Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie spokojnie. Nie chodzi o to, by się sprzeczać. Prawda jest taka, że nikt nie przyłoży się się tak jak robimy to sami. U mnie nie ma nikogo kompetentnego, komu można by powierzyć auto. Serwisu też nie ma w pobliżu. :) A pytałem o jakieś instrukcje itp. z tego względu, że czytając jesteśmy bogatsi o tą wiedzę. :) No i zawsze ma się satysfakcję z własnoręcznie wykonanej naprawy. :) No ale do rzeczy. Wkleiłem screeny z odczytu INPA. Czasami na przepływce pojawia się wykrzyknik. W razie czego mam jeszcze odczyty z CarSofta. Mam kilka koncepcji co do tych odczytów ale zanim podejmę jakieś działania, chętnie zapoznam się z Waszymi sugestiami. ;)

 

http://img20.imageshack.us/img20/7914/41914305gb7.th.jpghttp://img20.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img20.imageshack.us/img20/3843/50235996ul4.th.jpghttp://img20.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img524.imageshack.us/img524/8696/48286996ug5.th.jpghttp://img524.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img524.imageshack.us/img524/5464/15074176av7.th.jpghttp://img524.imageshack.us/images/thpix.gif

PS. Kolory odwrócone dla lepszej czytelności.

Dziękuje :)

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie spokojnie. Nie chodzi o to, by się sprzeczać. Prawda jest taka, że nikt nie przyłoży się się tak jak robimy to sami. U mnie nie ma nikogo kompetentnego, komu można by powierzyć auto. Serwisu też nie ma w pobliżu. :) A pytałem o jakieś instrukcje itp. z tego względu, że czytając jesteśmy bogatsi o tą wiedzę. :) No i zawsze ma się satysfakcję z własnoręcznie wykonanej naprawy. :) No ale do rzeczy. Wkleiłem screeny z odczytu INPA. Czasami na przepływce pojawia się wykrzyknik. W razie czego mam jeszcze odczyty z CarSofta. Mam kilka koncepcji co do tych odczytów ale zanim podejmę jakieś działania, chętnie zapoznam się z Waszymi sugestiami. ;)

 

Dziękuje :)

 

Widze ze M52. Co do zdjec to zrob scrennshoty uzywajac klawisz PrtSc bedzie pozadnie widac. Bo z tego co tu masz to tylko oczy bola.

Co do pierwszego zdjecia to przy engine load and air use tez mam wykrzykniki (i nie tylko ja). Akceptowalne wartosci masz na skali pod pomiarem.

Pomiary robisz na zimnym silniku?

Opublikowano
Robiłem aparatem, bo mam takiego starego laptopa na WIN98, że printscr nie działa. :) Ale zainstaluję program do zrzutów ekranu i zrzucę raz jeszcze. Wcześniej testy robiłem przy temp powyżej 80st ale te zrobiłem po południu po pracy. Zrobię raz jeszcze zrzuty przy nagrzanym silniku z INPA i CS. A z tymi wykrzyknikami to mnie zaskoczyłeś. Obciążenie silnika jest kilkanaście razy większe niż norma w INPA. :| Tylko czy to dobre normy? :) Silnik jak słusznie zauważyłeś M52B28.
Opublikowano
Większość z użytkowników którzy mają INPA oprócz kasowania błędów i inspekcji nie ma pojęcia co progam wyświetla na monitorze. Moim zdaniem wynika to z braku elementarnej wiedzy z zakresu mechatroniki samochodowej. Ale tak to jest, w Polsce kazdy musi zrobic wszystko samemu nawet jeśli z zawodu jest murarzem.

 

A jakie to ma znaczenie? Może komuś po prostu się nudzi i ma ochote poeksperymentować z czymś do czego nie ma dostępu, a go to ciekawi. Kto mówi od razu o naprawie.

 

BTW: to zawód wyuczony w przypadku wielu ludzi ma się tyle do wykonywanej pracy co miotła do latania.

Czasami ciekawe są efekty takich eksperymentów :D Mnie to nie martwi, z czegoś trzeba żyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami ciekawe są efekty takich eksperymentów :D Mnie to nie martwi, z czegoś trzeba żyć.

