Skocz do zawartości

GIGA spalanie! (520i ~25l/100km delikatnie)


Volrath

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Coś mi się nie zgadza z tym przepływomierzem. Ale najlepiej by było jak byś podał 7 ostatnich cyfr z vin.

Tak na pierwsze rozpoznanie to możesz mieć tam sterownik SIEMENS a to by oznaczało , że przepływomierz i sonda też będzie siemensa.

Sondy szukaj tu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=18_0172&hg=18&fg=10

Część nr 20 i 25.

A co do liści i śmieci w przepływomierzu to według mnie BARDZO źle wróży. Jak tam są śmieci to są w całym dolocie a co za tym idzie to szły też i dalej a to silnikowi nie służy :nienie:

No chyba , że ktoś wsadził przepływomierz kupiony od handlarza , który trzymał je w stodole bez żadnego zabezpieczenia i się syf dostał. Ale to też źle świadczy o solidności napraw.

Ja bym zaczął od solidnego czyszczenia.

-przepływomierz

-obudowa filtra powietrza

-wszystkie rury < intensywne płukanie >

-silniczek krokowy

-Cały kolektor dolotowy

A jak już to zrobisz to:

-szczelnie złóż

-jedź na pomiary ciśnienia sprężania

-odczytaj błędy

-skasuj błędy i znowu odczytaj

-skasuj adaptację Poszukaj na forum jak się to robi.

No i koniecznie ustal czy masz właściwe części. Nie mogą być podobne tylko WŁAŚCIWE.

Podaj rocznik autka albo te 7 cyfr z vin.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a wiec tak, siedem znaczkow z VINu to: bd01615

 

Niestety nie do konca zrozumialem przekaz odnosnie sterownika Siemensa albowiem nie wiem o jaki sterownik chodzi :P Tak jak pisalem zastalem przeplywke Boscha o wspomnianych numerach jednak gdy sprawdzalem ta czesc na stronie Boscha to owszem byla do silnika M50 2.0l jednak do serii 3 BMW tak wiec nie wiem coz dalej poczac i jak upewnic sie czy taka przeplywka ma byc czy tez zamowic inna :(

 

Co do sondy to czy dobrze rozumiem iz gdzies od dolu mam jej szukac? :P Juz sie nawet upewnilem iz od dolu ;( A to bardzo kiepsko bo pod furke sie nie wcisne a kanalik to tylko w warsztacie :( Pod lewarkiem strach troche :( Jakies dobre patenty?

 

Co do czyszczenia to skoro tak kolega radzi to tez tak zrobie :) Tak tylko w ramach drobnego sprostowania nie mam falowania obrotow na szczescie :)

 

Co do tego Carsoftu to tak jak sadzilem. Glosy za i przeciw. Ja osobiscie sklanialbym sie bardziej do tego iz to jednak moze byc przydatne i znaczaco nie roznic sie od tego co maja w warsztatach albowiem to nie Windows ani nie Linux. Chyba sklonie sie do kupna takiego urzadzonka. W razie gdy nie bede rozumial komunikatu zawsze moge zadzwonic do znajomego i dowiedziec sie od niego za free o co moze chodzic ;P zamiast placic jego warsztatowi 100zl jednorazowo :D

 

Bede bardzo wdzieczny jesli ktos pomoze ustalic mi numerek tej przeplywki tak aby byl napewno dobry, jaki bedzie dla Boscha jaki dla Siemensa a moze jeszcze jakis inny albo moze tez tylko jeden z tych mnie interesuje, w sesie iz moge Boscha ale Siemensa juz nie badz na odwrot.

 

Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie moim problemem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyscilem wszystko co wymienil kolega mam jednak pytanie. Nie odpalalem go wczesniej bez przeplywki wiec nie wiem czy to wina mojego czyszczenia czy tak sie powinien zachowywac samochod bez przeplywomierza. Zaczely mi sie falowania na luzie jednak zaznaczam iz przeplywomierz jest zupelnie wyjety. Wlaczylem tylko auto by sprawdzic czy nie namacilem i jak sie okazalo obroty skacza. Prosze o pilna odpowiedz czy tak moze byc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem totalnie zielony w te klocki i dopiero staram sie poznac ten piekny swiat :) Niestety do tego trzeba upierdliwych i czesto gesto banalnych dla znawcow pytan :) Ale z wypowiedzi wnioskuje iz nie jest to nic nadzwyczajnego. Zdziwilo mnie to raczej dlatego iz odpalalem go raz tylko z rozlaczona przeplywka a nie wyjeta i nie falowal a jak sadze efekt powinien byc ten sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=13_0381&hg=13&fg=15

Tu masz przepływomierze do twojego autka

Niestety żaden nie jest taki jaki tam masz.

Dziwi mnie trochę czemu odpalasz bez przepływomierza i dziwisz się , że nie działa jak trzeba. Dziwne , że w ogóle chodzi. < ale pewnie chodzi w trybie awaryjnym> Bez przepływomierza to i pewnie bez filtra powietrza?

Ja bym zaprzestał eksperymentów i postarał się o właściwe części

Co do tematu sterownika to wyjaśniam , że mówiąc sterownik mam na myśli komputer silnika. Bywały bosch lub siemens. Części elektroniczne i czujniki są dobierane do sterownika i nie są dowolnie zamienne.

Co do sondy lambda to musisz pamiętać , że są dwie I ta przed katalizatorem to sonda regulacyjna A za katalizatorem - kontrolna. One powinny mieć zupełnie inne sygnały. Pierwsza zmienia sygnał co chwile a ta za katem powinna mieć prawie stały sygnał. Tam masz sondę boscha. Sprawdź kolory kabli do tej sondy.

Wykręć jeszcze świece i opisz jak wyglądają

Informuj o postępach w działaniach

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://boschserviceweber.pl/boschparts/kompatyb/0_986_28-14.htm

Tu jest numer bosch twojego przepływomierza

Ale zanim go zaczniesz kupować i wymieniać to albo kup interfejs albo jedź na komputer. Uszkodzona i sprawna elektryka na ogół wygląda identycznie.

Jak troszkę poszukałem w necie to dochodzę do wniosku , że ten przepływomierz który masz jest jednak właściwym zamiennikiem.

Ale to nic pewnego. Bez kompa się nie obejdziesz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mieć nadzieję , że będzie ci w tym interfejsie działać LIVE DATA bo nie zawsze działa a bez tego ciężko coś wywnioskować.

Który fejs zamówiłeś?

Ja w "autosoft" czekałem dość długo na przesyłkę ale wszystko działa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.