Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myslalem ze chodzi o d-can na usb.W tym przypadku nie beda to sterowniki.
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sprawa banalna ale dla mnie jako laika w temacie inpy nie jest tak prosta :wink: udało mi się jakoś zainstalować (chociaż jeszcze nie podpinałem pod auto) inpę na win vista ale w wersji 5.02 i nie mam do wyboru modelu e39. czy konieczna jest zmiana jakiegoś pliku odpowiedzialnego za modele czy mogę się podpiąć wybierając np. model e46, który w gruncie rzeczy też ma silnik m47? chodzi mi tak na prawdę o sprawdzenie/wykasowanie błędów i inspekcji olejowej.

wiem, że jakbym pewnie przeczytał cały ten wątek to miałbym odpowiedź ale nie jestem "czasowy" a kabelek pożyczony na kilka dni...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam dziwny problem przy uruchomieniu świeżo zainstalowanej INPY na konkretnym, jednym komputerze.

 

Wywala błąd:

 

ApiInit: Error #126

API-0006: ACCESS DENIED

API initialization error

No API calls possible!

 

Jak dam OK to potem wyskakuje:

 

ApiJob: API initialization error

No API calls possible!

Continue script processing?

 

Coś tam doczytałem co to może być ale nic sensownego. Ma ktoś jakiś pomysł? Ta sama wersja softu na każdym innym kompie od razu śmiga.

 

Problem rozwiązany. Okazało się, że mam wgrany do Windows\system32 plik api32.dll. Po usunięciu go wszystko ładnie śmiga. Podpowiedź otrzymałem z programu WinKFP.

Opublikowano

Witam,

Panowie proszę o rozszyfrowanie o co może chodzić .

Zapuściłem sobie sprawdzenie błędów w Inpie i wyszły mi 2 błędy:

0x4CA0 Oldruckschalter, Plausibilitat

0x419B umgebungsdrucksensor

2.0D n47 177KM

 

Dokładny opis:

 

0x4CA0 4CA0 Öldruckschalter, Plausibilität

 

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 2

 

Kilometerstand 158784 km

Motordrehzahl 912.50 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 25.07 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 345.75 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 15.70 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 351.53 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1020.08 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 14801.36 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 1004.73 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Fahrzeuggeschwindigkeit 1.00 km/h

Pedalwertgeber - ungefiltertes Signal 0.00 %

Erfasster Wert der Lufttemperatur an der HFM-Position (1 Byte) 19.07 degC

Ansauglufttemperatur 19.07 degC

Ausgangstastverhältnis - Ladedrucksteller (1 Byte) 94.97 %

Ausgangstastverhältnis - Abgasrückführregelventil (1 Byte) 54.16 %

Ausgangstastverhältnis - Drallklappe (1 Byte) 9.81 %

Ausgangstastverhältnis - Drosselklappensteller (1 Byte) 4.71 %

Abgasdruck vor Partikelfilter 1016.98 hPa

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 65.71 degC

Lambdawert - gemessen aus LSU 0.00 -

Regenerationsstatus 1048577.00 -

Kraftstofftemperatur (1 Byte) 14.07 degC

Aktueller Gang intern 7.00 -

Sollluftmasse (1 Byte) 338.98 mg/hub

 

Öldruckstatus nicht plausibel zu Motorbetriebszustand

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

 

Fehlercode: 4C A0 21 00 00 00 01 02 4D 88 07 21 41 2C 28 38

41 94 AC 10 01 00 45 3B F2 8A 19 0C 2B 64 1F 00

00 00 10 00 01 40 07 36

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x419B 419B Umgebungsdrucksensor (im Steuergerät verbaut)

 

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 16

 

Kilometerstand 159656 km

Motordrehzahl 833.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 90.09 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 290.75 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 9.81 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 470.80 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1114.24 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 14301.31 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 1018.85 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Abgasdruck vor Partikelfilter 1075.94 hPa

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter (1 Byte) 62.86 m^3/h

Regenerationsstatus 1048577.00 -

korrigierter Differenzdruck (1 Byte) 15.88 hPa

Offset fuer Partikelfilter-Differenzdruck (1 Byte) 37.25 hPa

Status - Betriebsbereich für die Partikelfilterdruckplausibilisierung 8.00 -

Ausgangstastverhältnis - Drosselklappensteller (1 Byte) 4.71 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 214.82 degC

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters 0.21 hPa/(m^3/h)

Spannungsrohwert - Abgasdruck vor Partikelfilter 2770.96 mV

Spannungsrohwert - Abgastemperatur vor Katalysator 1357.97 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 2.00 km/h

Ölaschemasse 20.94 g

Rußmasse 16.85 g

Lambdawert - gemessen aus LSU 3.97 -

 

Umgebungsdruck zu niedrig (nicht plausibel zu Druck vor Partikelfilter und Ladedruck)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

 

Fehlercode: 41 9B 21 00 00 00 01 10 4D F5 06 82 82 25 19 4B

47 8F B2 10 2D E8 08 00 10 00 01 10 AF 08 0C 47

08 0B 8D DF 45 87 02 05 5C 04 50 0F 80

===============================================================================

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano
Cóż - droselklapa tandetnie blindowana i Ci ryksztosuje.

 

ze co ??? :mrgreen:

Jak kumasz cos po germansku to przeczytaj jeszcze raz czego dotycza sie te dwa bledy i sprobuj jeszcze raz.

