Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przekleję swojego posta z innego tematu:

Podpiąłem się pod swój samochód (M54B25 LPG) i INPA pokazała m.in. taki błąd:

%5B342%3A480%5Dhttp%3A//img525.imageshack.us/img525/863/silnikko5.jpg

Wg strony: http://www.my330i.com/odb2a.php

błąd nr 18 to Exhaust Cam Position Sensor Malfunction.

Który to dokładnie czujnik?

Czy to nr 5:

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/525i-M54/ECE/L/M/2000/03/mg-11/ill-11_2170/#7

?

Nie odczuwam żadnego spadku mocy, falowania obrotów czy innych objawów uszkodzonego czujnika położenia wałka. Zanim wydam kilkaset PLN chciałbym się dowiedzieć czy to ten konkretny czujnik :)

 

zgadza sie, to ten

zerknij tutaj: http://bmwfans.info/original/E39/Lim/525i-M54/ECE/L/M/2000/03/mg-12/ill-12_1079/

 

to czujnik nr. 1

 

na razie

Opublikowano
Z jakiego modulu to blad? Exhaust to wydech. W moim e36 mialem blad statyczny braku czujnika wydechowego i okazalo sie ze montuje sie je tylko w wersji amerykanskiej.

Sprawdz pod dis'em czy ten blad tez bedzie obecne. Czasami INPA pokazuje wiecej niz trzeba.

Wybrałem opcję quick test, nie testowałem każdego z osobna. Według google NW_A to moduł DME.

Przypomniałem sobie, że na początku mojej zabawy z interfejsem miałem tylko Carsofta 6.5, który wyświetlał błąd:

DME / DDE

18 EMS - faulty signal / signal cam shaft encoder (MS43)

Jak widać powtarza się w INPA. Jutro jeszcze sprawdzę DISem czy też ten błąd się pojawia.

zgadza sie, to ten

zerknij tutaj: http://bmwfans.info/original/E39/Lim/525i-M54/ECE/L/M/2000/03/mg-12/ill-12_1079/

 

to czujnik nr. 1

 

na razie

Dam radę sam go wymienić czy trzeba jechać do mechanika? Jest może jakiś DIY do tego?

Opublikowano

dasz sam rade, wydech jest kupę łatwiejszy niz ssanie.

Ale dlaczego chcesz go wymieniac skoro nie masz spadku mocy, ani podwyzszonego zuzycia paliwa itd.?

Opublikowano
dasz sam rade, wydech jest kupę łatwiejszy niz ssanie.

Ale dlaczego chcesz go wymieniac skoro nie masz spadku mocy, ani podwyzszonego zuzycia paliwa itd.?

Dziś sprawdziłem DISem i wyszedł ten błąd:

"DME – (018) 12 Signal, camshaft sensor, Exhaust – No Signac (P0369 or P0365) - -- - Fault is relevant to Exhaust gas => Camshaft sensor, Exhaust B1214_M0NWA"

Powiem tak: być może nie odczuwam spadku mocy, gdyż prawdopodobnie z tym błędem już kupiłem auto. Jak za pierwszym razem byłem u mechanika na wymianie elementów eksploatacyjnych to ten błąd się już był, ale mechanik stwierdził że skoro jest gaz to tak musi być. Zaufałem i tak jeździłem dopóki sam nie kupiłem interfejsu i nie zacząłem drążyć tematu:.

A poza tym staram się utrzymać samochód w bardzo dobrej kondycji technicznej :)

Boję się też, że nie usunięta usterka (nawet drobna) przerodzi się w coś poważniejszego i wtedy dopiero pojawią się problemy :roll:

Opublikowano (edytowane)

Hejho ;)

 

Czy ktos z Was korzysta pomyslnie z interfejsu od nerwusa + przejsciowka usb-com FTDI ?

 

Przeinstalowalem system, zainstalowalem INPE na E:, ustawilem w instalatorze na obd, wrzucilem poprawny ediabas.ini + obd.ini.

 

W ediabas.ini zmodyfikowalem litery dyskow na E:.

 

Generalnie rzecz biorac wszystko zrobilem zgodnie z instrukcja nerwusa.

