Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Czyli inpa którą zainstalowałem : 5.0.6

nadaje się na windows 8.1 64bit czy nie?

Jesteś kolego na takim poziomie że nie do końca rozumiem co piszesz:)

 

Pozdrawiam

Stanadard tools 2.12 to instalator instaluje programy Ediiabas (7.3.0) INPA (5.0.6) NCSEXPER (4.0.1) NCS/WINKFPT jak również tool32

INPA 5.0.6

NCSEXPER

NFS/winkfpt

EDIABAS/ECU

są puste potrzeba uzupełnić biblioteki w tych programach

można ze starszej wersji INPA wtedy nie ma znaczenia jaka to inpa liczą się tylko biblioteki (ponieważ w starszych wersjach standard tools nowsze bibloteki np z Fxx też działają i odwrotnie jak pisałem na początku postu...

 

INPA 5.0.6

Ediabas 7.3.0

NCSEXPER 4.0.1 działają idealnie w windows 8.1 w wersji 64bit jak i też wersji windows 32bit tylko jak pisałem standard tools instalujesz ze zgodnością ze starszą wersja windows XP SP3 i odznaczasz uruchom jako administrator (klikasz na instalator prawym myszy >Właściwości> zakładka zgodność i tak jak pisałem )

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

pomóżcie bo ja już nie mam pomysłów co jest nie tak, moja inpa nie łączy się z zadnym sterownikiem, wszystko robie zgodnie z instrukcjami, system XP, interfejs od viakena, BMW E61, Inpa kabel widzi obie kropki na czarno, pliki ediabas i obd podmieniałem, zmienna srodowiskowa zmieniona, w obd exe wszystko na ok, port ustawiony a przy kazdej próbie połaczenia wyskakuje taki komunikat:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/db3e413a47de.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d099c2ac5e52.jpg

 

W VMware inpa działa bez problemu a jak próbuje zainstalowac bezposrednio w systemie brak połaczenia z autem. Instalowałem już ok dziesięć różnych wersji łącznie z tymi polecanymi na forum i na kazdej brak połączenia. Nie wiem co jest nie tak, może gdzieś popełniam błąd którego nie jestem w stanie dostrzec.

 

Bedę wdzięczny za każde wskazówki co jeszcze zrobić aby w końcu wszystko działało

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj zainstalować tą INPę.

 

MODELE DO 2014r.:

INPA 5.06 MENU PL DLA WIN 64-BIT (PAKIET ZAWIERA NCS Expert DLA WIN 64-BIT):

https://mega.co.nz/#!bQpW3BKL!DyjKZBIyuJhX5Qv4bl5NaL47ZViDJIxe8EqmdbMmI7s

Moja INPA ja robiłem ten instalator i instrukcje instalacji tak naprawdę to jest inpa 5.06 ale biblioteki pochodzą z inpy 5.02 wersji angielskiej

nie jest to do 2014 roku ale gdzieś do 2008/2009 zaleznie które modele

jest juz nowszy i jeszcze łatwiejszy instalator

Opublikowano

jest juz nowszy i jeszcze łatwiejszy instalator

 

W tych Fxx mam problem ze DDE 7 do N47.

Mam D70N47A0. Plik w folderze ecu jest. Spdaten aktualne.

 

To podziel się linkiem kolego z czymś świeżym, bo nie mam porządnej instalki Inpy (eng lub pl).

Opublikowano

Witam,

Koledzy powiedzcie jak to jest mam podlaczona INPe i rowniez DISa, ale nie moga w zaden sposob znalezc testu vanosow i valvetronica w INPie. W DISie pokazuje ze nie ma... Czy wiecie dlaczego tak sie dzieje czy moze to byc od zlego interfejsu ??... inne rzeczy typy sondy, temp. ,obroty, adaptacje itp sa oporcz wlasnie Vanosa i valvetronica.Pomozcie

Opublikowano

Zainstalowalem INPE podobno najnowsza INPA EA-90X. plus spolszczenie. Sp daten 50. Nowa instalacja na nowym systemie. Poprzednia sie zepsula a swobodnie robilem update sterownikow e46.

