Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
INPA do F07 i instalacja na win 10 , co prawda na wirtualnej maszynie ale nie ma różnicy przy instalacji na zwykłym win 10 nawet 64bit

bez problemów

nie ma różnicy czy to jest win 7 , 8 ,8.1 , 10 tak samo sie instaluje tylko na 64bit trzeba standard tools 2.12 tylko tak jak na filmie

do e 38 wystarczy zwykły k interfejs ale jak masz K-dcan to też przez okrągłe złącze obsłuży

do F07 K-dcan też ale jak masz połączone piny 7 i 8 to zablokuje diagnostykę oczywiście pod warunkiem że D-can w k-dcan sprawne

może być tylko linia K dobra a d-can uszkodzone ,

ja jednak polecam Ci do F07 kupić interfejs ENET każda inpa z nim działa i ISTA rheingold bezpośrednio do diagnostyki idealne

kabel enet nic prawie nie zawiera więc zepsuć się prawie nie da ,

Do win 10 dla interfejsu K-dcan trzeb dodać rejestr serial i sprawdzić za pomocą obdsetup viewtopic.php?f=97&t=108441&start=405#p2180940

na inne interfejsy przełączmy Ediabas konfigurator

na K-dcan STD=OBD

a na ENET dla f serii ENET

E38 nie pracuje z ENET

dla F07 i dla ENET jest w EDIABAS/Hradware/ENET/ ZGWsearch (uruchamiamy ze zgodnością z windows XP) wyszukuje IP samochodu Fserii

 

Kolego Din76 dziękuję za tak obszerną odpowiedz. Widać, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie - CHAPEAU BAS !!! Nie miałem czasu jeszcze podjąć się instalacji ale mam kilka pytań żeby to wszystko uporządkować.

1. Czy lepiej jest zainstalować ta INPE do F07 normalnie na Win10 czy lepiej na VMware?

2. Gdzie mogę dostać ten pakiet instalacyjny, którego używasz na filmiku? (gdzieś na forum 7er wydaje mi się, że widziałem jak ktoś mówił o pakiecie instalacyjnym od Din76)

3. Mam 64-bitowego Win8 (upgrade do 10 możliwy) czyli muszę zainstalować Standard Tools 2.12?

4. Moje E38 skanowałem wielokrotnie tym co mam tj. INPA + K-Dcan

5. Nie za bardzo rozumiem tą opcję z tymi pinami ("do F07 K-dcan też ale jak masz połączone piny 7 i 8 to zablokuje diagnostykę oczywiście pod warunkiem że D-can w k-dcan sprawne może być tylko linia K dobra a d-can uszkodzone"). Możesz jakoś prościej to wyjaśnić?

6. Raczej zdecyduję się na zakup nowego interface'a (ENET?) z tym, że mogę zamówić coś na ebay.de (nie mieszkam obecnie w PL). Może jakaś podpowiedz co byłoby warte uwagi?

7. Gdzie mogę dostać ISTA?

8. Co do instalacji i przełączania EDIABAS myślę, że wrócimy jak już będę miał nowy interface. No chyba, że jakimś cudem zanim kupię nowy interface zrobię te piny i uda mi się podpiąć F07 przez to co mam (K-Dcan) i sprawdze wtryski bo głownie o ten test mi chodzi, żeby sprawdzić czy nie leją.

9. Koleżka z holenderskiego forum (pytam na różnych tj. DE, NL, US, UK) polecił mi instalację E-Sys. Zadałem parę pytań ale wciąż czekam na odp. Co myślisz o tym Software i jaki interface do tego trzeba mieć? Widziałem gościa na US' forum (Bimmerfest.com), który wysyła linki za free do E-Sys'a. Nie wiem czy działają ale warto spróbować.

10. Co myślisz o Launch EasyDiag na Iphone'a do BMW? Masz jakąś wiedzę, opinie, doświadczenia, doznania itp?

11. Chciałbym kupić taki interface i zainstalować taki Soft, żeby odblokować samemu wszystko co tylko możliwe w mojej F07.......Marzenie czy rzeczywistość?

 

Pozdrawiam Cie kolego !!!