 

 

No widzisz, trzeba było tak od razu choć prawde mówiąc czułem to juz w twojej poprzedniej wypowiedzi. Po prostu boli Cię to i tyle. Jesteś kolejnym który na forum 'strzela focha' bo 'wiedze tajemna' znaną tylko wybranym zaczynają oferować wszystkim. A to, że ktoś coś czasami popsuje i trafi potem do Ciebie to dobrze bo nie ma igrzysk bez krwi. Tylko, że czasem bywa tak, że ci co psuli wyrobili się tak, że są lepsi od tych którzy po nich poprawiali, tak więc uważaj bo możesz zostać w tyle. ;)

Opublikowano
Ale dałeś się podpuścić. Dla mnie to wszyscy mogą kupować sobie interfejsy na allegro, kiedy przychodzą problemy i tak przyjeżdżają do warsztatów. Człowieku co mnie to obchodzi, że ty sobie wykasujesz błąd w MRS i zgaśnie ci kontrolka? Napraw EWS3, dopisz klucze, fejsiki po 200zł tego nie robią. Ja i tak sie nie boję że mi braknie pracy.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale dałeś się podpuścić. Dla mnie to wszyscy mogą kupować sobie interfejsy na allegro, kiedy przychodzą problemy i tak przyjeżdżają do warsztatów. Człowieku co mnie to obchodzi, że ty sobie wykasujesz błąd w MRS i zgaśnie ci kontrolka? Napraw EWS3, dopisz klucze, fejsiki po 200zł tego nie robią. Ja i tak sie nie boję że mi braknie pracy.

 

Za 200 to moze i nie ale za 300 (400 z wtyczkami) juz mozna to zrobic.

Pochwal sie jakim sprzetem dysponujesz sam. Powiem ze juz pare osob ktore prowadza warsztat kupilo moj fejs majac Lunch'a na pokladzie.

Co do gaszenia kontrolek to prosta sprawa z autopsji: inspekcja + wygaszenie poduch w e34 350zl. I powiedz ze nie oplaca sie posiadac fejs nawet dla takich rzeczy. Zapewne wiekszosc twojego utargu to wlasnie takie drobne rzeczy.

Tobie chleba nie zabraknie bo jest cala masa ludzi, ktorzy na slowo komputer padaja plackiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale dałeś się podpuścić. Dla mnie to wszyscy mogą kupować sobie interfejsy na allegro, kiedy przychodzą problemy i tak przyjeżdżają do warsztatów. Człowieku co mnie to obchodzi, że ty sobie wykasujesz błąd w MRS i zgaśnie ci kontrolka? Napraw EWS3, dopisz klucze, fejsiki po 200zł tego nie robią. Ja i tak sie nie boję że mi braknie pracy.

A Ty kolego to pewnie masz sprzęt za kilka tysięcy i żal Ci że za 300-400zł można zrobić 99% tego co możesz zrobić Ty. A z kolei pewnie 99% Twojej roboty da zrobić się interfejsem za 200 zł :mrgreen:

Ja kupiłem sobie interfejs i jestem panem i władcą elektroniki w moim aucie.

A ideą takiego forum jak nasze jest pomoc i wymiana doświadczeń a nie mądrowanie się i sianie postrachu "nie dotykaj bo wybuchnie".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja z czystej przekory i z ciekawości postawie sobie na jednym z kompów w domu cały ten system. Pytania mam tylko dwa: czy nie mając interface program sie uruchomi czy przed startem testuje coś na portch i jak nie wykryje sprzetu to sie nie odpali i co tak naprawdę potrzeba do kompletu/ jak by sie dało jakie linki bo pewnie te w tym wątku i tak juz nie chodza ;) /

 

pozdro.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Potrzeba tylko portu com w kompie. Linki dzialaja patrz kilka postow w tyl.

Zbyt wiele nie zoabczysz bo zeby obejrzec mozliwosci diagnozy auto jest potrzebne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potrzeba tylko portu com w kompie. Linki dzialaja patrz kilka postow w tyl.

Zbyt wiele nie zoabczysz bo zeby obejrzec mozliwosci diagnozy auto jest potrzebne.

 

Nie,nie to ja wiem, że trzeba auto, chodzi mi o instalacje bo jak czytałem wątek kiedys to wiem, że bywają z tym problemy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jezeli chodzi o INPA to instalacji nie da sie skopac. Uzyj tej z moich linkow.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czy ktos probowal uzywac EDIABAS 7.0??

Chcialbym zebrac info o dostepnych wersjach softu dla INPA, NCS, NFS, WINkftp, EDIABAS.

