Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat widze dosc obszerny, wielu ma wieksze doswiadczenie z tym programem..

 

Jestem newbie w tym temacie, zakupilem interface z przejsciowka na 20 pin. Program i interface dziala wysmienicie, komunikuje sie ze wszystkimi modulami oprocz tych ktorych nie mam ;D. Jest jeden wyjatek, w samej Inpie po wyborze modelu E46 w diagnostyce silnika brakuje modulu DDE 3.0 jaki posiadam w swoim BMW (2.0d 136KM). Z modulami 4.0, 5.0 rzecz jasna nie chce sie polaczyc.

 

Ma ktos rade jak znalezc ten modul? W innych modelach tez go nie ma, natomiast w plikach Inpy znalazlem odpowiedni modul...

 

Da sie wlaczyc Webasto przez Inpe w E46? Rzecz jasna mam to prawdziwe na rope...

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przerabiałem to więc ci opiszę:

szukasz pliku BMW_ALT.eng lub BMW_ALT.ger. który znajduje się w C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT, plik otwierasz i w sekcji [ROOT_E46_MOTOR] przy wpisie ;ENTRY= DDE30,DDE 3.0 for M47 usuwasz średnik, następnie zapisz i powinno być ok.

Jeśli chodzi o webasto to sprawdzisz błędy, uruchomisz poszczególne podzespoły a nawet je odpalisz w body => additional heater diesel/park heating, tylko uwaga na funkcje COUNTER ja ją aktywowałem i po tym webasto się już nie uruchamia i wyskakuje błąd, zresztą już to opisałem, także uważaj.

Opublikowano
Witam wszystkich w szczególnosci mistrzów w temacie,mam pytanie od 2 dni po wielu godzniach męczarni ciesze sie własnoręcznie skonfigurowaną inpą,auto bezproblemowo komunikuje sie z programem ,powoli przechodze w temat kodowania,interesuje mnie powiadamianie gongiem przy właczaniu zapłonu podczas przymrozków (-3 C) oraz skłądanie lusterek przy zamykaniu auta (np dłuzszym przytrzymaniu przycisku na kluczyka ),jest to do zrobienia?dodam ze moje auto niestety nie ma obc a pamietam ze opcje ''gong'' miałem w e 36 z małym obc który korzystał sobie z czujnika temp zewnątrz.. :roll:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jestem tu nowy i mam problem z ncs,niechce sie polaczyc z komputerem w samochodzie. Inpa dziala tylko nie wiem czy tez dobrze bo szczytuje wszystkie dane silnika w czasie pracy ale nie moge sprawdzic innych funkcji takich jak body i communication. Moja Bunia to e39 530d 2002 rok a interfejs taki jak tu http://cgi.ebay.de/BMW-INPA-Ediabas-D-K-P-DCAN-USB-Interface_W0QQitemZ250728357558QQcategoryZ148866QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D1%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6067906319640588921

Prosze o pomoc bo nie wiem czy ja cos zle robie czy tez fejs jest uszkodzony. Dodam ze carsoft 6.5 tez mi nie dziala.

Opublikowano

złącza pod maską w roczniku 2002 nie znajdziesz :twisted:

fejsik jest do D-Kan, po cholerę kupujesz do e39 taki drogi fejs?

możesz go używać też w e39, ale tylko z przepinką do K-Line jak na obrazku, bo pin 8 nie jest połączony.