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Chciałbym zakupić inpa do E39 Touring, rok produkcji 99. Czy ten program oraz kabel z linka będzie ok http://allegro.pl/interfejs-bmw-obd-usb-1996-2006-inpa-pl-dis-i5782119626.html

 

Jeśli to nie ten, to czy może ktoś doradzić. która inpa z allegro będzie ok. Potrzebuje taki program do podstawowej diagnostyki i kasowania błędów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie nie masz plików w EDIABAS/ECU standardowo masz tam z standard tools 2.12 ok 20 plików a powinieneś mieć ok min. 500 nawet 2500 plików

ta instrukcja jest nie pełna

powinieneś najpierw zainstalować całe Standard tools 2.3.0 EDIABAS 6.4.7 i INPA 5.02 uruchomić instalator bibliotek

z pliku referenz zainstalować i po instalacji

wyciąć z folderu EDIABAS folder ECU i gdzieś indziej na dysku C wkleić

usunąć ediabas z dysku C

zmienić nazwę folderu INPA na np INPA_old w C:\EC-APPS/

zmieniamy też nazwę folderu NCSEXPER na NCSEXPER_old

usuwamy też folder NCSEXPER$$$

Dopiero zainstalować Standard 2.12

wkleić do folderu EDIABAS folder ECU zcalająć go z istniejącym ma być C:\EDIABAS\ECU

usunąć z folderu EC-APPS/ folder INPA i zmienić nazwę folderu INPA_old na INPA

i wszystko gotowe a nawet lepiej masz całą inpe po angielsku i Standard tools .212

podobnie się robi z NCS wycinamy dwa foldery z NCSEXPER_old DATEN i SGDAT i wklejamy

zamieniamy tylko foldery w C:\NCSEXPER/

DATEN i SGDAT

do pełnego funkcjonowania potrzebne sa tylko profile 3,0 w PFL trzeba gdzieś poszukać stare to 2.0 sie nie nadają

Opublikowano
Witam Mam pytanie jak sprawdzić kabel K Dcan Viaken-a czy jest dobry?

Zainstaluj standard tools, edytuj odpowiednio pliki ediabas i obd, odpal INPĘ i zobacz czy działa.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

hej

Mam pytanie czy komuś z was zdarzyło się tak że inpa pokazuje off na zapłonie i baterii ale same wskazania możecie odczytać?

 

U mnie INPA z chomikowego źródełka wszystko zrobione zgodnie z instrukcją postawiona na XP.

Opublikowano

Witam,

 

Podepne sie pod temat, bo widze ze problem ktory mam z INPA/DCAN kilka razy przewinal sie w tym watku, ale nikt nie pochwalil sie ze/czy/jak to naprawil.

 

No wiec jak probuje ustawic tryb DCAN programem K+DCAN Utility 2.0, to wyskakuje blad:

Setting Mode '500 kbit/s D-CAN & PT-CAN' ... Error: Timeout answer

 

Do tego jak odpalam nfs.exe bezposrednio z folderu C:\EC-APPS\NFS\BIN to jest blad:

REMOTE:OBD AB625 NET-0015: HOST NOT FOUND

 

Zrobilem wszystko jak na filmie kolegi Din76, INPA i biblioteki z chomika wersja pod Win8 (wg rekomendacji sprawdzona), ODBSetup.exe pokazuje ze wszystko jest OK w rejestrze, kabel oczywiscie pokazuje sie w menarzeze urzadzen o jest ustawiony na COM1 - ten kabel to K+DCan z przelacznikiem (ma cztery pozycje) i podwojna szyna DCan (info od sprzedawcy); testowalem na wszystkich czterech polozeniach przelacznika. Jak juz odpale INPA (obie kropki na czarno) to przy probie polaczenia sie z czymkolwiek wyskakuje blad: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.

 

No wiec wszystko wyglada fajnie ale nie dziala, a mi juz rece opadaja. Jesli komus udalo sie znalesc sposob na pokonanie tych problemow i/lub wie jak to zrobic bede wdzieczny za podpowiedz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiec jak probuje ustawic tryb DCAN programem K+DCAN Utility 2.0, to wyskakuje blad:

