Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej to moj pierwszy post tutaj bo wlasnie kupilem 530d e39 touring w automacie, pierwsze co po zakupie to smignalem na kompa wyskoczyly bledy (takie jak te co sa nizej), ktore zostaly skasowane, potem rozladowalem akku do tego stopnia, ze rozrusznik jak krecil to napiecie mocno siadalo naladowalem po tym odczytalismy to co nizej ale kumpel mowil, ze jak rozladowalem akku to pewnie bledy tez od tego i wykasowal

 

http://img52.imageshack.us/g/inpa1.png/ (najlepiej posortowac oldest)

 

Wczoraj znowu bylem u kumpla i chcielismy jeszcze raz sprawdzic i niestety znowu, pojawily sie 4 (nie pojawil sie ten od klimy) pozostale takie same, auto smiga dobrze - nie szarpie nie przerwya, zbiera sie jak trzeba tzn tak mi sie wydaje. Do czego mam zajrzec ? Ten od swiec to wyczytalem, ze przekaznik, ten jeden EGR to w przyszlym tygodniu bede mial chwile to albo sciagne egr i wyczyszcze albo podskocze do mechaniora aby na to looknal ale co z reszta mam sie martwic ?

 

bede super wdziecnzy za wszelkie sugestie i pomoc

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak dobrze zauważyłem masz problem z EGR, przepływomierzem (airmass too big), przekaźnikiem świec żarowych.

W zasadzie możesz martwić się tym przepływomierzem naq początek.

Bynajmniej jak dla mnie.

Ktoś coś moze dorzuci ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem BMW E39 525i M54 z 2001 roku w automacie.

Podczas diagnostyki INPą otrzymałem błędy następujące błędy:

 

http://img37.imageshack.us/g/clipboard01ahc.jpg/

 

które regularnie powracają pomimo ich kasowania.

1. Z tego co zdążyłem się zorientować to błąd "123 Thermostat heater" dotyczy awarii termostatu i powinien on zostać wymieniony.

2. Kolejny "18 NW_A - error" - doczytałem się gdzieś że jest to błąd czujnik wałka rozrządu dolotowego - który również powinien zostać zmieniony na nowy.

3. Trzecim błędem związanym z silnikiem jest: "228 lambda cot®ol tolerance bank 2" - tego zapisu nie potrafiłem sensownie zweryfikować dlatego proszę o pomoc w jego odszyfrowaniu.

 

Mam jeszcze dwa błędy z IKE:

1. "191 IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete" - domyślam się że to jakiś błąd trwałej pamięci układu IKE ale z czym się on może dokładnie wiązać Waszym zdaniem?

2. "144 Clamp 15" - open circuit - tutaj myślę że może być jakiś problem z zaciskiem nr 15 (za co odpowiada ten zacisk), który czasami tworzy obwód otwarty. Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z zamkiem centralnym i jego sterowaniem?

 

Wszystko co napisałem powyżej stanowi jedynie moje domysły i być może niewłaściwe wnioski z tego co dotychczas przeczytałem na temat tego rodzaju błędów dlatego proszę o pomoc jednego ze specjalistów działu :)

Z góry dzięki!

Opublikowano

Witajcie,

 

Od paru dni po diagnozie w INPA i DIS (dwa programy działały jednocześnie), wysypała mi się INPA i przestał komunikować się z autem też DIS.

 

INPA wywala taki błąd : IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. Program will be stopped

 

Interface mam USB-OBD II nie ADS. Ustawienia w OBDsetup.exe prawidłowe. Drivery od interface'u w wersji WHQL. Do FAQ INPY zaglądałem i nie pomogło. Wszystko do tej pory działało prawidłowo.

 

Co to może być ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witajcie,

 

Od paru dni po diagnozie w INPA i DIS (dwa programy działały jednocześnie), wysypała mi się INPA i przestał komunikować się z autem też DIS.

 

INPA wywala taki błąd : IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. Program will be stopped

 

Interface mam USB-OBD II nie ADS. Ustawienia w OBDsetup.exe prawidłowe. Drivery od interface'u w wersji WHQL. Do FAQ INPY zaglądałem i nie pomogło. Wszystko do tej pory działało prawidłowo.

 

Co to może być ?

 

A wykrywa ignition i battery? Zobacz czy nie uciekł nr portu w panelu sterowania (ma byc zgodny z obd.ini). Ostateczność to awaria interfejsu.

Opublikowano

Wykrywa ignition i battery. Port COM jest cały czas na 1.

