Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie już rozszyfrowałem-napinacz fotela kierowcy prawa strona nie chce współpracować...

do wymiany bo nie jest wystrzelony a pokazuje jakby był.

pozdro i dzieki jeszcze raz :)

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, miałem chwile wolnego czasu i nagrałem krótki film, jak przetłumaczyć INPE na język polski

można obejrzeć na youtube oto link

https://www.youtube.com/watch?v=eSjAxZDGyPo

 

Film zrobiony na Virtual PC XP Mode (dlatego jego jakość nie jest najlepsza).

Film się nazywa BMW INPA PL - co zrobić aby mieć diagnozę sterowników po Polsku

DecodeIPO można ściągnąć razem z filmem (link w moim poście wyżej)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawy film jak zainstalować INPE 5.02 Update, na Windows XP 32bit , działa również na WIN 7,8 32bit,za zgodnością ze starsza wersją Windows

(w wersjach 64bit nie działa NCS)

https://www.youtube.com/watch?v=DtFt-dIo-IM&feature=youtu.be

Opublikowano

Witam,

 

Ciagle pracuja nad swoja M3 S50B32 bo coś nie tak jest z składem mieszanki zrobiłem zdjecia z live data pierwsze zdjecie ANALOG values 1 z przekroczona wartością powietrza za krokowym ( silnik nagrzany , do takich wartości udało sie zejść na rozgrzanym , na zimnym silniku przekroczone wartosci było około 30 kg/h )

 

Drugie zdjecie nie rozumiem do końca co oznacza adaptation value add 2 tłumacząc na polski to adaptacja wartości dodanej 2 ale co to oznacza ? Wszystkie dane na tym zdjeciu sa do 1 albo do 2 co to oznacza 1 ( pierwsze 3 cylindry ) 2 ( reszta cylindrow ) czy inaczej ?

 

Wartosci na rozrzanym silniku ( gdy zgasze silnik i odpale wartosci ustawiaja sie na 0 , delikatnie przegazuje z dwa trzy razy to adaptation valeu add 2 robi sie albo na duzym plusie albo na minusie z wykrzyknikiem i ta wartości skaczą co jakiś czas to w prawo to lewo ... ) .

 

Co zostało zrobione do tej pory wymienione : swiece NGK x6 , sondy BOSCH x2 , cewki BERU x6 , wszystkie przewody gumowe pod kolektorem ssacym nowe , przepustnice wymyte wymienione wszystkie uszczelki oringi itd . , przepływomierz wymyty ( robiłem podmiane na nowy tak samo wartosci przekroczone ) , pompa wody + termostat nowe , zawory wyregulowane , cisnienie sprezania ksiazkowe .

 

Czy ktoś może przerabiał taki temat ze swoja M3 ? Albo chociaz co oznacza skakajaca wartosc adaptation valeu add 2 gdzie szukac problemu ?

http://images65.fotosik.pl/986/90732eeb49671029med.jpg

 

 

http://images63.fotosik.pl/984/7d53969266cdaaa5med.jpg

 

film z pracy silnika.
Opublikowano

Cześć.

Czy znajdzie się na forum jakaś uczynna osoba ze stolicy, która poświęci mi godzinkę i pomoże za flaszeczkę ogarnąć temat instalacji INPY i podłączenia do auta? Nie ogarniam tego tematu, cały czas wyskakują mi jakieś niezrozumiałe błędy. Z góry dzięki

Opublikowano
Cześć.

Czy znajdzie się na forum jakaś uczynna osoba ze stolicy, która poświęci mi godzinkę i pomoże za flaszeczkę ogarnąć temat instalacji INPY i podłączenia do auta? Nie ogarniam tego tematu, cały czas wyskakują mi jakieś niezrozumiałe błędy. Z góry dzięki

 

Jutro jestem w W-wie to zadzwoń do mnie i się umówimy.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, potrzebuję hasła do INPY 3.0.1 dostępnej na chomiku ..... kabelek przyszedł, inpa ściągnięta i robota się zatrzymała w miejscu z powodu braku hasła :/ ewentualnie działający link do versji 3.0.1 ... z góry thx :modlitwa: :modlitwa:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam, potrzebuję hasła do INPY 3.0.1 dostępnej na chomiku ..... kabelek przyszedł, inpa ściągnięta i robota się zatrzymała w miejscu z powodu braku hasła :/ ewentualnie działający link do versji 3.0.1 ... z góry thx :modlitwa: :modlitwa:

 

Napisz wiadomość do właściciela chomika, dlaczego nie udostępnił hasła i nie powiadomił że plik jest zabezpieczony hasłem.