Setting Mode '500 kbit/s D-CAN & PT-CAN' ... Error: Timeout answer

tutaj nic się nie ustawia można tylko CAN wyłączyć dla lini K na pinie 7

podpinamy interfejs pod auto i do komputera , włączamy zapłon (jeśli smartkey to start bez sprzęgła)

jak auto d-can (sprawdzamy po pinach w OBD

w e60 jak jest pin 7 to jest linia K widać metalowe piny (pamiętajmy w e60 nie ma drugiej lini K na pinie 8 )

jak są piny 6 i 14 to jest D-can (CAN H i CAN L)

może być też ethernet jeśli mamy CIC piny 3 , 11,12,13 i pin 8 do zasilenia portu Ethernet)

teraz będziesz wiedział jakiego trybu używać

dopiero testujemy interfejs jam mamy dcan w samochodzie to , d can to CAN H 500 kbit/s

i K-can (CAN L) nie mylić z linią K to jest CAN L do 100kbit/s

po testach używamy CLEAR aby wyczyścić ustawienia

jak nie mamy D- CAN (a mamy linie K na pinie 7 ) to klikamy CAN OFF ponieważ d-can jest nie potrzebny

i tyle na końcu też wszystko czyścimy

jak jest ethernet w OBD to nie może być w interfejsie włączonego pinu 8 dla drugiej linii K

Do tego jak odpalam nfs.exe bezpośrednio z folderu C:\EC-APPS\NFS\BIN to jest blad:

REMOTE:OBD AB625 NET-0015: HOST NOT FOUND

masz wszystko ok z NFS, trzeba umieć konfigurować, tam są ustawienia dla ICOM interfejsu

to jest program awaryjny w przypadku nieudanego programowania (współpracuje z WINKFPT )

na filmie jest tylko jego uruchomienie, winkfpt i NFS są puste, nie ma uzupełnianych bibliotek i konfiguracji

 

Pokaz zdjęcia tego interfejsu m 4 tryby to spróbujemy ustalić jak go używać musi coś pisać na nim

jak masz dwie kropki czarne Battery i zapłon w INPA to inpa i EDIABAS ok

sprawdź w obd zobaczymy czy masz D-can czy linie K na pinie 7 dopiero wtedy będziesz umiał właściwie go ustawić

Opublikowano

Dzieki Din76 za odpowiedz.

 

Kiedys pomagales mi zidentyfikowac zlacze OBD z moim aucie i wynik byl nastepujacy:

 

"masz port ethernet masz CIC lub lub to jest seria F

pin 3 ethernet

pin 4 i 5 masa sygnałowa i masa samochodu GND KL31

pin 6 High speed CAN szybki CAN linia diagnostyczna D-can

pin 8 uruchomienie zasilanie portu Ethernet ( przez rezystor 511 ohm z pinu 16 w interfejsie ENET)

pin 9 prędkość obrotowa silnika nie ważny do diagnostyki

pin 11 ethernet

pin 12 ethernet

pin 13 ethernet

pin 14 Low speed CAN wolny CAN linia diagnostyczna D-CAN

pin 16 +12V napięcie akumulatora KL30

ale jak to seria E to ethernet tylko do CIC z ENET"

 

 

Co do samego kabla, jest na nim napisane tylko "K+DCAN USB Interface (INPA Compatible)", do tego jest przelacznik ale pozycje nie sa wogole opisane.

 

Wracajac do bledu z K+DCan Utility "Setting Mode '500 kbit/s D-CAN & PT-CAN' ... Error: Timeout answer", to tak czy inaczej testujac moj kabel dostaje ten blad w trzech z czterech polozeniach przelacznika, a w czwartym jest "Setting Mode '500 kbit/s D-CAN & PT-CAN' ... Error: Echo Timeout".

 

Dodam jeszcze ze potrzebnie czy nie, wprowadzilem w pliku EDIABAS.ini wartosci RemoteHost = 192.168.68.1 Port = 6801, ALE ... jak robie ping na tym IP to jest timeout, wiec ten konkretny host w moim Win8 nie jest dostepny/widoczny. No ale nie wiem czy to ma wogole znaczenie dla kable i interfasu DCan.

Opublikowano

Ja przyznam się szczerze mam dość... Zakupiłem kabel od Viakena (pomoc z ich stronie krótko mówiąc jest gówniana). nie działa również u mnie to co zaproponował trandolf viewtopic.php?p=1057393#p1057393

 

A instalacja tak jak to mówi Viaken z ich plików to jakaś porażka, instrukcja podana pod winxp i twierdzą że tak samo analogicznie dzieje się na nowszych windows np na win 7

Opublikowano

Rozumeim Cie @Tajger, ja tez juz wymiekam. Mam juz drugi kabel kupiony od ccy.pl i ciagle jest to samo: ani D-Can ani K-Can nei dzialaja.

