Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie jest inaczej. Radio wskoczyło w tryb transport mode i teraz jak chce się z nim połączyć to wyskakuje błąd tak jak by radia w ogóle nie widział. Nie mogę wejść w konfiguracje radia żeby wyłączyć tryb transportowy
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A łączy sie wogole z silnikiem?

U mnie na starym kablu nie działało.

Dopiero D+K can czy jakoś tak ;) i poszło.

Jak czytałem to na innych pinach idzie silnik i skrzynia. A na innych cała reszta.

Spróbuj z innym kablem

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kurde... no to już powiem CI ja nie pomogę.

ale polecam na dziadkowozy.com się zalogować.

są naprawdę mega eksperci od Inpy i innych programów.

bardzo pomocni.

u mnie problem w 3 sekundy gość zdalnie rozwiązał i wszystko śmiga.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Cześć,


Mam następujący problem. Korzystałem z INPY oraz ISTY w moim E90 od dłuższego czasu bez żadnych problemów. Jeszcze dzisiaj rano wszystko śmigało, ale wieczorem już nie... W IŚCIE pojawia pojawia się błąd "The vehicle could not be identified" natomiast INPA sypie "IFH-0009 No Response From Control Unit". INPA wykrywa zapłon i baterię. Jakieś pomysły gdzie mógłbym szukać problemu?


Z góry dzięki.

Opublikowano
Witam , mam taki problem . Inpa działa mi super z e46 330ci , widzi wszystko , live data ,checki itd. Ale już z e92 335i jest problem . Sam program się łączy ale jak już wchodzimy w sterowniki silnika tak zaczyna walić same błędy . Po włączeniu jakiejś zakładki np lambdy ruszy może na ułamek sekundy i wyrzuca błąd. Klikając ok zaczyna wyświetlać po kolei wszystkie paski ale już z jednakowymi nazwami i bez żadnych wartości. Nic nie można zrobić. Dodam że ista-d działa poprawnie jak się połączy , ale też e46 łączy dużo szybciej. Prosiłbym bardzo o jakąś radę co z tym zrobić.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, kupiłem kabel od viakena Interfejs USB do BMW K DCAN PRO z przełącznikiem. Zainstalowałem sterowniki z płyty viakena ustawiłem com2 tak ja sugerują zainstalowałem BMW standard tools od z chomika Kolegi Din76, zgodnie z instrukcją z filmu. Przy instalacji wskazałem też com2 ustawienia portu są takie jak powinny tj 1/1024/1024, w rejestrze wszystko pozmieniałem w obdsetup żadnych błędów. W inpie niby dwa czarne kółeczka ale jak chcę sczytać błędy to pojawia się komunikat ediabas error 100 sys 0010. NCSexpert też kapa, tam z kolei błąd coapi 2020. Przeszukiwałem już Internet i nie mogę znaleźć rozwiązania. Instalowałem inne inpy np z ibmw ina wszystkich jest to samo. Kabel po podpięciu do obd świeci, potem do usb, odpalam inpe uruchamiam co trzeba i podświetlenie zmienia się z pomarańczowego na czerwone i po chwili "kabel gaśnie" i wywala błąd... Pacjent to e91 lci z 2010 r. komp z win10 64 bit. Próbowałem ustawień z com1 i 9 ale dalej to samo:/ Na kablu też z przełącznikiem na k i dcan ciągle efekt ten sam. Na tym forum https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1071121 znalazłem, że pomaga ustawienie kabla na 500 kbit DCAN, ale link, który tam podają już nie działa. Już szału dostaje... hakerem nie jestem, ale analfabetą informatycznym też nie. Z oprogramowaniem i kablem do żadnego innego auta nie miałem takich przebojów. Żeby to było takie banalne jak działanie interfejsu Icar2 bt i torque... Proszę o jakieś sugestie, bo chyba się poddam :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej z mojego dysku na chomikuj nie ma INPA

ale instalatory robiłem i rozeszły się po sieci :D

programik masz u mnie http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DCAN,4384243631.rar(archive)

ale tam nic się nie ustawia tylko testuje

raczej kabel do zwrotu

ustaw jeszcze opóźnienie na 1 i wysyłanie i odbiór na 4096

jak na moim filmie


ale to raczej nie pomoże , fdti jest ok dlatego masz dwie czarne kropki , pewnie linia K też ok, diagnozuje bmw do 2007 roku ,

ale can niestety uszkodzone trudno powiedzieć w którym miejscu może Atmega ....?????

