebaby przepuscic przez skrzynie, aby miec pewnosc, ze badziewie juz nie plywa?

 

niewazne, w kazdym razie manewr "magika", zeby zalac skrzynie niewiadomo czym w celu przeplukania, to jakies mistrzostwo swiata

 

MeWho, jesli miales opilki przed rozebraniem skrzyni, to nie powinno ich byc (powinny zostac usuniete) przed zlozeniem skrzyni

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chyba ktos tu kogos robi w balona bo:

 

- podczas naprawy skrzyni biegów każdy szanujacy sie warsztat rozbiera ją w mak i myje każdą cześć. Nie ma potrzeby jej przepłukiwania bo po zalaniu świeżym olejem jest czysciutko.

 

- nawet jeśli chce przepłukać coś gdzieś kiedyś to robi to tak jak ja - olejem właściwym - generalnie moze sie to skonczyc totalną awarią bo czasami skrzynia sie rozsypie po takim płukaniu

 

- opiłki, jeśli powstają to z wielu elementów ale przede wszystkim ze ślizgajacych sie tarczek , wtedy są na magnesach - powodem moze być słaba pompa

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Moderatorzy
Opublikowano
Człowieku jak nie miałem opiłków?? Zgrywasz znawce, a wiesz o tym ze jak pada sprzegło to skrzynia pracuje czasem na pół sucho i elementy ścierają sie i powstają opiłki. To jak mogłem ich nie mieć tym bardziej że zatarły one pompe oleju?? I na magnesach było ich pełno. Powiem tak nie stałem nad nimi i nie patrzylem co robią dokładnie bo jak bedą chcieli Cie oszukać to i tak to zrobią, ale niestety nie mogą. Robią skrzynie od dawna i nawet jak źle zrobią to poprawiają bez gadania, nawet jesli maja mieć plecy na robocie. Jeśli mówicie że zły olej zalali i padnie ASB to mi to naprawią za darmo. Ja się na tym nie znam, a gość ma z tego chleb i ciągle na placu stoją wozy, więc raczej sie zna. Naprawia każda skrzynie multitronic tiptronic steptronic nawet naprawial i DSG i opanował i jeździ do tej pory, więc jest ok.

 

No no ja też wymieniałem olej u gościa co ma z tego chleb i sie świetnie zna...

Wlał nie ten i trzeba było powtórnie wymieniać ale musiałem dojść do tego sam (choć sporo pomógł mi kolega Bono) i myślę że skrzynia pochodziła by pewnie jeszcze trochę i gdyby padła to pewnie nie uznał by gwarancji bo on wymieniał tylko olej.

Jeśli "fachowiec" twierdzi że po przepłukaniu wleje Ci droższy syntetyk to powodzenia.Jedyny zalecany olej do skrzyni GM a taką Masz to minerał ETL7045E

Opublikowano
Człowieku jak nie miałem opiłków?? Zgrywasz znawce, a wiesz o tym ze jak pada sprzegło to skrzynia pracuje czasem na pół sucho i elementy ścierają sie i powstają opiłki. To jak mogłem ich nie mieć tym bardziej że zatarły one pompe oleju?? I na magnesach było ich pełno. Powiem tak nie stałem nad nimi i nie patrzylem co robią dokładnie bo jak bedą chcieli Cie oszukać to i tak to zrobią, ale niestety nie mogą. Robią skrzynie od dawna i nawet jak źle zrobią to poprawiają bez gadania, nawet jesli maja mieć plecy na robocie. Jeśli mówicie że zły olej zalali i padnie ASB to mi to naprawią za darmo. Ja się na tym nie znam, a gość ma z tego chleb i ciągle na placu stoją wozy, więc raczej sie zna. Naprawia każda skrzynie multitronic tiptronic steptronic nawet naprawial i DSG i opanował i jeździ do tej pory, więc jest ok.

 

No no ja też wymieniałem olej u gościa co ma z tego chleb i sie świetnie zna...

Wlał nie ten i trzeba było powtórnie wymieniać ale musiałem dojść do tego sam (choć sporo pomógł mi kolega Bono) i myślę że skrzynia pochodziła by pewnie jeszcze trochę i gdyby padła to pewnie nie uznał by gwarancji bo on wymieniał tylko olej.

Jeśli "fachowiec" twierdzi że po przepłukaniu wleje Ci droższy syntetyk to powodzenia.Jedyny zalecany olej do skrzyni GM a taką Masz to minerał ETL7045E

To ja Ci życze powodzenia. W skrzyni w modelu przed liftem masz minerał

po lifcie masz syntetyk

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja Ci życze powodzenia. W skrzyni w modelu przed liftem masz minerał

po lifcie masz syntetyk

 

czy to jest informacja od "magika"? to wiele wyjasnia...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano

To ja Ci życze powodzenia. W skrzyni w modelu przed liftem masz minerał

po lifcie masz syntetyk

 

 

Hehe to wlej i zobaczymy.Kolega Bono ma po lifcie i zapytaj jaki olej wlał.

Wszystkie 530d maja automaty GM i nie zależnie czy przed czy po lifcie fabryka zaleca Texamatic czyli ETL7045E.Twoja skrzynia Twoja sprawa ale możesz to łatwo sprawdzić: na spodzie skrzyni jest naklejka z numerem oleju spisz go i sprawdź w serwisie lub wpisz w Googlach.

Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym się rożnia?? A ja mam zieloną tabliczke

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Moderatorzy
Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym się rożnia?? A ja mam zieloną tabliczke

 

Wszystkie te skrzynki maja zielona tabliczkę ale kolego po kolorku tabliczki to dobierasz olej do skrzyń ZF .Tu masz numer oleju na spodzie misy i ZAWSZE w 530d jest to Texamatic. SPRAWDŹ!!!

Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym sie roznia ktos mi powie??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Moderatorzy
Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym sie roznia ktos mi powie??

 

A czort wie.Ale chyba wiele zmian nie ma bo części jakie spotkałem do 360 są te same do 390.

Opublikowano
No czymś muszą po coś jest inny nr, prawda??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Moderatorzy
Opublikowano
No czymś muszą po coś jest inny nr, prawda??

 

Na pewno przenosi większy moment.

Opublikowano

390 jest nowsza i z tego co przeczytalem w ponizszym linku wchodzi mniej oleju 8,6 vs. 9,5 wiec na pewno jest wiecej roznic...:)

 

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=918283&page=2

 

pozdrawiam,

darek

 

ps.

podobny temat u Nas na forum:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=447371

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
  • Moderatorzy
Opublikowano
390 jest nowsza i z tego co przeczytalem w ponizszym linku wchodzi mniej oleju 8,6 vs. 9,5 wiec na pewno jest wiecej roznic...:)

 

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=918283&page=2

 

pozdrawiam,

darek

 

ps.

podobny temat u Nas na forum:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=447371

 

Różnia sie na pewno.A oleju dokładnie wchodzi do 360 9L a do 390 8,4L wg. BMW

I co ciekawe doczytałem sie że A5S360R były wykonywane w dwóch modelach do 06.99 i późniejsze do 09.00

Te skrzynie to temat rzeka....

Opublikowano
Ja dzisiaj u kumpla zauważyłem a ma on E39 przed liftingiem 530dA i w opcji tiptronic wrzuca bieg wyżej ruszając dźwignią do przodu a redukuje biorąc dźwignie do siebie czyli wtył w mojej E39 530dA po lifcie jest odwrotnie czyli do przodu redukcja w tył bieg w góre. Podsumowując koło skrzyni on ma tak: +/- a ja mam -/+ Może to być ta rożnica :worried:

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano

witam,

 

nie ta zmiana pojawila sie pozniej niz lifting - o ile dobrze pamietam na przelomie 2001/2002 i nie ma z tm zwiazku - to nie skrzynia tylko podpiecei kabelkow - byl taki watek wystarczy dwie pary zamienic i mozna miec odwrotnie

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

Panowie na dniach doswiadcze sam ma własnej skórze jakie beda różnice w tych skrzyniach , ponieważ pada mi moja stara VT GM 360, więc zakupiłem drugą ale VT GM 390 . Zobaczymy jak coś bedzie nie tak to sie tylko wpienie.

Szukam tylko w miare przystepnej cenie oliwy Esso LT 71141 do tej nowej GM390 .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie na dniach doswiadcze sam ma własnej skórze jakie beda różnice w tych skrzyniach , ponieważ pada mi moja stara VT GM 360, więc zakupiłem drugą ale VT GM 390 . Zobaczymy jak coś bedzie nie tak to sie tylko wpienie.

Szukam tylko w miare przystepnej cenie oliwy Esso LT 71141 do tej nowej GM390 .

 

Tam leje sie oliwę ETL 7045E.Esso jest do ZF :|

Opublikowano

No tego to nie był bym taki pewien, że powinien być tam ETL 7045, dlatego że jest on koloru czerwonego, a ten co mi wyleciał z przewodów które dochodza do chłodnicy oleju i skrzyni był koloru zielonego . Jestem pewien na 100% ,ze jest tam zielony ponieważ był bardzo klarowny i czysty , skrzynia ta miała przejechane bardzo mało km.

 

A tutaj to podają jeszcze inny ETL 8072B, ta skrzynia co mam to jest GM A5S 390R i jest z 2003 roku

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

Opublikowano
No tego to nie był bym taki pewien, że powinien być tam ETL 7045, dlatego że jest on koloru czerwonego, a ten co mi wyleciał z przewodów które dochodza do chłodnicy oleju i skrzyni był koloru zielonego . Jestem pewien na 100% ,ze jest tam zielony ponieważ był bardzo klarowny i czysty , skrzynia ta miała przejechane bardzo mało km.

 

A tutaj to podają jeszcze inny ETL 8072B, ta skrzynia co mam to jest GM A5S 390R i jest z 2003 roku

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

W takim razie do tych skrzyn mozna lac ?

Texamatic 7045E - to jest minerał Texaco

Elfmatic G3 -to jest syntetyk Elf

Donax DX -syntetyk Shell

ATF TQ Dextron III - minerał

 

i przeglądałem specyfikacje tych oleji i wszystkie one spełniają normy GM i BMW, teraz drapie się po :doh: i nie wiem co wybrac :mad2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

ETL 7045E nie ma zamienników jak dotąd.ETL 8072B wlany jest tylko przy silnikach benzynowych przy 530d zawsze 7045.

Sprawdź w serwisie.Wielu z nas to już przerabiało.Napisz do kolegi Bono On ma tę samą skrzynię co Ty.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zgadza sie będzie zalane ETL7045E Texamatic

 

W serwisie 30kilka PLN/litr

 

W hurtowniach Texaco 22 zł/L

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.