Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jakiś sposób żeby to na viste zainstalować czy raczj przeinstalować na xp ??

 

Powiedzcie mi czy lepszy jest interfejs od Nerwusa czy Piwka?Czy się różnią?

 

Ja mam fejs od Piwka (USB) i chwalę sobie. Nie mogę podpinać starszych aut (ADS) ale nie jest mi to potrzebne. Dzięki USB mogę na każdym kompie korzystać z niego.

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

może mi ktos objasnic temat czy ten fejs od nerwusa bedzie smigał z E60 2004r ?? Bo viaken mi napisał że jego cs 6.5 + inpa nie da rady z e60 :(

 

Jesli nie ten fejs to co innego można kupiuc w rozsadnych pieniadzach dla własnych potrzeb do e60 ???

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Panowie bardzo chciała bym :oops: podziękować :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: Mr.rOBSOnX za czas i wiedzę,ktorą poświęcił mi przy moich nieudolnych probach instalacji INPA/EDIABAS.

Bez niego sama bym sobie rady nie dała,chociaż on nadal nie wierzy,że dziewczyny też lubią pogrzebać przy samochodach....jego skromnym zdaniem nasze miejsce jest przy garach :duh: :nienie: ...poniekąd ma i rację..On naprawde jest składnicą wiedzy,a co najważniejsze ma ochotę dzielić się tą wiedzą i pomagać innym-tylko brać z niego przykład.

Jeszcze raz Wielkie Dzięki :wink: :!: :!: :!: Daria

Opublikowano
może mi ktos objasnic temat czy ten fejs od nerwusa bedzie smigał z E60 2004r ?? Bo viaken mi napisał że jego cs 6.5 + inpa nie da rady z e60 :(

 

Jesli nie ten fejs to co innego można kupiuc w rozsadnych pieniadzach dla własnych potrzeb do e60 ???

Możesz sobie poczytać o tym tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=79752&highlight= ja kupiłem fejs od nerwusa i diagnozowałem trochę furek z forum szły E34 E39 E46 E60 jeszcze nie było BMW z którą bym się nie podłączył . Sprzęt pierwsza klasa. POLECAM. Zresztą poczytaj trochę i będziesz wiedział o co chodzi.
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
Opublikowano
Bardzo dziekuje KRISOWI 1973 ZA pomoc w instalacji INPA mialem instrukcje na cd ale opisane to bylo do DUPY i zeby nie Kris to bujalbym sie do teraz :mrgreen: :cool2:

 

:modlitwa: Wielkie dzieki KRIS :modlitwa:

 

Niestety również nabyłem ten interfejs. No i już ponad tydzień próbuję zainstalować INPĘ tak, żeby działała. Wciąż bez skutku. Zrobiłem już kilkadziesiąt instalacji różnych wersji INPY (w tym tych z forum) na dwóch różnych laptopach. I nic. Wciąż mam ten sam błąd: "Ediabas error. Error #28 IHF-0018: Initialization Error" Już nie mam sił do tego:) Co robić:)? Co ten błąd oznacza? Jak go wyeliminować? Czy zawsze trzeba startować INPĘ z podłączonym do auta fejsem? Bo nie zawsze biegam z domu do auta z coraz to nowszą INPĄ:) Czasami odpalam INPĘ bez podłączania się do samochodu i znów widzę ten błąd i instaluję nową INPĘ... Ehhhh Dziękuję za pomoc..

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
Bardzo dziekuje KRISOWI 1973 ZA pomoc w instalacji INPA mialem instrukcje na cd ale opisane to bylo do DUPY i zeby nie Kris to bujalbym sie do teraz :mrgreen: :cool2:

 

:modlitwa: Wielkie dzieki KRIS :modlitwa:

 

Niestety również nabyłem ten interfejs. No i już ponad tydzień próbuję zainstalować INPĘ tak, żeby działała. Wciąż bez skutku. Zrobiłem już kilkadziesiąt instalacji różnych wersji INPY (w tym tych z forum) na dwóch różnych laptopach. I nic. Wciąż mam ten sam błąd: "Ediabas error. Error #28 IHF-0018: Initialization Error" Już nie mam sił do tego:) Co robić:)? Co ten błąd oznacza? Jak go wyeliminować? Czy zawsze trzeba startować INPĘ z podłączonym do auta fejsem? Bo nie zawsze biegam z domu do auta z coraz to nowszą INPĄ:) Czasami odpalam INPĘ bez podłączania się do samochodu i znów widzę ten błąd i instaluję nową INPĘ... Ehhhh Dziękuję za pomoc..