 

aha, Carsoft nie zadziała, bo fejs jest pod INPE a nie pod Carsofta, jeśli potrzebujesz Carsofta to tutaj od tego samego sprzedawcy:

http://doitauto.de/product/de/BMW-Diagnose/BMW-Diagnose-Interface-CS-65.html

 

 

na razie

Opublikowano
Fejs zawsze moge odeslac lub wymienic. z przepinka sprobuje dzisiaj jak bedzie dzialac to dam znac. Ja chce u siebie aktywowac ogrzewanie postojowe i jak to zrobic juz wiem z tego forum. Dzieki.
Opublikowano
Ok dzieki klubau wszystko zrobione no prawie wszystko a przynajmniej ogrzewanie postojowe, bo wczasie gdy wgrywa sie wszystko do komputera auta po pewnym czasie wyskakuje blad jak go zapisze to podam dokladnie jaki.poprostu nie wgrywa sie calosc. Jeszcze jedno pytanie jak poustawiac inne rzeczy takie jak mruganie kierunkow przy otwieraniu drzwi z pilota i np. podswietlanie drogi do domu przy zamknieciu auta itp. jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.
Opublikowano
... Jeszcze jedno pytanie jak poustawiac inne rzeczy takie jak mruganie kierunkow przy otwieraniu drzwi z pilota i np. podswietlanie drogi do domu przy zamknieciu auta itp. jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

 

tutaj jest wszystko opisane

viewtopic.php?f=97&t=108481

Opublikowano
Ok dzieki klubau wszystko zrobione no prawie wszystko a przynajmniej ogrzewanie postojowe, bo wczasie gdy wgrywa sie wszystko do komputera auta po pewnym czasie wyskakuje blad jak go zapisze to podam dokladnie jaki.poprostu nie wgrywa sie calosc. Jeszcze jedno pytanie jak poustawiac inne rzeczy takie jak mruganie kierunkow przy otwieraniu drzwi z pilota i np. podswietlanie drogi do domu przy zamknieciu auta itp. jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

 

a jaki błąd Ci wyskakuje, też mam problem przy wgrywaniu pliku bo też mam błąd

Opublikowano

Facet mi sie udalo wszystko wgrac bez bledu. trzeba wszystko robic jak w temacie opisane i uwazac co sie zmienia po wystarczy jedna rzecz zle ustawic i odrazu bedzie blad wyskakiwal.

A teraz cos nowego sprawdzalem wszystkie parametry silnika i wszedzie jest ok tylko w tutaj jak widac na dole po lewej jest " ! " i nie wiem zabardzo o co chodzi po przetlumaczenu wychodzi ze to "moment tarcia" nie rozumie o co chodzi jezeli ktos wie to prosze o pomoc.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76cd556c28d409ed.html

 

http://img706.imageshack.us/img706/4973/bladbmw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
Jak ktoś będzie chciał zdiagnozować swoje BMW na terenie Bydgoszczy to służę INPĄ. Oczywiście dla klubowiczów FREE. Moje gg 1325436
Opublikowano
jaką wersje inpy sciągnąć by zdiagnozować sobie e46?? jakiś link??pozdrawiam

Zależy jeżeli masz e46 z silnikiem M47 czyli 2,0 136KM to np ja swoją INPA nie mam takiego silnika, chyba że masz M47 NEW czyli 150KM to wtedy można każdą INPA to zrobić. Liny niestety ci nie dam bo nie wiem gdzie można znaleźć

Opublikowano

witam!!!

kupiłem kabel wgrałem inpe i niby wszystko ok ale... jak chce sie połaczyc z silnikiem(ja mam m47 a jest tylko w inpie m47new) pokazuje mi błąd IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT. Program wiil be stopped. o co chodzi?? co jest nie tak?? dodam ze jak wchodze w niektóre inne moduły to tez ten bład wyskakuje:(

Opublikowano
no kurna mi własnie tylko o m47 chodziło.... :evil: :evil: :evil: i co teraz zrobic?? a ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się te złącze diagnostyczne pod maską??
Opublikowano

nie chcialo mi dzisiaj auto odpalic poczym po paru godzinach odpalilo jakby nigdy nic ale na Inpie

wyskoczyly mi takie bledy

nr bledu 6660 - coolant temperature heater az 255 razy

nr bledu 4704- pre-supply pressure monitoring 1 raz

nr bledu 2550 rail pressure control at start 9 razy

z tym ze wytryski sa niedawno po regeneracji, wymieniony czujnik polozenia walu korbowego, akumulator prawie nowka,

nie wiecie czy te bledy maja cos wspolnego z nieodpaleniem auta?

