Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie jest może ktoś na tym forum kto ogarnie zdalną instalację INPY?

Oczywiście zapłacę :)

Walczę z tym już od dłuższego czasu i nie udało mi się nigdy tak zainstalować żeby wszystko hulało..

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czy posiada ktoś pliki z INPY 4.4.7 do szybkiego testu wszystkich sterowników i identyfikacji w e46? Chodzi o te pliki:

 

fsquick.ini

idquick.ini

FSQUICK.IPO

QU_TEST.IPO

QUICK_ID.IPO

IDQUICK.IPO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy posiada ktoś pliki z INPY 4.4.7 do szybkiego testu wszystkich sterowników i identyfikacji w e46? Chodzi o te pliki:

 

fsquick.ini

idquick.ini

FSQUICK.IPO

QU_TEST.IPO

QUICK_ID.IPO

IDQUICK.IPO

 

Sa tutaj cała INPA 3 EDIABAS 6.4.3 ale to 16bitowa wersja INPY nie działa na Windows 64bit

i te skrypty nie działają w INPA 5 w nowszej wersji INPA 5

W nowszej INPA 5 (ale update) jest skrypt do identyfikacji i czytania błędów we wszystkich sterowniach E46 nie jest wpisany do menu ponieważ to niemiecki do E53 E83 też

E46.IPO w zasadzie to mam też te które wymieniłeś napisz na PV, jest po niemiecku ale ja przetłumaczyłem sobie na polski (oprócz błędów ecu oczywiście)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jak starsza wersja samochodu do 2005 rok to proponuje tylko step 1standard tool 2.3.0 ediabas 6.4.7 i step 2 jest to ori instalator 10.0.5 cała angielska inpa 5

Pobrałem i zainstalowałem wszystkie 3 "stepy".

Inpa się odpala, widzi battery od razu, widzi ignition po włączeniu zapłonu, ale po przełączeniu na jakąkolwiek opcję (czy zczytanie danych, czy błędów) po kilku sekundach pojawia się "no response from controlunit".

Auto to e87 LCI 118dA, a kabel K+DCAN.

 

Ten "3 step" uaktualnia inpę do aut po 2005 czy muszę pobrać jeszcze świeższą wersję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej tak e87 LCI to raczej tylko inpa Fxx menu jest po angielsku ale sterowników diagnostyka po niemiecku poszukaj na chomikuj mlodzik1

ściągnij Standard tools 2.12 i INPA_with_fxx.rar

Zainstaluj standard tools 2.12 ze zgodnością ze starszą wersją windows XP SP3 (we windowsach 7, 8 , 8.1 32bit/64bit)

i z rozpakowanej INPY Fxx wytnij lub skopiuj z EDIABAS cały folder ECU i wklej go zamieniając z istniejącymi do

C:\Ediabas\ tak aby ścieżka była C:\Ediabas\ECU\

 

Wejdz do C:\EC-APPS/ i usuń lub zmień nazwe INPA na INPA_OLD

później z rozpakowanej paczki INPA_with_fxx z kopiuj cały folder INPA i wklej go do C:\EC_APPS\ tak aby ścieżka była

C:\EC-APPS\INPA\

i wszystko gotowe, dla E60 też

Opublikowano

Dzięki za instrukcję!

Ściągnąłem i zainstalowałem "toolsy" (nie zmieniałem trybu zgodności, bo mam XP) podmieniłem foldery, jedyny problem to to, że po odpaleniu inpy i podpięciu kabla pole "battery" nie jest zaznaczone.

Instaluję jeszcze raz od nowa i może zabangla :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do Windows XP ściągnij obdsetup i zobacz jakie wartości czy wszystko OK, jak nie to zmień w rejestrze wartości na poprawne

pasek Start> uruchom>regedit> ok >

HKEY_LOCAL_MACHINE > (dalej masz podaną ścieżkę w obd serup okienku do serial)

Ale może być tak jak kupiłeś chiński interfejs, że nic nie pomoże nie ma wykrywania battery, taka specyfikacja interfejsu,lub bywa że, po podłączeniu do usb obie kropki są na czarno od battery i zapłonu, lepsze to niż żadna, ponieważ wtedy dis i rheingold automatycznie nie rozpoznają samochodu...