 

Po odpaleniu inpy, dziala wykrywanie ignition.

Przy probie komunikacji z jakimkolwiek modulem wywala blad IFH-0003.

 

Wrzucony przez nerwusa plik inpa_faq&problems mowi o tym bladzie. Pokazuja tam by zmodyfikowac wartosci FIFO portu COM, ale przy przejsciowce windows nie daje takiej mozliwosci.

 

Dodam, ze mialem taki sam problem na kompie z fizycznym portem com, wywalalo mi ten blad, mialo to zwiazek z tym, ze zainstalowalem INPE na OBD. Gdy zainstalowalem na ADS zaczelo dzialac.

 

W laptopie na przejsciowce instalowalem rowniez na ads ale wtedy nawet pradu w stacyjce nie wykrywa.

 

Co robic?

 

Mam do wymiany w m54b30 jeden z czujników tak jak fixxer, ale dopoki nie dziala interfejs nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Prawdopodobnie mam uszkodzony ten sam czujnik "B". Fajnie, ze o tym napisaliscie bo nie wpadlem na to by poszukac o tej usterce informacji w necie :mad2:

Mi po paru miesiacach jazdy z uszkodzonym owym czujnkiem pali jak smok i z wydechu strasznie smierdzi nieprzepalonym paliwem, czasem potrafi gasnac po odpaleniu.

Edytowane przez kebap
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hejho ;)

 

Czy ktos z Was korzysta pomyslnie z interfejsu od nerwusa + przejsciowka usb-com FTDI ?

 

Przeinstalowalem system, zainstalowalem INPE na E:, ustawilem w instalatorze na obd, wrzucilem poprawny ediabas.ini + obd.ini.

 

W ediabas.ini zmodyfikowalem litery dyskow na E:.

 

Generalnie rzecz biorac wszystko zrobilem zgodnie z instrukcja nerwusa.

 

Po odpaleniu inpy, dziala wykrywanie ignition.

Przy probie komunikacji z jakimkolwiek modulem wywala blad IFH-0003.

 

Wrzucony przez nerwusa plik inpa_faq&problems mowi o tym bladzie. Pokazuja tam by zmodyfikowac wartosci FIFO portu COM, ale przy przejsciowce windows nie daje takiej mozliwosci.

 

Dodam, ze mialem taki sam problem na kompie z fizycznym portem com, wywalalo mi ten blad, mialo to zwiazek z tym, ze zainstalowalem INPE na OBD. Gdy zainstalowalem na ADS zaczelo dzialac.

 

W laptopie na przejsciowce instalowalem rowniez na ads ale wtedy nawet pradu w stacyjce nie wykrywa.

 

Co robic?

 

Mam do wymiany w m54b30 jeden z czujników tak jak fixxer, ale dopoki nie dziala interfejs nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Prawdopodobnie tez mam uszkodzony czujnik B. Fajnie, ze o tym napisaliscie bo nie wpadlem na to by poszukac o tej usterce informacji w necie :mad2:

Mi po paru miesiacach jazdy z uszkodzonym owym czujnkiem pali jak smok i z wydechu strasznie smierdzi nieprzepalonym paliwem, czasem potrafi gasnac po odpaleniu.

 

kolego jesli chcesz działać na usb to mam nadzieje ze przestawiłeś przełącznik na funkcję INNĄ niż normal

Pozdrawiam
  • Moderatorzy
Opublikowano
Hejho ;)

 

Czy ktos z Was korzysta pomyslnie z interfejsu od nerwusa + przejsciowka usb-com FTDI ?

 

Przeinstalowalem system, zainstalowalem INPE na E:, ustawilem w instalatorze na obd, wrzucilem poprawny ediabas.ini + obd.ini.

 

W ediabas.ini zmodyfikowalem litery dyskow na E:.

 

Generalnie rzecz biorac wszystko zrobilem zgodnie z instrukcja nerwusa.

 

Po odpaleniu inpy, dziala wykrywanie ignition.

Przy probie komunikacji z jakimkolwiek modulem wywala blad IFH-0003.

