Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja mam taki błąd "Couldn't find INPA configuration file c:\EC-APPS\INPA\BIN\..\cfgdat\e46.ENG"

 

Podmieniłem 3 pliki a mimo to jest ten bład. Nie moge nic zrobić w aucie ten bład wszystko blokuje, co robić?

Ktoś podpowie

 

Sprawdz do Inpa.ini czy masz tak po ustawiane?

 

F3 = E46

F3_Text = E46

F3_ARCHIV = SGBD_E46

 

Czy plik e46.eng jest w katalogu C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT?

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Juz ogarnelem problem.

mam teraz kolejny chce aktywowac manetke bc i mate pasazera na stale, najlepiej w inpa.

szukam szukam i nie moge znaleśc

ps.patrzylem w ncs, nie znam na tyle niemieckiego by ryzykować,

 

Da rade sprawdzic realnie przebieg? w inpa? bo cięzko uwierzyc w teoriie wcisnietego stopu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Da rade sprawdzic realnie przebieg? w inpa? bo cięzko uwierzyc w teoriie wcisnietego stopu

 

Niby ciężko, ale u mnie pasuje u mojego kolegi też, w zeszłym tygodniu kupowałem koledze E46 320D i też pasowało :cool2:

 

Inpą nic nie zakodujesz, pozostaje NCS

Opublikowano

No niby teoriia świateł stopu możne sie sprawdzic ale przykladowo auto jezdzilo glownie w dlugie trasy gdzie mniej sie używa stopu niz w kretych serpentynach w górach itp.

sa jakies inne metody? sprawdzenia przebiegu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niby teoriia świateł stopu możne sie sprawdzic ale przykladowo auto jezdzilo glownie w dlugie trasy gdzie mniej sie używa stopu niz w kretych serpentynach w górach itp.

sa jakies inne metody? sprawdzenia przebiegu?

 

Niestety nie ma, tylko moduł świateł, w nowszych modelach również w kluczyku. Przede wszystkim to najlepiej wzrokowo zbadać stan auta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A kolega widział w viście coś takiego jak tryb zgodności z xp ?? Nie potrzebna jest "specjalne" INPA. Chodzi nawet pod windows 7.
Krzysztof
Opublikowano

witam wszystkich, jestem nowy na forum i zaczynam zabawę w diagnozowanie mojego samochodu. Niestety juz na wstepie napotkalem problemy. Siedze na forum juz kilka dni, dzisiaj zassalem INPE i postanowilem ja zainstalowac, instalacja niby przebiegla OK, jednak kiedy odpalam INPA (.IPO) wyskakuje mi blad "Nie mozna odnalesc API.DLL", po dwukrotnym kliknieciu ZAMKNIJ, pojawia sie "Nie mozna odnalesc pliku C:\INPA\BIN\INPALOAD.EXE (lub jednego ze skladnikow)..."

O co chodzi i jak moge to rozwiazac?

 

problem rozwiazalem, okazalo sie ze popelnilem literowke w edycji patch.

Opublikowano
pytanko, bo podobno inpa nie ma testu ogolnego takiego ale jak wejde w zakladke functional jobs i tam zrobie test to sprawda chyba wszytkie albo wiekszosc modulow, i wyskoczylo mi tam pare bledow ktore mialem w poszczegolnych modulach, to moze i ma jakis taki test ogolniejszy:d aa sluchajcie jak przez inpe sprawdzic dane z kluczyka?
Opublikowano (edytowane)

odebrałem dzisiaj interfejs diagnostyczny USB, niestety po jego skonfigurowaniu nie moge sie polaczyc z samochodem (Battery = on, Ignition = off), zapłon probowalem w pozycji 1 i 2.

Moj samochod to 318i e46 1998, interfejs mam z przejsciowka na okragle zlacze, program INPA z forum. Zainstalowalem program jako OBD i nie jestem pewien czy nie powinno byc ADS?

Moze mi ktos pomoc w rozwiazaniu problemu.

 

interfejs mam z tej aukcji:

http://allegro.pl/item864724344_interfejs_tester_bmw_obdii_usb_inpa_dis_sss_gw.html

 

jak sie okazalo moge odczytac i wykasowac bledy w moim BMW ale nie moge przeprowadzic testu silnika, takze nie moge uruchomic quick test, wywala mi informacje ze musze uruchomic Ignition.

