Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no dobra teraz ja mam pytanie :) ... DDE5.0 - jak ja mam odczytac dane typu godziny pracy itepe pod inpa jak u mnie widnieje tylko jedno okno analog 1 a danych w nim tyle co kot naplakal ?
Opublikowano

Panowie wielka prośba o wyjaśnienie jednego parametru. W dziale piątki zero odzewu :(, do wymiany mam przepływkę, ale jestem zielony w temacie "I-Amount of the PI-ideal speed control" "P-Amount of the PI-ideal speed control", domyślam się że I=powinno być, P=jest. P-Amount po dodaniu gazu przybiera wartości ujemne i wskakuje "!". Tego nie kumam. :oops:

http://images48.fotosik.pl/109/c23b0dbba7246c15med.jpg

Pozostałe parametry są OK. Szukam przyczyny telepania przy +-1300Obr (tak jakby coś przerywało).

E39 525D '02-Automat.

Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy , przejzałem te 44 strony i mam problem. Moze ktos podac linki do takiej wersji INPA którą zdiagnozuje BMW 118 E87 przez OBD. Bede wdzieczny, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie wielka prośba o wyjaśnienie jednego parametru. W dziale piątki zero odzewu :(, do wymiany mam przepływkę, ale jestem zielony w temacie "I-Amount of the PI-ideal speed control" "P-Amount of the PI-ideal speed control", domyślam się że I=powinno być, P=jest. P-Amount po dodaniu gazu przybiera wartości ujemne i wskakuje "!". Tego nie kumam. :oops:

http://images48.fotosik.pl/109/c23b0dbba7246c15med.jpg

Pozostałe parametry są OK. Szukam przyczyny telepania przy +-1300Obr (tak jakby coś przerywało).

E39 525D '02-Automat.

U mnie też tak jest z tym PI, kiedyś podpinałem pod e39 i też to samo było.

Kolego jak telepie to sprawdz korekcje na wtryskach.

Pozdrawiam
Opublikowano

Na oko wydaje się być OK, być może się mylę. Jeśli tak proszę mnie poprawić.

http://images50.fotosik.pl/109/3f7391c89b8dee75med.jpg

Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim błędem w e39 M57?

1152 Electric fan

Controll circuit or short circuit to positive B-

 

Dodam, że wiatrak klimy założony dla sprawdzenia do innej e39 zaczął się obracać, a u mnie niestety ani drgnie. Klima działa.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zobacz sterownik szczegolnie jego wyjscie. Moze tranzystor sterujacy jest przebity.
Opublikowano
Zobacz sterownik szczegolnie jego wyjscie. Moze tranzystor sterujacy jest przebity.

 

Dzięki za odpowiedź.

Nie bardzo wiem o którym sterowniku mówisz? O panelu sterującym klimy?

Wiatrak mam na 3 piny, nie ma przy nim modułu.

Pzdr

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
Sam silnik jest uszkodzony - podobno nienaprawialne. Jest tam chyba osiem modułów i wystaczy, że jeden padnie i już będą zakłócenia w jego pracy sygnalizowane błędami i trudnosią w uruchomieniu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

To teraz paczka ode mnie. DIS i INPA ale chyba się nie pogniewacie na tego DISa?

http://iv.pl/images/hg0vuepjfvl83ty78w9w_thumb.png

http://iv.pl/images/jx9za97p70wkfcr54d_thumb.png

http://iv.pl/images/dgv5s0r6dox7r46nlvdt_thumb.png

http://iv.pl/images/0qqnbnzrkun4pm8uhh5_thumb.png

http://iv.pl/images/hgzbbak34djhllx2dcmh_thumb.png

http://iv.pl/images/3nvs6obwyozuywwuc4q3_thumb.png

http://iv.pl/images/emolse4w0u0c6srhvb9_thumb.png

http://iv.pl/images/7u5730ckugjjdr1919ng_thumb.png

http://iv.pl/images/rcdebrcl18sbufbe6v5r_thumb.png

http://iv.pl/images/56xpf5okant0pbo45945_thumb.png

http://iv.pl/images/0j0m3hkab3de69qbdsw_thumb.png

http://iv.pl/images/yudag3gcgvllx3hfknr_thumb.png

 

Co myślicie o tym? Testy na E39 530D. Głównie to interesuje mnie DDE 1613 i ten komunikat o "smoth running controller". W zrzutach INPy są sczytane analogi. Występuje u mnie efekt "drżenia" - czuć na postoju lub przy prędkości 115-125 km/h przy dość lekkim gazie.

