Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedz mi na tym układzie 8 pin jest taka kropka to kalafonia czy jak ruszysz wkrętakiem to jest pękniecie , to samo widać na 2 tranzystorach ,

1 i 3 patrząc od góry obok diody led .A zdjęcie to kolego jak możesz to podaj lepsze , ja mam już 20 lat pracy przy elektronice i okulary jak denka od piwa potrzebne heheeheh :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolega "piwek" postawił trafną diagnozę. Miałem kiedyś podobne problemy jak "fejs" mi się upalił...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

smiem sądzić ze wina tkwi włąśnie w tych trzech rezystorach. Więc co z tym fantem uczynić, da się coś z tym zrobić czy poprostu szukać nowego fejsa ;/ Czekam na cenne podpowiedzi...

 

Dla kolegi piwek wielkie brawa :clap: :clap: :clap: i szczere podziękowania :cool2:

Opublikowano

Tranzystory mogą być BC847 są jedne z lepszych do tego celu , ale widzę że i układ prawdopodobnie L9637D lub LM393 tez jest spalony , co to za układ mogę stwierdzić przy zdjęciu dużej rozdzielczości . :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Tranzystory to 10 groszy jak Lm393 to jakieś 80 groszy .gdy L9637d to 8 zł.

Bez problemu sam naprawisz .

Ten największy to Ft232 RL , czy Ok okaże się jak naprawisz , lub jak masz oscyloskop można sprawdzić transmisje RX i TX na pin 1 oraz 5 to wyście i wejście transmisji .

PS :shock: :shock: :shock:

OK sory nie zobaczyłem zdjęcia lepszej jakości , potwierdzam wymień 2 tranzystory , choć kup więcej bo może się okazać że spaliły się inne jeszcze ,

Układ 8 nóżek tak napisze przepalony to LM393 . Te elementy są ogólnie dostępne .

OK sory nie zobaczyłem zdjęcia lepszej jakości , potwierdzam wymień 2 tranzystory , choć kup więcej bo może się okazać że spaliły się inne jeszcze ,

Układ 8 nóżek tak napisze przepalony to LM393 . Te elementy są ogólnie dostępne .

Radze dać diode na zasilaniu , chociaż nie wiele to pomoże gdy mamy zrypany regulator ładowania często gdy diagnozujemy i odpalamy auto bez wyciagnięcia interfejsu następuje strzał napięcia , piki nieraz są kilkadziesiąt wolt i rozwala interfejs , diesli to nie dotyczy jedynie benzyna.

Opublikowano

Wielkie dzięki piwek takich ludzi jak Ty naprawdę powinno się cenić !!! szukałem pomocy w wielu miejscach i sąsiednich forach. Jedynie takową uzyskałem od Ciebie :)

Sam niestety raczej tego nie zrobie strasznie małe te rezystory :p, nie mam takiej precyzji i odpowiedniego sprzetu. Poszukam kogoś u siebie w okolicy może ktoś sie temu podejmie.

Opublikowano

Skupię się na kablu d-can .

Pin 44 procesora powinien być przez rezystor 1Kochm połączony do +5V zasilania USB (nie stabilizatora)

Jak usb jest na FT232Rl to pin9+10 z pin 26 procka Atmega162 jak usb jest na Ft232BL to pin 19+20 z pin 26 procka .

W tym układzie wszystko działać powinno .

W momencie wpięcia samego USB na opisanych pinach jest stan wysoki logiczne 1 i batery jest nie włączone , gdy podamy zasilanie od strony auta , zostaje zasilony procesor który na pin 44 wymusza stan niski logiczne 0 i Inginition się zaświeca .

Sprawność układu można bardzo prosto sprawdzić za pomocą kawałka kabelka , gdy podamy tym kabelkiem Masę na FT232 (opisane piny ) ma zaświecać się Inginition gdy ciągle świeci nam Inginition to robimy odwrotnie kabelkiem podajemy +5V i ma zgasnąć .

W ten sposób wykluczamy uszkodzenie układu FTDI i w przypadku dalszego problemu szukamy już dalej .

Wielu sprzedawców nie programuje numeru seryjnego FTDI i za każdym razem jak wepniemy interfejs w inne USB to mamy inny numer portu , może i w tym wypadku tak jest , więc trzeba w systemie w COMi LPT sprawdzić jaki numer portu jest przydzielony i będzie po kłopocie !.

Pliki wyglądają OK . I jak na kompie nie masz fizycznego Portu COM to COM1 może zostać , jak masz to zmień na każdy inny ,ale taki sam jak podaje ci po wpięciu w USB (wirtualny COM Port)

Opublikowano
Miałem podobnie, nie dało się zaktualizować sterownika bo akcja kończyła się blue screenem, musiałem odinstalować sterownik (był nawet w dodaj/usuń programy) i dopiero zainstalować najnowszą wersję stera.
wwo_j
Opublikowano
niestety przy wgrywaniu blue screen :) i co teraz ? jak to u siebie ustawiłeś ? bo nie napisałeś ?

