Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Mam problem z moją e39 530d, mianowicie zimna pali na dotyk,lekko rozgrzaną trzeba pokręcić dobrych kilka sekund a gorącej nie da się w ogóle zapalić. Dodam, że autko posiadam od 3 miesięcy,kiedy były mrozy było wszystko cacy, później zaczęła coraz ciężej palić, kiedy była rozgrzana, aż pewnego dnia nie zapaliła. Po rozgrzaniu trzeba poczekać 2-3h żeby znowu się odezwała. Szukam podobnego problemu po forum już dobrych kilka dni. W większości przypadków przyczyną jest czujnik wałka rozrządu, albo wału, jutro podmienię czujniki i sprawdzę jaka będzie reakcja. Inpa pokazała mi dwa błędy:

http://zapodaj.net/75ac1661e20e.png.html http://zapodaj.net/75ac1661e20e.png.html

http://zapodaj.net/ed069cc999c5.png.html http://zapodaj.net/ed069cc999c5.png.html

z tego co wyczytałem to jeden dotyczy sterownika świec a drugi ciśnienia turbiny. Po skasowaniu ten związany z turbem nie wrócił.

rzućcie okiem na analogi z inpy

http://zapodaj.net/778a66949385.png.html http://zapodaj.net/778a66949385.png.html

http://zapodaj.net/76186ae20baa.png.html http://zapodaj.net/76186ae20baa.png.html

http://zapodaj.net/3f4d5c65fa81.png.html http://zapodaj.net/3f4d5c65fa81.png.html

Może tu znajdzie ktoś jakieś nieprawidłowości.

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

chłopy 5 godzin w plecy - help :(

co próbuje jakąś inpe wyrwać z sieci to ciągnie i przy rozpakowywaniu wali błędami

ma ktoś jakiś konkretny link do działającej wersji - rapidshare muli strasznie i pewnie stąd te błędy (najlepiej jakiś serverek ftp)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
chłopy 5 godzin w plecy - help :(

co próbuje jakąś inpe wyrwać z sieci to ciągnie i przy rozpakowywaniu wali błędami

ma ktoś jakiś konkretny link do działającej wersji - rapidshare muli strasznie i pewnie stąd te błędy (najlepiej jakiś serverek ftp)

lub chomikuj...

Opublikowano

Jak odpala ci na zimnym ok. to czujnik wału raczej jest ok. jak temperatury pokazuje ci prawidłowo wykluczał bym również czujniki temp. Szukał bym przyczyny w programie sterownika silnika , sprawdził bym czy nasi tam nie byli i nie tuningowali . Dlaczego w sterowniku silnika – (tu piszę tak na oko. bo nie znam tego parametru , pisze dla rozjaśnienia sprawy) otóż auto jak jest zimne ma odpalać jak prędkość obrotowa silnika osiągnie np. 700 obr /min

Gdy jest ciepłe ma odpalać gdy obroty silnika osiągną 730 obr/min . być może jest uwalony program w ECU oczywiście gdybam tylko bo przyczyn może być wiele innych .

Jak masz czym zaczytać zawartość flasch ECU to mogę sprawdzić, dysponuję oryginałami . Można i winkfp programowania jednak nie rwał bym się z tym tak od razu . do z czytania ECU możesz użyć GALLETTO .W tym aucie czyta calosc 512KB

Opublikowano

chyba coś źle wytłumaczyłeś ... :D

nie ma takiego parametru od jakiej prękości obrotowej ma odpalać silnik jak jest ciepły czy zimny ...

sterowane jest to dawką paliwa która jest wyższa przy niskich temperaturach i jak dobrze pamiętam to przy zimnym silniku paliwo jest podawane od 205 obr. akurat w tym modelu .

wiele też zalezy od rodzaju skrzyni manual czy automat

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprzedający pisze:

 

Interface umożliwia pełną diagnostykę, programowanie ( współpracuje z INPA , SSS , Progman) samochodów z systemem K+ D-CAN - modele BMW z lat 1994 - 2010r.- ma wszystkie funkcje OMNITECA

Automatyczne przełączanie systemów K i D-CAN

 

Więc czemu nie zapytasz jego, kto lepiej będzie wiedział niż on

Ps. Sprawdzałeś czy CAN reaguje jak ci pisałem

 

na priv napisał ze sprzedawca milczy :mad2:

Opublikowano
Witam. Mam prosbe, kupilem sobie interfejs na OBD2 do mojej 525d z 2002 ale nie daje sobie rady z uruchomieniem inpy. Na Wielkanoc wybieram sie do kraju na 4 dni i jesli ktos z Wielkopolski lub Lubuskiego mial by chwile czasu pomoc mi z tym prosze o kontakt. Lub jeszcze lepiej ktos z Hamburga lub okolocy(mial bym na miejscu)
Opublikowano

Witam ponownie,

czujniki, tak jak słusznie kolega piwek przypuszczał, wszystkie są sprawne, a ich podmiana z innej e39 nie przyniosła żadnych zmian, jutro jeszcze zrobię test przelewowy wtrysków, sprawdzę je również inpą,

postaram się również sczytać ECU, chociaż wydaje mi się że nasi nie majstrowali przy autku, ale sprawdzić nie zaszkodzi...

