Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam dziwny problem z INPĄ. PO zainstalowaniu jej i konfiguracji interfejsu (bodajże Viaken) w oknie głównym po podłączeniu do auta bez problemu pokazuje zarówno battery jak i ignition ale nie mogę wybrać podzespołu auta. Po E46 - m47 (new) przy próbie wybrania pozycji engine dostaje komunikat "versions do not match malfunction possible" ale mogę później monitorować paramerty analog/digital oraz sprawdzać historię błędów. Wie ktoś o co chodzi?
Kupię komplet felg styling 270
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
masz inna wersje sterownika niż znane skryptowi. Po porostu pracuj na tym jak jest.
Opublikowano

Masz na myśli sterownik interfejsu?

Jak rozumiem w takim układzie mam możliwość odczytu wszystkich parametrów tak tzn. nie ogranicza mnie to? Dodatkowo iście laickie pytanie - test live data polega na odczycie parametrów analog/digital z inpy przy określonych obrotach podczas jazdy, czy źle to rozumiem?

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Dokładnie jak mówisz Inpa odczytuje na bierząco parametry dla każdych obrótów masz odzielnie mierzoną wartość
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Mam problem z poprawną instalacją INPY. Po zainstalowaniu i odpaleniu obd.exe z katalogu EDIABAS\HARDWARE\OBD wyskakuje mi takie coś:

 

http://imageshack.us/a/img16/3893/obdp.th.jpg

 

Moja wersja inpy to 4.4.7.0

Proszę o pomoc bo się już z tym 4 dzień bujam i już mi sił braknie :(

  • Moderatorzy
Opublikowano
to nie jest wielki problem. Ale jak do e36 chcesz ten fejs OBD to zapomnij
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e36 w opisie sprzedane niestety, obecnie mam uziemione e46 320d FL pod blokiem :/

 

zmienna dodana i wciąż ten sam komunikat wywala

 

hmm, generalnie muszę mieć interfejs cały czas podłączony pod kompa i auto, żeby sprawdzać czy zmiany coś dały, czy po prostu sprawdzam to pod samym lapkiem?? :norty:

Opublikowano

Interfejs podpięty pod auto.

Porty takie same jak w systemie tai i w INPA .

Kolego kopiłeś od kogoś ten interfejs ,więc nie rozumiem czemu sprzedawca nie udzielił ci kompleksowych instrukcji .

Może ten interfejs nie ma połączonego pinu 7 i 8 razem , i zainstaluj porządną INPA i będzie po problemie , poza tym do twojego i tak musisz mieć ADS i fizyczny COM Port , żadne emulatory . Inpa widzi Batery i INGINIT ? kropki na czarno ?

Ustawienie Portów tu się sprawdza .

http://img198.imageshack.us/img198/3317/ediabas.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/3317/ediabas.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za odp.

 

Do sprzedawcy pisalem ale widocznie zbyt zajety poki co.

Jaka wersje inpy polecasz?

ADS do e46?

porty sie zgadzaja.

Inpa nie widzi ani aku ani stacyjki - kropki caly czas mrugaja czarny-bialy-czarny itd.

 

Mój fejs - http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-pl-adapter-20-pin-komplet-i3141465451.html

 

Zrzut z inpy po wybraniu jakiegokolwiek modułu - http://imageshack.us/a/img820/4117/inpablad.th.jpg

 

Pin 7 i 8 połączony wg tego co widac tu - http://imageshack.us/a/img838/5026/dsc4223g.th.jpg

Opublikowano

taki komunikat w INPA wskazuje że nie ma takiego pliku w programie , brak pliku ECU lub IPO

Po prostu Brak lub niekompletne pliki sterowników z którymi próbujesz się połączyć .

Na temat Interfejsu pisałem już nieraz i nie będę się wypowiadał więcej (Jak jest LM393 lub LM339 to jest śmieć nie interfejs )

Ludzie którzy szanują swoje BMW nie dopuszczają się profanacji auta , wpinając śmiecia w złącze diagnostyczne BMW :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe, Ty to pewnie jak tylko z łona matki wyszedłeś to już biegać umiałeś, nie chcesz to nie pisz. Proste, żale wylewaj gdzie indziej bo ja grzecznie podziękowałem za twoją radę. Sugerujesz, że ten śmieć nie pociągnie, to przynajmniej napisz czemu, jaki kupić, jaką inpę wgrać żeby było dobrze. Masę osób nie szanuje auta, sądzisz, że to e36 z podpisu też zostało przeze mnie sprofanowane? Jeśli oceniasz kogoś tylko po tym że nie wie co wpina w złącze to chyba masz z czymś problem.

