Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już wcześniej pisałem wszystko robię krok po kroku dokładnie czytając z instrukcją "TRANDOLFA". Według jego instrukcji powinno wszystko działać...

VMWARE - Skonfigurowane poprawnie

ISHsrv32 i Diaghead włączone i działają poprawnie.

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie taka szmira hulała jak wściekła
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

 

Gdzie szukać problemu braku komunikacji z kompem silnika m43 bmw e36 m43b18 z 97r. Wszystkie inne moduły i steroniki widzi i łączy się. Tylko z silnikiem inpa zawiesza się.?

 

Dodam tylko że inne e36 z 95r i 96r łączyłem i było ok. INPA 5.0 wg plus polonizacja menu. Kabel ADS na port com1, sprzęt DELL 630 Win XP.

Jakieś poprawki do inpy ? Albo może druga instalacja obok innej wersji?

Opublikowano (edytowane)
..braku komunikacji z kompem silnika m43 bmw e36 m43b18 z 97r. Wszystkie inne moduły i steroniki widzi i łączy się. Tylko z silnikiem inpa zawiesza się.?

 

Dodam tylko że inne e36 z 95r i 96r łączyłem i było ok....

 

Te inne e36 też z tym samym silnikiem?

Ostatnio podłączałem m43b16 dme 1.7.2 z inpa też były problemy.

Ale dis robi robotę bez problemów.

Edytowane przez krzysiek80r
Opublikowano

 

Te inne e36 też z tym samym silnikiem?

Ostatnio podłączałem m43b16 z inpa też były problemy.

Ale dis robi robotę bez problemów.

 

Niestety DIS nie udało mi pomimo prób odpalić. Tak pozostałe E36 z tym samym silnikiem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam problem z inpa za kazym razem kiedy ja zainstaluje i zaktualizuje sp-daten poprzez Coding Tool lub bezposrednio w winkfp

mam 2 problemy:

1. menu inpy jest EN ale bledy juz w GER

2. natomiast kiedy chce aktualizowac sterownik poprzez winkfp mam problem jak na screenie ponizej

http://img90.imageshack.us/img90/490/3lrt.jpg

 

Czy ktos moze podac jakas instrukcje lub sprawdzona wersje inpy ? dodam ze mama wersje x90 ale wpomniane problemy mnie juz wnerwiaja... moze cos zle robie (kolejnosc) ?

Opublikowano

to że błędy są po niemiecku to standard , wina dekodera błędów .

Co do winkfp pisałem już wiele razy ,ale napisze i teraz winkfp wymaga nie tylko samego pliku z wsadem do sterownika ale potrzebuje plików

z historią sterownika , historią oprogramowania , pliku podstawowego oprogramowania sterownika , plików sposobu kodowania i masy innych plików głównie z historią HW , SW itd , itp . aktualizacja robiona nie systematycznie a wybiórczo np. z najnowszej pomijając wszystkie starsze prowadzi donikąd , chociaż nieraz coś dział ,a jak ktoś już by chciał kompleksowo aktualizować to mówię od razu trzeba sobie przeznaczyć jakiś miesiąc aby uporządkować ISTUFE .

Inpa pełna ok 40 gb kosztuje 2 tyś i to niewielkie pieniądze patrząc na możliwości i nakład pracy jakiej potrzebuje .

Poza tym aby robić i nowsze i starsze konieczne jest przechodzenie z nowszego ediabas do starszego

programy robiące z automatu aktualizację robią to nie zbyt dobrze i znam sytuację wywalenia aut na gruba kasę i nawet NFS w trybie ratunkowym później sobie nie radzi , należny dodać że niedoświadczeni zaczynają programować nie podając zewnętrznego napięcia z zasilaczy które potrafią utrzymać stałe 13,8V niezależnie od obciążenia auta .