 

Kolega troche precyzji ktory interfejs nabyles.

 

Zainstaluja inpe z tych linkow

 

http://rapidshare.com/files/174034830/INPA_instalator_v9_0_7.part1.rar

http://rapidshare.com/files/174037525/INPA_instalator_v9_0_7.part2.rar

http://rapidshare.com/files/174042999/INPA_instalator_v9_0_7.part3.rar

http://rapidshare.com/files/174047184/INPA_instalator_v9_0_7.part4.rar

http://rapidshare.com/files/174049106/INPA_instalator_v9_0_7.part5.rar

 

 

mam pytanie kupilem fejsa na allegro ktory jest pod soft INPA

ma dwie wtyczki ta do starszych modeli i ta OBD prostoikatna,

zakuplem sprzet bo mamy w sumie trzy szt BMW i zwroci sie przy samym kasownaiu bledow i inspekcji 3x50zl to juz 150zl ,dalem za fejsa 350zl

z Krakowa.

 

Dostalem caly komplet fakture itp no i Cd z INPA.

Ale po calej instalacji kiedy wlacze program nie mam komunikacji z moim autem ....

 

Z tego wynika ze "Stary Dziad" ma interfejs (nie moj), ktory musisz ustawic jako std: obd przy instalacji. Ciupke wczesniej wrzucilem ustawienia obd.ini i ediabas.ini pod taki typ interfacu.

Nie trzeba sie podlaczac do auta zeby wlaczyc inpa.

Edytowane przez nerwus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj kupiłem laptopa z RS232 i mam problem taki jak na screenie

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img218.imageshack.us/img218/9670/beztytuuqd3.png

 

Wyskakuje on przy uruychamianiu INPY i ifhsrv32.Co to może być ?

 

Tam pisze że cos nie może zostać otwarte

Opublikowano
Wczoraj kupiłem laptopa z RS232 i mam problem taki jak na screenie

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img218.imageshack.us/img218/9670/beztytuuqd3.png

 

Wyskakuje on przy uruychamianiu INPY i ifhsrv32.Co to może być ?

 

Tam pisze że cos nie może zostać otwarte

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65259&postdays=0&postorder=asc&start=810

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi sie ze juz bylo ale tu ladnie jest opisane wiekszosc pojwiajacych sie bledow

 

http://rapidshare.com/files/174010352/inpa_problems_FAQ.pdf (poprawiony link)

 

Kolego hunter na vista sa problemy musisz stworzyc recznie wpisy w rejestrze ktore robi obdsetup.exe lub adssetup.exe w zaleznosci z czego bedziesz korzystal.

Jezeli wpisy sa poprawne to sprawdz czy plik obd.ini jest na poprawnym miejscu.

Edytowane przez nerwus
Opublikowano

 

Kolega troche precyzji ktory interfejs nabyles.

 

 

Nabyłem ten interfejs:

 

http://www.allegro.pl/item501303588_interfejs_bmw_inpa_tester_obd_usb_promocja.html

 

 

Zainstaluja inpe z tych linkow

 

 

Zainstalowałem ;)

 

 

Z tego wynika ze "Stary Dziad" ma interfejs (nie moj), ktory musisz ustawic jako std: obd przy instalacji. Ciupke wczesniej wrzucilem ustawienia obd.ini i ediabas.ini pod taki typ interfacu.

Nie trzeba sie podlaczac do auta zeby wlaczyc inpa.

