Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Koledzy, stworzyłem plik .SSD z vinem i wyposażeniem, NCS po otwarciu go widzi dobry vin to wyposazenie, ale jak to wrzucic do wszystkich modułów??? podpowiedzcie proszę, stoję z autem już 2 tyg i za h nie moge dojsc ladu o co mu chodzi...


a pomysl z .ssd przyszedl po tym -ze w pliku sysdaten.trc w polu FAHRGESTELL_NR jest inny nr vin niz moj... help :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale w obydwu modułach komunikacyjnych jest zły vin

e46 po 2001/06 masz AKMB (zegary) i ALSZ (moduł swiateł)

jak w KOMBI (AKMB) jest zły vin to użyj ALSZ jako modułu komunikacyjnego (w nim z pomocą pa-soft zmienisz vin bez problemów jak jest nieprawidłowy)

a kodowanie do serii z pliku ssd jest tak samo jak z modułu komunikacyjnego tylko pomijasz AKMB i do momentu jak zczyta dane vin i FA to robisz te same czynności

możesz wybrać code car (ale zatrzyma się na AKMB z powodu innego vin ) lub pojedynczo ładujesz plik ssd i kodujesz moduł ja wybieram opcje zmień ecu

aby pominąć za każdym razem ładowanie pliku

Opublikowano
Din76 temat ogarnięty w połowie. Po pierwsze auto to e90, drugie w uif w niektórych modułach w tym cas i jbbe wysypały się viny. FRM ok. VIN w CAS tool32 w hardware ok, software 000000. Przepuscimy przez winkfp I zobaczymy czy to pomoże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Modelem e46 zasugerowałem się z informacji jakie ma obok loginu , ale ta sama opcja masz CAS i FRM tam zapis jest całego FA w CAS vin nie zmienisz ale FRM bez problemów i już masz moduł komunikacyjny ,

Viny w AIF nie mają znaczenie to tylko informacja z programowania , wiele modułów nawet fabrycznie nie ma, krzaki w vin z AIF i nic się nie dzieje

vinkfpt ma nawet opcje pomijania wpisu AIF co jest bardzo pomocne przy przekroczonej maksymalnej liczbie programowań

jak chcesz to programuj tylko odznacz opcje wpisz AIF (UIF) ale dla funkcjonowania modułu nie ma znaczenia

podrugie w tool32 masz opcje AIF_scheeiben i tam aif naprawisz .

Opublikowano

Panowie pierwszy raz odpalilem INPE wszedlem sprawdzic jakies odczyty w silniku potem chyba karoseria, nie znam modułów więc szukałem ot tak:)


W jednym znalazłem taki oto błąd:

https://zapodaj.net/af6010b1d90e2.png.html


Z tego co wygoglowalem dotyczy czujnika pompy paliwa? Mialem wymienianą pompę z 2 tygodnie temu na nówkę. Nie wiem jednak czy te błędy sa sprzed czy po (chyba ze moge to jakos sprawdzic?). Czy ogolnie ten błąd to jakiś problem czy można go zignorować? Wskaźnik paliwa na desce wszystko normalnie pokazuje.

Opublikowano

Witam

Mam taki problem z bmw f10, nie da się wyłączyć wycieraczek cały czas pracują , nie działa abs i wspomaganie kierownicy

błędy ma takie :

E71414

E7141C

E11464

E12C11

Jestem tu nowy , pomorze ktoś ??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość, przebijanie się przez ponad 200 stron wątku to praca karkołomna dlatego zadam pytanie, może znajdzie się dobrym samarytanin który pomoże.

Więc od początku, z uwagii na to że lubię grzebać przy samochodach postanowiłem w końcu zakupić kabel, którym będę mógł programować oraz diagnozować BMW.

Wybór padł na GERANTZ z tej aukcji: https://allegro.pl/zzzz-interfejs-bmw-commander-rel-2-07-i7397657523.html?snapshot=MjAxOC0wOC0wNFQxNTo0NDoyNi4zODFaO2J1eWVyOzk1NjEyYzRkM2FiZGVlYWFiNzNhNjg4NmFlYjQ5NThmZjRmNTVlNTdhYjM1Y2NkZWZkYTE5MzI0NGI1N2M3YTI%3D



Skonfigurowałem kabel, tak aby czytał go mój laptop,

zainstalowałem również INPE, po kilku różnych poradnikach i instalacjach udało mi się sprawić że INPA się odpaliła. Jednakże po wybraniu auta, w tym wypadku E90, i ponownym wybraniu E90 wyskakuje błąd : Ediabas error. Error #28 IHF-0018: Initialization Error'

Błąd wyskakuje sobie 4 razy, po naciśnięciu ok, wywala komunikat że nie mógł się skomunikować, no i oczywiście inpa nie widzi żadnych parametrów samochodu.


Pytanie za 1000%, wina INPY czy mam reklamować kabel?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość, przebijanie się przez ponad 200 stron wątku to praca karkołomna dlatego zadam pytanie, może znajdzie się dobrym samarytanin który pomoże.

Więc od początku, z uwagii na to że lubię grzebać przy samochodach postanowiłem w końcu zakupić kabel, którym będę mógł programować oraz diagnozować BMW.

