Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z instrukcji pamiętam ze jesli masz pod usb to w edibas trzeba dokonac pare zmian oraz w kompie było cos ze zmianą com1 na usb . moze sprawdz te rzeczy

ja walcze z prawidłowym wgraniem inpy

mam już nowe kabelki i drugiego kompa postawie system xp i zaczynam cos działac tylko teraz nie wiem która wersja inpy bedzie odpowiednia

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam pomoże ktoś mam takie błędy:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 12/06/13 17:28:55

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

1152 Electric fan

Error frequency : 4

Logistic counter: 32

Error occured 1. times at:

Engine speed 2622.38 1/min

Coolant temperature 88.68 Grad C

Supply voltage 13.89 V

duty factor 4.73 %

Fehler aufgetreten bei 298970.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 2997.00 1/min

Coolant temperature 90.05 Grad C

Supply voltage 13.89 V

duty factor 4.73 %

Fehler aufgetreten bei 298970.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 2972.03 1/min

Coolant temperature 89.37 Grad C

Supply voltage 13.89 V

duty factor 4.73 %

Fehler aufgetreten bei 299010.00 km

Error not present

Sporadic error

Controll circuit or short circuit to positive BErrorcode:

04 80 20 04 78 08 69 BE 78 0C 74 C9 08 78 C0 78

0C 74 C9 08 77 BF 78 0C 74

=============================================================

 

co to za wentylator??

dzięki za sugestie

Opublikowano

Witam,

chciałbym kupić kabelek do diagnostyki, jednak czytam czytam i znalazłem 3. Mógłby ktoś podpowiedzieć czym się one różnią od siebie i którego warto kupić?

 

1)http://allegro.pl/bmw-usb-e46-e39-e90-e60-x3-e83-kabel-do-inpa-obd2-i3710671743.html

2)http://allegro.pl/interfejs-bmw-adapter-e36-e46-e38-e39-e60-do-inpa-i3750771424.html

3)http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i3702563338.html

Opublikowano

witam mam problem w inpie nie mam silnika w e90 N47D20C ktoś mi podpowiedział żebym zobaczył e F30 w inpie mam M47 ale nie mogę się podłączyć wyskakuje taki błąd

 

http://s6.ifotos.pl/img/Beztytuuj_nqnarps.jpg

 

z tym błędem chyba sobie poradziłem ale wyskakuje mi jeszcze

 

IFH-0009

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

chciałbym kupić kabelek do diagnostyki, jednak czytam czytam i znalazłem 3. Mógłby ktoś podpowiedzieć czym się one różnią od siebie i którego warto kupić?

 

1)http://allegro.pl/bmw-usb-e46-e39-e90-e60-x3-e83-kabel-do-inpa-obd2-i3710671743.html

2)http://allegro.pl/interfejs-bmw-adapter-e36-e46-e38-e39-e60-do-inpa-i3750771424.html

3)http://allegro.pl/interfejs-bmw-e39-e46-e60-e90-usb-1996-06-inpa-pl-i3702563338.html

 

To zależy jaki masz w samochodzie interfejs diagnostyczny-okrągły OBD1 przy silniku czy prostokątny przy kierownicy OBD2.

Ja u siebie mam OBD1 ale zakupiłem interfejs numer 2 z myślą - jak zmienię autko na nowsze to będę miał jak znalazł kabel do nowszego interfejsu.

Opublikowano

Witam,

 

czy ktoś z warszawy za flaszkę lub "coś" innego dałby radę zebrać tyle cierpliwośći zaby zainstalować mi INPA i DISa?

 

przyznam się że siedzę nad tym już trochę i nie mogę ogarnać żeby all działało, z 10gb plików już pobrałem, poisntalowałem różne wersje i wiecznie coś nie teges ;]

 

bardzo bym prosił o info na PRiV ;]

 

Dzięki z góry;]

Opublikowano
Witam,

 

czy ktoś z warszawy za flaszkę lub "coś" innego dałby radę zebrać tyle cierpliwośći zaby zainstalować mi INPA i DISa?

 

przyznam się że siedzę nad tym już trochę i nie mogę ogarnać żeby all działało, z 10gb plików już pobrałem, poisntalowałem różne wersje i wiecznie coś nie teges ;]

 

bardzo bym prosił o info na PRiV ;]

 

Dzięki z góry;]

 

Jesli poczytasz caly ten temat i zrobisz wedlug wskazowek w tym temacie to INPA musi zadzialac - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=223979

 

Co do DISa to nie mam zielonego pojecia, nigdy nie probowalem :)

 

...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

Witam,

po dluzszej walce uruchomilem inpe na win7pro64b (kabel jakis viakena -zapala sie bateria i zaplon, ncs expert tez dziala) ale to co widze pod "analog1" czy "ist/soll" (diagnostyka silnika - 530xd e60 lci) to raczej ubogie ...(nie widze np dawki paliwa/nie mowie o korekcjach/ czy wielu innych parametrow)

Pytanie: jak sie customizuje opcje pokazywane na guzikach analog1 czy "is/soll"? Na "auswahl" mam pusta liste?