 

Wybrałem std:obd przy instalacji. Użyłem tak jak napisałeś w opisie tych dwóch plików obd.ini i ediabas.ini. Dziękuję :)

 

Podczas instalacji zrobiłem wszystko tak jak było napisane w pliku readme.txt. Inpa się włącza normalnie. Wybieram sobie model auta, np e60, klikam. Potem wybieram silnik np. m57 i wtedy wyskakuje mi błąd taki jak na tym rysunku:

 

http://img141.imageshack.us/img141/2857/bladtp1.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/bladtp1.jpg/1/w430.png

 

Czy w momencie jak wybieram sobie silnik to interfejs musi być podłączony do auta i komputera, aby ten błąd sie nie pojawiał? Bo wcześniej pokazywało mi się to samo również podczas podłączenia fejsu do auta. Teraz tak na sucho próbuję, bez podłączania do auta.

pozdrawiam Wiktor

Opublikowano
Wydaje mi sie ze juz bylo ale tu ladnie jest opisane wiekszosc pojwiajacych sie bledow

 

http://rapidshare.com/files/171793330/inpa_problems_FAQ.pdf.html

 

[\quote]

 

Dzięki temu poradnikowi poradziłem sobie. Ten błąd już mi nie wyskakuje. Chodziło o to, że akurat w laptopach IBM port com1 nie jest ustawiony jako główny i OBD podłączało sie pod com4 (com3 miałem zajęty). Wyjaśnienie tego mojego problemu jest w punkcie 3.3 niniejszej instrukcji. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super fajny opis :modlitwa:

Nerwus to spoko forumowicz zawsze pomoże i doradzi :wink:

Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Próbowałem w swoim samochodzie ustawić światła po starcie samochodu, autoryglowanie po przekroczeniu 20km/h i selektywne otwieranie w NCS Expert, niestety nie udało się. Robiłem wszystko tak jak w opisie, kolegi "hunter" (robiłem to dla EWS, IKE, KMB), niby wszystko szło OK ale fizycznie nie zadziałało, żadna z opcji.

Kilka razy wyskoczył taki ekran:

%5B640%3A478%5Dhttp%3A//img228.imageshack.us/img228/8233/90764854ui2.jpg

Co oznaczają te literki "S" i "I" obok aktiv/nicht aktiv? Czasami są obok siebie, czasami nie (zależy jaka opcja)... Co kasuję opcją delete?

Jak zaprogramowałem np autoryglowanie i selektywne otwieranie w NCS, to w Carsoft 6.5 opcje te były "odptaszkowane" (co znaczy że się zapisały), ale fizycznie nie działają :?

Carsoft niby też te opcje koduje, ale również nie chcą działać.

GT1 próbowałem ale nie chciał się połączyć (diagnoza działa), pewnie trzeba zmienić te opcje Fister i VM (nie próbowałem)?

NCS Expert v3.0.8, interfejs na fizycznym COM, złącze OBD2, silnik włączony (inne próby z kluczykiem w pozycji 1 i 2):

http://www.allegro.pl/item519380766_bmw_87_04_carsoft_6_5_inpa_ediabas_z_k_bmw_i_obd2.html

Czy coś robię źle?

Opublikowano

Standardowe i Indywidualne.

A z Twoim problemem - mam jedno E39 które też tak się zachowuje - opcje są aktywne, ale nie mają rezultatu w działaniu. Odpinanie baterii, reset domyślny etc. nie przynosi rezultatu. Walcze dalej, a jak będe już wiedział co się stało, że nie działa (a działało, poleciało w kosmos przy kodowaniu czegoś innego) to dam znac.

Opublikowano

Ok, będę wdzięczny :)

Rozumiem, że GT1 też się nie udało?

A czy fakt, że mam mały OBC ma jakieś znaczenie?

Kiedyś thenygoos napisał,

"Zacząłbym od wysunięcia gniazda OBDII i sprawdzenia, czy są podłaczone inne kabelki poza masą, zasilaniem i I-bus'em... U mnie w sumie ryglowanie dało się zakodować, tj. był "ptaszek", że jest włączone, ale fizycznie nie działało, bo centralny był podłączony pod alarm, o którego sprawności wtedy jeszcze nie wiedziałem, bo "poprzedni właściciel odłączył zasilanie od centralki alarmu..."

?

Opublikowano

fixxxer1 nie wiem czy Ci to w czymś pomoże ale mam taki sam fejs tylko zamiast wtyczek mam kabel z pinami i przy podłączaniu auta mostkuję ze sobą piny 17 i 20(linia k) w okrągłym gnieździe lub pin 7 i 8 w gnieździe obdII i wtedy wszystko chodzi nie wiem jak jest u ciebie w tych wtyczkach ale możesz sprawdzić czy we wtyczkach jest mostek na w/w pinach

 

po drugie rOBSOnX pisał, że przy kodowaniu powinno się podłączyć prostownik ponieważ niektóre moduły (i tu potwierdzam zawsze koduję na podłączonym prostowniku) wymagają podwyższonego napięcia do zakodowania wiec może i tu leży problem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy kodowaniu kluczyk ma być w pozycji 1

żeby to robić disem ma być fister on

S - to co masz (powinnobyć) standartowo aktywne

I - to to mówi ci co masz teraz aktywne a co nie aktywne

to tyle mam nadzieje że dokładnie zrobiłeś według opisu mój interfejs jest od nerwusa i wszystko działa.