Opublikowano
W takim razie korzystałem z Twojej instalki... Zobaczyłem Twoj login w nazwie pliku i jako hasło do archiwum i z góry założyłem, ze chomik też Twój. Tak podejrzewałem, że kabel może być walnięty, ale zanim go oddam postanowiłem się jeszcze poradzić na forum. Sprawdzę z ustawieniami, o których piszesz i jak dalej będzie kapa, to go oddam. Wydawało mi się, ze kable od viakena mają dość dobre opinie (korzystałem z jego fejsów przy innych autach), ale z tego co czytam, na forum, to w BMW są z nimi problemy. Możesz mi jakiś kabel polecic? Bo na alledrogo jest tego od groma, a nie chcę się znowu wpakować... Ze strony iBMW może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma reguły, pewnie co któryś jest uszkodzony i właśnie trafiłeś na taki bubel , może jak sprzedawca ma bmw po 2007 roku to by sprawdzał

na dcan , kolega z forum sprzedaje własnej produkcji i jak wiem nie było problemów http://www.interfejsads.ugu.pl/sklep_k+dcan.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem ten sam problem z tym błędem, zwróciłem kabel i dostałem drugi, który działa. Wcześniej straciłem mnóstwo czasu na walkę z tym błędem. Tyle że ja kupiłem jakiś tani za 80 zł. Ale teraz już działa bez problemu.
Opublikowano

Dziś próbowałem ze zmianą czasu opóźnienia i wysyłania/odbierania (tak jak DIN pisał), ale nic nie pomogło. W INPIE dalej błąd IFH-0009 no response from controlunit. Znalazłem w zainstalowanym u mnie BMW standard tools (od Dina) program K+dcan utility 2.0 i tam jest chyba opcja, o której piszą w tym temacie https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1071121

Są 3 przyciski jeden to 500 kbit/s dcan & pt-can; drugi to 100 kbit/s K-can, a trzeci to can off. Klikałem w każdy z nich, ale pojawiał się tylko komunikat error timeout echo i kabel dalej nie działał.


Dzięki za pomoc wymieniam na nowy zobaczymy, oby zadziałał. Jak dalej będzie kicha, to skuszę się na ten co DIN zapodał :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zanabyłem kabel od kkkkamil26, który Din76 polecał i zadziałało prawie wszystko. Udało mi się połączyć z Kombi i IHK. Aktywowałem parę pierdół m.in pamięć przycisku wyłączającego system start/stop. Dobrze mi szło, więc chciałem podpiąć się do moduł NFRM, ale nie da rady. Robię wszystko tak jak w poprzednich, a ncs dummy nie znajduje nic jak dam load... i potem filter by trace (po chwili wyświetla się błąd no modules found matching the trace file). Próbowałem nawet ominąć ncsdummy i zakodować bez niego, ale jak dam w ncs expert change job na codirendaten lessen i potem execute job to wyskakuje mi błąd error in cabd copi 2041 falscher sg-codirenindex. Jakiś pomysł co jest grane?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz czasami trzeba drożej zapłacić i się nie męczyć, jeszcze lepiej jak byś kupił oryginał icom next w BMW serwisie :D :D

co do kodowania to masz nieprawidłowy index coding

idz do inpa > FRM > F2 ident i sprawdz index coding zobacz co tam jest i wybierz w okienku SGET DATA

prawidłowy lub zaktualizować NCS (coding tool najprościej)

dla grupy E89 (e90) są takie

03647568bd79.jpg

sprawdz czy masz taki w NCS (bez ncsdummy backup to z innego powodu )

jak nie masz to należy zaktualizować NCS plikami sp-daten ponieważ ma za stare pliki w DATEN

Opublikowano

Hehe za kabel od Kamila może i było warto, ale droższego już nie potrzebuje :D


Ten błąd co mi się pojawia wygląda tak

616660c4369d.jpg


Jeśli idzie o daten w ncsexpert, to mam takie


f4bdc9010b71.jpg


Oprócz tego co pisałeś brakuje mi jeszcze takiego z końcówką C33. Skąd mam wziąć aktualne?? Trzeba je tak po prostu wkleić czy jakoś inaczej?


Natomiast tego co pisałeś idz do inpa > FRM > F2 ident i sprawdz index coding zobacz co tam jest i wybierz w okienku SGET DATA to nie kumam. Chodzi Ci, żebym w inpie połączył się z modułem frm? Co dalej ?


Edit:

Dobra jakoś dałem radę. Zaktualizowałem (przez bmw coding tool) sp-daten do 55 lite, czy jakoś tak, dopiero potem w ncs expert codierindex lessen potem codirendaten lessen i poszło bez błędów. Plik trc do dummy też się wyeksportował. Wreszcie wyłączyłem tylne postojowe przy dziennych :) Dzięki Din :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem!


Potrzebuje pomocy, bo już nie mam pomysłów.

Kupiłem interfejs TEJ aukcji. Pożuliłem i kupiłem klona.

Zainstalowałem sterowniki ze strony sprzedającego, kable jest wykrywany i port szeregowy się tworzy i jest taki sam jak w OBD.ini.

Próbowałem już gotowca od trandolfa, czystej instalki inpy na czystym xp, jak i instalki na win10. Wszędzie mam ten sam problem. W aplikacji INPA battery oraz inigation są białe, w zakładce "INFO" mam znaki zapytania, jak na zdjęciu poniżej. Przy próbie połączenia z modułem, wyrzuca błąd, który też zamieszczam. Błędy wyglądają jakby INPA nie widziała kabla. Napisałem już maila do sprzedawcy, może interfejs jest uszkodzony. Ale może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co zrobić. Może to kwestia sterowników?

Bez-tytu-u2.pnginpa.png



Pozdrawiam

Opublikowano
ELM327 nie działa z INPA trzeba było dorzucić do 60zł i kup sobie interfejs do bmw lub drożej K-dcan wtedy będzie działać z INPA NCS

 

Kurde i wszystko jasne, trzeba bedzie zwrócić ;) dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.