Co ciekawe z INPĄ to jak przechodziłem pomiędzy oknami Analog 4 a 5 to przy włączonym 4 drgania ustępowały a przy wskazaniach obrotów pojawiały się/narastały. Dziwne że otwarcie okna mogło takie objawy powodować?

 

Jeśli chodzi o inne błędy z DISa to:

- PDC 13 - coś krzyczy o błędnym wskazaniu z jednego czujnika. Jutro sobie sprawdzę jakie dane ten czujnik zwraca

- ZKE 94 - tutaj za bardzo nie wiem o którą dokładnie diodę mu chodzi, gdzie ona jest? Na 100% z tyłu za subwooferem w bezpiecznikach nie było tego od antykradziejki, ale po jego dołożeniu nadal mam błąd. Co to może być? (w E32 była dioda na "konsoli" ale tutaj jej nie widzę)

- LRA 02 - światła - problem z czujnikiem? gdzie on mniej więcej jest?

 

MRS i IHKA załatwione, więc nie pytam. Część innych także.

Edytowane przez lazik_s
Opublikowano

Proszę o interpretację błędu oraz parametrów silnika m52b25 pojedynczy vanos. Dodam, że lambda nr1 utrzymuje wartość ponad 4V lambda nr 2 pracuje jak trzeba. to samo na benzynie jak i na lpg.

http://images40.fotosik.pl/108/6fe749d3770c2b2fmed.jpg

http://images41.fotosik.pl/108/e7e8bce1c91d2097med.jpg

http://images46.fotosik.pl/112/e8f93b16b0044bf8med.jpg

http://images45.fotosik.pl/112/cf72527a0c9d4666med.jpg

http://images46.fotosik.pl/112/4c7131bdb802fe74m.jpg

 

Proszę również o domysły, o jakie godziny tu chodzi:

http://images49.fotosik.pl/112/c48a882c5137d0a5med.jpg

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego lazik_s - nie jest dobrze!! błąd 1613 smoth running controller mówi o przekroczonych korekcjach na wtryskiwaczach.. INPA też to potwierdza Krótko mówiąc korekcje nie powinny przekraczać +-2 a jeśli wtryski są ok. to korekcje mają po +-0,3 no max do 1

Ten błąd powoduje też telepaniem auta a jak przechodziłeś w inpie między testami też telepało raz mocniej raz słabiej.

Problemem bedzie dojść który wtryskiwacz jest ok a który nie. to że dany wtrysk ma np. korekcję -5 nie znaczy że jest popsuty, wsadzisz na jego miejsce dobry wtrysk a korekcja będzie nadal -5

Proponuję wyciągnąć wszystkie wtryski i zawieźć do sprawdzenia na maszyne inaczej możesz dużo błądzić...

Pozdrawiam
Opublikowano
Proszę o interpretację błędu oraz parametrów silnika m52b25 pojedynczy vanos. Dodam, że lambda nr1 utrzymuje wartość ponad 4V lambda nr 2 pracuje jak trzeba. to samo na benzynie jak i na lpg.

http://images40.fotosik.pl/108/6fe749d3770c2b2fmed.jpg

 

na tym screenie widać wyraźnie, że obciążenie silnika na jałowym jest za duże jak również przekroczona wartość parametru powietrza do kontroli biegu jałowego takie wartości w/w parametrów można tłumaczyć właśnie pracą lambdy poza zakresem (4V :jawdrop: )

 

należałoby zbadać przyczynę takiej pracy lambdy o ty niżej =>

 

ten błąd mówi że został przekroczony limit na pierwszym banku paliwowym i podpowiada w danych z zamrożonej ramki że napięcie na 1 sondzie jest nie takie jak trzeba poprzez zwarcie w obwodzie sondy do +

jest to błąd statyczny występujący cały czas

 

należałoby przejrzeć instalacje lambdy w poszukiwaniu uszkodzeń typu przetarcia kabla, przerwanie kabla, niełącząca wtyczka, zrobić pomiary multimetrem w zakresie oporu i napięć po odłączeniu sondy w końcu zastanowić się na wymianą felernej sondy jeśli w kablach będzie wszystko ok (czy przypadkiem pan gazownik czegoś źle nie podłączył lub słabo zaizolował przy wpinaniu się w lambdę ??)