INPA 3 jest tutaj http://chomikuj.pl/Dinpl /BMW/INPA+3

Edytowane przez Din76
Opublikowano

Witam,

posiadam multinterfejs od viakena,

cos takiego: allegro.pl/show_item.php?item=3025157492

 

zainstalowalem z chomika inpe na wirtualna maszyne-gotowce wraz z WM na win7

 

Od viakena otrzymałem informacje iz interfejs wspolpracuje z inpa wykrywa ignition i baterry i ze napewno śmiga.

 

Ja jednak mam problem-za cholere przy mojej e36 z96 r nie moge sie polaczyc (stosując również przejsciowke od viakena na 20pin)

inpa w ogole nie wykrywa ignition ani baterry.

 

Może ktoś zasugeruje mi jakąś podpowiedz co sprawdzic itp

 

co ciekawe, gdy do tego fejsa podepne przejscie na 4 kable i podepnę to w gniazdo 20pin ręcznie i odpalę carsofta to on z niektórymi modułami nawet działa...ale co to za działanie...

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

Opublikowano
Witam,

posiadam multinterfejs od viakena,

cos takiego: allegro.pl/show_item.php?item=3025157492

 

z tymi kablami od viakena ciagle sa problemy, ludzie ciagle pisza o tym, nie rozumiem dlaczego ludzie wciaz te kable kupuja :duh:

 

jesli myslicie, że na kablu da sie zaoszczedzić, to bardzo sie mylicie... Doliczcie do tego czas, problemy, nerwy i koszty zwrotow itd - i ile wtedy ten kabel bedzie kosztowal ?

 

na forum jest kilka osob, ktore sie zajmuja tylko kablami do naszych smigielek, i wcale nie sa tacy drodzy...

 

zainstalowalem z chomika inpe na wirtualna maszyne-gotowce wraz z WM na win7

 

a po co ? nie latwiej poprzez BMW Standard Tools 2.12 ? Prosta i latwa instalacja, jest temat na forum, wraz z linkami skad pobrac

 

Może ktoś zasugeruje mi jakąś podpowiedz co sprawdzic itp

 

Ja sugeruje odeslac kabel i zakupic taki jak byc powinien, zainstalowac INPA przez BMW Standard Tools 2.12 - viewtopic.php?f=97&t=223979 - przeczytaj caly temat zanim cokolwiek zaczniesz robic czy sciagac, jest tam wiele sposobow... Wrazie problemow - pytaj...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupilem chyba z piec kabelkow u viakena dla siebie i znajomych, z zadnym nigdy nie bylo problemu.Prawie wszystkie kable to chinczyki i nie wazne od kogo, powinny dzialac.
Opublikowano
Witam,

posiadam multinterfejs od viakena,

cos takiego: allegro.pl/show_item.php?item=3025157492

 

z tymi kablami od viakena ciagle sa problemy, ludzie ciagle pisza o tym, nie rozumiem dlaczego ludzie wciaz te kable kupuja :duh:

 

jesli myslicie, że na kablu da sie zaoszczedzić, to bardzo sie mylicie... Doliczcie do tego czas, problemy, nerwy i koszty zwrotow itd - i ile wtedy ten kabel bedzie kosztowal ?

 

na forum jest kilka osob, ktore sie zajmuja tylko kablami do naszych smigielek, i wcale nie sa tacy drodzy...

 

zainstalowalem z chomika inpe na wirtualna maszyne-gotowce wraz z WM na win7

 

a po co ? nie latwiej poprzez BMW Standard Tools 2.12 ? Prosta i latwa instalacja, jest temat na forum, wraz z linkami skad pobrac

 

Może ktoś zasugeruje mi jakąś podpowiedz co sprawdzic itp

 

Ja sugeruje odeslac kabel i zakupic taki jak byc powinien, zainstalowac INPA przez BMW Standard Tools 2.12 - viewtopic.php?f=97&t=223979 - przeczytaj caly temat zanim cokolwiek zaczniesz robic czy sciagac, jest tam wiele sposobow... Wrazie problemow - pytaj...

 

 

znalazłem rozwiązanie problemu- inpa ruszyła na viakenie,

 

teraz mam kilka pytań:

1. jak wyczarować wybór silnika M41 bo takowego sterownika nie ma do wyboru w inpie i lipa...

