Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teaz troche nie na temat ale nie moge nigdzie znalesc.

czy wie ktos gdzie skad mozna sciagnac DIS (oczywiscie tylko do przetestowania):)?

dziekuje i pozdrawiam

 

Pytasz w wątku INPA o DIS'a ?

Tu jest DIS Easy v44 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65259&postdays=0&postorder=asc&start=885

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo i przepraszam ze w tym temacie

 

Spoko, nic się nie dzieje :twisted2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że selektywne otwieranie i autoryglowanie po przekroczeniu 20km\h działa, ale... tylko wtedy gdy otworzę samochód kluczykiem, nie pilotem :? Czyli tak jak to jest opisane:

http://www.x5world.com/articles/x5/general-information/9481-car-key-memory-configuration-information.html

:evil:

Użyłem dziś drugi raz kluczyka od momentu zakupu samochodu (pierwszy raz jak smarowałem zamki) :worried: Trochę te opcje są bez sensu, w takim przypadku...

 

 

 

u siebie w E39 z marca 99 mam to samo co fixxxer1 selektywne otwieranie zamków działa tylko jak użyję kluczyka natomiast pilotem otwiera wszystkie zamki, tak samo jest i z ryglowanie zamków po przekroczeniu 20 km/h działa ale tylko wtedy gdy auto zamykam i otwieram kluczykiem a nie pilotem

 

Krótko - nie jest tak !

 

rOBSOnX czy mógłbyś uzasadnić co nie jest tak?

 

i czy za pomocą ncs lub dis można by to zakodować żeby działało z pilota ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ha wiem co chłopaki macie bo mi się właśnie przypomniało :D

Jak zakodujecie auto w car memory to musicie jeszvcze zmienic (aktywowac opcje daną) w KEY MEMORY

W każdym kluczyku tak zróbcie

Ja kodowałem w NCS i ryglowanie ustawiłem na każdy kluczyk i mi działa.

Oprócz tego oczywiście Kar memory.

Mam nadzieje że to to. :cool2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha wiem co chłopaki macie bo mi się właśnie przypomniało :D

Jak zakodujecie auto w car memory to musicie jeszvcze zmienic (aktywowac opcje daną) w KEY MEMORY

W każdym kluczyku tak zróbcie

Ja kodowałem w NCS i ryglowanie ustawiłem na każdy kluczyk i mi działa.

Oprócz tego oczywiście Kar memory.

Mam nadzieje że to to. :cool2:

Sprawdzimy :shock: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ha i udało się zmieniłem język w autku.

 

Cieszę się Twoim szczęściem ...

...a może by tak coś bliżej ??

 

Kombinowałem z Inpą ale nie znalazłem opcji zmiany języka i pozostawiając podłączony fejs od Nerwusa odpaliłem Carsoft 6.1 który o dziwo zadziałał z opcją kodowania.Mam wprawdzie X5 a Cs6,1 nie go obsługuje ale zakodował pod E39.Zmieniałem Italiano na GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś pomóc w rozszyfrowaniu błędu z INPA ?? Silniczek 2,5 td w e36

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images43.fotosik.pl/50/a9ccd2132ff60183.jpg

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha wiem co chłopaki macie bo mi się właśnie przypomniało :D

Jak zakodujecie auto w car memory to musicie jeszvcze zmienic (aktywowac opcje daną) w KEY MEMORY

W każdym kluczyku tak zróbcie

Ja kodowałem w NCS i ryglowanie ustawiłem na każdy kluczyk i mi działa.

Oprócz tego oczywiście Kar memory.

Mam nadzieje że to to. :cool2:

I dobrze że Ci się przypomniało, bo wszystko działa :!: :lol: Włączyłem selektywne otwieranie i autoryglowanie dla wszystkich kluczy i ruszyło od razu :lol:

Dzięki za radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha wiem co chłopaki macie bo mi się właśnie przypomniało :D

Jak zakodujecie auto w car memory to musicie jeszvcze zmienic (aktywowac opcje daną) w KEY MEMORY

W każdym kluczyku tak zróbcie

Ja kodowałem w NCS i ryglowanie ustawiłem na każdy kluczyk i mi działa.

Oprócz tego oczywiście Kar memory.