Opublikowano
Czy ktoś z forumowiczów pokieruje mnie jk robić dokładną analizę w INPA tj korekcje wtrysków itp oraz jak zrbic dokładne odczytanie błędów w calutkim aucie bo jestem zielony, dużo for przejrzałem ale ktoś może jakoś mi to łopatologicznie wytłumaczy.
Opublikowano

Wtryski sprawdzone inpą na rozgrzanym silniku:

http://zapodaj.net/156035b3f06d.png.html

Kolejną ciekawostką jaką odkryłem w przypadłości mojej BMW jest fakt, że po rozgrzaniu nie pali z rozrusznika ale na pych pali po jednym obrocie silnika, ponadto przy rozgrzanym silniku podczas jego pracy komunikacja inpą przebiega bez problemu, a po zgaszeniu (i w momencie kiedy nie chce zapalić) inpa nie może połączyć cię z modułem silnika:

http://zapodaj.net/06e1402c1e69.png.html

http://zapodaj.net/4a05ea054461.png.html

czyżby jakiś problem z komunikacją silnika z ECU?

Opublikowano
piwek z tego co zauważyłem GALLETTO to jakiś interfejsik. Nie jestem szpeniem w tej dziedzinie prawdę mówiąc, mógłbyś mnie trochę naprowadzić?
Opublikowano

Galletto to interfejs do tuningu odczytuje zawartość ECU

Jak masz możliwość sprawdził bym na innym Akumulatorze lub nawet dołączył drugi .

Moje przypuszczenie powoli się potwierdzają, rozrusznik nie rozkręca silnika to ustawionego punktu startu na ciepłym . Powiem szczerzę że nie spotkałem się z tym w bmw w VW to standard.

Opublikowano
Galletto to interfejs do tuningu odczytuje zawartość ECU

Jak masz możliwość sprawdził bym na innym Akumulatorze lub nawet dołączył drugi .

Moje przypuszczenie powoli się potwierdzają, rozrusznik nie rozkręca silnika to ustawionego punktu startu na ciepłym . Powiem szczerzę że nie spotkałem się z tym w bmw w VW to standard.

ewentualnie brak dobrego połączenia rozrusznik-masa-przewód plusowy lub kończący sie rozrusznik (tulejki lub szczotki). Czy rozrusznik podczas kręcenia kilka sekund nie robi się gdzieś gorący lub połączenia przewodowe nie podtapiają się...? choć wtedy na ciepłym i zimnym mogło by być podobnie...

Opublikowano

Odnośnie że traci komunikację to jedynie sterownik na stół , sprawdź czy nie był rozkręcany jak był zobacz rozkręć i zobacz czy nie ma dziwnych lutów .

Podaj zasilanie ma pobierać 200-210mA , podepnij interfejs i sprawdź komunikacje zaznaczyłem na których pinach musi być komunikacja .Niech stoi pod napięciem , kontroluj czy jakieś układy się nie grzeją żaden nie powinien być ciepły przy dotykaniu palcem.

Obok flash jest pin -bot czy czasem go ktoś nie pod lutował do masy .

http://img718.imageshack.us/img718/6823/dde40.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolegów, jako że troszkę spieszy mi się z naprawą autka począłem znów szukać mechanika. Gość wynalazł mi niskie ciśnienie na pompie progowej (spadało do 2,1bar przy rozruchu) wymieniłem zatem pompę progową na pierburg oczywiście i... problem jak był tak jest... zauważyłem że przy rozruchu ciepłego silnika ciśnienie na cr spada do 120 bar, to normalne? możliwe że regulator ciśnienia cr jest uwalony?
Opublikowano

Panowie, szukam i szukam i już mam dość.

 

Translate mówi co oznaczają te błędy, ale tak oo. Co one oznaczają, a dokładnie co może je powodować?

272A CDKFRAU - Adaption multiplikativ Bereich1

272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)

2799 CDKDVEUB - Abbruch DV-Adaption wegen Umweltbedingungen

 

 

Dziękuję.

Opublikowano

Czy ktoś ma pliki do INPA 5.0.2 odpowiedzialne za opis błędów po eng z daten v41 do e39 ?

Z aktualizowałem pliki daten i mam teraz kody błędów po de

Sorry jeśli problem był już poruszany w tym wątku

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

z daten v41 i (innych) nie ma plikow w ENG.

Trzeba bylo sobie zachowac stare do diagnozy

 

Backup mam, tylko które pliki za to odpowiadają ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
witam

spotkał się ktoś z błędem w Inpie ERROR COMPILING SCRIPT FILE ?

:D

To jest proste :

Brak plików PRG. w C:\EDIABAS\Ecu

Lub

Brak plików IPO. w C:\EC-APPS\INPA\SGDAT

:mad2:

Ps.

Zrozumcie raz i zapamiętajcie sobie aktualizacja inpy z ISSS nic nie daje dla starszych aut , nie ma tam nic nowego szwaby nie piszą aktualizacji dla starych rupci jak np. moje BMW z 2001 r

Opublikowano
witam

spotkał się ktoś z błędem w Inpie ERROR COMPILING SCRIPT FILE ?

:D

To jest proste :

Brak plików PRG. w C:\EDIABAS\Ecu

Lub

Brak plików IPO. w C:\EC-APPS\INPA\SGDAT

:mad2:

Ps.

Zrozumcie raz i zapamiętajcie sobie aktualizacja inpy z ISSS nic nie daje dla starszych aut , nie ma tam nic nowego szwaby nie piszą aktualizacji dla starych rupci jak np. moje BMW z 2001 r

 

własnie wykonuje to druga czynność i wtedy pjjawia sie ten problem

skad moge te PRG ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.