Opublikowano
nie chcialo mi dzisiaj auto odpalic poczym po paru godzinach odpalilo jakby nigdy nic ale na Inpie

wyskoczyly mi takie bledy

nr bledu 6660 - coolant temperature heater az 255 razy

nr bledu 4704- pre-supply pressure monitoring 1 raz

nr bledu 2550 rail pressure control at start 9 razy

z tym ze wytryski sa niedawno po regeneracji, wymieniony czujnik polozenia walu korbowego, akumulator prawie nowka,

nie wiecie czy te bledy maja cos wspolnego z nieodpaleniem auta?

 

Mają, niestety.

Nie masz ciśnienia na szynie Common Rail, najprawdopodobniej przez pompę wstępną (tzw. podprogową). Ale nie jest wykluczone, że masz uszkodzoną również pompę główną CR. Tego dotyczą błędy nr 4704 i 2550.

 

Pierwszy błąd nie ma raczej związku ze sprawą - czujnik temperatury.

Opublikowano

dzieki za odpowiedz,

z tych dwoch opcji wole pompe wstepna mniejsze koszta, ale poza tym wiecie jakie sa inne objawy padajecej pompy glownej?

 

bo poza tym jednym razem jak nie chcial odpalic wszystko ladnie chodzi i poniej tez normalnie odpalal

Opublikowano

Ceilon ja mialem to samo jakies pol roku temu tez raz nie odpalil a potem bylo wszystko ok az do grudnia. miesiac temu auto nie odpalilo skasowalem bledy i zalapalo ale juz nie chcialo jechac brak mocy nie wkrecal sie do konca na obroty a potem juz raz odpalalo nastepnym razem juz nie. Zamowilem pompe podprogowa po wymianie wszystko jest znowu ok.

A teraz ja prosze o pomoc w diagnozie bledow, mam takie dwa bledy moze ktos powie jaki jest powod.

http://img254.imageshack.us/i/bladsilnika.jpg/

http://img249.imageshack.us/i/bladogrzewania.jpg/

Opublikowano

Jarecki30 na czuja wymieniales ta pompe czy miales jakos to zdiagnozowane ze to na 100% to oprocz tych objawow?

bo mi takie cos zrobilo sie rok temu, a jakies pol roku temu na cieplym silnku nie chcialo odpalic, na Disie zdiagnozowano ze to czujnik polozenia walu korbowego wymienilem i mialem spokoj az do wczoraj,

nowa pompa to jakies 690zl wiec jeszcze idze wytrzymac tylko wymienic tak na chybil trafil ze to moze to, to jakos srednio mi sie widzi

 

a okazalo sie przy okazji podpiecia pod Inpe ze na 6 wtrysku mam okolo -2 a wtrysk byl 2 razy regenerowany, podejrzewam ze

od tego byl problem z odpaleniem

-2 na wtrysku to juz powod zeby sie martwic?

Opublikowano

Absolutnie nie powinno to stanowić problemu do obaw.

W zależności "od szkoły" jest niiby od +/- 5, inna szkoła mówi o +/-2, Ja akurat nie przejmowałbym się wskazaniem 2 na jednym wtrysku - nie powinno mieć to jakiegokolwiek znaczenia. Też miałem na dwóch wtryskach 2, po wlaniu dodatku z Schella spadło do 0,4 na obu wtryskach. Spróbuj wlać dwa razy na pełen bak (czyli dwa baki) dodatek do ON z Schella (dokładnie tak to się nazywa - DODATEK DO OLEJU NAPĘDOWEGO). Kosztuje coś koło 9 zł.

 

Kolego jarecki - 1 błąd dotyczy zaworu EGR - na forum jest masa materiałów dotyczących tego. Drugi błąd dotyczy webasto - dodatkowego ogrzewania - tu powinieneś znaleść jakąś pomoc:

viewtopic.php?f=97&t=115407

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.