Mam nadzieje że to to. :cool2:

I dobrze że Ci się przypomniało, bo wszystko działa :!: :lol: Włączyłem selektywne otwieranie i autoryglowanie dla wszystkich kluczy i ruszyło od razu :lol:

Dzięki za radę :)

 

Dokładnie :D wszystko i u mnie się zakodowało prawidłowo odnośnie selektywnego zamykania/otwierania zamków

 

Mam tylko jeden problem panowie a mianowicie:

 

chciałem zakodować sobie światła " Tagfahrligcht_Ece" przy kodowaniu gdy po zaznaczeniu active potem "takeover" i wcisnąłem "Broadcast" dostałem komunikat odnoszący się do pliku FSW_PSW(niestety nie pamiętam dokładnie co podawał komunikat) po kliknięciu ok funkcja się nie aktywowała "not active" po tych operacjach zacząłem test otóż po uruchomieniu auta światła same się nie zapaliły no bo przecież pisało not active a do tego nie mam długich :duh:

 

może ktoś miał taki przypadek ??

 

A możne do kodowania tej funkcji posłużyć się opcją kodowania z pliku FSW_PSW.MAN a nie car&key memory ??

 

dzięki za każda sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a macie może dostęp do jakiejś polskiej wersji lub instrukcji obslugi PL do programu INPA.

Jak dziś sie zacząłem bawić to dezaktywowałem abs i trakcje, ale zaraz naprawiłem - ale myśle że z instrukcją po polsku tym programem można zdziałać cuda - np potrzebna mi:

Gdzie sprawdzę jakość wtrysków czy mi sie któryś np nie kończy, poza tym dużo parametrów silnka mnie interesuje to dlatego że przełożyłem silnik i chce go sprawdzić po miesięcznej ekplautacji.

Np chciałbym zrobić korekte licznika - poprzedni silnik miał ponad 300k ten ma nie całe 200k.

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ha wiem co chłopaki macie bo mi się właśnie przypomniało :D

Jak zakodujecie auto w car memory to musicie jeszvcze zmienic (aktywowac opcje daną) w KEY MEMORY

W każdym kluczyku tak zróbcie

Ja kodowałem w NCS i ryglowanie ustawiłem na każdy kluczyk i mi działa.

Oprócz tego oczywiście Kar memory.

Mam nadzieje że to to. :cool2:

I dobrze że Ci się przypomniało, bo wszystko działa :!: :lol: Włączyłem selektywne otwieranie i autoryglowanie dla wszystkich kluczy i ruszyło od razu :lol:

Dzięki za radę :)

 

Dokładnie :D wszystko i u mnie się zakodowało prawidłowo odnośnie selektywnego zamykania/otwierania zamków

 

Mam tylko jeden problem panowie a mianowicie:

 

chciałem zakodować sobie światła " Tagfahrligcht_Ece" przy kodowaniu gdy po zaznaczeniu active potem "takeover" i wcisnąłem "Broadcast" dostałem komunikat odnoszący się do pliku FSW_PSW(niestety nie pamiętam dokładnie co podawał komunikat) po kliknięciu ok funkcja się nie aktywowała "not active" po tych operacjach zacząłem test otóż po uruchomieniu auta światła same się nie zapaliły no bo przecież pisało not active a do tego nie mam długich :duh:

 

może ktoś miał taki przypadek ??

 

A możne do kodowania tej funkcji posłużyć się opcją kodowania z pliku FSW_PSW.MAN a nie car&key memory ??

 

dzięki za każda sugestię

 

Kolego nie wiem czemu się tak dzieje skoro masz funkcję świateł dziennych dostępną po zczytaniu auta

Spróbuj odwrócić wszystko poprzez analogię powinno zadziałać

Skorzystaj z tego opisu dokładnie go przeczytaj.

Wszystko robicie na własną odpowiedzialność

 

Jeśli macie już działającą Inpę i komunikuje się bez problemu z autem to pół sukcesu!

