Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Czasem pojawia mi się taki błąd:

http://83.15.22.138/z.JPG

Zawór AGR czyszczony i sprawdzony - tłoczek pracuje, jedynie elektrozaworku jeszcze nie czyściłem bo chyba muszę zdjąć kolektor żeby się do niego dobrać ale to przy okazji zrobię.

Może ktoś pomoże jak to ugryźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ma ktoś może zrzuty z INPY live data podczas obciążenia:

 

Chcialbym porównać kilka parametrów

Z góry dzieki za pomoc

 

Zrzut na 4 biegu przy 3500 obr. gaz wciśnięty do oporu

 

http://images46.fotosik.pl/280/9a9b0b6090c017a7.jpg

 

 

wartośc na luzie

 

http://images42.fotosik.pl/192/cba98eda2882cce0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj zauważyłem że moje autko 530d przed liftem 2000r zaczęła dymić na czarno podczas przyspieszania (kiedy się turbo załączy), podpiąłem pod inpe, zaniepokoiły mnie poniższe wartośći. proszę o pomoc w poprawnej diagnozie. Diagnoza robiona na biegu jałowym ze wciśniętym gazem, na screenie widać rpm.

 

http://bmwmotorsportklub.eu/forum/moje/1.bmp

http://bmwmotorsportklub.eu/forum/moje/4.bmp

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj zauważyłem że moje autko 530d przed liftem 2000r zaczęła dymić na czarno podczas przyspieszania (kiedy się turbo załączy), podpiąłem pod inpe, zaniepokoiły mnie poniższe wartośći. proszę o pomoc w poprawnej diagnozie. Diagnoza robiona na biegu jałowym ze wciśniętym gazem, na screenie widać rpm.

 

 

Tak z ciekawości, kiedy kupiłeś autko? I z jakim przebiegiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam po UB ze 180 tyś km :)

 

Te dymienie widziałeś w lusterku czy na żywo, bo nie wiem jak zwykłe ale w fotochromach widać spaliny które wyglądają jak dym, szczególnie wieczorem.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam po UB ze 180 tyś km :)

 

Te dymienie widziałeś w lusterku czy na żywo, bo nie wiem jak zwykłe ale w fotochromach widać spaliny które wyglądają jak dym, szczególnie wieczorem.

 

 

dymienie widziane w lusterku ale dym czarny na 100%, przebieg 185 tys. Dymienie również występuje na postoju przy przegazowaniy do ok. 4 tys. obrotów. Więc na pewno coś jest nie tak skoro na biegu jałowym dymi na czarno.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar_s strasznie dziwne masz te odczyty albo to jest jakis tryb awaryjny albo nie mam pojecia z tego wynika ze nie ładuje ci wogole turbo ale zaprzeczeniem jest przeplyw powietrza ktory prawie miescilby sie w normie. A jak sie sprawuje samochod nie ma problemow z przyspieszeniem?.

 

takie mam odczyty w czasie jazdy nie sa one wlasciwe jestem w trakcie wymiany filtra powietrza ktory byl niezle przypchany. ale widac ze przy 3000 sterownik chce 2200mbar i przeplyw powietrza 990 mg/hub

 

http://images48.fotosik.pl/284/3d8fb05c45bb1aed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry wszystkie w raz z odmą wymienione ok. 2 tys. km temu, tylko filtr paliwa już jakiś czas temu. Kolego _RAZOR_ mógłbyś zamieścić screena na postoju na biegu jałowym przy ok. 3500 rpm, porównałbym sobie. Jeśli ktoś inny ma też screena z diagnostyki ze "sprawnego" auta to prosiłbym o zamieszczenie. Auto nie ma problemów z przyspieszeniem ani szarpaniem, w ogóle chodzi bardzo ładnie i równo nic się nie dzieje co mogłoby wskazywać skąd to dymienie. Wstyd mi wyprzedzać bo jak tylko dodam mocniej gazu to od razu czarna chmura za mną zostaje i to nie rzadny bąk widziany przez chwilę w lusterku tylko dużooo czarnego dymu. :mad2:

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry wszystkie w raz z odmą wymienione ok. 2 tys. km temu, tylko filtr paliwa już jakiś czas temu. Kolego _RAZOR_ mógłbyś zamieścić screena na postoju na biegu jałowym przy ok. 3500 rpm, porównałbym sobie. Jeśli ktoś inny ma też screena z diagnostyki ze "sprawnego" auta to prosiłbym o zamieszczenie. Auto nie ma problemów z przyspieszeniem ani szarpaniem, w ogóle chodzi bardzo ładnie i równo nic się nie dzieje co mogłoby wskazywać skąd to dymienie. Wstyd mi wyprzedzać bo jak tylko dodam mocniej gazu to od razu czarna chmura za mną zostaje i to nie rzadny bąk widziany przez chwilę w lusterku tylko dużooo czarnego dymu. :mad2:

 

Witaj

 

Sprawdź wtryski, może już leją i dlatego dymi.