@Din76: masz jakis pomysl do tego co napisalem wyzej? Myslisze ze mam kolejny kabel do d..y czy moze E61 z 2008 ma jakies wynalazkowe zlacze i nic nie bedzie dzialas oprocz ICOM ?

Opublikowano

Ja chyba wiem w czym jest problem jeśli chodzi o Viaken'a.

Otóż udało mi się zainstalować na drugi laptopie (również Windows 7) sterowniki <---- chyba tak to należy nazwać.

Jest jakiś postęp bo w instrukcji od Viaken'a widać na portach COM2 interfejs i tak samo jest u mnie.

Kolejny problem to ediabas. Wpisuje go w zmiennych środowiskowych, ale go niestety później na partycji C nie widze. I teraz nie wiem czy on się pojawi dopiero jak zainstaluje inpa czy powinien pojawić się przed instalacją INPY. ??

Czy ktoś wie jak w Windows 7 64bity można wyłączyć automatyczne instalowanie sterowników np do portów. Bo przez tą dziwną usługę nie mogę na nowszym laptopie zrobić tego zrobiłem na starym, bo windows z automatu szuka sterowników i blokuje mi wgranie tych które ma od Viaken'a

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uruchom sterowniki jako administrator i pozwoli wgrać działa na win 7,8, 8.1 i 10 32/64bit

jak wcześniej miałeś zainstalowane inne sterowniki i instalują interfejs to należy je odinstalować

podpinamy interfejs do USB

- menadżer urządzeń

- usb serial port (viaken BMW) COM x , klikamy odinstaluj i odznaczamy usuń sterowniki

 

potem wchodzimy do Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej (ikonka USB) i klikamy na USB serial conwerter i wybieramy opcje odinstaluj

jak poprzednio odznaczamy usuń sterowniki

 

jak się odinstaluje to odpinamy interfejs i restartujemy komputer

nie podpinamy interfejsu

- po restarcie instalujemy sterowniki wcześniej odznaczamy --> właściwości , zakładka zgodność i odznaczamy uruchom jako administrator -->

zastosuj > OK instalujemy sterowniki z instalatora

-czekamy z 1-2 minuty

- wkładamy interfejs do USB i czekamy nawet z 5 minut

reszta konfiguracji według instrukcji

a jak nie pomorze to kupcie sobie interfejs od Kamila http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html

Opublikowano

Din76?

Czy ja zrozumiałem dobrze?Mam wgrać INPĘ po niemiecku dla E60 z marca 2009?

,tak pisze w pierwszym komentarzu pod filmem.

I czy muszę zaznaczać tryb zgodności z moim WIN 7/64bit,tak jak ty to robisz dla XP?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Din76?

Czy ja zrozumiałem dobrze?Mam wgrać INPĘ po niemiecku dla E60 z marca 2009?

,tak pisze w pierwszym komentarzu pod filmem.

I czy muszę zaznaczać tryb zgodności z moim WIN 7/64bit,tak jak ty to robisz dla XP?

Niestety inpa do nowszych Exx i Fxx modeli jest tylko po niemiecku , angielska wersja się skończyła na wersji 5.02 ostatnie pliki są z 2005 roku

tylko TD-530 jest po angielsku nawet w 2013 roku i obsługuje nawet F80 (TD-530 diagnostyka całego samochodu od e60 do F80 plik wersja 4.13 )

W każdej wersji windows ( 7,8, 8.1 , 10 32bit/64bit) standard tools ze zgodnością z WINDOWS XP SP3

Opublikowano

Panowie,

 

ja również mam interfejs od Viakena, używam win10 i wszystko śmiga jak powinno :)

Poniżej macie linki do działającej INPY pod win10- wystarczy rozpakować, instalacja idzie standardowo wgl instrukcji. Strerowniki pod COM2, jedyna rzecz o której nie wspomnieli a którą trzeba zmienić to w C/Windows/OBD podmienić z "ręki" wszystkie porty na COM2 - pokazane na fimiku z youtube od 9.40 minuty https://www.youtube.com/watch?v=1-MqAqc0Ivk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale to nadal inpa 5.02 Ediabas 6.4.7 nie działa tam NCS ponieważ jest to wersja 16bit nawet nie ma pewnie silnika N47 kończy się diagnostyka

na 2007 roku jak mówiłem to ostatnia wersja inpy po angielsku ,

jest wersja do doinstalowania pewnie standard tools 2.12 i przekopiowanie na dysk pełnej wersji INPY fxx na windows 64bit

ale to ta sama wersja inpy, menu po angielsku, a diagnostyka po niemiecku i na pewno nie ma w menu plików TD-530