Opublikowano
Dzięki. Sprawdziłem dziś kabelki sond i wyglądają ok. Podejrzewam jednak, że są odwrotnie podpięte (do wtyczki "bank 1" przy podszybiu podpięta była sonda z kolektora nr 2 od podszybia). Niestety nie mam dziś laptopa i nie mogę wykasować błędu po zamianie sond, a silnik na wolnych obrotach lekko kuleje.
peace & love
Opublikowano

Słuchajcie,

szukam szukam i nie mogę znaleźć informacji gdzie w programie INPA przy diagnozowaniu E65 mogę znaleźć poduszki powietrzne AIR BAG.

 

Na desce świecą się poduchy i chciałem to sprawdzić, ew. skasować.

 

...ale jak? gdzie to jest w inpie?

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słuchajcie,

szukam szukam i nie mogę znaleźć informacji gdzie w programie INPA przy diagnozowaniu E65 mogę znaleźć poduszki powietrzne AIR BAG.

 

Na desce świecą się poduchy i chciałem to sprawdzić, ew. skasować.

 

...ale jak? gdzie to jest w inpie?

 

Sprawdziłem w Inpie i po niemiecku jest to opisane jako SICHERHEITS MODULE ( moduły bezpieczeństwa ) i tam są wszystkie poduszki ,nie są już opisane jako Airbag.

Opublikowano
Niestety nie mam dziś laptopa i nie mogę wykasować błędu po zamianie sond, a silnik na wolnych obrotach lekko kuleje.

 

obroty kuleją na pb czy na lpg czy może na jednym i drugim :?: :?: :?:

 

jak będziesz miał dostęp do kompa to powklejaj jeszcze raz screeny z inpy przy pracy na samej pb

 

tak jak pisałem wcześniej wedle odczytu masz przekroczoną wartość parametru "air use of the idle control valve" więc jeśli przywrócenie oryginalnego podłączenia sond da wynik pozytywny trzeba by przyjrzeć się zaworowi odpowiadającemu za sterowanie dawką powietrza do kontroli wolnych obrotów nie wiem jaki dokładnie jest rok auta ale mniej więcej wygląda to tak http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=11_2195&hg=11&fg=40 nr 7 to właśnie ten zawór (być może gdzieś zasysa ci lewe powietrze)

 

czy dme nie daję innych błędów tylko błąd odnośnie 1 banku paliwowego?? jeśli możesz wklej to co wypluje dme

Opublikowano (edytowane)

Koledzy teraz moja kolej

Model 530d M57 rok prod 02/2000 vin GM93639

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/1_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/2_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/3_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/4_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/5_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/6_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/7_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/8_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/9_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/10_1.jpg

 

oraz błędy

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bledy_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bledy_2.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bedy_3.jpg

 

jak już wcześniej Huner napisał jest słabe ciśnienie pompy paliwowej pod fotelem kierowcy

 

błędy 166 i 167 spowodowane są panem elektrykiem który coś przy nich grzebał chyba (u poprzedniego właściciela) objaw jest taki jeśli chcesz lusterko zewnętrzne przesunąć do góry musisz wcisnąć kółko w prawo i dalej analogicznie - dół w lewo

 

błąd 10 AUC sensor już wcześniej sebek2407 opisał

 

błąd 16 przerwany kabelek zasilający czujnika cofania

 

czujnik temperatury został kupiony na aalegro jest nie oryginalny stąd ten błąd

 

 

martwi mnie błąd Glow Device czyli świece - pojawia się przy nie rozgrzanym silniku

 

przepływka do wymiany (chyba)

 

dodatkowo wyskakuje otwarty obieg od SERVO????

dodam że mam 216 SERVOTRONIC

 

no i jeszcze te UB operating hours??