Aktualnie podlaczam e83 i silnik bez problemu diagnozuje, jednak usuniecie bledow zawiesza program.Poza silniiiem nic innego nie moge diagnozowac, zaden modul nie dziala. Sprawdzalem te wersje inpy na e39 i wszystko dziala idealnie....

 

Blad sys-0012 identyfication error.

 

Ktos ma pomysl?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zainstalowalem INPE podobno najnowsza INPA EA-90X. plus spolszczenie. Sp daten 50. Nowa instalacja na nowym systemie. Poprzednia sie zepsula a swobodnie robilem update sterownikow e46.

Aktualnie podlaczam e83 i silnik bez problemu diagnozuje, jednak usuniecie bledow zawiesza program.Poza silniiiem nic innego nie moge diagnozowac, zaden modul nie dziala. Sprawdzalem te wersje inpy na e39 i wszystko dziala idealnie....

 

Blad sys-0012 identyfication error.

 

Ktos ma pomysl?

Pewnie nie masz pinu 8 w interfejsie , to nie wina inpy EA90 (nie jest najnowsza, fxx jest nowsza ) ale nie na tyle stara aby nie obsługiwać X3 E83 nawet

z 2009 roku z D-can (piny 6 i 14 interfejs) na silniku np DDE7n47 i skrzyniach , DSC i K-line pin 8 w interfejsie powinna działać EA-90

E39 pewnie masz tylko z pinu 7 K-line i 15-L-line dlatego działa podłącz e46 z 2002-06 co najmniej i też nie będzie chodzić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za podpowiedz, Kabel mam K+DCAN z allegro, kupilem specjalnie zeby diagnozowac moj drugi samochod z N47, ale jeszcze nie sprawdzalem czy dziala....

 

taki kabel mam...

http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html

to każdy K-dcan nie ma pinu 8 w interfejsie i nie radze bez przełącznika odcinającego pin 8 łączyć razem zwłaszcza jak masz diagnozować nowsze exx z CIC (ma eth w obd i jak wykryje pin 8 to nie będzie diagnostyki zrób sobie przejściówkę z interfejsu odd2 na połączone piny w wtyku obd2

potrzebna żeńska wtyczka obd 2 i męska obd2

piny 7 i 8 łączymy w męskiej

żeńska wtyczka http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-gniazdo-rozbieralne-zlacze-wtyk-fv-i5438120205.html

męska wtyczka http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-zlacze-dlugie-wtyk-wtyczka-czarna-1-i5190375389.html

piny potrzebne to

pin 1 do pinu 1

pin 4 do 4

pin 5 do 4

pin 6 do 6

pin 7 do pin 7 i 8 zlutowane razem w męskiej

pin 14 do 14

pin 16 do pinu 16

i oczywiście przewód 6 żyłowy 0,5 na pewno wystarczy (tylko splot nie jedna zyła ponieważ może się szybko połamać) możesz mieć nawet 2-3 metry dł

np taki http://allegro.pl/kabel-przewod-sterowniczy-liyy-8x0-5-i5631443840.html pewnie wystarczy też 6x 035 ale taki lepiej lutować

lutownica i trochę kalafoni i cyny (możesz dać do zlutowania w każdym punkcje naprawy sprzetu audio-tel)

idealny przedłużacz oczywiście tylko do starszych modeli 2007rok (chyba że tam zrobisz przełącznik to będzie do każdego )

Opublikowano

Witam.

Ja tylko na chwilkę przeszkodzę.

Na forum jest podanych masę linków do inpa, ale proszę o jeden konkretny namiar na program który będzie działał w e61 525d 2008r i w e91 320 2009r, dodam że zakupiłem na allegro ,jeszcze nie dostałem przesyłki takie coś link: BMW K+D-CAN - INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY INPA DIS TIS (5750929942).

Nie przeszkadzam , z góry dzięki za odpowiedź.

