Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
podłączasz się pod złącze 20 pin pod maską?
Opublikowano

Witajcie, jestem całkowicie nowy na forum więc prosiłbym o wyrozumiałość :) Posiadam Bmw 530d, e39 z 1999 z wejsciem diagnostycznym pod maską. Kilka dni temu kupiłem sobie kabel do mojego samochodu wraz ze skanerem(BMW compatible Scanner V.1.3.6 RS232), kabel na 20pinów z przejciówką na USB.

 

Problem polega na tym iż po podłączeniu Inpy wywala błedy, na początku było to IFH-0003 teraz IFH-0009. Spędziłem ostatnie 12h na wertowaniu różnych forum i lataniu do samochodu i sprawdzaniu niestety nic nie pomaga.

 

Próbowałem zrobić wszystko jak w instrukcji na początku tego tematu ale nic nie pomogło, później grzebałem w ustawieniach Ediabas.ini i OBD .inii dalej nic.

Chciałbym w ogóle się zapytać co mam wybrać jeżeli chodzi o port przy instalacji inpy, na początku wybrałem OBD ale gdzieś wyczytałem że ma być ADS i zmieniłem, nic nie pomogło, teraz już zupełnie zdurniałem, niektórzy piszą że ma być ADS jeżeli mam 20pinowy kabel a niektórzy że nie.

 

Na początku nic nie działało, po kilku godzinach doszedłem do tego że INPA pokazuje status baterii jako ON ale ignition dalej jest off i dwie lampki po lewej stronie mrugają na przemian :/

 

Nie wiem czy przyczyną może być stara wersja INPY? Dopiero nad ranem zobaczyłem że mam wersje 3.0, ktoś pisałem że przy większym silniku to może być problem.

Dodam też że port w ustawieniach w komputerze mam ustawiony na com1( przez jakiś czas miałem też problem z instalacją kabla ale jakoś sobie poradziłem), aha system to windows xp.

 

Prosiłbym o pomoc, robiłem już wszystko co ludzie pisali i dalej nie udało mi się nic zdiagnozować:/

  • Moderatorzy
Opublikowano

IFH-003 to błędny timing na przejściówce usb-rs232 ma być 1ms.

A ten interfejs jest kompatybilny z inpa?

Opublikowano

Powedz mi gdzie moge ustawić tą 1ms? jak wejde w zaawansowane ustawienia portu to mam tylko: użyj buforów FIFO, bufor odbioru i bufor transmisji. A tak naprawde to nie wiem czy interfejs jest zgodny z inpa :(

Tak jak napisałem jestem zupełnie zielony w tych sprawach. Właśnie zainstalowałem inpe v5.0 i teraz nie pali się zadna lapka, nawet od baterii. Już nie wiem co mam robić, spędziłem już na tym około 20h i nic, wcześniej na wersji 3.01 paliła się lampka baterii. Jeszcze nie wiem co mam zaznaczać w opcjach wyboru portu, OBD czy ADS? Mam kabel okrągły z przejsciówka USB I skanerem( mogę dołączyć zdjęcia tego co posiadam :) )

Aha mój kabel jest wykrywany przez komputer jako: Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM1)- nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

Opublikowano
Powedz mi gdzie moge ustawić tą 1ms? jak wejde w zaawansowane ustawienia portu to mam tylko: użyj buforów FIFO, bufor odbioru i bufor transmisji. A tak naprawde to nie wiem czy interfejs jest zgodny z inpa :(

Tak jak napisałem jestem zupełnie zielony w tych sprawach. Właśnie zainstalowałem inpe v5.0 i teraz nie pali się zadna lapka, nawet od baterii. Już nie wiem co mam robić, spędziłem już na tym około 20h i nic, wcześniej na wersji 3.01 paliła się lampka baterii. Jeszcze nie wiem co mam zaznaczać w opcjach wyboru portu, OBD czy ADS? Mam kabel okrągły z przejsciówka USB I skanerem( mogę dołączyć zdjęcia tego co posiadam :) )