 

i DWA LED ??????? co to takiego??

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/navi.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/navi_1.jpg

 

takie informacje wyrzuca INPA podczas łączenia z Navi

 

oraz

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/plik-1.jpg

podczas próby wykasowania poduszek - czemu??

 

 

Będę bardzo wdzięczny za możliwość sprawdzenia jakie kolejne wydatki znowu czekają mnie.

Edytowane przez Krrizz
GOLD CZEJJJN
Opublikowano
Koledzy teraz moja kolej

Model 530d M57 rok prod 02/2000 vin GM93639

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/9_1.jpg

 

taj jak kolega hunter Ci pisał pompka wspomagająca Common rail daje już mniejsze ciśnienie trzeba ją wymienić najlepiej zastosować pompkę pierburga + wymienić filtr paliwowy o ile nie był wymieniany

 

korekcje na wtryskach (screen wyżej) na 3 i 6 cylindrze deko wysokie parametry również kolega hunter opisywał co jak odnośnie korekcji(można by tu zastosować zapobiegawczo środek do czyszczenia wtrysków np. STP + pokusić się o kasację adaptacji i zobaczyć jakie da to efekty)

 

oraz błędy

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bledy_1.jpg

 

tu DWA Led (obwód otwarty lub przerwany kabel )to dioda alarmu w E39 były montowane w lusterku wstecznym jeśli jest jej brak to właśnie taki błąd będzie występował

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bledy_2.jpg

 

LWR to system poziomowania świateł, na wahaczach zgodnie ze schematem z linku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=63_0605&hg=63&fg=95 masz umieszczone czujniki prawdopodobnie któryś z nich padnięty jest lub coś może nie łączyć(zrób diagnostykę samego modułu LWR inpa powinna powiedzieć coś więcej + możesz podejrzeć w inpie status LWR i zobaczyć wartości napięć itp)

 

DDE błąd przepływomierza występujący cały czas mówiący nam że przepływ mas powietrza jest za niski (sprawdziłbym filtr powietrza + obadał czy w dolocie powietrza nie ma nieszczelności, ewentualnie można przeczyścić przepływkę sprężonym powietrzem jeśli to nić nie da to wymiana)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i23.photobucket.com/albums/b398/krrizz/bedy_3.jpg

 

Glow device - chodzi o sterownik do grzania świeć żarowych na forum ktoś opisywał już taki przypadek musisz poszukać

 

UB operating hours to czas w godzinach pracy silnika (opisywane na poprzednich stronach przez nerwusa i pimposh-a)

 

co do servtronica to błąd mów o krótkim zawarciu w obwodzie lub przerwanym obwodzie na zaworze który steruje ciśnieniem oleju w układzie wspomagania (masz jakieś objawy przy działaniu wspomagania ??)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=32_1176&hg=32&fg=10

Opublikowano (edytowane)

czyli to co musze zrobić to

 

Dzięki koledzy za pomoc

 

1) nowa pompka paliwa (filtr jest nowiutki kneht)

2) płyn do czyszczenia wtrysków (nawet ostatnio o tym myślałem)

3) dioda alarmu jest w lusterku i działa fakt że lusterko wymieniałem bo fotochrom się zepsuł ale wszystko działa?? coz to może być ?? ok sprawdziłem dioda nie działa a dopiero co działała - czyli co wymiana diody??

4)samopozoimowanie ok juz wiem o co chcodzi :(

5) przepływka ma nowiutki filtr powietrza więc pozostaje czyszczenie

6) glow device - tu aż się boje ........