Opublikowano
Cóż - droselklapa tandetnie blindowana i Ci ryksztosuje.
:duh: :duh:

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

1 błąd

Stan ciśnienia oleju jest nie poprawny do warunków pracy silnika

Spełnia warunki badań

Błąd nie jest aktualnie dostępny, ale już zapisane

Błąd nie spowoduje zapalenie lampy ostrzegawczej

Błąd nie jest zarejestrowany w pamięci

Błąd nie jest rejestrowane w buforze historii

2 błąd

Ciśnienie otoczenia jest zbyt niskie (nie prawdopodobne ciśnienia przed filtrem cząstek stałych i ciśnienia doładowania)

Spełnia warunki badań

Błąd nie jest aktualnie dostępny, ale już zapisane

Błąd nie spowoduje zapalenie lampy ostrzegawczej

Błąd nie jest zarejestrowany w pamięci

Błąd nie jest rejestrowane w buforze historii

Opublikowano

Witam ponownie.

Sądzicie że warto się tymi błędami przejąć czy raczej chwilowe błędy ?

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano

Bledy wyskoczyly tylko raz. (Fehlerhäufigkeit: 1)

Wiec nie trzeba popadac w panike lecz obserwowac czy bedzie wyskakiwal czesciej.

Opublikowano

ja mam dos spory problem z tym kupiłem kabel z allegro firmy e-volt

zainstalowałem inple sprawdiłem edibas pozmieniałem co trzeba i niby smiga ale nie chce sie połącyć z autkiem e36 2,0 93r

tak samo jak carsoft wcale nie wykrywa

nie wiem czy to problem z softem czy z kablem

prosił bym o pomoć przeczytałem juz tyle forum ze wszystko mi sie pomieszało kabel niby miał śmigać sprawdzałem piny są połączone w okrągłym 17 i 20 a w płaskim 7 i 8

już nie wime co mam robic

a po zmianie sondy labdy na nową autko sie dusi na benzynie a na gazie hula jak znakomicie

chodz spalanie sie nie zmieniło

czy trzeba przerabiać te kable ? jak tak to prosił bymo schemat

z tego co widziałe moja wtyczka rózni sie schematem i nie wiemjak dokonać w niej zmiany jak któś był by tak miły i mi co nie co podpowiedział był bym nie zmiernie wdzieczny

http://img27.imageshack.us/img27/6711/ms8n.jpg

 

http://img27.imageshack.us/img27/6711/ms8n.jpg

 

prosił bym bardzo o pomoc

z góry dziękuje

Opublikowano

Kuźwa jak KKL może pracować jako ADS , a Do tego auta potrzeba właśnie ADS .

Ten interfejs będzie pracował tylko jako OBD po K-line , nigdy po K+ L line , chyba że będziesz diagnozował szmelcVagena to poleci po K+L nigdy BMW

Opublikowano

:mad2: to jaki kabelek ma kupić aby pasował sprzedawca na allegro gwarantował ze bedzie smigało z tym modelem :cry2: a tu lipa :cry2:

a autko szaleje po wymianie sondy na nowa na benzynie sie dusi i strzela w kolektorze a na gazie chodzi normalnie

Opublikowano
:mad2: to jaki kabelek ma kupić aby pasował sprzedawca na allegro gwarantował ze bedzie smigało z tym modelem :cry2: a tu lipa :cry2:

a autko szaleje po wymianie sondy na nowa na benzynie sie dusi i strzela w kolektorze a na gazie chodzi normalnie

napisz do kolegi piwek na priv bo chyba ma taki interfejs który będzie działać

Opublikowano

Nie mam obecnie, będę robił, pod koniec miesiąca będą w 2 wersjach ADS i OBD : tanie do diagnostyki tylko i droższe łącznie z programowaniem czekam na PBC.

Sory moderatora za reklamę :modlitwa: bo nerwus bywa nerwowy :cool2:

Opublikowano

Walki z diagnostyką mojej e39 ciąg dalszy.

We wszystkich praktycznie próbach połączenia z jakimkolwiek modułem wyskakuje błąd - no response from contol unit, czasami z modułem radia próbuje się łączyć ale wyskakują dodatkowe błędy np. api job error or no such result. continue script processing?.

Zastanawiam się czy może u mnie też jest problem z kablem? Poniżej link do rozebranego kabla jaki mam. Napisane jest na obudowie ediabas bmw obd II 1998-2007 i ma diodę która zaświeca się po włożeniu do obd w aucie. Z góry przepraszam za jakość zdjęcia ale robione na szybko.

W inpie sprawdzalem te zmienne, wszędzie jest ok, batery i ignition wskakuje na ON

kabel:

http://fotoo.pl/show.php?img=665067_tn-dsc08357.jpg.html

 

Jestem bliski rezygnacji i wybrania się do kogoś kto za 50zł pokasuje mi błędy ale z drugiej strony jeśli to tylko wina kabla to wolałbym zakupić właściwy i spróbować na nowo.

Pozdrawiam, Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Pedros, a czy próbowałeś zmieniać w ustawieniach COMa wielkość transferu i czas opóźnienia?
Opublikowano
tak, port jest na pewno com1, opóźnienie 1ms, a wielkość transferu nie pamiętam jaka tam jest do zaznaczenia, sprawdzę po robocie. a ile powinno być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.