 

Tu jest screen jaki znalazlem gdzies na kompie przy obrotach 3500.

http://images45.fotosik.pl/148/a36cdc79ab2e407cm.gif

http://images43.fotosik.pl/284/261b753a16aa3408m.jpg

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niech się inni wypowiedzą :)

Jak dobrze kojarze, to masz przebieg w ok. 330 tys km (ale to tylko orientacyjnie)... :)

 

Za dymienie jest odpowiedzialnych kilka rzeczy - począwszy mimo wszystko od odmy. Brak mocy - sprawdź słynne już zaworki na EGR-ze.

Co do tych wartości, to faktycznie są nieprawidłowe.

A dymieniem wieczorem w JAKIKOLWIEK sposób się nie przejmuj !

Nawet w nowych benzynach wieczorem widać delikatne dymienie podczas przyspieszania - naturalne zjawisko ruchu masy powietrza i kurzu. Jeśli w biały dzień auto Ci kopci, jest to troche gorzej. Jeśli widzisz "kopcenie" w nocy to nie masz się czym absolutnie przejmować.

Strzelam po UB ze 180 tyś km :)

 

Te dymienie widziałeś w lusterku czy na żywo, bo nie wiem jak zwykłe ale w fotochromach widać spaliny które wyglądają jak dym, szczególnie wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Proszę Was o pomoc bo mam problem z e39 525tds 99 rok a mianowicie chodzi o świecące kontrolki z ABS i kontroli trakcji. Po kasowaniu błędów zaraz powracają a kontorlki za jakiś czas się zapalają.Gdy kontrolka z ABS-u nie świeci to przy nawet lekkim hamowaniu zaczyna pedał drgać. Natomiast gdy ABS sie zaświeci to najprawdopodobniej ABS przestaje działać. Czy przyczyną może być czujnik ABS-u? Proszę o pomoc a tutaj zrzut tych dwóch błedów. Bardzo dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

 

http://img695.imageshack.us/img695/3708/hamulce2.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Proszę Was o pomoc bo mam problem z e39 525tds 99 rok a mianowicie chodzi o świecące kontrolki z ABS i kontroli trakcji. Po kasowaniu błędów zaraz powracają a kontorlki za jakiś czas się zapalają.Gdy kontrolka z ABS-u nie świeci to przy nawet lekkim hamowaniu zaczyna pedał drgać. Natomiast gdy ABS sie zaświeci to najprawdopodobniej ABS przestaje działać. Czy przyczyną może być czujnik ABS-u? Proszę o pomoc a tutaj zrzut tych dwóch błedów. Bardzo dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

 

http://img695.imageshack.us/img695/3708/hamulce2.th.png

 

To raczej na pewno czujnik ABS, częsty problem e39 w tych rocznikach.

Jeśli masz DISa wejdź w Live Data i przejedź się kawałek, jeden z czujników powinien pokazywać inną szybkość.

 

na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar_s strasznie dziwne masz te odczyty albo to jest jakis tryb awaryjny albo nie mam pojecia z tego wynika ze nie ładuje ci wogole turbo ale zaprzeczeniem jest przeplyw powietrza ktory prawie miescilby sie w normie. A jak sie sprawuje samochod nie ma problemow z przyspieszeniem?.

 

takie mam odczyty w czasie jazdy nie sa one wlasciwe jestem w trakcie wymiany filtra powietrza ktory byl niezle przypchany. ale widac ze przy 3000 sterownik chce 2200mbar i przeplyw powietrza 990 mg/hub

 

http://images48.fotosik.pl/284/3d8fb05c45bb1aed.jpg

 

 

Na 99% padnięta przepływka, 100% pewnosci da Ci DIS jak zrobisz w nim test przepływki.

Wartosć Ist Air Mass powinna być powyżej 1000 jednostek.

Miałem to samo - u mnie wartoscia max było koło 650, na nowej dobijało pod 1200.