 

Ustawienie obd.ini takie :

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

 

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

 

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

 

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

 

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

 

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

 

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

 

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

 

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

 

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

 

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

 

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Poprawiłem wpisy w pliku OBD.INI, na te które zalecał kolega "nerwus" i dalej to samo. Stery od fejsu też wgrałem najnowsze i bez zmian. Najgorsze jest to, że DIS nie łączy się z autem...

 

Czy poprawnie zainstalowana INPA jest niezbędna do działania DIS-a, czy DIS może działać beż zainstalowanej INPY ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano (edytowane)
Inpa nie jest wymagana wystarczy sam ediabas.

 

Dzięki.

 

Czyli możliwe, że sam EDIABAS mi się wysypał i będę musiał jeszcze raz wszystko postawić od nowa...

 

Jak to nic nie zmieni to "fejs" idzie do reklamacji...

 

EDIT : Dzisiaj próbowałem połączyć się z autem na świeżo postawionym EDIABAS i dalej to samo... interface poszedł do reklamacji...

Edytowane przez M-ka
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam.

Panowie czy ktoś mógłby zarzucić linkiem do programu (najlepiej torrent :) )

Z tego co zrozumiałem po przeczytaniu wątków na forum to inpa diagnozuje a NCS koduje? -więc prosiłbym o link do tego zestawu najlepiej w jak najnowszej wersji? bo te znalezione przeze mnie albo wygasły, albo są opisywane jako nie sprawne.

Dopiero zaczynam z tym ale chciałbym zmienić u siebie kilka ustawień:

1. Po otworzeniu auta pilotem w kluczyku, jeśli nie zostaną otwarte drzwi- samochód znów sam się zamknie,

2. Ustawienie spryskiwaczy xenonów -aby spryskiwały co X użycie spryskiwaczy szyb.

3. Odblokowanie modułu bluetooth -bo jak na razie nie telefon nie wykrywa samochodu.

4. Wypoziomować światła długie (ustawić na żądaną wysokość) - ktoś mi pisał że to kompem się robi.

5. Kasowanie/gaszenie poduszek i innych błędów

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano

Na chomikuj.pl wszystko znajdziesz... wykup sobie chomik explorer i wpisz co potrzebujesz w wyszukiwarkę...

 

notabene - gdzie kupiłeś "fejs" ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

u siebie w mieście znalazłem - koleś sprzedawał na allegro = taki sam jak masz Ty prawdopodobnie za tym że 1zł taniej :P

 

PS: Prosiłbym o pomoc w instalacji programu. Robię wszystko tak jak w filmiku (instalacja_inpa_10_0_4) i pojawiają mi się takie błędy po których program kończy instalację.

BŁĄD 1 http://img294.imageshack.us/img294/2897/blad1g.jpg

BŁĄD 2 http://img816.imageshack.us/img816/7201/blad2.jpg

O co z tym chodzi? i jak to naprawić? Wydaje mi się że brakuje pliku DO.LZH ale w takim razie skąd mam go wziąć?

Z góry dziękuję za pomoc

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czytaj watek dokladnie. Skopiuj wszystko na dysk C i pojdzie instalka z kopyta.
Opublikowano

Wielkie dzięki nerwus - musiałem przeoczyć ten szczegół.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: chodzi o wybór modelu samochodu po odpaleniu programu Inpa- nie widzę tam swojego e39. Z tego co oglądałem screeny na necie to pod F5 jest e39 a u mnie jest e65. i nigdzie nie widzę e39

Jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano
Wielkie dzięki nerwus - musiałem przeoczyć ten szczegół.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: chodzi o wybór modelu samochodu po odpaleniu programu Inpa- nie widzę tam swojego e39. Z tego co oglądałem screeny na necie to pod F5 jest e39 a u mnie jest e65. i nigdzie nie widzę e39

Jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

 

 

Klawisz "Shift" + F9 - masz konfigurację wyboru dla starszych modeli.

Opublikowano

Niestety nadal nie mogę połączyć się z samochodem ;/ . Program się zainstalował - dziękuję za pomoc, ale nadal brak połączenia przy battery i ignition.

Niby zrobiłem wszystko co trzeba- tj:

zainstalowałem stery do interfejsu, pozmieniałem porty zgodnie z opisem, zainstalowałem program (pytałem się wcześniej o to ) skopiowałem pliki edibas, inpa i ten trzeci- niestety nazwę zapomnialem a nie piszę ze swojego komputera i nie mogę sprawdzić- i nadal nie ma połączenia,

Nie mam pojęcia co przegapiłem i nie wiem co dalej można by zrobić dlatego proszę o pomoc eXpertów.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten trzeci to obd.ini. Wsadziles go do c:\windows\ ? Sprawdz czy wskazuje poprawnie nr portu na ktorym jest fejs. I czy masz hardware=OBD czy USB. I jak sie fejs wykrywa w menadzerze urzadzen (nazwa i nr portu).
Opublikowano

Wszystko wygląda tak:

http://img685.imageshack.us/i/ssssssssssx.jpg/

http://img685.imageshack.us/i/ssssssssssx.jpg/

 

Pliki edibas.ini, obd.ini skopiowałem do c:/edibas/bin, a plik inpa.ini -tak jak na załączonym screenie.