2. czy w e36 95.XI da sie uaktywnić światła do jazdy dziennej i czym to zrobić? oraz, jeżeli jest opcja lusterko prawe w dół przy cofaniu oraz zamykanie zamków przy ruszeniu

3. Mam błąd airbag 2. resistor ZK0-> driver airbag, czyli że do wymiany poduszka kierowcy czy że uwalona może być taśma?

 

Proszę o podpowiedzi . Dziękuję

 

edit

na 1sze pytanie póki co znalazłem odpowiedz ale jeszcze nie testowałem. Jakby ktoś na resztę podrzucił podpowiedzi byłbym wdzięczny

Opublikowano
Witam, wie ktoś może dlaczego nie mogę wejść w zakładkę Analog 3 w INPIE wywala mi błąd: ApiCheckJobStatus: Job Status error [NEG_RESPONSE] instead of [OKAY], i nic nie może wyświetlić z tej zakładki, dodam ze mam normalnie dwie czarne kropy i reszta działa normalnie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Panowie - help. Kupiłem kabelek K+DCAN na alledrogo, mam E90 z 02 2008, za żadne skarby nie mogę się połączyć z samochodem. Kabelek odesłałem do sprzedawcy, wymienił na inny - sytuacja taka sama. Po uruchomieniu dcan_tools i wybraniu portu COM mam komunikat: "Setting Mode '500 kbit/s D-CAN & PT-CAN'", następnie lampka w kabelku gasnie i po okolo 5 sekundach dostaje komunikat "Error: Timeout answer".

 

Inpa po włączeniu (nawet bez podpiętego samochodu) pokazuje "Battery ON" oraz "Ignition On", po wybraniu E90 mam "IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT."

Sprawdzałem na 5 gotowcach VMaszyn + instalowałem inpa z std_tools i upgrade'ami od zera na winxp -> sytuacja bez zmian.

System prawidłowo wykrywa port, jego ustawienia są OK (timeout zmieniony na 1ms). Testowałem na starszych i najnowszych driverach z FTDICHIP, zachowanie takie samo.

 

Czy ktoś z Wawy i okolic z kabelkiem DCAN i działającym softem byłby w stanie pomóc przetestować mój zakupiony kabelek - podjadę nawet i kilkadziesiąt km

 

Mam podejrzenie, że handlarz z alledrogo sprzedaje kabelki w których działa tylko K-Line, z założeniem że ma 90% szans że trafi na klienta z rocznikiem poniżej 2007.

Jeżeli tak jest, to chcę go tylko odesłać i kupić K+DCAN z jakiegoś sprawdzonego źródła (może ktoś coś polecić ?).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A instalujesz właściwą inpe? np. INPA 5.02 UPdate na WIN 32bit albo INPA EA-90 ?? Bo wcześniejsze wersje nie zadziałają z tym kablem.
Opublikowano

Witam!

 

Inpa z chomika młodzika1 wszystko robione według instrukcji, interfejs dcan z allegro, program łączy się z autem (e87 , 2006r) kontrolki battery i zapłon na ON prawidłowo reagują na kabel w obd i zapłon w aucie. NCS łączy i bezproblemu czyta VIN. INPA czyta np. airbagi i licznik, ale za nic nie chce połączyć z silnikiem skrzynią. Przy silniku wali błąd : Gruppendatei: D_0012,D_motor. IFH-0009: No Response From Controlunit. Kabel reaguje na ustawienia D_CAN w hardware - wszystko ok. Próbowałem też z kablem bez d_can (po odpowiednich ustawieniach) identyczna sytuacja jak wyżej. Z góry dzięki za wskazówki.

 

P.S. może to istotne, auto po "użyczeniu prądu" padło, kręci i nie odpala, podejrzewam (dzięki forum) błąd ews manipulation, pewnie potrzebny reset immo. Wyżej wymieniony zestaw nie podłączany jeszcze do innej BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj zrobić identyfikacje całego samochodu e87 EXX,Functional jobs,wybierz IDENT (F2) zobacz czy dokona identyfikacji silnika (nie napisałeś jaki masz silnik )

jak poda to można spróbować z TOOL32 lub z innego samochodu np(e90) ewentualnie masz N47 i często ten silnik nie jest wpisany do menu INPY, pokaz całą identyfikacje