 

przecież napisałem Ci jak należy te stery wgrać żeby "niebieskiego" nie było

wwo_j
Opublikowano

Więc tak

Pierwsze to połącz pin 17 z 18 Ft232BL , obecnie masz masę tylko na 17 pin a musi być i ja pin18 .

Drugie to odłącz rezystor od pin 1 złącza OBD (wytk ) jak dobrze widzę masz tam rezystor 4.7 K om , i zastąp go 1K i podłącz do +5V(Gdy port procesora jest już przeciążony bo ten rezystor powinien być 10KOchm nie 4,7K to pomaga dać nie 1K a 560Ochm), zasilania USB , na zdjęciu to kolor czerwony widzę tam chyba rezystor 100 ochm , jak to rezystor to natychmiast go wywal i wstaw diodę smd lub rezystor 0R , jak to dioda to OK (słabo widzę ).

Inpa ma być zainstalowana jako OBD (jakiś numer portu) nie USB .

Jak tak zrobisz i odpalisz będziesz zadowolony .

Ze strony FDTI można pobrać program Mprog3a i za jego pomocą zaprogramować FTDI z numerem seryjnym , wtedy obojętne w które USB wpinamy zawsze system ustawi nam wybrany numer portu , to znacznie ułatwia pracę , Pilik do zaprogramowanie jak cos mogę napisać , jak są z tym jakieś problemy, choć to bardzo łatwe .

Obd.ini tak wygląda u mnie

[OBD]

Port=Com3

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

Sterowniki 2.08.24

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Mprog jak coś

http://www.ftdichip.com/Support/Utilities.htm#FT_Prog

Zapomniałem , nie dodajemy w Obd.ini żadnego wpisu typu UBATT =OFF , ciekawe czyj to wymysł ? :duh:

Co do zrzutu pamięci to nie instalować sterowników z Inpa\ediabas\odb . bo to zabytek nie aktualizowany i na win SP2 w górę są nie kompatybilne .

A F-ki to działają na byle drucie , w niektórych wystarczy zrobić odłączanie pin8 w interfejsie . gdyż wzrośnie napięcie podciągające (560+511/4) i skutecznie uniemożliwi komunikację , nastąpi również próba wzbudzenia sieci w nowszych F i uszkodzi nam interfejs (spali się rezystor podciągający 560Ochm/0.125W)w ekstremalnych przypadkach

Opublikowano

:D :D :D :D :D :D

A tak między prawda a Bogiem , to nie jest d-can ale przerobiony VCDS do grupy VW , posiadając wsad do procka , możemy mieć 2 w jednym , robi wszystkie auta z grupy VW z najnowszymi łącznie .

 

piwek właśnie rozkręciłem kabelek zobaczyć co się w nim święci i zobaczyłem, że FTDI. i teraz pytanie jakie do niego najnowsze sterowniki ściągnąć ? próbowałem wgrać ze strony producenta : http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

 

ale nie wiem które D2XX czy VCP ?

ogółem VCP skończyło się blue screenem i samoczynnym resetem komputera ale kabelkowi nic się nie stało i wróciłem do starych sterowników od sprzedawcy. Poniżej wrzucam zdjęcia i może będziecie wiedzieli które to będą sterowniki :)

 

http://imageshack.us/a/img39/417/20121206001048.th.jpg

http://imageshack.us/a/img189/29/20121206001031.th.jpg

http://imageshack.us/a/img405/4043/20121206001018.th.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak masz GAL na wejściu do multipleksji wejść to możesz wszystko zrobić. To jest plus technik cyfrowej.
Opublikowano
Jak ktoś chce mogę dać wsad i ustawienie bitów do Vag oczywiście do starszej wersji . A ten Gal to najsłabszy punkt urządzenia , lepszy i mniej prądu że multiplekser za 60 gr . ale to szczegół .szkoda że nie ma takich małych podstawek TQFP44
Opublikowano

ten interfejs ma bardzo dobra elektronikę , układy Si9241 a nie jakieś tranzystorki (koszt samych elementów to 120 zł)z grupą VW nie widzę lepszego moim zdaniem bije nawet serwisowego VAS , jednak jest on opatentowany w Polsce i bardzo ale to bardzo ścigany (klony)interfejsy z numerami z czarnej listy , są uszkadzanie przez serwer , w monecie wykrycia dostępu do Internetu lub zrobienia aktualizacji Flasch .

Jak ktoś chce mogę dać wsad i ustawienie bitów do Vag oczywiście do starszej wersji .