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Przetłumaczy mi ktoś ten błąd na język zrozumiały:

 

ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!

-------------------------------------------------------------------------------

0x40A4 40A4 Abgasrückführsteller Position, Langzeit-Drift

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 202184 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 89.09 °C

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 0.00 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 0.00 mg/Hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 988.69 mbar

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 12501.14 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 983.56 mbar

aktueller Motorstatus 64.00 -

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Pedalwertgeber - ungefiltertes Signal 0.00 %

Erfasster Wert der Lufttemperatur an der HFM-Position (1 Byte) -49.95 °C

Ansauglufttemperatur 24.07 °C

Ausgangstastverhältnis - Ladedrucksteller (1 Byte) 9.81 %

Ausgangstastverhältnis - Abgasrückführregelventil (1 Byte) 59.65 %

Ausgangstastverhältnis - Drallklappe (1 Byte) 9.03 %

Ausgangstastverhältnis - Drosselklappensteller (1 Byte) 4.71 %

Abgasdruck vor Partikelfilter 1000.96 mbar

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 162.63 °C

Lambdawert - gemessen aus LSU 6.49 -

Regenerationsstatus 1048577.00 -

Kraftstofftemperatur (1 Byte) 20.07 °C

Aktueller Gang intern 0.00 -

Sollluftmasse (1 Byte) 489.64 mg/Hub

Positionsabweichung zu hoch (Aktuell/Neuzustand)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

Fehlercode: 40 A4 21 00 00 00 01 28 62 B9 00 00 81 00 00 00

3F 7D A3 40 00 00 00 40 19 98 17 0C 2A B5 39 19

5D 00 10 00 01 46 00 4E

===============================================================================

 

Jak to tłumaczę w google na polski, to i tak mnie to nic nie mówi, proszę o podpowiedz.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam,

co to koledzy jest za blad? nie moge go skasowac i mam swieca sie poduszki.

 

96FD Spannungsuberwachung ASE unterer Grenzwert unterschritten

w module TEBF60

 

Za niskie napięcie w układzie poduszki lub jego brak - sprawdź dokładnie połączenie poduchy pod siedzeniem pasażera.

 

Ktora to wtyczka? Pytam, bo mi wyrzuca ten sam blad.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Witam

Potrzebuję pomocy z wykresami z INPY

 

Chodzi o ciśnienie powietrza z przepływki, AUC mam odłązony bo zdejmowałem obudowę do wymiany paska, friction torgue nie znalazłem nic w necie konkretnego co to może być, heat exchanger rated temperatur - pewnie zawór bo cieple powietrze zawsze leci na nogi i szybę, to tak wstępnie może ktoś coś lepszego się tam dopatrzy. Ogólnie chodzi o przepływkę, auto kopci jak mu depne z osiągami ciężko mi powiedzieć bo jest tak odkąd je mam czyli 2 miesiące, możliwe że mam też dziurę w kolektorze wydechowym bo śmierdzi spalinami na postoju i jak deptam, ale to mimo wszystko nie powinno wpływać na wartości z przepływki.

 

 

Dziś zdiagnozowałem jeszcze że mam nieszczelność pomiędzy intercoolerem a turbo, to może zakłócać wskazania powietrza?

 

 

Screeny:

 

https://picasaweb.google.com/lidke.a/29Grudnia2013

 

z góry dzięki za pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

czy ktoś z warszawy za flaszkę lub "coś" innego dałby radę zebrać tyle cierpliwośći zaby zainstalować mi INPA i DISa?

 

przyznam się że siedzę nad tym już trochę i nie mogę ogarnać żeby all działało, z 10gb plików już pobrałem, poisntalowałem różne wersje i wiecznie coś nie teges ;]

 

bardzo bym prosił o info na PRiV ;]

 

Dzięki z góry;]

 

Jesli poczytasz caly ten temat i zrobisz wedlug wskazowek w tym temacie to INPA musi zadzialac - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=223979

 

Co do DISa to nie mam zielonego pojecia, nigdy nie probowalem :)

 

...

 

Youtube i postępuj według wskazówek nerwusa :D

 

 

Chyba że nie masz jeszcze Vmware to jest na innym filmie jak zainstalować wirtualną maszynę.