Na starej nic nie kopciło - bo poprostu ecu i tak obcinał dawkę przy pełnym obciążeniu, a mocy jednak nie było mało, ale po wymianie jednak spora roźnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar_s strasznie dziwne masz te odczyty albo to jest jakis tryb awaryjny albo nie mam pojecia z tego wynika ze nie ładuje ci wogole turbo ale zaprzeczeniem jest przeplyw powietrza ktory prawie miescilby sie w normie. A jak sie sprawuje samochod nie ma problemow z przyspieszeniem?.

 

takie mam odczyty w czasie jazdy nie sa one wlasciwe jestem w trakcie wymiany filtra powietrza ktory byl niezle przypchany. ale widac ze przy 3000 sterownik chce 2200mbar i przeplyw powietrza 990 mg/hub

 

http://images48.fotosik.pl/284/3d8fb05c45bb1aed.jpg

 

 

Na 99% padnięta przepływka, 100% pewnosci da Ci DIS jak zrobisz w nim test przepływki.

Wartosć Ist Air Mass powinna być powyżej 1000 jednostek.

Miałem to samo - u mnie wartoscia max było koło 650, na nowej dobijało pod 1200.

Na starej nic nie kopciło - bo poprostu ecu i tak obcinał dawkę przy pełnym obciążeniu, a mocy jednak nie było mało, ale po wymianie jednak spora roźnica.

 

W jakim programie podajesz te jednostki - w inpie wyskalowane jest do 500 a kolega ma powyżej pewnie stad ten wykrzyknik i pewnie dlatego samochód mając informację o większym przepływie powietrza zwieksza dawki ropki no i dymek ? - w tym konkretnie przypadku to najwidoczniej w ogole brak powietrza czyli filterek do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie?

Dzisiaj diagnozowalem auto na inpie i chyba u mnie tez jest problem z przeplywka. Podczas spokojnej/normalnej jazdy wartosc wymagana wynosi od 300 do 500 jednostek i taka sama jest wartos aktualna, lecz gdy mocniej przyspieszam wartosc wymagana jest okolo 800 jednostek a aktualna dochodzi nawet do okolo 1300 jednostek. Jak myslice, czy tak powinno byc przy dynamiczniejszej jezdzie? czy juz przepływka do wymiany? ogolnie zainteresowalem sie ta diagnoza poniewaz auto od pewnego czasu zaczelo mi troche wiecej palic?

 

aa i jeszcze jedno, przy laczeniu z silnikiem wyskakuje takie okienko, pozniej po kliknieciu ok wyswietla wiekszosc funkcji, da rade to jakos ominac??

 

http://img138.imageshack.us/img138/8893/beztytuu2ua.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar_s strasznie dziwne masz te odczyty albo to jest jakis tryb awaryjny albo nie mam pojecia z tego wynika ze nie ładuje ci wogole turbo ale zaprzeczeniem jest przeplyw powietrza ktory prawie miescilby sie w normie. A jak sie sprawuje samochod nie ma problemow z przyspieszeniem?.

 

takie mam odczyty w czasie jazdy nie sa one wlasciwe jestem w trakcie wymiany filtra powietrza ktory byl niezle przypchany. ale widac ze przy 3000 sterownik chce 2200mbar i przeplyw powietrza 990 mg/hub

 

http://images48.fotosik.pl/284/3d8fb05c45bb1aed.jpg

 

 

Na 99% padnięta przepływka, 100% pewnosci da Ci DIS jak zrobisz w nim test przepływki.

Wartosć Ist Air Mass powinna być powyżej 1000 jednostek.

Miałem to samo - u mnie wartoscia max było koło 650, na nowej dobijało pod 1200.

Na starej nic nie kopciło - bo poprostu ecu i tak obcinał dawkę przy pełnym obciążeniu, a mocy jednak nie było mało, ale po wymianie jednak spora roźnica.

 

W jakim programie podajesz te jednostki - w inpie wyskalowane jest do 500 a kolega ma powyżej pewnie stad ten wykrzyknik i pewnie dlatego samochód mając informację o większym przepływie powietrza zwieksza dawki ropki no i dymek ? - w tym konkretnie przypadku to najwidoczniej w ogole brak powietrza czyli filterek do wymiany

 

W inpie.

Też mnie to dziwi czemu tak jest(zresztą nie tylko te wskazania wykraczaja poza skalę) i jeśli jest powyzej 1000 to jest napewno dobrze, inaczej tego bym nie pisał.

Test przepływki w DIS daje 100% pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej na pewno czujnik ABS, częsty problem e39 w tych rocznikach.

