Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co to znaczy problem z czujnikiem skrętu ?? Może po prostu jest walnięty i trzeba go wymienić.

 

Czujnik rzadko pada, jest w takim miejscu, że trudno go uszkodzić. Ale nie mogę tego wykluczyć, mam nadziej że tylko wystarczy wykalibrować.

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy problem z czujnikiem skrętu ?? Może po prostu jest walnięty i trzeba go wymienić.

 

Czujnik rzadko pada, jest w takim miejscu, że trudno go uszkodzić. Ale nie mogę tego wykluczyć, mam nadziej że tylko wystarczy wykalibrować.

 

Pozdro

 

Sorki że wpadam w pytanie, ale do czego dokładnie służy ten czujnik ? czy automat i manual robi tu jakąś różnicę i jak to skalibrować ?

Opublikowano

Czujnik kąta skrętu jest to element układu DSC (w innych autach zwane ESP). Jego zadaniem jest mierzenie kąta skrętu kierownicy, aby wiedzieć które koło ma przyhamować. Jest ściśle powiązany z układem ABS, od którego pobiera informacje o prędkości kół.

 

Kalibracja jest potrzebna, aby system wiedział w jakiemu położeniu kierownicy odpowiada jada na wprost.

 

Tak w skrócie można powiedzieć . Nie ma znaczenia czy jest to skrzynia manualna czy automat. Jak jest DSC to musi być czujnik kąta skrętu.

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik kąta skrętu jest to element układu DSC (w innych autach zwane ESP). Jego zadaniem jest mierzenie kąta skrętu kierownicy, aby wiedzieć które koło ma przyhamować. Jest ściśle powiązany z układem ABS, od którego pobiera informacje o prędkości kół.

 

Kalibracja jest potrzebna, aby system wiedział w jakiemu położeniu kierownicy odpowiada jada na wprost.

 

Tak w skrócie można powiedzieć . Nie ma znaczenia czy jest to skrzynia manualna czy automat. Jak jest DSC to musi być czujnik kąta skrętu.

 

Ok, dzięki bardzo wszystko kumam :wink:

Opublikowano
Panowie mam problem z układem DSC, świeci się kontrolka plus ta od hamulca. Auto było po drobnej stłuczce, była robiona zbieżność.

Problem to czujnik skrętu. W jaki sposób ustawia się go ponownie, aby układ DSC działał?

Czy dam rade zrobić to INPA?

 

Auto to 318d E46

 

Miałem taki problem w ojca e46.

Walnięty był czujnik prędkości/abs w jednym kole.

Po zmianie czujnika abs nadal świecił się DSC. Inpa pokazywała błąd czujnika skrętu. Czujnik kąta skrętu, asc i dsc to zintegrowany system. W INPA wejdziesz w Chasis/steering angle sensor i sprawdzi go sobie. Jego się chyba nie kalibruje, bynajmniej w INPIE tego nie znalazłem. Skasowanie błędu powinno zadziałać, u mnie pomogło.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
Jego się chyba nie kalibruje, bynajmniej w INPIE tego nie znalazłem. Skasowanie błędu powinno zadziałać, u mnie pomogło.

 

Kalibracje robi się w "Specjal Test --> Steering angle ajustment E46

 

Podobno działa również dla E39, dla nowszych pozostaje podobno tylko DIS.

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
Koledzy bawiłem się z programem INPA w bmw e39 525 d 2001 r. Po wejściu w komputer od nawigacji wszedłem w opcję AKTIVATION i dalej już dokładnie nie pamiętam ale chodziło o jakieś konfiguracje. Zanikł ekran nawigacji a po chwili poprosił mnie o włożenie właściwej płyty z softem i ten komunikat nie daje się zlikwidować. Czy może mi ktoś pomóc co z tym dalej zrobić - wygląda to tak jakby wykasował stare ustawienia komputera nawigacji a do wgrania nowych chciał odpowieniego programu. Czy coś z tym da się zrobić?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Na forum popatrz za CD/DVD z softem do nawigacji.