Porty też pokazane na screenie a także sterowniki które instalowałem.

Fejs mam z tej aukcji: http://allegro.pl/item1070980617_interfejs_tester_bmw_ediabas_inpa_dis_obd2_usb_gw.html (sprzedawca " TANIO_ZAWSZE")

 

No i nie wiem co źle zrobiłem. Myślałem że to wina kabla- że źle zrobiony ale dziś wymieniłem na nowy i nadal tak samo.

Przypuszczam że coś przeoczyłem- niestety za słaby "w te klocki" jestem żeby samemu się połapać co i jak- dlatego proszę o pomoc.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano

Z r

Wszystko wygląda tak:

http://img685.imageshack.us/i/ssssssssssx.jpg/

http://img685.imageshack.us/i/ssssssssssx.jpg/

 

Problem może być po stronie systemowej, bo z tego co widzę to masz WIN 7, ale niech się lepiej ktoś wypowie co ma ten system...

 

U mnie wszystko hulało od samego początku na Win XP, do momentu aż się spalił rezystor w "fejsie"...biedak nie wytrzymał kalibracji kąta skrętu... :?

 

Apropos - kabelek to kupiłeś taki sam jak Ja, tyle że mój jest w wersji niebieskiej...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Nie nie- windowsa mam XP - on tylko trochę przypomina viste/7 ....więc powinno trybić

M-ka I co teraz z tym kablem zrobisz? - na gwarancję czy śmieci?

 

Wydaje mi się że gdzieś coś mogłem pomieszać z portami...niestety nie wiem co i gdzie ;/

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano
Nie nie- windowsa mam XP - on tylko trochę przypomina viste/7 ....więc powinno trybić

M-ka I co teraz z tym kablem zrobisz? - na gwarancję czy śmieci?

 

Wydaje mi się że gdzieś coś mogłem pomieszać z portami...niestety nie wiem co i gdzie ;/

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

 

Rozmawiałem wczoraj z gościem i naprawił mi ten "fejs"...czekam na przesyłkę zwrotną. Jak znowu pójdzie "z dymem" to zażądam zwrotu kasy, a wtedy rozglądnę się za jakimś solidnym sprzętem np. od kolegi "nerwus" :)

 

Co do twoich ustawień, to wygląda na to że jest ok... port COM masz na "1"...sprawdzałeś jeszcze czy nie ma konfliktów w obdsetup.exe ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Właśnie wydaje mi się że coś źle ustawiłem- i przy OBDSetup pokazuje mi 2 inne wartości niż w instruktażowym filmiku z chomika.

http://yfrog.com/mgaaaaaaaaaaaaaaaj -screen i zaznaczone wartości.

Jak to i gdzie pozmieniać żeby było dobrze?

PZDR

BardzoMiłyWłaściciel

BędzieMógłWyprzedzać

Opublikowano

Jak to i gdzie pozmieniać żeby było dobrze?

PZDR

 

Otwórz regedit i odszukaj klucz w rejestrze podany w obdsetup.exe. Następnie odszukaj błędny wpis i popraw wartość 2 na 1 i zapisz w hexach. Zrestartuj kompa, wejdź jeszcze raz w obdsetup.exe i sprawdź czy nie ma konfliktów.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam wszystkich , czy ktos moze mi powiedziec jaka INPA jest w pelni po angielsku ( 9 0 7 wewnetrzne menu ma w barbarzynskim niemieckim jezyku ) i bedzie robila z E60 ?

z gory dzieki z odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich , czy ktos moze mi powiedziec jaka INPA jest w pelni po angielsku ( 9 0 7 wewnetrzne menu ma w barbarzynskim niemieckim jezyku ) i bedzie robila z E60 ?

z gory dzieki z odpowiedzi

 

Podczas instalacji INPY wybierasz język..

 

Ja u siebie w INPA 5.0.2 czyli tej najświeższej, pomimo że miałem instalkę z jezykiem anglikańskim, to w jednym z menu (przypadek z modułem LWS) miałem wszystko po niemiecku...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.