 

Właśnie przyszedłem od auta i generalnie INPA się z autem komunikuje, kropki po przekręceniu stacyjki są czarne. Ale dalej nic nie rusza.

Opublikowano

Kolego ja napisałem bezosobowo , a ty uskuteczniasz osobiste wycieczki :nienie:,

więc napisze tak ,ciesze się że nic się nie dzieje , diagnostyka auta to nie zabawa , chcesz się bawić , wiaderko i do piaskownicy .

O pomocy z mojej strony zapomnij .

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Szukam instrukcji jak poprawnie przeprowadzić diagnozę samochodu INPĄ. Mam wszystko poinstalowane, ale nie wiem dokładnie gdzie wchodzić, żeby odczytać błędy. Kiedy w moim aucie wyskoczył jakiś błąd silnika wszedłem w silnik-> a potem w pamięć błędów. Pokazało mi się coś takiego:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2938...3b2b9.html

 

Jak widać było to przy przebiegu 149tyś, a teraz mam 186k przejechane więc to jakieś stare. Gdzie wchodzić po kolei, żeby zobaczyć jakie błędy są aktualnie?

 

pozdrawiam

Petrolhead
Opublikowano
Kasujesz stare błedy, jeździsz i sprawdzasz ponownie jak nie ma nowych to znaczy, że wszystko jest ok jeżeli są znowu te same błedy lub nowe wtedy rozpoczynasz procedury naprawcze. Jeżeli chcesz szybko i ogólnie sprawdzić auto to sprawdzaj pamięć błedów dla wszystkich modółów na raz a nie każdy poszczególnie.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano

Cześć Forumowicze.

 

Jeszcze tydzień temu instalka INPA nie chciała mi w ogóle pójść na kompie.

Dzisiaj już INPA zainstalowana.

Posiadam E61 LCI n47.

Problem polega na tym, że jak wchodzę w INPĘ to nie widać w engine mojego silnika.

Udało mi się doczytać, że należy albo wrzucić plik DDE7N47.ipo i dokodować o ścieżkę ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 für N47,

albo jeśli plik występuję to wystarczy dopisać ścieżkę za pomocą notatnika.

 

Plik po instalacji posiadam.

Do piku e60.eng w miejscu C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT dopisałem ścieżkę.

 

W INPIE gdzie po wyborze modelu pojawia się możliwość wyboru silnika, skrzyni itd, wśród możliwości wyboru silnika pojawia mi się w liście dokodowany silnik przeze mnie:

DDE 7.0 fur n47.

 

Niestety jak to wybiorę, to pojawia się błąd:

Group File : D_Motor.

IFH-0018:INITALIZATION ERROR.

Program will be stopped!

 

Dodam, że pod klawiszem F1 w INPIe gdzie jest info o informacji wyświetla mi się wersja 5.00

 

Czy ktoś jest w stanie pomóc?

 

ps: mój komp jest na systemie WIN7 64bit.

Opublikowano

zrób kopie pliku obd.ini w katalogu c:/windows, jak to nie pomoże to przyczyną może być zajęty port com przez inny program.

A inpa łączy się z innymi sterownikami niż silnik?

Opublikowano

Nie masz odpowiednich plików , ten silnik tylko DIS V57 lub ISTA ,

Nieraz też nie pójdzie trzeba mieć zmodyfikowany interfejs , tyczy się to nowszych aut .

Z moich doświadczeń wiem że INPA nie szczególnie dobrze sprawuje się na win64 bit

Opublikowano

Koledzy potrzebuję pilnie informacji.

Szwagier kupił E46 320D 98r.,chciałem podłączyć go pod inpe i battery się pali ale za to zapłonu nie wkrywa. Wersja INPY 5.0.0.

Dodam że korzystam z przejściówki 20pin. Czy wersja inpy czy co może tu być przyczyną??

Pod moim łączę się bez problemu tylko obdII

  • Moderatorzy
Opublikowano
włącz zapłon i nie ważne czy go inpa widzi czy nie łącz się z autem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.