Cześć

Opublikowano
Dzieki za podpowiedz, Kabel mam K+DCAN z allegro, kupilem specjalnie zeby diagnozowac moj drugi samochod z N47, ale jeszcze nie sprawdzalem czy dziala....

 

taki kabel mam...

http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html

to każdy K-dcan nie ma pinu 8 w interfejsie i nie radze bez przełącznika odcinającego pin 8 łączyć razem zwłaszcza jak masz diagnozować nowsze exx z CIC (ma eth w obd i jak wykryje pin 8 to nie będzie diagnostyki zrób sobie przejściówkę z interfejsu odd2 na połączone piny w wtyku obd2

potrzebna żeńska wtyczka obd 2 i męska obd2

piny 7 i 8 łączymy w męskiej

żeńska wtyczka http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-gniazdo-rozbieralne-zlacze-wtyk-fv-i5438120205.html

męska wtyczka http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-zlacze-dlugie-wtyk-wtyczka-czarna-1-i5190375389.html

piny potrzebne to

pin 1 do pinu 1

pin 4 do 4

pin 5 do 4

pin 6 do 6

pin 7 do pin 7 i 8 zlutowane razem w męskiej

pin 14 do 14

pin 16 do pinu 16

i oczywiście przewód 6 żyłowy 0,5 na pewno wystarczy (tylko splot nie jedna zyła ponieważ może się szybko połamać) możesz mieć nawet 2-3 metry dł

np taki http://allegro.pl/kabel-przewod-sterowniczy-liyy-8x0-5-i5631443840.html pewnie wystarczy też 6x 035 ale taki lepiej lutować

lutownica i trochę kalafoni i cyny (możesz dać do zlutowania w każdym punkcje naprawy sprzetu audio-tel)

idealny przedłużacz oczywiście tylko do starszych modeli 2007rok (chyba że tam zrobisz przełącznik to będzie do każdego )

 

A to nie lepeij i latwiej przelutowac 7i8 w takim kablu?

http://allegro.pl/obd2-obd-2-przedluzacz-przedluzka-adapter-25cm-fv-i5193505265.html

Opublikowano

Panowie również mam problem z inpa. Wszystko zaczęło się gdy pożyczyłem kabel koledze, który jakimś cudem spalił mój interfejs na którym inpa chodziła dobrze , bez problemu diagnozowałem i kodowałem e92 jak i e60 . Zakupiłem nowy interfejs i mam z nim problemy. Po podłączeniu samego kabla pod laptopa i uruchomieniu inpy świeci się bateria + zapłon na czarno . Jeśli podłącze interfejs pod samochód nie wykrywa zapłonu i baterii oraz nie ma polaczenia z samochodem. Wrzucam zdjęcia stargo i nowego interfejsu z nadzieja ze mi powiecie czy muszę przeprowadzić operacje z lutowaniem nowego interfejs czy po prostu mam go wyrzucić do kosza i kupić inny ?

 

Stary

http://members.chello.pl/t.bukowski/e46/k1.jpg

 

Nowy

 

http://members.chello.pl/t.bukowski/e46/k2.jpg

http://members.chello.pl/t.bukowski/e46/k3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stary to zwykły K-line (od 96 do 2007)przynajmniej z tej strony nie widzę atmegi, a nowy K-DCAN który nie ma K a tylko pewnie samo D-can (po 2007 roku na pinach 6 i 14) a do 2007 diagnostyka w e90 e60 jest tylko na pinie 7 (jedna linia K ) ponieważ na D-can zapłon jest z CAN odczytywany a w K-lini jest z pinu 1 to dlatego nie masz nic

(ewentualnie to jest całkowicie zepsuty )

K-dcan ma piny

1 zapłon K-line (KL15)

4 i 5 masa (KL31)