 

Znane dla mnie to:

 

EDIABAS: 6.4.7, 7.0.0 (nie testowane jeszcze)

INPA: 5.01

NCS: 3.08

Opublikowano
Czy ktos probowal uzywac EDIABAS 7.0??

Chcialbym zebrac info o dostepnych wersjach softu dla INPA, NCS, NFS, WINkftp, EDIABAS.

 

Znane dla mnie to:

 

EDIABAS: 6.4.7, 7.0.0 (nie testowane jeszcze)

INPA: 5.01

NCS: 3.08

 

Ediabas 7 - przez niego komunikuje się SSS (jest w oprogramowaniu)

NCS jest versja 3.1

WINKFP jest 5.1.5

oraz INPA 5.02

Podawałem już to tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65259&postdays=0&postorder=asc&start=345

 

 

Setup 2.4
Kod:
http://rapidshare.com/files/118784438/setup.rar.html

Setup 2.5
Kod:
http://rapidshare.com/files/118785992/setup.rar.html


W 2.4 jest NCS 3.1.0 (chyba najnowszy)
W 2.5 jest WINKFP 5.1.5 (chyba najnowszy) ale nie ma już w nim NCS'a

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Moderatorzy
Opublikowano

7.0.0 wyciagnelem z SSS. Wczoraj testwoane na e46 i smiga.

Co do danych to byly z maja mialem nadzieje ze cos sie zmienilo.

Opublikowano

witam szanownych forumowiczow

 

@rOBSOnX

zytat:

NCS jest versja 3.1

WINKFP jest 5.1.5

oraz INPA 5.02

 

dzieki za informacje!

WINKPF posiadam nawet w werji 5.1.6

 

No ale mam pytanie co do Inpy 5.02.

Zainstalowalem Inpe z NCS-em ktory podal kolega nerwus:

 

Tu masz INPA z NCS expert

 

File1: http://rapidshare.com/files/104863794/bmwdiag.part1.rar

File2: http://rapidshare.com/files/104865976/bmwdiag.part2.rar

File3: http://rapidshare.com/files/104855772/bmwdiag.part3.rar

File4: http://rapidshare.com/files/104855776/bmwdiag.part4.rar

File5: http://rapidshare.com/files/104858008/bmwdiag.part5.rar

 

No i gdy wystartuje program INPA.IPO widac na samej gurze ze to wersja : INPA - LOADER BMW GROUP Nacharbeitsprogramme VERSION 3.01

 

Z tego co widze to jakias stara wersja... Piszecie ze jest wersja 5.02.

Czy wersja na FTP (spakowana, waga pliku 62.41 MB) to wersja 5.02 i dlaczego plik jest taki maly???

 

Jest moze jakas mozliwosc azeby ta wersje 3.01 zaktualizowac do wersji 5.02 ??? no i jak ??? Jak by sie nie dalo tak, to prosil bym zyczliwie o nakierowanie (link) do wersji 5.02!!! lub podac nazwe pliku na FTP!

 

dzieki

 

 

 

:D

 

PS:

Troche nie do tematu ale mam jeszcze jedno pytanie co do softu do nawigacji Business 2008-2 Mapa Road ktora lezy na FTP! Wiem ze nie ma w niej Polski ale nie o ta chodzi... Zladowalem wszystkie 129 plikow. No ale przy rozpakowywaniu wywala mi blad ze brakuje pliku 130! Czy posiada ktos ta ostatnia czesc tego obrazu ???

  • Moderatorzy
Opublikowano
witam szanownych forumowiczow

 

@rOBSOnX

zytat:

NCS jest versja 3.1

WINKFP jest 5.1.5

oraz INPA 5.02

 

dzieki za informacje!

WINKPF posiadam nawet w werji 5.1.6

 

No ale mam pytanie co do Inpy 5.02.

Zainstalowalem Inpe z NCS-em ktory podal kolega nerwus:

 

Tu masz INPA z NCS expert

 

File1: http://rapidshare.com/files/104863794/bmwdiag.part1.rar

File2: http://rapidshare.com/files/104865976/bmwdiag.part2.rar

File3: http://rapidshare.com/files/104855772/bmwdiag.part3.rar

File4: http://rapidshare.com/files/104855776/bmwdiag.part4.rar

File5: http://rapidshare.com/files/104858008/bmwdiag.part5.rar

 

No i gdy wystartuje program INPA.IPO widac na samej gurze ze to wersja : INPA - LOADER BMW GROUP Nacharbeitsprogramme VERSION 3.01

 

Z tego co widze to jakias stara wersja... Piszecie ze jest wersja 5.02.