Wybór padł na GERANTZ z tej aukcji: https://allegro.pl/zzzz-interfejs-bmw-commander-rel-2-07-i7397657523.html?snapshot=MjAxOC0wOC0wNFQxNTo0NDoyNi4zODFaO2J1eWVyOzk1NjEyYzRkM2FiZGVlYWFiNzNhNjg4NmFlYjQ5NThmZjRmNTVlNTdhYjM1Y2NkZWZkYTE5MzI0NGI1N2M3YTI%3D



Skonfigurowałem kabel, tak aby czytał go mój laptop,

zainstalowałem również INPE, po kilku różnych poradnikach i instalacjach udało mi się sprawić że INPA się odpaliła. Jednakże po wybraniu auta, w tym wypadku E90, i ponownym wybraniu E90 wyskakuje błąd : Ediabas error. Error #28 IHF-0018: Initialization Error'

Błąd wyskakuje sobie 4 razy, po naciśnięciu ok, wywala komunikat że nie mógł się skomunikować, no i oczywiście inpa nie widzi żadnych parametrów samochodu.


Pytanie za 1000%, wina INPY czy mam reklamować kabel?

 

Raczej wina INPY. Ściągnij sobie i odpal obraz dysku z systemem gdzie wszystko jest już poinstalowane.

Opublikowano

Witajcie,

Czy napotkał się ktoś kiedyś z takim problemem że inpa rozłącza się po uruchomieniu silnika ?

Dokładniej :

mam zapłon - inpa działa normalnie mozna wszystko sprawdzić

odpalam silnik - po kilku sekundach rozłącza się z interfejsem?


kabel to VIAKEN Interfejs USB do BMW K DCAN PRO we wtyku OBD2 16pin

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

koledzy pomożecie, nabyłem w zeszłym tygodniu BMW e53 z silnikiem M57TU z 2006roku.

Jestem w posiadaniu viakena, który bez problemu działał z E39 z 2003 i E38 1999 . (taki z możliwością dopięcia adaptera na okrągłą końcówkę 16/20 pin)

Możliwe że nie będzie poprawnie działał z 2006 ?

zainstalowałem inpa na kompie, ale nie wykrywa mi wszystkich modułów (możliwe że inpa ma problem z Windows 10)

nie mogę się z silnikiem połączyć.


Czy taki interface będzie dobry?

https://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-pro-we-wtyku-obd2-16pin.html

gość przez telefon polecił program ISTA D.

są gdzieś bezpieczne "źródła"

Z góry dzięki za pomoc

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak interfejs dział z BMW E39 z 2003 roku (ma już OBD2)

piny od diagnostyki to

pin7 linia K silnik i skrzynia aut (w e53 dodatkowo skrzynia rozdziału momentu obrotowego 4x4)

pin8 reszta modułów

to z BMW e53 X5 z 2006 będzie działał w 100% to te same linie diagnostyczne K

samo oprogramowanie bmw X5 e53 jest dość stare właśnie przejęte od e39 w porównaniu do X3 e83 gdzie oprogramowanie i elektronika

przeszła od e46 serii 3 po 2001/09

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za info.

Dzisiaj spróbowałem z nowym kablem. Nowe sterowniki pod win10

Niestety to samo. Nie mogę z silnikiem sie połączyć.

Wkleję screen jak do kompa siądę.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

taki oto pojawił się błąd.

dff5383e2b81.png

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz DDE6 , a używasz pliku do DDE5, ściągnij nowszą inpa i problem rozwiązany

przynajmniej tak informuje błąd , ale co dziwne myślałem że w E53 X5 montowali tylkow 3.0d DDE4 i DDE5,

a DDE6 dopiero w e65 i E60, 90 inna magistrala możesz spróbować wybierz silnik przez e65 DDE6

napewno nic się nie stanie , albo bedzie komunikacja albo nie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc.

Tak coś sie domyślałem ze pewnie wersja INPY zbyt uboga.

Ogólnie to jestem zaskoczony tym silnikiem. Taki trochę mix

Miedzy generacjami bmw.

Turbo sterowane elektronicznie . Ale klapy w kolektorze już nie.

Egr na podciśnieniu ale połączony z klapą gaszącą której nie ma poprzednich modelach ( bynajmniej ja sie nie spotkałem )

Jak widać soft tez jakiś nowszy

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwna sprawa.

mam inpa i w wersji angielskiej dostęp do BMW E53 jest na shift+F8 a jak wrzuce spolszczenie na shift+f3.

Problem w tym że po spolszczeniu znika DDE6 dla M57TU... a w wersji angielskiej wszystko jest.

Jutro podepniemy... zobaczymy co jak.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja kupiłem Interfejs K+DCAN oraz instalacja+konfig z tej strony: https://ibmw.info/

Wywala mi error#100 SYS-0010 przy próbie połączenia się z modułem silnika i całą resztą. Pojawiają się też takie błędy jak: D_FAS.GRP/D_MMI.GRP/D_VGSG.GRP IFH-0003:DATATRANSMISSION TO INTEFRACE DISTURBED. Jakieś rady? :|

Opublikowano

Cześć,


przypadkowo włączyłem przez inpe funkcje transport mode on w radiu( business E46) radio oczywiście zgasło. Teraz jak próbuje je uruchomić ponownie to inpa nie może się z nim połączyć i wywala błąd. Może ktoś wie czy jest jakiś inny sposób żeby radio ożyło. Da się przez jakiś inny moduł wyłaczyc ten tryb transportowy? Będę wdzięczny za pomoc i sugestie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

niedawno bawiłem się Inpa i jakiś tryb mono włąćzyłem czy coś.

też zgasło. ale wywaliło na ekranie żeby płytę włożyć.

zgrałem soft z chomika i poszło.

zainstalował się na nowo i wszystko śmiga.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.