Trzeba czytac co sie robi. Sprobuj dojsc co to za funkcja byla. Inpa ma rowniez mozliwosc "czyszczenia" zawartosci pewnych parametrow.

Opublikowano
Witam! pytanie do znawców INPY!!!

wczoraj robiłem diagnostykę i wykazało coś takiego :mad2:

co to jest i co mu brakuje?

 

Dobre pytanie - mam to samo (z tego co wiem nie tylko ja :mrgreen: ) :cry2: :mad2: :cry2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
to drugie zdjęcie z tego co rozumiem godziny pracy silnika ......... i co inpa pokazuje że do wyrzucenia silnik ???? :D
Opublikowano
Moje zdanie jest takie ... przestancie sie sugerowac tymi zakresami maksymalnymi ktora sa w inpie ... niektore z nich jak np. te godziny maja sie ni pi.... ni w oko do realnych wartosci jakie mozna uzyskac ... np. jechalem autem po autobahnie z kompem na kolanach ... chcialem zobaczyc jakie sa wartosci doladowania, przeplyw itepe ... przeplywomierz wartosc realna caly czas oscylowala w okolicach wartosci oczekiwanej - poza skala (!) ... jazda 130 kmh.
Opublikowano
to drugie zdjęcie z tego co rozumiem godziny pracy silnika ......... i co inpa pokazuje że do wyrzucenia silnik ???? :D

 

 

Pokazuje jedynie ile silnik przepracował godzin i nic więcej.

 

Z ilości godzi przypuszczam, że auto ma przejechane około 300 tyś km.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
to drugie zdjęcie z tego co rozumiem godziny pracy silnika ......... i co inpa pokazuje że do wyrzucenia silnik ???? :D

 

 

Pokazuje jedynie ile silnik przepracował godzin i nic więcej.

 

Z ilości godzi przypuszczam, że auto ma przejechane około 300 tyś km.

 

Pozdrawiam.

dokladnie 284000km! :cool2:

Opublikowano
A wiec teraz pytanie troche z innej beczki. A mianowicie czy moge w INPA'ie zmienic wysokosc tylnego zawieszenia jezeli ma NIVO??Wiem ze w ASO robia takie cos ale czy moge to zrobic sam przy pomocy laptopa intrfejsu i INPA'y oczywiscie??? Z gory dzieki za jakies info na ten temat. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam! pytanie do znawców INPY!!!

wczoraj robiłem diagnostykę i wykazało coś takiego :mad2:

co to jest i co mu brakuje?

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//s41.radikal.ru/i093/0904/ed/dfdf4c5de56e.png

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//s58.radikal.ru/i162/0904/03/d1e239939a9c.png

Moim zdaniem wszystko jest w normie

1. rail presure jest dobre

2.Pre suply presure - pomka pod siedzeniem Zdrowa jak dzwon

Reszte trzeba badać w czasie jazdy

 

Co do godzin to ja mam 3000 i mam niecałe 150000 :twisted2:

Ale ja mam włoszke z gór i to dlatego tak mało ma kilometrów

Wklej jeszcze pozostałe screny

Sprawdzimy wtedy wtryski i obciążenia na jałowym

I będzie wszystko jasne

Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano
A wiec teraz pytanie troche z innej beczki. A mianowicie czy moge w INPA'ie zmienic wysokosc tylnego zawieszenia jezeli ma NIVO??Wiem ze w ASO robia takie cos ale czy moge to zrobic sam przy pomocy laptopa intrfejsu i INPA'y oczywiscie??? Z gory dzieki za jakies info na ten temat. Pozdrawiam

 

W ASO korzystaja z DIS wiec zapewne tym programem to zrobisz.