Aby była zgodność interfejsu z ediabas to porty COM muszą mieć te same numery w interfejsie Porty Com i LPT > Usb serial port (COM x) gdzie X to numer porty COM musi być taki sam co w EDIABAS/BIN/obd.ini, jak nie to zmieniamy w którymś aby były zgodne.

Opublikowano

Zakładam że kabel jest dobry, wcześniej battery pokazywał, ignition też.

Teraz zainstalowałem jeszcze raz inpę - battery pokazywał, przekopiowałem foldery - battery pokazywał. Zainstalowałem tools setup 2.12 i lipa. Nie pokazuje.

Musi być 2.12 czy może zostać starsze? Dzisiaj już nie podepnę pod auto i nie sprawdzę, ale jak nie zadziała to jeszcze spróbuję z tym obd setup powalczyć albo zainstaluję na lapku z win7.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładam że kabel jest dobry, wcześniej battery pokazywał, ignition też.

Teraz zainstalowałem jeszcze raz inpę - battery pokazywał, przekopiowałem foldery - battery pokazywał. Zainstalowałem tools setup 2.12 i lipa. Nie pokazuje.

Musi być 2.12 czy może zostać starsze? Dzisiaj już nie podepnę pod auto i nie sprawdzę, ale jak nie zadziała to jeszcze spróbuję z tym obd setup powalczyć albo zainstaluję na lapku z win7.

 

Może być standard tools starsze, ale pewnie robisz coś nie tak skoro na starszej wersji chodzi to na nowszej też powinno, ale jak biblioteki będą z nowszej inpy

i pliki nowe w EDIABAS/Ecu to też będzie chodzić na starszej wersji standard tools.

Opublikowano

Teraz dopiero miałem czas zabrać się za inpę. E39 zczytuje i koduje bez problemu. E87 nie... :mad2: Zostawiłem stare tools setup, przekopiowałem i zamieniłem Ecu, folder INPA nazwałem INPA_OLD, skopiowałem "INPA_FXX" i zmieniłem nazwę na "INPA" - Battery jest na czarno, po włączeniu zapłonu zaczernia się Ignition, ale po próbie np. zczytania błędów znów wyskakuje "no response from controlunit"...

 

Próbowałem też instalować od nowa: najpierw setup tools 2.12, a potem od razu step 2 i step 3 z INPA_502_Updater, ale wtedy nawet Battery się nie zaczernia.

Opublikowano

Witam. Kiedyś na xp wszystko mi hulało elegancko.

Obecnie zainstalowałem inpę 5.0.2 na windows 8, posiłkując się instrukcją na tej stronie : http://lubiebmw.pl/inpa_windows8.html

 

Wszystko poszło ok, udało się zainstalować. Z poziomu komputera wszystko wygląda ok. Natomiast po podpięciu kabelkiem do samochodu, tak jakby w ogóle inpa nie załapała, że podpięto do auta. Zapłonu nie widzi, a jak chce coś zrobić to takie błędy mi wyskakują.

Pomoże ktoś? Co może być nie tak?

 

http://vpx.pl/i/2015/06/05/erro.md.png

 

http://vpx.pl/i/2015/06/05/w.md.png

Opublikowano

Witam, mam problem ze swoją INpa, podczas próby połączenia z jakimkolwiek modułem wyskakuje błąd:

 

Requested Control Unit;

'ASM60/V3.00,ACSM85/V3.00 ACSM2/V1.00' not found.

Control unit found: 'SGM_60_2'

Programme will be stopped.

 

Wersja INPy 5.0.6, pracuje na Win 7. Dodam tylko że błędy silnika odczytuje, reszty nie. W czym może być problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam problem ze swoją INpa, podczas próby połączenia z jakimkolwiek modułem wyskakuje błąd:

 

Requested Control Unit;

'ASM60/V3.00,ACSM85/V3.00 ACSM2/V1.00' not found.