 

Opublikowano
witam mam problem w inpie nie mam silnika w e90 N47D20C ktoś mi podpowiedział żebym zobaczył e F30 w inpie mam M47 ale nie mogę się podłączyć wyskakuje taki błąd

 

http://s6.ifotos.pl/img/Beztytuuj_nqnarps.jpg

 

z tym błędem chyba sobie poradziłem ale wyskakuje mi jeszcze

 

IFH-0009

Może stąd ten błąd

Kolega Młodzik opisuje aby Inpa działała z F to:

 

edycja pliku EDIABAS.ini w c:\EDIABAS\BIN i wpisanie ENET zamiast STD:OBD

 

Trochę późno ale może jeszcze się przyda :) tu jest opisane jak dopisać silnik N47 do e90 podobno działa ja dopisałem ale nie mam możliwości sprawdzić czy poprawnie się łączy bo mam M47TU2 to jest wątek z tego tematu ze strony 167

 

Najpierw zainstaluj to: http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+Standard+Tools+2.12

 

Następnie pobierz i podmień to zgodnie z instrukcją: http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA+-+for+ ... lizacja%29

 

Na koniec wejdź w tą ścieżkę: C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT i edytuj plik z nazwą modelu, który Cię interesuje i dopisz sobie "ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 for N47,"

 

Wygląda to tak:

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E87 V0.97

ENTRY= EXX,Functional jobs,

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= D50M47,DDE 5.0 for M47 TÜ,

ENTRY= DDE6M47,DDE 6.0 for M47 TÜ2,

ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 for N47, <-------------- to dopisać

ENTRY=,,

 

Jak nie zadziała trzeba jeszcze sprawdzić czy w katalogu SGDAT masz pliki zaczynajace sie na N47...ipo

 

n47t.ipo

n4tuds.ipo

 

Ewentualnie odezwij się do kolegi Młodzik

Opublikowano
dajcie jakies namiary na nerwusa, nr gg albo cokolwiek bo nie mogę wysłać PW a potrzebuję z nim się skontaktować.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam mam problem, mianowicie po instalacji INPY nie mogę nigdzie znaleźć pliku OBD.ini

Jak to jest możliwe? Problem jest w tym że nie wykrywa mi zapłonu ani baterii. Inpa działa poprawnie.

Kabel mam taki: http://viaken.pl/pl/multi-interfejs-kkl-usb-15w1-vag-bmw-opel-fiat-volvo-subaru-nissan-dacia-renault.html

W środku wygląda to tak: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x450q90/401/aisg.jpg , https://imageshack.com/i/npwft8j

Znalazłem kiedyś w internecie schemat przerobienia żeby zapłon wykrywało i wyglądało to właśnie tak. Zastanawia mnie tylko czy ten przełącznik czegoś nie komplikuje ( potrzebny jest on np przy diagnozowaniu OPLA). Czy jest możliwe żeby zaczęło wykrywać zapłon?

Czy przez brak wykrywania zapłonu nie mogę obsługiwać DISa? zerowy poziom baterii pokazuje. Natomiast gdy przełączam na TIS pokazuje 3/4 baterii..

  • Moderatorzy
Opublikowano
To sobie taki stwórz. Masz w ediabas\bin plik INI.pdf a w nim wszystko co potrzeba.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam, mam kabel od viakena, inpe z chomika, wszystko ładnie się instaluje system widzi obd ale kiedy chcę włączyć inpę wyskakuję błąd, że brakuje pliku commdlg.dll i ani inpa ani ncs nie odpala, nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić, inpa z innego źródła odpala jednak nie mogę wybrać żadnego auta (puste pola), system operacyjny to vista, proszę o pomoc, mi po 4h walki już puściły nerwy...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Polecam kabel od viakena: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=2306530&string=Interfejs+BMW+USB+1996-2006+INPA+PL+adapter+20+pin&search_scope=userItems-2306530

Osobiście od nich kupowałem.

Tutaj jest trochę tańszy, też z wykrywaniem zapłonu: http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-pl-adapter-20-pin-komplet-i3968638538.html

 

Kolego jak zakupisz to mogę Ci pomóc w instalacji i konfiguracji, jakbyś miał problemy.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano
Polecam kabel od viakena: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=2306530&string=Interfejs+BMW+USB+1996-2006+INPA+PL+adapter+20+pin&search_scope=userItems-2306530

Osobiście od nich kupowałem.

Tutaj jest trochę tańszy, też z wykrywaniem zapłonu: http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-pl-adapter-20-pin-komplet-i3968638538.html

 

Kolego jak zakupisz to mogę Ci pomóc w instalacji i konfiguracji, jakbyś miał problemy.

Cześć

Właśnie zamówiłem u viakena

Czy moge równiez prosić o pomoc?? Z Gliwic jestem ale podjechać mogę, pozdrawiam.

:cool2:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.