Robi od 90 do 2012 roku + wszystkie auta po OBD (z protokołem OBD)same silniki ,a soft po polsku .

A ten Gal to najsłabszy punkt urządzenia , lepszy i mniej prądu że multiplekser za 60 gr . ale to szczegół .szkoda że nie ma takich małych podstawek TQFP44

Opublikowano

Sens jest w tym że te chińskie często maja modyfikowany soft , niekiedy numer najnowszy w środku stara 908 i do tego nie wchodzą w kodowanie powyżej 15 kanału , gdy ktoś posiada nie org radio zrywają komunikację , niby działają a nie do końca , oczywiście nie wszystkie , jednak jak jest możliwość używania ojczystego języka to po co męczyć się i innym języku , ni każdy zna angielski . Ponadto te interfejsy na FT232RL nie sprawują się tak dobrze jak na Ft23BL .Następna najważniejsza sprawa Jak masz z numerem 01415550275A to jest wersja OEM czyli szmira .Bo nie sadze żeby chinole mieli inny numer .

Końcówka transmisji na tranzystorkach i diodach , Can na szarocie TIA11050 , dodają odłącznik eeproma którego jak się nie wywali to zrywa komunikacje i to najczęściej przy skanowaniu lub kodowaniu i parę tam jeszcze innych typowy chinol , tani i tanio zrobiony .

Wyprzedzę już komentarz o rasizmie ,nie jestem rasistą , a przeciwnikowi tego co napisałem życzę aby kiedyś jeździł chińskim samochodem .

Sens tak jak Inpa a inpa niby to samo a nie do końca .

proponuję poczytać tematów z serii.

GOOGLE

SAMOCHODY z CHIN - tania motoryzacja czy koszmar przyszłości?

wypowiadają się mądrzy ludzie .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

EDIT zrobione:

Zapomniałem ustawić portu na COM1 !!!

 

 

Witam,

mam problem z inpą. Wersja od tranfolda V3. zainstalowana na VM Ware. Sterowniki do kabla zaktualizowane z płytki która dostałem od e-volt.

 

Wyskakują następujące błędy:

 

http://i.imgur.com/mK4tB.png?1

http://i.imgur.com/SWhXC.png?1

 

Inpa wcześniej działała, mimo że pokazywała zapłon i batery na off.

Niestety parę rzeczy z dysku wyleciało więc instalowane na nowo i już działać nie chce.

Opublikowano

Panowie potrzebuję pomocy.

Dostałem dzisiaj przewód do swojej buni.

Instaluję INPE wg wskazówek, niestety pod koniec wyskakuje mi coś takiego:

http://imageshack.us/a/img600/8795/34926516.th.png

 

Podczas próby uruchomienia wyskakuje:

Najpierw:

http://imageshack.us/a/img854/6285/24958338.th.png

 

Potem

http://imageshack.us/a/img688/1675/38157622.th.png

 

Prosiłbym o pomoc bo już nie wiem co mam robić?

Opublikowano
Musisz zrobić wpisy w zmiennym środowisku windy , lub jak tego nie umiesz zainstalować ediabas z nowszej INPA to sam zrobi za ciebie
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie odnosnie instalacji INPA.

 

Mam kabel USB z wtyczka 16 PINowa do mojej E46 wszystko dziala bez problemu. Dokupiłem jednak przejsciówkę na 20 PINowa okragla wtyczke zeby diagnozowac E36 i E38 http://allegro.pl/adapter-z-gniazda-obd2-obd-ii-na-wtyk-bmw-kb5-i2886407608.html

 

Moje pytanie jest takie co zrobic zeby INPA dzialala mi pod oba kable ?

Zainstalowac 2 wersje INPA na 2 dyskach czy wystarczy podmienic plik EDIABAS.INI i OBD.INI ?? Jesli tak to jak one musza byc poustawiane ?

Opublikowano

Nic nie zrobić , bo nic nie da rady zrobić kablem USB :nienie:

Kabel USB nie ma fizycznie niezależnej linii L tak jak ma to ADS .

Aby robić auta z Linia K i L , potrzeba fizyczny port RS232 (nie przejściówki )

Prosto mówiąc RS232 ma możliwość nadawania i odbioru K line i to sam L line

Na USB fizycznie nie da się tego zrobić - nie ma szans :mad2:

Opublikowano
Nic nie zrobić , bo nic nie da rady zrobić kablem USB :nienie:

Kabel USB nie ma fizycznie niezależnej linii L tak jak ma to ADS .

Aby robić auta z Linia K i L , potrzeba fizyczny port RS232 (nie przejściówki )

Prosto mówiąc RS232 ma możliwość nadawania i odbioru K line i to sam L line

Na USB fizycznie nie da się tego zrobić - nie ma szans :mad2:

 

To po co sa przejsciowki na gniazdo okragle ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.