Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie, prosze o wytłumaczenie łopatologicznie:

 

Ja mam interfejs od Viakena na usb od 96'-06' , czyli k-can? Rozebrałem go przed chwilą i nie ma zmostkowanych pinów 7 i 8.

 

Czy jak zmostkuje piny 7 i 8 to robi się z niego interfejs d-can?

 

Czym jest w takim razie interfejs k+dcan?

 

Narazie seria FXX mnie nie interesuje, chodzi mi o to, abym mógł obsługiwać auta od 96' do np.2010' bo potrzebuje sie z e60 2008 połączyć i inpa nie widzi zapłonu.

 

dzięki

Opublikowano

To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

Opublikowano
Są dwie opcje dlaczego.

Twój fejs tak ma (jego wina)

Zaznaczyłeś ptaszka przy usb-obd podczas instalacji i są złe wpisy w obd.ini

 

To fakt zaznaczyłem wspomnianego ptaszka, rozumiem że wgrać od nowa już bez zaznaczania

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

 

Mam Inpe 5.0 , chciałbym za jej pomoca podłączyć e60 LCi, czy zmostkowanie pinów 7 i 8 w interfejsie mi to umożliwi, czy szukać interfejsu d-can?

 

Viaken ma dość ciekawą ofertę, bo za 119zł z wysyłką jest taki interfejs, pytanie czy to nie to samo co mój, a różniący sie tylko zmostkowanymi pinami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

 

Mam Inpe 5.0 , chciałbym za jej pomoca podłączyć e60 LCi, czy zmostkowanie pinów 7 i 8 w interfejsie mi to umożliwi, czy szukać interfejsu d-can?

 

Viaken ma dość ciekawą ofertę, bo za 119zł z wysyłką jest taki interfejs, pytanie czy to nie to samo co mój, a różniący sie tylko zmostkowanymi pinami?

 

Panowie zmostkowanie tylko działa w Kablu K-D-can (D-can to jest interfejs od 2007/03 roku) a linia K i L (jest od 96 roku do 2007 roku)

ze zwykłego interfejsu nie zrobi się D-can do obsługi aut po 2007 roku jak jest dodatkowa linia K (na pinie 7 i 8 ) to można też diagnozować starsze auta od e46 zaczynając

 

Dwie kropki w inpie na czarno to specyfikacja taniego interfejsu w zasadzie niektórzy robią interfejsy które wykrywają napięcie akumulatora (baterry) i zapłon dopiero

po podpięciu do samochodu, przyjęło się że battery (napięcie akumulatora) jest realizowane z portu USB dlatego widoczna jest jedna kropka battery, a jak się przekręci

kluczyk to pojawia się napięcie w drugiej IGNITION i wtedy zaczernia się druga, tańsze interfejsy mają obie połączone ponieważ nie mają aktywnego zapłonu (pinu 1 ) dlatego od razu są dwie na czarno, zmiana w pliku OBD to tylko oszukiwanie dla tych co nie maja napięcia z akumulatora i zapłonu i nawet z portu USB tak aby inpa działala.

Opublikowano (edytowane)

Mam k+dcan od viaken i inpe 5.02, chciałem sprawdzić moduł świec żarowych - mam silnik M57N2, wg bmwheaven.com M57 D30 U2, więc DDE6.2.6

fehler! aufruf über gruppendatei d_motor.grp IFH-0010: 
Datatransmission to controlunit disturbed. Das programm wird abgebrochen

Inpa jest ustawiona na ODBII i com2, natomiast usb-serial-port (com2) opóźnienie 1 i bity danych na 8.

Mam zmostkować jeszcze piny 7 i 8 na kablu?

Jeśli nie to co może być jeszcze nie tak?

 

 

edit:

Problem był z win7, na XP działa

Edytowane przez ekgb
Opublikowano

Witam. Posiad zainstalowaną INPE 5.0 i system xp. Gdy podłacze swoje bmw e46 330d 2000 r to jest wszystko ok zero blędów inpy. Gdy podłączam kolegi takie samo bmw tylko ze po lifcie 204 km to wyskakuje taki bład inpy.

inpa.pnghttp://www24.zippyshare.com/thumb/92458436/file.html

Na chłopski rozum to wiadomo ze chyba jest za stara wersja. Podpowie ktoś co zrobić?

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Opublikowano
Proszę o zapodanie inpy na jakąś stronkę do ściągnięcia.