7) ze wspomaganiem jest tak że raz działa ten servotronic a za chwile nie i jedzie się normalnie (w moim odczuciu może być uszkodzony czujnik odpowiadający za regresywność wspomagania. tj, po wykasowaniu błędu i uruchomieniu auta wspomaganie działa mega lekko jednym palcem możesz obracać kierownice przy większych prędkościach działa trochę za lekko, natomiast po ponownym uruchomieniu samochodu lub nawet podczas postoju cały system juz nie działa i wspomaganie jest tylko hydrauliczne

Edytowane przez Krrizz
GOLD CZEJJJN
Opublikowano

Znalazłem w sieci taki oto spis modułów.

http://www.autoenginuity.com/BMW-All-Systems-List.html#sensors

Powinno pomóc w identyfikacji skrótów dla mniej obytych z inpa, są tam też jakieś komendy ale co i po co nie mam pojęcia. Jeśli link jest ciulaty to dajcie znać i usunę posta.

 

Ja z kolei mam pytanie o DISa. Ładnie się wszystko zainstalowało, głowica wykryta bez problemu, identyfikacja wozu działa, moduły wykrywa. Tylko problem jest w połączeniu z którymkolwiek z nich, wskakuje klepsydra i wisi, wisi i wisi. Nie miałem już cierpliwości czekać dłużej niż 15 min na połączenie z np DDE. Pytanie czy to norma, że tak muli, czy coś jest nie tak.

Laptop Toshiba-Satelite Pentium "T" 2,0GHz, 2GB ramu.

Opublikowano

 

obroty kuleją na pb czy na lpg czy może na jednym i drugim :?: :?: :?:

 

jak będziesz miał dostęp do kompa to powklejaj jeszcze raz screeny z inpy przy pracy na samej pb

 

tak jak pisałem wcześniej wedle odczytu masz przekroczoną wartość parametru "air use of the idle control valve" więc jeśli przywrócenie oryginalnego podłączenia sond da wynik pozytywny trzeba by przyjrzeć się zaworowi odpowiadającemu za sterowanie dawką powietrza do kontroli wolnych obrotów nie wiem jaki dokładnie jest rok auta ale mniej więcej wygląda to tak http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=11_2195&hg=11&fg=40 nr 7 to właśnie ten zawór (być może gdzieś zasysa ci lewe powietrze)

 

czy dme nie daję innych błędów tylko błąd odnośnie 1 banku paliwowego?? jeśli możesz wklej to co wypluje dme

 

Po zamianie sond ten sam błąd pojawił się w obydwu bankach + błąd grzałki sondy1 i sondy2. Żadna z sond nie pracowała więc jednak były dobrze podłączone (dziwi mnie, że nakrzyżlegle). Wygląda to jednak na padniętą sondę nr1 ale dlaczego nie wystąpił typowy błąd sondy? Nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł na wymianę sondy gdy nie mam 100% pewności...

peace & love
Opublikowano

 

obroty kuleją na pb czy na lpg czy może na jednym i drugim :?: :?: :?:

 

jak będziesz miał dostęp do kompa to powklejaj jeszcze raz screeny z inpy przy pracy na samej pb

 

tak jak pisałem wcześniej wedle odczytu masz przekroczoną wartość parametru "air use of the idle control valve" więc jeśli przywrócenie oryginalnego podłączenia sond da wynik pozytywny trzeba by przyjrzeć się zaworowi odpowiadającemu za sterowanie dawką powietrza do kontroli wolnych obrotów nie wiem jaki dokładnie jest rok auta ale mniej więcej wygląda to tak http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=11_2195&hg=11&fg=40 nr 7 to właśnie ten zawór (być może gdzieś zasysa ci lewe powietrze)

 

czy dme nie daję innych błędów tylko błąd odnośnie 1 banku paliwowego?? jeśli możesz wklej to co wypluje dme

 

Po zamianie sond ten sam błąd pojawił się w obydwu bankach + błąd grzałki sondy1 i sondy2. Żadna z sond nie pracowała więc jednak były dobrze podłączone (dziwi mnie, że nakrzyżlegle). Wygląda to jednak na padniętą sondę nr1 ale dlaczego nie wystąpił typowy błąd sondy? Nie uśmiecha mi się wywalać 500 zł na wymianę sondy gdy nie mam 100% pewności...

Podobno przez katalizator mogą dziać się takie dziwne rzeczy z sondami. Też teraz z tym walczę...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.