Czy wersja na FTP (spakowana, waga pliku 62.41 MB) to wersja 5.02 i dlaczego plik jest taki maly???

 

Jest moze jakas mozliwosc azeby ta wersje 3.01 zaktualizowac do wersji 5.02 ??? no i jak ??? Jak by sie nie dalo tak, to prosil bym zyczliwie o nakierowanie (link) do wersji 5.02!!! lub podac nazwe pliku na FTP!

 

dzieki

 

 

 

:D

 

PS:

Troche nie do tematu ale mam jeszcze jedno pytanie co do softu do nawigacji Business 2008-2 Mapa Road ktora lezy na FTP! Wiem ze nie ma w niej Polski ale nie o ta chodzi... Zladowalem wszystkie 129 plikow. No ale przy rozpakowywaniu wywala mi blad ze brakuje pliku 130! Czy posiada ktos ta ostatnia czesc tego obrazu ???

 

To jest 4.4.7 wedlug instalatora.

Nie ma problemu z upgradem. Ta wersja jest dobra na poczatek bo instaluje sie bez zbednej zabawy.

Opublikowano
witam szanownych forumowiczow

 

@rOBSOnX

zytat:

NCS jest versja 3.1

WINKFP jest 5.1.5

oraz INPA 5.02

 

dzieki za informacje!

WINKPF posiadam nawet w werji 5.1.6

 

No ale mam pytanie co do Inpy 5.02.

 

No i gdy wystartuje program INPA.IPO widac na samej gurze ze to wersja : INPA - LOADER BMW GROUP Nacharbeitsprogramme VERSION 3.01

 

Z tego co widze to jakias stara wersja... Piszecie ze jest wersja 5.02.

Czy wersja na FTP (spakowana, waga pliku 62.41 MB) to wersja 5.02 i dlaczego plik jest taki maly???

 

Jest moze jakas mozliwosc azeby ta wersje 3.01 zaktualizowac do wersji 5.02 ??? no i jak ??? Jak by sie nie dalo tak, to prosil bym zyczliwie o nakierowanie (link) do wersji 5.02!!! lub podac nazwe pliku na FTP!

 

dzieki

 

Kliknij na INPALOAD.exe lub INPA.exe i daj właściwości - wersja i zobaczysz jaką masz wersję.

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
witam szanownych forumowiczow

 

@rOBSOnX

zytat:

NCS jest versja 3.1

WINKFP jest 5.1.5

oraz INPA 5.02

 

dzieki za informacje!

WINKPF posiadam nawet w werji 5.1.6

 

No ale mam pytanie co do Inpy 5.02.

 

No i gdy wystartuje program INPA.IPO widac na samej gurze ze to wersja : INPA - LOADER BMW GROUP Nacharbeitsprogramme VERSION 3.01

 

Z tego co widze to jakias stara wersja... Piszecie ze jest wersja 5.02.

Czy wersja na FTP (spakowana, waga pliku 62.41 MB) to wersja 5.02 i dlaczego plik jest taki maly???

 

Jest moze jakas mozliwosc azeby ta wersje 3.01 zaktualizowac do wersji 5.02 ??? no i jak ??? Jak by sie nie dalo tak, to prosil bym zyczliwie o nakierowanie (link) do wersji 5.02!!! lub podac nazwe pliku na FTP!

 

dzieki

 

Kliknij na INPALOAD.exe lub INPA.exe i daj właściwości - wersja i zobaczysz jaką masz wersję.

 

dziekuje za podpowiedz.

 

Tak jak pisal juz kolega nerwus jest to wersja 4.4.7.0!

 

Na FTP lezy takze katalog Inpa 5.02 (juz rozpakowana). Zladowalem to, podmienilem wszystkie pliki z tymi co mialem na komputerze zainstalowane, odpalilem INPE no i z tego co widac wszystko odpalilo w nowszej wersji ale:

 

Instalacje n komputerze mialem w wersji niemieckiej a ta z FTP to jest po angielsku. Program hula ale jest zkopany gdyz polowa opisow jest po angilesku a druga po niemiecku....