A obdsetup nie wiem dlaczego u niego nie działa jak ma tak jak powinno być w

C:\EDIABAS\Hardware\OBD\OBDsetup uruchamiam ze zgodnością ze windows 64bit i działa zawsze

niestety nie zawsze interfejs działa mogą być takie braki w serial że nie da sie połączyć pomaga dodanie do rejestru danych serial

co pomaga w podglądzie właśnie OBDsetup,

a kopiowanie OBD do C:\Windows jest jakąś opcją, ale nie konieczną ja mam ori (nie może wyć w dwóch miejscach w C:\windows i C:\EDIABAS\BIN

trzeba wybrać tylko jedno miejsce

w C:\EDIABAS\bin \ i działa ok zmiana wszystkich portów COM też nie jest konieczna wystarczy tylko pierwszy

[OBD]

Port=Com2

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

Takie moje zdanie

Film oczywiście nie jest pełny nie jest pokazana instalacja Standard tools 2.3.0 (dobry dla dis i SSS Progman ale nie do ISTA Rheingold )

a to najważniejszy element wybór interfejsu STD:OBD , portu COM i gdzieś zginęła info o wycięciu OBD z EDIABAS/BIN

dopiero można aktualizować biblioteki z pliku referenz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

błąd IFH - 0010 : Jednostka Datacom Interfejs / Sterowanie zakłócone

coś źle zainstalowałeś, albo jakieś braki w serial

uruchom OBDsetup http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable) (wklej go do EDIABAS/Hardware/OBD/

uruchom i zobacz czy wszystkie opcje są na OK jak nie to trzeba zmienić w rejestrze serial

Pasek start > uruchom > wpisz regedit.exe > otwórz i ścieżka

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial]

o w kienku obdsetup masz dane jakie sa i jakie być powinny trzeba zmienić

tak jak na filmie

a jak dużo jest problemów to najlepiej dodać poprawny serial do rejestru to są ustawienia portu com dla ediabas

http://chomikuj.pl/M-car/BMW-car/Inpapl/serial+port,5160404402.reg

klikasz i dodajesz do rejestru, jak dodasz to sprawdz czy wszystko już ok jak nie to ręcznie zmień jakąś pojedynczą wartość

ustawienia interfejsu tak jak na filmie (chyba że producent interfejsu zastrzega specjalne ustawienia)

zmieniamy na opóźnienie na 1 sekundą i port COM musi być taki sam jak w EDIABAS/BIN/obd.ini w obuch miejscach musi być jednakowy

EDIABAS napewno jest dobry ponieważ instalowałeś go z STandard tools 2.12 a instalator bibliotek dodaje tylko pliki do EDIABAS/ECU

nic więcej nie zmienia dodaje też aplikacje dla icom, ENET EDIABAS KONFIGURATOR

Zrób test TD-530 F2 identyfikacje sterowników i zobacz czy znajdzie jakieś sterowniki

potem zaczytaj bełedy z całego samochodu

Opublikowano

Hmm,wszystko w rejestrze jest ok,serial,itd.

Instalowałem wszystko krok po kroku z filmu.

Może port COM mam z źle ustawiony?Zgodnie ze wskazówkami z filmu ustawiłem wszędzie COM 9,ale w instrukcji interfejsu od Viakena każą ustawić COM 2 dla ich INP'y i DIS'a.

 

No ale ja przecież nie zainstalowałem od nich tych programów.

Opublikowano

Upsss,opóźnienie na porcie nie było ustawione na wartość "1"chociaż ustawiałem chyba prawidłowo,portów nie zmieniałem,ustawione na COM 9.

Teraz test TD-530 wykonuje prawidłowo.

Wiesz może dlaczego jeśli wejdę w swój silnik N43,później w wartości wtryskiwaczy to pokazuje 6 cylindrów i wtryskiwaczy a przecież u mnie są 4 gary tylko?

Dzięki za pomoc.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.