Kolego jest tego pełno niemal w każdym temacie dotyczącym INPY lub diagnostyki. Polecam :search: leniwcu :lol: http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1/INPA+5+ENGLISCH++PATCH,4260611472.rar(archive

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ja to juz nie wiem jak to wkoncu jest z tymi kropkami... U mnie jest tak ze popinam kabel do usb i juz sie pokazuje bateria i zaplon w pozycji ON , a chyba nie powinno tak byc... jesli kupie lepszy kabel trzeba na nowo instalowac inpe po ten kabel czy wystarczy zainstalowac kabel na ten sam port co inpa i goli?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy tylko nowy interfejs jak go włozysz do usb to sie sam zainstaluje tylko na innym porcie com wystarczy zmienic

w nim port com i opóźnienie ustawić na 1 sekunde i ok ok inpa niczym sie nie różni i nie trzeba nowej instalacji

tylko poszukaj od kogoś z forum a nie z allegro prosto z Chin

Opublikowano
pożyczyłem od kumpla kabel VAG OBD i niestety lipa... Nie śmiga. Chyba to wina kabla...

 

Ja tam specem od diagnostyki nie jestem,ale nie wpadłbym nigdy na pomysł, żeby kabel od VAG'ów podpinać do BMW i softu przeznaczonego do tej marki :nienie:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

 

A ja myślałem że wszystko wiesz, poczytaj cały temat jest instrukcja na którejś ze stron, to może jak będziesz z kimś dyskutował to docenisz jego rady,

a nie się wymądrzał ...

oczywiście moje posty omijaj przecież ja się na niczym nie znam .... :lol: a może kolega z forum "puzon" Ci pomoże ....

Opublikowano
hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

 

A ja myślałem że wszystko wiesz, poczytaj cały temat jest instrukcja na którejś ze stron, to może jak będziesz z kimś dyskutował to docenisz jego rady,

a nie się wymądrzał ...

oczywiście moje posty omijaj przecież ja się na niczym nie znam .... :lol: a może kolega z forum "puzon" Ci pomoże ....

 

 

Nie za bardzo rozumiem do czego dążysz? Jakbym wiedział to bym nie pytał, a zadając pytanie raczej się nie wymądrzam ;)

Opublikowano

Witam, nie otrzymałem odpowiedzi przez dłuższy czas w innym temacie, więc pytam tutaj

 

mam taki problem jak opisywany na początku tematu "zbiór problemów", a mianowicie:

 

Inpa wersja 5.0.2 instalator 10.0.4(to samo w 9.0.7) auto to bmw E34 silnik M50B25 pojedynczy vanos przy próbie diagnozy silnika pierwszym błędem jest sys : 00002 następnie inpa podaje komunikat "requested control unit dme331, dm331k20" i po tych komunikatach inpa powraca do głównego okna.

 

Kopiowałem różne pliki, o których wyczytałem tutaj oraz na forach zagranicznych, lecz teraz wyskakuje coś takiego:

 

Requested control unit: 'DM331K20' not found. Control unit found: "Program will be stopped!

 

Plik dm331k20.prg jest w odpowiednim folderze, nie wiem czy nie potrzeba takiego samego z rozszerzeniem .IPO hmm ?

 

Nieraz jest również błąd: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Mogę połączyć się z licznikami, IHKA, moduły szyb, zamykania drzwi, reszty nie rusza.

DISem v44 wchodzę normalnie w sterownik i pokazuje wszystkie parametry (wyświetla DME 3.31 M50b25 Vanos), ale trochę wolno chodzi ten program.

 

Próbować innych wersji INPY czy do dzisiaj ten problem nie został rozwiązany przy tym sterowniku ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

przestudiowałem już wiele stron i tematów z inpą i nadal mam problem. niestety nie mogę się połączyć. Cały czas wyskakuje mi brak połączenia z samochodem (nie wykrywa zapłonu i silnika)

wszystko poprawie zainstalowane i nie chce dzałać

 

EDIT

Cały czas mi wyskakuje RUNING podczas łądowania inpy i czasami się program wiesza i zamyka.

Instalowałem juz kilka razy

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

przestudiowałem już wiele stron i tematów z inpą i nadal mam problem. niestety nie mogę się połączyć. Cały czas wyskakuje mi brak połączenia z samochodem (nie wykrywa zapłonu i silnika)

wszystko poprawie zainstalowane i nie chce dzałać

 

EDIT

Cały czas mi wyskakuje RUNING podczas łądowania inpy i czasami się program wiesza i zamyka.

Instalowałem juz kilka razy

 

 

Pozdrawiam

 

A kabelek napewno masz dobry ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.