Z tego co widze potrzebna mi taka wersja ISO. jak podal kolega nerwus tylko w wersji 5.02. Wtedy dalo by sie to normalnie zainstalowac lub po prostu zrobic update! No nic...

Jak by ktos widzial takie cos to prosze o jakiegos linka....

 

Dziekuje za zainteresowanie sie i pozdrowienia .... :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego co zrozumialem to interfejs INPA masz w jezyku angileskim a po wybraniu modulu reszta jest po niemiecku?

Jezeli jest tak to musisz podmienic pliki w katalogu sgdat na wersje angielska.

Opublikowano

Instalacje n komputerze mialem w wersji niemieckiej a ta z FTP to jest po angielsku. Program hula ale jest zkopany gdyz polowa opisow jest po angilesku a druga po niemiecku....
Z tego co widze potrzebna mi taka wersja ISO. jak  podal kolega nerwus tylko w wersji 5.02. Wtedy dalo by sie to normalnie zainstalowac lub po prostu zrobic update! No nic...
Jak by ktos widzial takie cos to prosze o jakiegos linka....

Przy instalacji każdej wersji oznacz, wybierz na żółtej planszy ....... UK - i po kłopocie, to jest wersja angielska

Było to już podane

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

dzieki panowie :D

chyba nie zrozumielismy sie do konca...

ja chcialem miec to wszystko po niemiecku....gdyz z anglika cienki jestem :D

 

Dlatego instalacje na kompie zrobilem po niemiecku, a pliki z FTP sa po angielsku. I tu z tym problem... Odpalam INPE, (odpala nowa wersje 5.0) ale po angilesku, potem wybieram model auta i tutaj nie umiem sobie poradzic gdyz wszystko stoi w jezyku angielskim a nie jak przedtem po niemiecku. Dalsze plansze programu zaostaly po niemiecku lub zmienily sie na angileski, zalezy co sie nacisnie lub co czlowiek chce dalej zrobic...

No nic... chyba mi w tym wypadku nikt nie pomoze. Czekam na jakas nowa wersje gdzie moge przy instalacji wybrac jezyk niemiecki i zainstalowac wszystko w nowszej wersji.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Widze ze moj trop byl dobry :roll:

To co widzisz po polaczeniu z modulem masz w plikach sgdat i one musza byc w danym pakiecie jezykowym.

Jak zobaczysz do tej duzej instalki to sa tam po pakowane plki rar otworz jeden i bedziesz mial trzy opcje z jezykiem.

Mozesz je sobie recznie wypakowac. Efekt bedzie taki ze program bedzie w nowej wersji ale algo do sterownikow zostanie w starej wersji.

Dodatkowo pliki ipo tez musza byc z zadanej wersji jezykowej taka sama procedura jak powyzej.

Opublikowano
Widze ze moj trop byl dobry :roll:

To co widzisz po polaczeniu z modulem masz w plikach sgdat i one musza byc w danym pakiecie jezykowym.

Jak zobaczysz do tej duzej instalki to sa tam po pakowane plki rar otworz jeden i bedziesz mial trzy opcje z jezykiem.

Mozesz je sobie recznie wypakowac. Efekt bedzie taki ze program bedzie w nowej wersji ale algo do sterownikow zostanie w starej wersji.

Dodatkowo pliki ipo tez musza byc z zadanej wersji jezykowej taka sama procedura jak powyzej.

 

dzieki,

poradzilem sobie :)

 

znalazlem wersje 5.02 po niemiecku tylko jakas bez instalki. :?

Z katalogu INPA i EDIABAS przekopiowalem wszystko do zainstalowanej wersji starszej. (podmienilem katalogi) Odpalilem wszystko i dziala wersja 5.02 :)

 

pozdrowienia

Opublikowano

Witam,

 

udalo mi sie uruchomic INPA (mam tez NCS), łączy sie ladnie z samochodem, odczytuje bez problemu wszystko (przynajmniej parametry, ktore sprawdzalem), ale chcialbym jeszcze dowiedziec sie, jak mozna ustawiac wartosci roznych parametrow, a nie tylko je odczytywac.

 

Na przyklad: czy moglby mi ktos z Was powiedziec, jak sprawic, zeby przy otwieraniu i zamykaniu samochodu pilotem mrugaly kierunkowskazy? Bo to mnie w tej chwili najbardziej interesuje ;)

 

Dzieki za pomoc, pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.