Odpalamy NCS Expert robimy wszystko po kolei:

File- load profil- expertmode

File- edit profil- hasło repxet odpaliło wam się okienko

wchodzimy do individualsierung i zaznaczamy ptaszek przy individualsierung activ - dokładnie wykonajcie jak na filmiku autorstwa kolegi robsonx http://patrz.pl/filmy/ncs

 

Tera podłączamy się do autka i robimy tak:

Kluczyk w pozycję 1

odpalamy ncs, file load profil ładujecie profil w którym zmienialiście individualsierung u mnie jest to ostatni profil na liście o nazwie Expertmode (mi się wyświetlają dwa expertmode wybieram ten niżej expertmode)

następnie ok

wciskacie VIN/ZCS/FA

następnie ZCS/FA f. ECU

teraz model taki jaki macie

wyskoczą wam w ramce skróty ja wciskam AKMB (akurat przez ten mi się łączy ale można również przez inne z tej listy)

teraz back

powinniście widzieć już dostępne opcje car&key memory!!!!!!

wciskamy kar key memory

 

Od tej pory możemy sobie wszystko ustawić

Aby tego dokonać postępujcie tak

Read

wybieramy to co chcemy mieć aktywne

Tagfahrlicht_Ece - światła na stałe, zaznaczacie na niebiesko active

następnie TAKEOVER

i na końcu BROADCAST

Po paru sekundach ok

I po wszystkim odłączamy kabelek od auta i sprawdzamy czy działa

U mnie tak wszystko kodowałem i działa mam nadzieje że u Was też

 

Tu jest przetłumaczony plik kar cey memory z niemieckiego na angielski

Plik pochodzi z bmwecu

 

E39 Car and Key memory programming using NCS Expert in the Edibas package.

 

AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG : External Low Temp Warning Gong

AUT_SITZVERSTELLUNG : Automatic Seat Adjustment (select when unlocked or when driver door opened) linked to key number

AUTO_ZV_DISABLE : disable automatic central locking

BC_KL_R : Interior lighting ON when ignition is switched off after driving with headlights on

DWA-QUITTIERUNG : Anti Theft System Acknowledgement

EINSCHALTMELDUNG_IMMER : Power-up messgage always

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 : Recognition seat allocation (don't switch this off otherwise the airbag system gets up-set)

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Passenger Door Window Down one touch

FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Passenger Door Window Up one touch

FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Driver Door Window Down one touch

FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Driver Door Window Up one touch

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF : doors in rear Window Down one touch

FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : doors in rear Window Up one touch

Fußraumklappen: Floor flaps (IHKA)

HBA_DSC_5_7 :

HECKKLAPPE_ENTSICHERN : Rear Trunk opening from remote key

HEIMLEUCHTEN : Home Shine (Follow me home lights)

INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV : Interior Light On Several Times central locking

KEY_MEMORY_IHK : Key Memory IHK Module (A/C temperature memory from key number)

KEY_MEMORY_RADIO : Key Memory Radio (Radio channel / volume from key number)

KOMFORTOEFFNUNG : Comfort Opening

KOMFORTOEFFNUNG_FB : Comfort Opening remote key

KOMFORTSCHLIESSUNG : Comfort Closing

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : Comfort Closing remote key

 

LAUTSTAERKE_HINTEN : Volume in the Back

 

NOTSTROMSIRENE : Emergency Power Siren

 

QUIT_OPT_ENTSCH : optical Acknowledge remote un-locking (two flashes)

QUIT_OPT_SCHAERF : optical Acknowledge remote locking (one flash)

 

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : One touch sun-roof open

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : One touch sun-roof close

 

SOFT ON/OFF : Soft dim/undim of the interior lights

 

SPRACHE : Language selection

TAGFAHRLICHT_ECE : Daylight Headlights

TEMPERATUR_EINHEIT : Temperature Unit (C/F)

UMLUFT MEMORY : Circulating Air Flap Memory (remembers if re-circ is on after shutdown)

VERBRAUCH D1 : Consumption units

VERRIEGELN_AUT_AB_X_KMH : Automatic central locking after X KMH

VERRIEGELN_AUT_MACH_2_MIN : Automatic central locking after 2 MIN

VERRIEGELUNGSSCHWELLE : locking Device-swells (threshold) (speed of X above)

WEG_EINHEIT : Distance unit (distance, miles or km)

ZEIT_EINHEIT : Time unit (12H or 24H)

ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG : Ignition key Warning, a really anoying option which beeps if you leave the key in the ignition

ZV_SELEKTIV : central locking selectively (selective unlocking)

 

 

Each individual key can also be set to allow selective un-locking and automatic locking after X MPH.