6 - Low can speed wolny CAN (Dcan diagnostyka CAN)

pin 7 linia diagnostyczna K (jak widzisz nie ma pinu 8 do e46, e53 ,e39 , e83 które silnik i skrzynie maja na pinie 7 a reszte modułów na pinie 8)

pin 14 HIGH CAN SPEED szybki CAN (Dcan)

pin 16 +12V napięcie akumulatora KL30

ale K-dcan po podłączeniu do USB zapala battery lub 2 kropki battery i zapłon jak w tym momencie włozysz do OBD to znika wszystko battery i zapłon po przekręceniu

kluczyka lub włączeniu zapłonu (smart KEY) to zapalają się obie ikony w INPA bateria i zapłon

jak podłączasz tylko auta do 2007 to kup zwykły K-line (w skrócie KKL dwie linie K (pin 7 i 8)i linia L na pinie 15)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, bo ja już też się chyba poddaje, mam taki kabel i też nie wiem czy go na choinkę powiesić czy coś da rade nim zrobić ? http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-bmw-adapter-e36-e46-e38-e39-i4948574809.html

 

Generalnie kupiłem aby diagnozować mój samochód BMW E61 525d 177km 2005r. Inpę instalowałem na Win 7 64bit zgodnie z instrukcją z lubiebmw.pl. Sama inpa się odpala, kabel jest jako USB Serial Port, com 1 ustawiony w obd.ini ale inpa nie widzi że ma zapłon czy tam battery. Jestem skłonny zapłacić za pomoc zdalną przez teamviewer jeśli ktoś byłby mi w stanie pomóc podczas konfiguracji i odpowiedzieć na kilka prostych pytań byłbym bardzo wdzięczny. Może być PW albo GG: 4730473 ewentualnie tutaj jeśli ktoś może chociaż powiedzieć czy coś zdziałam przez ten kabel.

Opublikowano

Dzięki użytkownikowi Din76 inpa hula pięknie za co jeszcze raz dziękuję. Auto mi nie odpala po rozładowaniu akumulatora po raz 5-6 i naladowaniu. Tym razem pokazuje błąd pompy paliwa, nie jest to przypadkiem za niskie napięcie akumulatora? Rozrusznik kręci bez problemu ale pompa daje chyba zbyt niskie ciśnienie? Dobrze myślę?

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 27.12.2015 18:19:00

ECU: D50M57E0

JobStatus: OKAY

Variant: D50M57E0

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

4B90 4B90 rail pressure monitoring at engine-start

 

Error counter: 255

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz

Mileage 374256 km

Engine speed 0.00 1/min

coolant temperature 7.96 °C

Rail pressure Actual 0.00 bar

Injection quantity 41.35 mg/Hub

Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

actual engine speed EKP 0.00 1/min

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11078.99 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

pre-discharge flow index value 0.00 l/h

 

2. Umweltsatz

Mileage 374256 km

Engine speed 0.00 1/min

coolant temperature 7.96 °C

Rail pressure Actual 0.00 bar

Injection quantity 41.35 mg/Hub

Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

actual engine speed EKP 0.00 1/min

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11241.92 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

pre-discharge flow index value 0.00 l/h

 

Raildruck bei Motorstart zu niedrig

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 4B 90 41 06 00 00 FF 28 B6 BE 00 3A 00 69 00 00

00 44 00 00 B6 BE 00 3A 00 69 00 00 00 45 00 00

-------------------------------------------------------------

 

4477 4477 Intelligent Battery Sensor (DIBS1)

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 374256 km

Engine speed 0.00 1/min

coolant temperature 7.96 °C

Battery charge state 55.66 %

Injection quantity 41.35 mg/Hub

Battery Voltage im IBSCD 14.00 V

aktueller Batterystrom -3.79 A

Batterytemperatur -48.00 Grad C

Battery Voltage 11078.99 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Faktor für Battery aging -26.27 %

 

keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 44 77 44 02 00 00 01 28 B6 BE 00 3A 98 69 7D 32

03 44 00 48

-------------------------------------------------------------

 

4222 4222 Glow plug zylinder 2, Control

 

Error counter: 2

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz

Mileage 374256 km

Engine speed 0.00 1/min

coolant temperature 7.96 °C

Rail pressure Actual 0.00 bar

Injection quantity 41.35 mg/Hub

Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 984.61 mbar

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11078.99 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Status of glow display 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Mileage 374256 km