Control unit found: 'SGM_60_2'

Programme will be stopped.

 

Wersja INPy 5.0.6, pracuje na Win 7. Dodam tylko że błędy silnika odczytuje, reszty nie. W czym może być problem?

 

pewnie masz interfejs K-dcan ma tylko pin 7 dla diagnostyki (i pin 6 i 14 dla d-can) a nie ma pinu 8 dla reszty modułów, rozkręc interfejs i zobacz piny czy są połączone

jak nie ma to połącz 7 i 8 pin i będziesz miał diagnostykę reszty modułów

potrzebne do e38, e39, e46, e53, e83 diagnostyka jest na pinach 7 i 8 (w e83 tutaj wyjątek po 2007 jest silnik i skrzynie D-can 6 i 14 a reszta modułów pin 8)

w e60, e65, e87,e90 diagnostyka do 2007/03 jest tylko na pinie 7, nie ma pinu 8, a po 2007/03 jest d-can na pinach 6 i 14 tylko (wyjątek z CIC dodatkowo ENET ethernet)

ale napisz też jaki masz model bmw to wyjaśni więcej ....

Opublikowano
Interfejs mam do BMW ze sklepu e-volt. Auto z którym się łączę to E60 z 2003r, silnik M54. INpę mam z linka który podałeś kilka stron wcześniej. Mój znajomy który posiada starszą wersję INpy na VMvare bez problemu łączył się moim interfejsem z modułami, np. mógł skasować błąd poduszki powietrznej, a ja w swoim już tego zrobić nie mogę. Więc wydaje mi się że interfejs jest Ok.
Opublikowano

Interfejs vs. ja = 1:0 :cry2:

E39 widzi, zczytuje itd, a w e87 LCI rozpoznaje tylko battery i ignition, nic więcej nie zrobi.

Kto sie podejmie np poprzez team viewer przejrzeć i zainstalować mi interfejs K+DCAN i Inpę? Obstawiam, że pomijam jakiś szczegół i przez to nie bangla. Wszystkie sterowniki i instalki mam na dysku, system to XP.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam interfejs od E-Volt, zrobiłem wszystko wg. instrukcji z forum i w INPA po podłaczeniu samego interfejsu tylko do kompa jest Battery ON, Ignition ON. Po podłaczeniu pod samochód z wyłączonym zapłonem także. Podczas próby diagnozy same błędy... Co może być nie tak?
Opublikowano
Chodzi mi o te okienka w INPA - w co nie wejdę, to jakiś błąd (za każdym razem chyba inny). Nie robiłem screenów, bo najbardziej w sumie zastanawia mnie fakt wykrywania zapłonu po podłączeniu samego interfejsu :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, proszę o pomoc w interpretacji odczytów. Co do opisu to mowa o E39 2000r 528i M52B28 + LPG TECH316. Ogólnie Jakiś czas temu zauważyłem (wtedy myślałem że raczej mi się wydaję i że przesadzam) że autko delikatnie straciło na mocy i że bardzo subtelnie poszarpuje przy przyśpieszaniu na dwójce... Całość zbiegło się w czasie z awarią sterownika LPG więc myślałem że to była jego wina. Dzisiaj, jakieś dwa tyg. od wymiany wyszedłem z pracy odpaliłem auto i check engine, drgania, oporne przyśpieszanie i im wyższy bieg tym bardziej telepie silnikiem, do domu mam kilka km dojechałem głównie na 4biegu. Podłączyłem kompa i pierwotnie wyskoczyły 4 błędy. Po skasowaniu wychodził już tylko jeden zapłonu na 6cylindrze (klikukrotnie kasowane i sprawdzane). Podejrzewam cewkę lub czujnik położenia wału. Jutro jadę na sprawdzenie szczelności układu dolotowego. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jeszcze coś mądrego w oparciu o zrzuty ekranu? Z góry dzięki.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/efb469fc555d.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/824a4446bed4.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e8d70b1957dc.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5bf14269abcc.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/30653978686a.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0ce719f2d80c.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d0894d3e247f.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ed06753c98bd.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.