Nie wiem czy ci pomogłem , ale myślę że jak pokombinujesz to sam się zorientujesz o co chodzi jak pooglądasz pliki za pomocą notatnika np. pliki his i hwnr

Praca wykonana samodzielnie bardziej cieszy :cool2:

Opublikowano

Nie wiem o czym ty mowisz Piwek ze standard, skoro mialem na innym kompie inpe i wszystko bylo EN..

Za reszte cudownie pomocnych informacji bardzo dziekuje.

Opublikowano
:duh:

Boli głowa ?

podam przykład nie najnowszy ale żeby wytłumaczyć o co mi chodzi z historią

 

http://img109.imageshack.us/img109/8364/gq9f.jpg

 

jak nie ma to znaczenie oraz nie widać różnicy to jestem ślepy i przepraszam

 

a tu po lewej ISTUFE prawidłowe po prawej po bezpośredniej aktualizacji z ISSS bez zmian

 

http://img819.imageshack.us/img819/1433/d2r6.jpg

 

Tu tez nie ma różnicy ?

jak ktoś używa inpy do skasowania błędów i prostego kodowania , to nie dziwne może kolega co go głowa boli pokaże przykład zmian w aucie za pomocą Tool 32 chętnie bym coś się pouczył .

Jak to nie ma znaczenia i co pisze to brednie a podałem tylko mały przykład to śmiało proszę mnie nazywać debilem .

Opublikowano
piwek nie buntuj sie, wypowiedz odnosila sie do sensu wypowiedzi ;) tlumaczysz cos o czym kolega nie ma zielonego pojecia, wiec kompletnie nic z tego nie wie... a Ty akurat piszesz do niego slowami a nie opisowo ;) o to mi tylko chodzilo.

Ok :cool2: Przepraszam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Męczy mnie od dłuższego czasu niemożność korzystania z INPA. Laptopa mam przeznaczonego tylko do diagnozy, ze złączem rs232. Któregoś dnia INPA odmówiła posłuszeństwa. Wyskoczył komunikat IFH-0009 No response from controlunit. Tradycyjnie wziąłem poradnik do INPA, sprawdziłem wszystkie opisane możliwe przyczyny a tu efektu brak. Zazwyczaj pomagała zmiana FIFO buffora lecz nie tym razem. Szukając możliwych przyczyn wymieniłem nawet dysk i zainstalowałem INPA od nowa. Lecz błąd się powtarza. Udało mi się ostatnio na chwilę podłączyć do E39 ale za moment i tak błąd wyskoczył. Zauważyłem jeszcze że po wejściu w info pokazuje same znaki zapytania:

 

http://imageshack.us/a/img17/2166/inpa.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

zainstalowalem sobie INPA pod win7 :) bez zadnych emulatorow/maszyn wirtualnych :) jakby ktos chcial to moge pomoc w instalacji.

 

zainstalowalem BMW Standard Tools 2.12 na win7, sam w sobie BMW Standard Tools 2.12 jest pusty w ryj... trzeba uzupelnic biblioteki - ja zapozyczylem je z innej INPA/EDIABAS/NCSEXPERT/itd oraz dodalem profile do NCSEXPERT i zmienilem jezyk z DE na EN - i hula :)

 

narazie testuje na moim aucie, sprawdze dokladnie i sie podziele wrazeniami, a potem wstawie wszystko dla zainteresowanych :)

 

INPA%201.jpg?psid=1

 

INPA%202.jpg?psid=1

 

NCSEXPERT.jpg?psid=1

 

Pozdro

Edytowane przez rzecik

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

Witam. Ogólnie chciałbym podłączyć pod kompa E30 318IS (M42B18) i ewentualnie E34 520i (M50B20). Pożyczyłem kabel ads (bo jak na złość jak chciałem kupić to nikt nie miał) i ściągnąłem INPĘ V4.4.7. Ogólnie to już dosyć długo się męcze z tym i coś mi nie wychodzi.