 

Kolejny problem to wyskakuje mi blad w LSZ_2, dotyczacy defektu prawej tylniej lampy i nie moge go wykasowac, tzn kasuje a po ponownym odczycie znowu jest. Nie mam pojecia o co chodzi, gdyz lampa normalnie swieci, zastanawia mnie tylko fakt, iz wlasnie dzisiaj pojawila mi sie informacja o przepalonej lampie (wlasnie tej) na liczniku, jednak info to znika i pojawia sie losowo przy uruchamianiu silnika (nie zawsze). O ile pamietam to jest to nr 64 bledu. Blad ten pojawia sie po odczycie przez F3 (nie pamietam jak sie opcja nazywa), czyli daje LSZ > F4 > F3.

Ktos ma jakisc pomysl co to moze byc?

Edytowane przez hanibal0
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz OBD w kabinie i na nim chodzi silnik. Masz pewnie jakąś nie pałną przejściówke i dlatego na 20 pinowym nie czyta silnika. Do 2000 OBD w kabinie robi tylko silnika a okrągłe ogarnia całe auto.
Krzysztof
Opublikowano

czyli jak mam sprawdzic, ewentualnie przerobic ta przejsciowke zeby zlacze okragle ogarnelo mi cale autko?

 

wgralem nowsza INPE 10.0.2 i wszystko smiga, czyli to nie wina przejsciowki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
czyli jak mam sprawdzic, ewentualnie przerobic ta przejsciowke zeby zlacze okragle ogarnelo mi cale autko?

 

wgralem nowsza INPE 10.0.2 i wszystko smiga, czyli to nie wina przejsciowki.

 

Te przejsciowki napewno sa produkcji Chinskiej i nie maja Ignition podpietego. Jedyna rada to rozprucie jej i dolozenie osobnego przewodu dla ignition (albo wymiana fejsa na taki ktory oferuje ta funkcje przy 20 pin zlaczce). Dla samej INPA nie ma to znaczenia bo diagnoza pojdzie gdy "ignition off". Z DIS troszke jest inaczej i warto miec ta "opcje".

Opublikowano
Dolaczam sie do problemu bledu Ignition. U mnie zatrzymuje sie i dalej nie ida testy. INPA wykazuje tylko blad Ignition - Not O.K. Jak to ominac dokladniej?
Opublikowano
Dolaczam sie do problemu bledu Ignition. U mnie zatrzymuje sie i dalej nie ida testy. INPA wykazuje tylko blad Ignition - Not O.K. Jak to ominac dokladniej?

 

 

spróbuj wgrać nowszą INPĘ, u mnie na wersji z forum wyskakiwal blad Ignition a po przeinstalowaniu na 10.0.2 wszystko jest OK. W sumie nie wiem czy kropki battery i ignition powinny byc białe czy czarne, wczesniej mialem battery czarne a ignition biale, teraz mam obie biale i wszystko smiga.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dolaczam sie do problemu bledu Ignition. U mnie zatrzymuje sie i dalej nie ida testy. INPA wykazuje tylko blad Ignition - Not O.K. Jak to ominac dokladniej?

 

 

spróbuj wgrać nowszą INPĘ, u mnie na wersji z forum wyskakiwal blad Ignition a po przeinstalowaniu na 10.0.2 wszystko jest OK. W sumie nie wiem czy kropki battery i ignition powinny byc białe czy czarne, wczesniej mialem battery czarne a ignition biale, teraz mam obie biale i wszystko smiga.

 

Czarne kropki to "on", biale to "off".

Opublikowano

Witam.

 

Jestem kolejną osobą która ma problem z INPĄ.