Jeśli masz DISa wejdź w Live Data i przejedź się kawałek, jeden z czujników powinien pokazywać inną szybkość.

 

na razie

Witam wszystkich. Proszę Was o pomoc bo mam problem z e39 525tds 99 rok a mianowicie chodzi o świecące kontrolki z ABS i kontroli trakcji. Po kasowaniu błędów zaraz powracają a kontorlki za jakiś czas się zapalają.Gdy kontrolka z ABS-u nie świeci to przy nawet lekkim hamowaniu zaczyna pedał drgać. Natomiast gdy ABS sie zaświeci to najprawdopodobniej ABS przestaje działać. Czy przyczyną może być czujnik ABS-u? Proszę o pomoc a tutaj zrzut tych dwóch błedów. Bardzo dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

 

http://img695.imageshack.us/img695/3708/hamulce2.th.png

 

To raczej na pewno czujnik ABS, częsty problem e39 w tych rocznikach.

Jeśli masz DISa wejdź w Live Data i przejedź się kawałek, jeden z czujników powinien pokazywać inną szybkość.

 

na razie

 

Wielkie dzieki za pomocną odpowiedz.

DISa nie mam ale w INPIE tez jest podgląd prędkości kół w analogach? Czy można INPIE zaufać w tej sprawie?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie?

Dzisiaj diagnozowalem auto na inpie i chyba u mnie tez jest problem z przeplywka. Podczas spokojnej/normalnej jazdy wartosc wymagana wynosi od 300 do 500 jednostek i taka sama jest wartos aktualna, lecz gdy mocniej przyspieszam wartosc wymagana jest okolo 800 jednostek a aktualna dochodzi nawet do okolo 1300 jednostek. Jak myslice, czy tak powinno byc przy dynamiczniejszej jezdzie? czy juz przepływka do wymiany? ogolnie zainteresowalem sie ta diagnoza poniewaz auto od pewnego czasu zaczelo mi troche wiecej palic?

 

aa i jeszcze jedno, przy laczeniu z silnikiem wyskakuje takie okienko, pozniej po kliknieciu ok wyswietla wiekszosc funkcji, da rade to jakos ominac??

 

http://img138.imageshack.us/img138/8893/beztytuu2ua.jpg

 

 

 

ktos sie orientuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę powiedzcie co oznacza błąd "Monitoring Speed Sensor"? Mam od czasu do czasu problemy z odpaleniem auta, a INPA, którą zaczynam od niedawna chłonąć pokazuje taki błąd. Proszę pomóżcie laikowi.

Witka :)

A nie jest to przypadkiem taki błąd?

"Monitoring, speed sensor" ?

A potem

"Crancshaft-sensor signal missing" ?

 

Czujnik położenia wału.

Naprawa z wymianą jakieś 200-300 zł.

Pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam czasem problem z odpaleniem auta, po kilku nieudanych próbach odpuszczam na jakieś 20 minut i auto zapala, pierwszy raz pojawił mi sie taki błąd ;

7717 Monitoring Speed (rpm) sensor

Error frequency : 4

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 249.75 1/min

Coolant temperature 47.04 Grad C

Einspritzmenge 25.60 mm^3

Supply voltage 9.72 V

Fehler aufgetreten bei 198640.00 km

 

To jest chyba jakiś czujnik prędkości obrotowej ?

czy to jest czujnik wału korbowego : 13.62.2.247.926

 

gdzie on sie znajduje czy można wymienić samemu mając troche doświadczenia z mechaniką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Majac chwile czasu przegladnalem dokadne parametry wszelkich ustawien w swoim BMW :)

Zamieszczam kilka screenow, ktore mnie zaciekawily i prosze o pomoc...czy cos moze byc nie tak, czy takie wartosci sa dopuszczalne itd.

 

1. Instrument Cluster E46

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/1a.jpg

 

2. LSZ E46 (Jak kasuje ten blad i potem wylaczam auto i po przekreceniu zaplonu, podlaczeniu i sprawdzeniu dalej sie robi)

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/2a.jpg

 

3. Sunroof E46

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/3a.jpg

 

Odczyty parametrow silnika podczas pracy.

4. Analog Value 4 (Niepokoi mnie wartosc 121.70!)

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/4a.jpg

 

5. Analog Value 3

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/5a.jpg

 

6. Analog Value 1

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/6a.jpg

 

7. Analog Value 2

 

http://zoz.kolobrzeg.pl/temp/bmw/7a.jpg

 

Prosze o pomoc :) Dzieki!

E46 318D 180KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.