1) W lapku mam win7 oraz port COM poprzez stację dokującą, ściągnąłem od trandolfa gotową INPĘ na maszynie wirtualnej. Nie świeci się battery ani incognition

2) Postawiłem własną maszynę wirtualną z winXP na lapku, zainstalowałem tam INPĘ. Nic się nie świeci.

3) Na PC mam win7 i tam też postawiłem maszynę wirtualną z winXP, tam też się nie świeci

4) Kolejnego PC skompletowałem, zainstalowałem tam XP oraz INPĘ. Także nic się nie świeci.

 

W jednym z poradników było napisane, że battery powinno się świecić, gdzie indziej że zapala się to dopiero po podłączeniu do auta... No i nie wiem jak to jest bo aby e30 zdiagnozować potrzebuję DIS a w intrukcji do DIS-a jest napisane, że INPA musi działać, a niby INPA działa jak się świeci battery i incognition.

Opublikowano (edytowane)
Zmieniałem wg instrukcji czyli

 

UbattHandling = 0 na 1

IgnitionHandling = 0 na 1

LoadWin32 = 0 na 1

 

u mnie jest :

 

UbattHandling = 0

IgnitionHandling = 0

LoadWin32 = 1

 

a battery zapala mi sie dopiero po podlaczeniu do auta, bez kluczyka, ignition zapala sie po przekreceniu kluczyka.

 

ja mam jak wyzej w moim poscie, ediabas 7.3.0/inpa 5.0.6/ncsexpert 4.0.1. Wszystko dziala,dis-a nie sprawdzalem bo mam za mala wiedze do tego.

 

czy musze tak zmianic jak podal "sad_madman" ?

Edytowane przez rzecik

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

ja pobieralem z tad - http://chomikuj.pl/mlodzik1 - BMW Standard Tools 2.12

 

zanim cos zrobisz przecztaj moj post powyzej, jak cos to moge pomoc

 

uzywam inpa tylko do czytania bledow i kasowania, ncsexpert do kodowania, jak do tej pory zadnych problemow nie mialem z programami na win7

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano

Witam,

Kupiłem na alledrogo kabel usb wraz z oprogramowaniem INPA na płytce ale nie mogę tego zainstalować. Może jest ktoś z Warszawy lub okolicy kto podjąłby się instalacji , odpłatnie oczywiście.

Kontakt 600 395167 lub pw.

Opublikowano

moze napisz jaki masz system na kompie ? jaki kupiles kabel ? jakie masz to oprogramowanie do kabla ? i dlaczego nie mozesz zainstalowac ?

 

moze uda sie pomoc za free online, jesli udzielisz kilku odpowiedzi

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

podepnę się do tego postu.

 

Krótki opis problemu:

kupiłem na allegro interfejs, myślę, że ktoś z was dokładnie taki też posiada:

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-bmw-po-polsku-inpa-dis-i3371786930.html

 

Zainstalowałem INPE i w sumie okazało się, że coś tam działa ... zczytuje klimatyzacje i jeszcze parę innych sterowników ... ale nie szczytuje sterownika silnika (silnik to 2.0d N47 177PS).

 

Za każdym razem jest błąd.

 

Myślałem, że to ma związek z tym, że INPE zainstalowałem na Win7 64bit, więc zainstalowałem sobie wirtualną maszynę z Windows XP ale dalej to samo.

 

Przejrzałem całe forum, zainstalowałem z 4 wersje INPY i nic ... w końcu natknąłem się na ten post na angielskim forum:

http://bmwcoders.com/forum/bmw-gt1-ops-opps-inpa-24/e87-n47-engine-help-sofware-inpa-ncs-1341/

 

Goście twierdzą, że INPA nie połączy się w życiu z silnikiem N47.

 

Pytanie do was, bo jednak polak w sumie potrafi, więc może: robie coś źle, czy faktycznie nie da rady podłączyć się do tego silnika INPA?

 

Pozdr.

Rafał

Edytowane przez RafalTK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.