Samochód E36 320i, interfejs od Nerwusa ADS (com). Problem następujący:

 

Na bardzo starym laptopie INPA bez problemu wykrywa samochód, nie może się połączyć jedynie ze sterownikiem silnika. Dis-a nie mogę zainstalować komputer jest zasłaby. Kupiłem troszkę lepszy (dell d600) i tu niestety problem. Nie wykrywa battery oraz ignition. Cały czas białe kropki. Port com oczywiście fizyczny wbudowany w notebook-a. Com 1, adresy domyślne (takie jak w instrukcji instalacji). Gdy zmieniam adresy w ustawieniach portu na inne zaświeca się kropka battery - ale świeci nawet gdy samochód nie jest podłączony. Ma ktoś jakiś pomysł? Czy po prostu ten komputer do niczego się nie nadaje?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W końcu udało mi się skomunikować samochód z dis-em. Ale niestety tak jak inpa (na starym komputerze) dis również nie wykrywa sterownika silnika. Po stronie samochodu raczej wszystko jest w porządku bo np launch bez problemu odczytał błędy silnika.
  • Moderatorzy
Opublikowano
W końcu udało mi się skomunikować samochód z dis-em. Ale niestety tak jak inpa (na starym komputerze) dis również nie wykrywa sterownika silnika. Po stronie samochodu raczej wszystko jest w porządku bo np launch bez problemu odczytał błędy silnika.

 

Problem masz z ustawieniami. Zakres wej/wyj musi byc 3F8-3FF . Tylko przy takich ustawieniach mozesz uzywac poparwnie EDIABAS z fejsem ADS. I to gwarantuje polaczenie z starymi autami w 100%.

Driver ADS.dll jest tak napisany ze otwiera polaczenie z COM1 i dodatkowo fizycznie zapisuje do pamieci 3f8-3ff. Wrzuc sobie go w debuger i zobaczysz o co chodzi.

 

To ze nie pali sie igntion/battery na poprawnych ustawieniach moze byc zwiazane z samym komputerem. Sprawdz na innej szt.

Opublikowano
Zakresy wej/wyj ustawione tak jak piszesz. Wszystko instalowane według instrukcji. Na starym kompie ignition i battery świeci, inpa wykrywa praktycznie tylko abs (ogólnie goły samochód), sterownika silnika nie wykrywa (sterownik MS40.1). Na komputerze w którym INPA nie wykrywa bat/ign DIS zrobił test, ale również nie wykrył sterownika silnika. Możliwe, że coś z ustawieniami? Już za bardzo nie mam co zmieniać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja tez bym prosil o interpretacje bledow. Dodam ze sonde wymienilem rok temu na nowke bosha.

318ti e36 z 98 roku m44 engine. Jak zimny to troche prycha, jak sie nagrzeje chodzi ladnie. WKreca sie do 5.5k ladnie, powyzej tez idzie ale zaczyna go szarpac.

http://img138.imageshack.us/img138/567/dsc00117b.jpg

 

http://img62.imageshack.us/img62/2208/dsc00118n.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/8272/dsc00119i.jpg

 

Moze mi ktos objasnic ten smoothness, nie wiem czy powinienem sie tym przejmowac?

 

http://img12.imageshack.us/img12/6163/dsc00122rq.jpg

 

Z gory dzieki za jaka kolwiek pomoc :)

Opublikowano
Witam.Zakupilem interface obd od nerwua i po zainstalowaniu inpy komp. laczy sie z autem ale kontrolka ignition pozostaje wygaszona.Pomimo tego mozna polaczyc sie w celu diagnozy silnika,nie udaje sie jednak diagnozowac airbag,abs.... wyskakuje blad.Pomimo przestudiowania wszystkich postow nie znalazlem sposobu ktory by pomogl rozwiazac problemem.Czy ktos moze spotkal sie z czyms podobnym .Z gory dziekuje za pomoc
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam.Zakupilem interface obd od nerwua i po zainstalowaniu inpy komp. laczy sie z autem ale kontrolka ignition pozostaje wygaszona.Pomimo tego mozna polaczyc sie w celu diagnozy silnika,nie udaje sie jednak diagnozowac airbag,abs.... wyskakuje blad.Pomimo przestudiowania wszystkich postow nie znalazlem sposobu ktory by pomogl rozwiazac problemem.Czy ktos moze spotkal sie z czyms podobnym .Z gory dziekuje za pomoc

 

Pytanie za 100 pkt laczysz sie po wtyczce OBD w kabinie czy po 20 pin. Z tego co widze to masz auto z 99 a tam byly 2 wtyczki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.