 

 

E46

ENTSICHERN_CENTERLOCK : Release central locking

FUNK_INNENRAUMSCHUTZ : Radio interior space monitoring

FUNKTIONTUERSCHLOSS : Function Door Lock

FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_1 : Floor space flap

HHS_AUTOMATIK : HHS Mechanism

HKL_SPERREN_BEI_ZS : HKL Barriers with ZS

IB_BEI_KL.R_AUS IB at KL.R off

IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN IB on unlock lock

INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV: Interior lighst on several times

NEIGUGSGEBER : tilt sensor

STANDRUECKSCHALTUNG : Condition Resetting at standing

TAGFAHRLICHT_ECE: Daylight lights

UMLUFT_MEMORY: recirculating air flaps memory

WISCHERINTERVALL: wiper interval

 

KEY MEMORYS

 

BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_1 : Ventilation Flap opening

Fernbedienung : Remote control

FUSSRAUMKLAPPE SCHLIES : Floor air Flaps close

GEBL AUT B ZUEND EIN : blower automatic at ignition on

GEBLAESEBALKEN AUT MOD : Blower Bar Automatic Mode

GEBLAESEKORREKTUR : Blower Correction

KLAPPEN OEFFNEN : Flaps Opening

KLIMABETR BEI ZUEND EIN : airconditioning at ignition on

TAKTEN HIGH LOW ANZEIGE : Clocks High Low Announcement

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koledzy a macie może dostęp do jakiejś polskiej wersji lub instrukcji obslugi PL do programu INPA.

Jak dziś sie zacząłem bawić to dezaktywowałem abs i trakcje, ale zaraz naprawiłem - ale myśle że z instrukcją po polsku tym programem można zdziałać cuda - np potrzebna mi:

Gdzie sprawdzę jakość wtrysków czy mi sie któryś np nie kończy, poza tym dużo parametrów silnka mnie interesuje to dlatego że przełożyłem silnik i chce go sprawdzić po miesięcznej ekplautacji.

Np chciałbym zrobić korekte licznika - poprzedni silnik miał ponad 300k ten ma nie całe 200k.

 

Kolego o korekcję licznika to się tu raczej nie pyta !!! Nie to forum !!!

Argument że wymieniony został silnik do mnie nie przemawia, jest to część wymienna jak każda inna i nie jest to podstawą do cofania licznika. W samochodzie jest milion innych części które mają przebieg 300k

Instrukcji inpy i innych po naszemu nie ma niestety.

Musisz czytać forum i zadawać pytania. W inpie sprawdzisz korekcję wtrysków w STATUS

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hunter dzięki bardzo!!!

zaraz idę sprawdzić - spoko masz rację nie ma co kombinować z korektą, Widzę że jesteś z Włocławka czyli prawie po sąsiedzku :)

Jakby co będę pytał :)

 

Bardzo często komp nie chce się połączyć z samochodem - nie wiem czemu :( moze kolejność podłączenia jest ważna?

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

coś nie łączy kolejność nie jest ważna

W inpa musisz wejść w dde i tam będzie funkcja status jak w to wejdziesz to na dole bedzie analog 1 2 itd tam są wszystkie parametry silnika oczywiście silnik musi pracować jak oglądasz status

p.s kiedy trzeba się spotkać ja mam disa coś może się podjagnozuje

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość w NCS (albo DIS GT1) włączyć taką opcję, żeby podczas parkowania tyłem lusterko przekręcało się i pokazywało tylne koło? Widział ktoś taką opcję w którymś z tych programów? Czy przy takiej opcji trzeba mieć elektrycznie składane lusterka, czy przekręca się tylko wkład?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość w NCS (albo DIS GT1) włączyć taką opcję, żeby podczas parkowania tyłem lusterko przekręcało się i pokazywało tylne koło? Widział ktoś taką opcję w którymś z tych programów? Czy przy takiej opcji trzeba mieć elektrycznie składane lusterka, czy przekręca się tylko wkład?

 

 

Przekręca się tylko wkład, mam tą opcję ale miałem ją standardowo włączoną i niestety nie wiem gdzie tego szukać.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc ponieważ nie wiem jak poradzić sobie z uszkodzeniami w aucie wykrytymi w INPA załączam screen-y. Auto to e34 1993r M50B20 Vanos. Dodam iż auto ma założoną sekwencyjną instalacje gazu Stag 300 z najnowszym oprogramowaniem.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232537927-analog-values-1.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232537985-analog-values-2.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232538011-analog-values-3.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232538071-ms-40.1.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232538106-klima.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232538147-zegary.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hyy.pl/images/1232538176-zke.jpg

 

Może jest jakaś instrukcja z opisami kodów błędów do INPY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.