Opublikowano

Wklej jeszcze pozostałe screny

Sprawdzimy wtedy wtryski i obciążenia na jałowym

I będzie wszystko jasne

 

Witam! oto wszystkie ///

 

 

http://s53.radikal.ru/i140/0904/f5/5544f18d5e74.jpg

 

 

http://s48.radikal.ru/i122/0904/57/1b3e9f821a59.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i112/0904/78/e749546a413b.jpg

 

 

http://i061.radikal.ru/0904/f2/17eca2f9d6f2.jpg

 

 

http://s58.radikal.ru/i159/0904/74/720cfd4f9908.jpg

 

 

http://i007.radikal.ru/0904/83/aca39c01dc96.jpg

 

 

http://s55.radikal.ru/i149/0904/e3/63a197a90b13.jpg

 

 

http://s45.radikal.ru/i110/0904/c1/150d8af5869c.jpg

 

 

http://s49.radikal.ru/i126/0904/61/f1f4d7f0f133.jpg

 

 

http://s45.radikal.ru/i109/0904/6f/51471ea3c94b.jpg

 

 

http://i039.radikal.ru/0904/55/de00174aa886.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekcja na drugim wtrysku jest zbyt wysoka ale da rade jeszcze z tym żyć, jeśli auto dobrze zapala.

Objawiać się to może tym że silnik po dodaniu delikatnie gazu zatelepie tzn. będiesz miał w autku takie falowanie przy pewnych obrotach (zakołysze się wszystko).

Zauważ że na innych wtryskach te wartości są dużo mniejsze.

Pewnie przy jednym wtrysku nawet tego nie odczujesz, mechanicy twierdzą że norma jest do +-2 w TIS jest napisane że +- 4 czy 5

Tylko że przy 4 to już całym autem na jałowym telepie

Pozdrawiam
Opublikowano
Korekcja na drugim wtrysku jest zbyt wysoka ale da rade jeszcze z tym żyć, jeśli auto dobrze zapala.

Objawiać się to może tym że silnik po dodaniu delikatnie gazu zatelepie tzn. będiesz miał w autku takie falowanie przy pewnych obrotach (zakołysze się wszystko).

Zauważ że na innych wtryskach te wartości są dużo mniejsze.

Pewnie przy jednym wtrysku nawet tego nie odczujesz, mechanicy twierdzą że norma jest do +-2 w TIS jest napisane że +- 4 czy 5

Tylko że przy 4 to już całym autem na jałowym telepie

 

Dzięki! jak narazie silnik dobrze pracuje nie telepie nim :cool2:

Opublikowano
Popatrz do mojego opisu. Masz link do watku o interfejsie ADS i tam wszystko jest.

 

Witam. A wiec wracam do problemu z poprawna instalacja INPA'y. Takze sciagnalem ta wersje ktora masz w swoim podpisie z watku i interfejsie ADS i niechce sie zainstalowac-zaraz po kliknieciu Instprog wywala komunikat: Run-time error '380':Invalid property value. Juz niewiem sam o co chodzi...Pozatym sciagnalem tez DIS'a z tego samego watku i niewiem jak go zainstalowac tzn plik install nieda sie uruchomic pozatym w tej instalce jes tez jakies archiwum winrara ktore tez sie niechce recznie wypakowac bo wywala blad ze jest uszkodzone...ogolnie istalka wyglada na niedzielajaca...Mozesz mi w tym jakos pomoc?? Dzieki z gory i sorry ze zawracam glowe. Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Korekcja na drugim wtrysku jest zbyt wysoka ale da rade jeszcze z tym żyć, jeśli auto dobrze zapala.

Objawiać się to może tym że silnik po dodaniu delikatnie gazu zatelepie tzn. będiesz miał w autku takie falowanie przy pewnych obrotach (zakołysze się wszystko).

Zauważ że na innych wtryskach te wartości są dużo mniejsze.

Pewnie przy jednym wtrysku nawet tego nie odczujesz, mechanicy twierdzą że norma jest do +-2 w TIS jest napisane że +- 4 czy 5

Tylko że przy 4 to już całym autem na jałowym telepie

U mnie są własnie takie objawy. Mam na jednym z cylindrów korekcję około -5. Przy jeżdzie tak około 120km/h i bardzo lekkim dodaniu gazu czuć bardzo lekkie "trzęsienie". Przy mocniejszym dodaniu gazu efekt nieodczuwalny. Co w takim przypadku powinno się zrobić? Co do wymiany i sprawdzenia? Auto odpala bez najmniejszego zarzutu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekcja na drugim wtrysku jest zbyt wysoka ale da rade jeszcze z tym żyć, jeśli auto dobrze zapala.