 

Wrzucony przez nerwusa plik inpa_faq&problems mowi o tym bladzie. Pokazuja tam by zmodyfikowac wartosci FIFO portu COM, ale przy przejsciowce windows nie daje takiej mozliwosci.

 

Dodam, ze mialem taki sam problem na kompie z fizycznym portem com, wywalalo mi ten blad, mialo to zwiazek z tym, ze zainstalowalem INPE na OBD. Gdy zainstalowalem na ADS zaczelo dzialac.

 

W laptopie na przejsciowce instalowalem rowniez na ads ale wtedy nawet pradu w stacyjce nie wykrywa.

 

Co robic?

 

Mam do wymiany w m54b30 jeden z czujników tak jak fixxer, ale dopoki nie dziala interfejs nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Prawdopodobnie tez mam uszkodzony czujnik B. Fajnie, ze o tym napisaliscie bo nie wpadlem na to by poszukac o tej usterce informacji w necie :mad2:

Mi po paru miesiacach jazdy z uszkodzonym owym czujnkiem pali jak smok i z wydechu strasznie smierdzi nieprzepalonym paliwem, czasem potrafi gasnac po odpaleniu.

 

Roznica jest taka ze na ustawieniu na ADS ediabas zawsze odwoluje sie do portu com nr 1 jak ustawisz jako obd to juz zalezy od tego co wskazuje obd.ini.

Nie mogles zainstalowac inpa na C:\ nie probowalem takiego mixu.

 

Tak jak kolega hunter napisal przy USB-COM przelacz na DS2-only.

 

Sprawdz wartosc tego klucza w rejstrze tam powinna byc wartosc buffora fifo

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial]

Opublikowano

No tak. Interfejs mozna kupic wszedzie, ale taki support i w takim tempie tylko u nerwusa :cool2:

 

Nie mialem pojecia, ze trzeba przestawic fejs na DS2.

 

A zastanawialem sie do czego ten przelacznik :)

 

Nerwus pomysl nad jakas instrukcja dolaczana do kazdego fejsu bo ja zanim doszedl o co w tym wszystkim chodzi to zajeli mi to spooro godzin na forum.

 

Jak projekt na przejsciowce sie powiedzie to znajomi mechanicy tez sie przekonaja do ADS'u, narazie czekaja co mi z tego wyjdzie.

 

Co do instalacji na E: to chyba nie ma tragedii skoro inpa dziala, interfejs dziala, tylko nie ma polaczenia do samych modułow. W kazdym kompie mam 3 partycje, c ma tylko 15gb na winde, pozniej partycja na plik wymiany i reszta - ciekawe co na to dis ?

 

Wieczorem zdam relacje czy pomoglo :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
No tak. Interfejs mozna kupic wszedzie, ale taki support i w takim tempie tylko u nerwusa :cool2:

 

Nie mialem pojecia, ze trzeba przestawic fejs na DS2.

 

A zastanawialem sie do czego ten przelacznik :)

 

Nerwus pomysl nad jakas instrukcja dolaczana do kazdego fejsu bo ja zanim doszedl o co w tym wszystkim chodzi to zajeli mi to spooro godzin na forum.

 

Jak projekt na przejsciowce sie powiedzie to znajomi mechanicy tez sie przekonaja do ADS'u, narazie czekaja co mi z tego wyjdzie.

 

Co do instalacji na E: to chyba nie ma tragedii skoro inpa dziala, interfejs dziala, tylko nie ma polaczenia do samych modułow. W kazdym kompie mam 3 partycje, c ma tylko 15gb na winde, pozniej partycja na plik wymiany i reszta - ciekawe co na to dis ?

 

Wieczorem zdam relacje czy pomoglo :)

 

Wiekszosc info jest w watku o ADS. I tam umieszczam wazne informacje.

Kolega hunter byl szybszy z przelacznikiem o 1 minute :mrgreen:

Co do rozrzutu instalcji to pamietaj o sciezce path a sama inpa to mniej niz 1Gb wiec windowsem sie nie zaslaniaj powinno byc miejsce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hunter P to wzmocnienie regulatora PI ... jak mowi to co obok biegu jalowego

jak mam to interpretować?? jakiś czujnik padł czy jak po zatankowaniu trefnego paliwa pewnie bede zmuszony zmienic 3 wtryski - to wskazanie z inpy moze miec z tym cos wspolnego??