Pozdrawiam
Opublikowano
fixxxer1 nie wiem czy Ci to w czymś pomoże ale mam taki sam fejs tylko zamiast wtyczek mam kabel z pinami i przy podłączaniu auta mostkuję ze sobą piny 17 i 20(linia k) w okrągłym gnieździe lub pin 7 i 8 w gnieździe obdII i wtedy wszystko chodzi nie wiem jak jest u ciebie w tych wtyczkach ale możesz sprawdzić czy we wtyczkach jest mostek na w/w pinach

 

po drugie rOBSOnX pisał, że przy kodowaniu powinno się podłączyć prostownik ponieważ niektóre moduły (i tu potwierdzam zawsze koduję na podłączonym prostowniku) wymagają podwyższonego napięcia do zakodowania wiec może i tu leży problem

sebek2407, mostkujesz pin 7 i 8 w gnieździe czy we wtyku OBD2?

Czy u Ciebie wtyk wygląda tak ja u mnie?

http://img230.imageshack.us/img230/5935/interfejsci9.jpg

Czarna kropka - pin, biała - brak pinu.

Myślisz że to może być przyczyną?

Opublikowano

sebek2407, mostkujesz pin 7 i 8 w gnieździe czy we wtyku OBD2?

Czy u Ciebie wtyk wygląda tak ja u mnie?

http://img230.imageshack.us/img230/5935/interfejsci9.jpg

Czarna kropka - pin, biała - brak pinu.

Myślisz że to może być przyczyną?

 

jeśli posiadasz do fejsu kabel z wtyką obd2 to trzeba by zmostkować we wtyczce (np kapką cyny połączyć pin 7i 8 oczywiście wtykę trzeba rozkręcić i do zmostkowanych pinów dać linię k) w gnieździe auta nic nie rób, a jeśli we wtyczce brakuje ci pinu to trzeba by go dołożyć

 

ja u siebie ma kabel z pinami (same kabelki bez wtyki) i przy podłączaniu robię mostek tak jak pisałem wcześniej jeśli to okrągłe gniazdo to pin 17 i 20 jeśli płaskie obd2 to pin 7 i 8 i właśnie do zmostakowanych pinów podłączam linie k fejsu

 

u siebie w aucie ma okrągłe złącze 20 pinowe i za każdym razem mostkuję piny 17 i 20 dopiero wtedy fejs łączy się ze wszystkimi modułami

 

a mostkowanie pinów w gdnieździe obd2 sprawdzałem na bmw e39 2.5 d z 2001 i właśnie dopiero po zmostkowaniu fejs ruszył i połączył się ze wszystkimi modułami w aucie

Opublikowano

Okazało się że selektywne otwieranie i autoryglowanie po przekroczeniu 20km\h działa, ale... tylko wtedy gdy otworzę samochód kluczykiem, nie pilotem :? Czyli tak jak to jest opisane:

http://www.x5world.com/articles/x5/general-information/9481-car-key-memory-configuration-information.html

:evil:

Użyłem dziś drugi raz kluczyka od momentu zakupu samochodu (pierwszy raz jak smarowałem zamki) :worried: Trochę te opcje są bez sensu, w takim przypadku...

Opublikowano
Okazało się że selektywne otwieranie i autoryglowanie po przekroczeniu 20km\h działa, ale... tylko wtedy gdy otworzę samochód kluczykiem, nie pilotem :? Czyli tak jak to jest opisane:

http://www.x5world.com/articles/x5/general-information/9481-car-key-memory-configuration-information.html

:evil:

Użyłem dziś drugi raz kluczyka od momentu zakupu samochodu (pierwszy raz jak smarowałem zamki) :worried: Trochę te opcje są bez sensu, w takim przypadku...

 

Krótko - nie jest tak !

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.