Objawiać się to może tym że silnik po dodaniu delikatnie gazu zatelepie tzn. będiesz miał w autku takie falowanie przy pewnych obrotach (zakołysze się wszystko).

Zauważ że na innych wtryskach te wartości są dużo mniejsze.

Pewnie przy jednym wtrysku nawet tego nie odczujesz, mechanicy twierdzą że norma jest do +-2 w TIS jest napisane że +- 4 czy 5

Tylko że przy 4 to już całym autem na jałowym telepie

U mnie są własnie takie objawy. Mam na jednym z cylindrów korekcję około -5. Przy jeżdzie tak około 120km/h i bardzo lekkim dodaniu gazu czuć bardzo lekkie "trzęsienie". Przy mocniejszym dodaniu gazu efekt nieodczuwalny. Co w takim przypadku powinno się zrobić? Co do wymiany i sprawdzenia? Auto odpala bez najmniejszego zarzutu.

 

Jeśli ta korekcja jest tylko na jednym wtrysku taka, to nie jest tragicznie.

Problemem jest dojść przez co ta korekcja jest tak wysoka, (napewno jest to wina wtrysku, tylko nie wiadomo którego)

To nie jest tak że wtrysk pokazuje -5 wymienisz go i jest ok, może być tak że wsadzisz nowy i na nowym będzie -5 :mad2:

Najlepszym sposobem jest wyjęcie wszystkich i danie do sprawdzenia wtedy masz 100% pewności który nie domaga.

Zrób jeszcze próbę przelewową (menzurki, mechanik wie o co biega) i może coś wyjdzie-

Pozdro

Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano
Popatrz do mojego opisu. Masz link do watku o interfejsie ADS i tam wszystko jest.

 

Witam. A wiec wracam do problemu z poprawna instalacja INPA'y. Takze sciagnalem ta wersje ktora masz w swoim podpisie z watku i interfejsie ADS i niechce sie zainstalowac-zaraz po kliknieciu Instprog wywala komunikat: Run-time error '380':Invalid property value. Juz niewiem sam o co chodzi...Pozatym sciagnalem tez DIS'a z tego samego watku i niewiem jak go zainstalowac tzn plik install nieda sie uruchomic pozatym w tej instalce jes tez jakies archiwum winrara ktore tez sie niechce recznie wypakowac bo wywala blad ze jest uszkodzone...ogolnie istalka wyglada na niedzielajaca...Mozesz mi w tym jakos pomoc?? Dzieki z gory i sorry ze zawracam glowe. Pozdrawiam

 

Uzyje tego. Masz tam opis instalacji rowniez.

 

Opis instalacji:

 

http://rapidshare.com/files/174007054/INPA_instalacja_uzytkowanie.pdf

 

http://rapidshare.com/files/174010352/inpa_problems_FAQ.pdf

 

Ustawienia podane w INPA_instalacja_uzytkowanie.pdf:

 

http://rapidshare.com/files/174021662/ADS.rar (ediabas.ini)

 

http://rapidshare.com/files/174021704/COM.rar (ediabas.ini, obd.ini)

 

Instalator inpa (uzyty w instrukcji)

 

http://rapidshare.com/files/174034830/INPA_instalator_v9_0_7.part1.rar

http://rapidshare.com/files/174037525/INPA_instalator_v9_0_7.part2.rar

http://rapidshare.com/files/174042999/INPA_instalator_v9_0_7.part3.rar

http://rapidshare.com/files/174047184/INPA_instalator_v9_0_7.part4.rar

http://rapidshare.com/files/174049106/INPA_instalator_v9_0_7.part5.rar

 

 

DIS instaluje sie na Vmware to nie jest aplikacja na Windows tylko Linux.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.