Aha mój kabel jest wykrywany przez komputer jako: Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM1)- nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

popros kogos żeby CI pomógł przez TeamViewer ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Panowie, wrzucam screen z INPY po diagnozie mojej E87. Pytałem ostatnio jak dobrze diagnozować. Wszedłem w errors i pokazało mi się to co tutaj zamieszczam. Nie znam niemieckiego niestety więc nie rozumiem tych błędów. Ktoś coś z tego rozumie? Najdziwniejsze, że te błędy są jakieś mega stare bo z przebiegu 148tyś a auto teraz ma 186tyś, i co kilkaset kilometrów mi powracają.. Dałem 'clear', błędy zniknęły. Zrobiłem kilka kilometrów po osiedlu i ponowną diagnozę. Teraz już się nie pokazały. Ale było tak już kilka razy niestety.... Dziękuję za każdą pomoc.

 

http://images41.fotosik.pl/2034/bd0cc05a602b0d00m.jpg

Petrolhead
Opublikowano
Witam, mam problem od dawna męcze się z konfiguracją inpa. Posiadam 2 kable(kable usb->odb z przejsciówka okrągłą bmw) 3 komputery 2 samochody (318is 94r , 318ti 95r) i na każdym to samo po odpaleniu inpy moge wejść tylko w airbag i abs w innych systemach np.silnik wyskakuje błąd (ifh-0006)
Opublikowano
Koledzy pomóżcie bo zaraz zjem zęby ;// Peoblem mam z tym że jak chce odpalić NSC EXPERT to wyskakuje mi okno i pisze nie odnaleziono pliku API.DLL ..Co moze być nie tak ? ;/
  • Moderatorzy
Opublikowano
Koledzy pomóżcie bo zaraz zjem zęby ;// Peoblem mam z tym że jak chce odpalić NSC EXPERT to wyskakuje mi okno i pisze nie odnaleziono pliku API.DLL ..Co moze być nie tak ? ;/

 

path windowsa sprawdź czy wskazuje na c:\ediabas\bin

Opublikowano
Dzieki nerwus pomogło nie dopisałem Bin do konca tylko teraz mam kolejny problem ;//Chce sobie aktywować kierunki daje wszystko i przy wyborze E46 W NSC wyskakuje mi taki błąd ;/ VIN IS FAULTY COAPI -2000 EDIBAS OR SGBD ERROR SYS-0005 :OBJECT NOT FOUND ..Co to może być ? ;/.
Opublikowano
Ok pobrałem w całości Impe z NSC ITP WSZYSTKO SIĘ ZAINTALOWAŁO lecz teraz wyskakuje w NSC błąd Chassis is faulty ;// Inpa też nie działa robiłem wszystko co do instrukcji nerwusa i [BAD] ;// co to może być za problem ?
Opublikowano
Wiedziałem że będą kolejne błędy nie mam już sił do tego NCS-A W skrócie wybieram auto E46 I sposób podłaczenia ALSZ ..Wywala pierwszy bląd taki : Registry Valve Failed in Subkey ' HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Current\ControlSet\Services/Serial .May be there are problems .... A zaraz po nim taki Vin Is Faulty COAPI-2000:Edibas or SGBD Error IFN-0018 INITALIZATION ERROR .. W czym zrowu problem tkwi ;/ ?
Opublikowano
Witam, mam problem od dawna męcze się z konfiguracją inpa. Posiadam 2 kable(kable usb->odb z przejsciówka okrągłą bmw) 3 komputery 2 samochody (318is 94r , 318ti 95r) i na każdym to samo po odpaleniu inpy moge wejść tylko w airbag i abs w innych systemach np.silnik wyskakuje błąd "IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped!" i po ty błędzie widnieje "ApiCheckJobStatus: Error #95 SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND API job error or no such result ! Continue script processing ?" Proszę o pomoc.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Do e36 jest interfejs ADS nie OBD. Nie pytaj tylko poszukaj na forum.
Opublikowano
Bede zmuszony do zakupienia interfejsu ale przy bmw e60 na tym kablu wystepowal ten sam problem, nie mozna bylo sie z niczym polaczyc. jak widze to ten kabel jest bezuzyteczny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.