Engine speed 0.00 1/min

coolant temperature 7.96 °C

Rail pressure Actual 7.88 bar

Injection quantity 41.35 mg/Hub

Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

Charge pressure Actualwert 984.61 mbar

Linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 10753.14 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Status of glow display 0.00 -

 

Unterbrechung

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 22 44 06 00 00 02 28 B6 BE 00 3A 00 69 00 64

00 44 00 00 B6 BE 00 3A 01 69 00 64 00 42 00 00

Opublikowano

Proszę o pomoc od tygodnia próbuje zainstalować inpe i nie daje rady. O komputerach nie mam zbyt dużego pojęcia, ale może jakby miał mi ktoś chęć pomóc to bym to ogarnął. Po wybraniu auta wejściu w cokolwiek to wyskakuje mi: Error compiling script file!

Kupiłem interfejs taki o to: http://allegro.pl/bmw-k-d-can-interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-tis-i5750929942.html

na płytce dostałem inpe z filmem tylko że film był po japońsku wydaje mi się że zrobiłem wszystko co było na filmie a mimo to nie działa.

Opublikowano

Witam

Samochód z jakim próbuje się połączyć to BMW e90 330d n57d30a. Kabel jaki posiadam to k+dcan. Zainstalowałem inpe 5.0.6 ale wywalało błąd przy łączeniu się ze sterownikiem silnika. Postanowiłem zainstalować Inpe fro fxx od kolegi mlodzik1 z jego chomika. Jednak nadal wywala błąd. Inpa łączy się ze skrzynią i innymi modułami ale z silnikiem nie idzie się połączyć. Łączyłem się z innymi BMW i tam nie było problemu wszystko można zrobić, ale n57 nie mogę ogarnąć. Będę wdzięczny za pomoc

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a2f334ff9a0b.jpg

Opublikowano
Witam serdecznie kolegów, mam pytanie, chcę kupić interface d-can do e60 2007 i e90 2004 czy kolega nerwus jeszcze sprzedaje interface ? jak tak to poproszę o jakiś kontakt. Pozdrawiam
Opublikowano

Witam wszystkich,

Kupiłem kabel K+DCAN zainstalowałem BMW TOOLS 2.12 a następnie inpe 5.02, która niby jest kompatybilna z WIN 7 64 BIT (przynajmniej według tego co dał sprzedawca) ale jak wchodzę w OBDSetup.exe widnieje coś takiego

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/14c9b5aa60cb.jpg

i zastanawia mnie to WARNING w pozycjiVALUE START pomoże ktoś to ogarnąć o co chodzi? nie podłączałem jeszcze tego pod samochód ze względu na ten błąd... konfigurowałem wszystko według wytycznych jakie miałem zawarte w pliku i niestety ciągle ten sam błąd... jak wejdę w INPA to niby wszystko jest wybór modelu itp ale denerwuje mnie ten warning...z góry dzięki za wszelki informacje.

Aha jak wejdę w INPA w info w pozycji INI PATh, ECU PATH oraz INTERFACE mam same znaki zapytania "?"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pasek start (w windows) Uruchom > wpisz regedit.exe > uruchom rejestr > szukaj to jest ścieżka HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Services\ Serial]

jak znajdziesz serial, odznacz kliknij na serial to kliknij w drugiej tabeli będzie wartość start , kliknij i w okienku Dane wartości z 2 zmień na 1 >ok i gotowe

tymi w INPA ???? to się nie przejmuj tak powinno być , w starszych wersja standard tools było inaczej ale w 2.12 tak jest .

Opublikowano

Wita po zainstalowaniu wirtuanej maszyny i odpaleniu windowsa już wraz z inpa oraz po zainstaowaniu kabelka i ustawiania odpowiednich portów. Probóuje połaczyć się z moją E60 3.0D wybierająć ENGINE>DDE 5.0 for M57 i po tym wyskakuje mi po chwili komunikat

 

group file: D_motor,D_0012

IFH-0009 NO RESPONCE FROM CONTROL UNIT

Program will be stopped

 

Proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.