Pozdrawiam
Opublikowano

DZIAŁA na przejsciowce :roll2: :dance: :roll2:

 

Problem byl w ustawieniu normal a nie ds2. Watek o ADS znam lecz o ds2 nic tam nie widzialem .

Zaoszczedzilo by mi to kilku godz. nerwow :mrgreen:

Dzieki za pomoc przyjaciele :handshake:

 

Fixxer mamy te same czujniki do wymiany. Pytalem kiedys w aso, z tego co pamietam za ten maly pierdzielnik 360zl.

 

W focie nie maja w ofercie tego czujnika. Jest w intercarsie VEMO 225zl i hans pries 205zl. Po dobrych warsztatowych znizkach bedzie ok.

Z tego co widac po hamerykanskich fotkach to pryszcz z wymiana. Ale oni to tak jak z tymi naklejkami na kazdym elemencie w aucie, pisza dokladnie jaki srubokret itd. itd, maja problem :worried:

Opublikowano
Fixxer mamy te same czujniki do wymiany. Pytalem kiedys w aso, z tego co pamietam za ten maly pierdzielnik 360zl.

W focie nie maja w ofercie tego czujnika. Jest w intercarsie VEMO 225zl i hans pries 205zl. Po dobrych warsztatowych znizkach bedzie ok.

Z tego co widac po hamerykanskich fotkach to pryszcz z wymiana. Ale oni to tak jak z tymi naklejkami na kazdym elemencie w aucie, pisza dokladnie jaki srubokret itd. itd, maja problem :worried:

Tylko czy w tym wypadku opłaca się kupować zamiennik? Zwłaszcza że to jakieś mało znane (?) firmy...

Opublikowano
zamontujesz orginal i zapomnisz o temacie, jesli nie stanowi dla ciebie problemu zainwestowanie w orginal to sie nie zastanawiaj. lepiej nie montowac watpliwej jakosci zamiennikow.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Hunter P to wzmocnienie regulatora PI ... jak mowi to co obok biegu jalowego

jak mam to interpretować?? jakiś czujnik padł czy jak po zatankowaniu trefnego paliwa pewnie bede zmuszony zmienic 3 wtryski - to wskazanie z inpy moze miec z tym cos wspolnego??

 

Jak to bywa z regulacja jest skomplikowana. Regulator PI to regulator PI ma wejscie i wyjscie. Poprostu przetwarza parametry z czujnikow.

Bez znajomosci zasady dzialania sterownika sie nie obejdzie. Jestem ciekaw czy ktos na forum ma tu taka wiedze :modlitwa:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podpiołem dzisiaj inne BMW z 3.0d i ten parametr jest taki sam jak u mnie więc nie ma strachu :8)
Pozdrawiam
Opublikowano

INPA wykazał kolejny błąd

"error front sensor"

w dziale headlight vertical aim control (wydaje mi sie że to znaczy :sterowanie mocnymgłównym światłem)

 

Co to jest??

Pozycjonowanie xenonów mi działa ale ogólnie wydaje mi sie że mam słabe lub za niskie oświetlenie świateł miajnia - czy to coś może mięć związek??

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
  • Moderatorzy
Opublikowano
Powiedzcie Panowie czy można Inpą sprawdzić która świeca żarowa jest spalona?
Opublikowano
Powiedzcie Panowie czy można Inpą sprawdzić która świeca żarowa jest spalona?

 

 

Jeżeli któraś będzie spalona to pokaże Ci błąd i poda która jest spalona. Jeżeli nie pokazuje takiego błędu to znaczy, że żadna nie jest spalona.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano

czy ten pomiar jest wiarygodny? swieca moze sie spalic i miec przerwe, lub moze zrobic sie zwarcie, ale nie bedzie grzac.

spotkalem sie kilka razy (w grupie VAG) z tak uszkodzona swieca ze nie grzala a mierzona na miernik swiec wygladala na dobra (pobor pradu byl podobny)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.