Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam silnik o tej samej pojemnosci w e36 94. r i przejechane 150 tys. i nigdy zadnych problemow z nim nie mialem. Jesli chodzi o automat to nie jestem w stanie nic powiedziec. Czasami warto poczekac, bo moze sie znajdzie lepszy samochod np. ze skora w srodku.

 

A najlepiej to pojechac samochodem do warsztatu i sie dowiedziec wszystko o nim, ja tak zrobilem i jestem zadowolony z mojego autka :)

 

Mam nadzieje, ze troche pomoglem!

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano
witam. ja mam 316 '92 w automacie i jestem bardzo zadowolony, jak narazie zero problemów.to jest mój pierwszy automat, ale już nie kupię auta z manualną skrzynią ! automat to wygoda.
ONLY ANIA, ONLY BMW
Opublikowano
Praca automatycznej skrzyni w bmce to bajeczka-szczegolnie w opcji S(summer-a nie sport jak co niektórzy mówią :lol: ),jeździłem dwoma dieslami w automacie -cudo.co do tej na zdjeciach to przebieg troche fantastyczny ale moze i prawdziwy.pozdro
Opublikowano
generalnie jak przerzuca biegi,ma sie to dziac płynnie bez szarpnięć,sprawdz działanie kick down-kulasz sie powoli na wysokim biegu,wciskasz ostro gaz i automat ma przerzucic w dół nawet dwa biegi-to równiez ma sie odbyc bez szarpania,sprawdzasz dzialanie opcji W-S ,na S rusza ostro na W(winter) rusza z Dwójki i tak musi byc,na W po zdjeciu nogi z gazu ma dlugo ciagnac biegi i na malych obrotach dopiero zrzuca w dól(hamowanie silnikem bardzo wolne)na S po zdjeciu nogi z gazu wyrazne hamowanie silnikiem,bardzo wazny jest stan i poziom oleju warto sprawdzic,ogromne znaczenie ma rozrusznik pamietaj automata nie odpalisz na tzw.pych,holowanie automata tylko na niewielkich odleglosciach na N(brak smarowania skrzyni i w efekcie uszkodzenia).pozdro
Opublikowano
generalnie jak przerzuca biegi,ma sie to dziac płynnie bez szarpnięć,sprawdz działanie kick down-kulasz sie powoli na wysokim biegu,wciskasz ostro gaz i automat ma przerzucic w dół nawet dwa biegi-to równiez ma sie odbyc bez szarpania,sprawdzasz dzialanie opcji W-S ,na S rusza ostro na W(winter) rusza z Dwójki i tak musi byc,na W po zdjeciu nogi z gazu ma dlugo ciagnac biegi i na malych obrotach dopiero zrzuca w dól(hamowanie silnikem bardzo wolne)na S po zdjeciu nogi z gazu wyrazne hamowanie silnikiem,bardzo wazny jest stan i poziom oleju warto sprawdzic,ogromne znaczenie ma rozrusznik pamietaj automata nie odpalisz na tzw.pych,holowanie automata tylko na niewielkich odleglosciach na N(brak smarowania skrzyni i w efekcie uszkodzenia).pozdro

 

wielkie dzieki za porady

Opublikowano
Praca automatycznej skrzyni w bmce to bajeczka-szczegolnie w opcji S(summer-a nie sport jak co niektórzy mówią :lol: ),jeździłem dwoma dieslami w automacie -cudo.co do tej na zdjeciach to przebieg troche fantastyczny ale moze i prawdziwy.pozdro

E-economy programm

S-sport programm

M-manuell programm (316,318,325d)

*-winter programm(320,325)

ONLY ANIA, ONLY BMW
Opublikowano
generalnie jak przerzuca biegi,ma sie to dziac płynnie bez szarpnięć,sprawdz działanie kick down-kulasz sie powoli na wysokim biegu,wciskasz ostro gaz i automat ma przerzucic w dół nawet dwa biegi-to równiez ma sie odbyc bez szarpania,sprawdzasz dzialanie opcji W-S ,na S rusza ostro na W(winter) rusza z Dwójki i tak musi byc,na W po zdjeciu nogi z gazu ma dlugo ciagnac biegi i na malych obrotach dopiero zrzuca w dól(hamowanie silnikem bardzo wolne)na S po zdjeciu nogi z gazu wyrazne hamowanie silnikiem,bardzo wazny jest stan i poziom oleju warto sprawdzic,ogromne znaczenie ma rozrusznik pamietaj automata nie odpalisz na tzw.pych,holowanie automata tylko na niewielkich odleglosciach na N(brak smarowania skrzyni i w efekcie uszkodzenia).pozdro

 

Dodam tylko, że olej w 5hp18 sprawdzić można tylko przez komputer, przy normalnej jeździe nie powinno być czuć zmian biegów, biegi powinny wejść wszystkie 5 (oczywiście piątka na Economy i bez kickdowna), przy ok. 90 na piątce skrzynia blokuje się z silnikiem z pominięciem sprzęgła (wrażenie trochę podobne jak przy zmianie biegu).

Najlepiej żeby sprzedający udowodnił serwisowanie (olejowe) skrzyni.

 

Ten samochód z tym silnikiem to świetne połączenie i nie chodzi tu tylko o wygodę :D .

Skrzynia jest trwała i ekonomiczna na trasie dzięki przełożeniu spala mniej niż z manualną.

Trochę głupieje przy dynamicznym wyprzedzaniu skokami sznura samochodów, przydałby się jednak mocniejszy motorek.

Przejechałem takim samochodem 60tys. km, kupiłem go jak miał prawie 160tys. i na prawdę mogę go polecić. Nie nadaje się zbytnio tylko do LPG, bardzo ciężko jest dostroić instalację do tej skrzyni, gdyż w różnych trybach wykorzystuje cały zakres obrotów silnika, a z tym jak wiadomo na gazie jest różnie.

Opublikowano
Zagazowanym automatem sie praktycznie nie da jezdzić,jakakolwiek nierówność obrotow powoduje szarpanie na wcisnietym sprzegle np w korku-tragedia(znam z autopsji),dlatego jesli ktos szuka kompromisu pomiedzy spalaniem a wygoda to polecam zestaw 325 td lub tds + automat-po prostu ekstra jazda za przyzwoite pieniadze.pozdro
Opublikowano
Jeśli gaz to na pewno wtrysk, tutaj żadnych szarpań nie ma. No ale myślę, że o innym nie myślałeś. W tym przypadku chodzi o to przede wszystkim, że gaz wymaga innych czasów wtrysków, nie oznacza to, że nie można dobrze założyć gazu do tego samochodu. Poszukaj dobrego gazownika, który zna się na takich samochodach, instalacja np. BRC (nie żaden stag czy kme) i będzie OK.
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.