I jaką inpe od mlodzika ściągnąłeś jest ich kilka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie dobrze wygląda na to że inpa jest dobrze zainstalowana, nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika, powinien być w identyfikacji D50M47 lub DDE6M47 poszukaj może jest bezpiecznik spalony spróbuj wywołać go przez Tool32

podłącz interfejs do samochodu uruchom Tool32 (sprawdź w inpie czy jest komunikacja z interfejsem czarna kropka ) włącz zapłon (silnik tylko po zapłonie sprawdzamy)

FILE > LOAD SGBD-Group file >

otworzy się okno z plikami z folderu ediabas\ECU w NAZWA PLIKU napisz D50 (pojawią się pliki będzie ich kilka musisz wybierać po kolei (te co mają w nazwie też M47)

jak nie będzie pod D50 to wpisz D60 i tak samo jak poprzednio szukaj w nazwie D60M47 jeśli zaznaczysz odpowiedni to kliknij OTWÓRZ

jak będzie komunikacja to można sprawdzić błędy FS-lesen (czytaj błędy) FS-loeschen (usuń błędy), dwukrotne kliknięcie na wartość powoduje wywołanie danej wartości, można też zrobić synchronizacje ale nie pamiętam jaka wartość

ale najpierw sprawdź błędy jak da rade połączyć Tool32 pomija inpe łączy się bezpośrednio tu masz opis i film

viewtopic.php?f=97&t=140788

viewtopic.php?f=95&t=248858

jak się nie połączy to przyczyną pewnie będzie problem ze sterownikiem lub okablowaniem (mógł być skok napięcia oby tylko bezpiecznik się spalił) sprawdź błędy w CAS ty nie masz EWS tylko CAS

 

Istnieje też możliwość że interfejs w OBD2 nie ma połączonych pinów 7 i 8 dla drugiej lini K-line (często z D-CAN) na pinie 7 jest silnik, a na pinie 8 reszta sterowników, można rozkręcić interfejs i zobaczyć widać gołym okiem jak nie ma połączonych to ich połączenie przywróci komunikacje (niektórzy robią sobie przełącznik)

- viewtopic.php?f=97&t=178419

(ale to zazwyczaj pin 7 jest od lini K a pin 8 jest do niego podłączony, ale są różne interfejsy... tylko taki sam błąd w dwóch interfejsach to się rzadko zdarza )

Opublikowano

Spalił się bezpiecznik na akumulatorze odpowiedzialny za połączenie ze sterownikiem silnika ( szczęście, że tylko to ) bezpiecznik podpięty auto odpaliło od razu po zmianie bezpiecznika. Oczywiście INPA teraz łączy się bezproblemowo. Dzięki.

 

P.S. instrukacja instalacji INPY na tym forum jest tak dogłębnie przedstawiona, że nie ma prawa nikt jej skopać, oczywiście pod warunkiem przeczytania wszystkiego na spokojnie.

Dla potomnych mających problemy z instalacją - najpierw czytajcie wszystko od deski do deski potem bierzcie się za instalację, to chyba nie takie trudne w porównaniu do tego co chłopaki z forum zrobili dla was udostępniając Wam opisy, instrukcje, programy, Oni dużo więcej czasu i myślenia poświecili na to niż Wam zajmie przeczytanie tego i kilku innych wątków. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jest dużo tematów o braku mocy w M47, wystarczy trochę poczytać, w silniku masz tylko błąd świec żarowych lub sterownika świec (a w zasadzie to jest przekaźnik świec żarowych w skrzynce pod maską koło hamulców) jak chcesz wiedzieć co znaczą te błędy co masz w innych sterownikach to zainstaluj sobie Adobe Reader 9 i PDF Creator

(wirtualna drukarka) i w Panelu sterowania (Drukarki, zaznacz sobie drukarka domyślna PDF Creator) i jak będziesz wyświetlać błędy w INPIE to kliknij F9 drukuj zapisze błędy

w pliku PDF kopiujesz i wrzucasz do Google tłumacz i już wiesz co to za błąd.

Zrób film (Camstudio nagrywa pulpit) z maksymalnego obciążenia 3bieg pod górę od 1000obr\min do 4200 obr potem przycisnij na 4 i na 5 bieg nie musisz do odcinki już, potem parę razy gas, hamulec i dopiero możemy coś zobaczysz w INPIE F5 potem F2 i na F3 też możesz przełączać (DDe3 jest po Polsku możesz sobie zainstalować)

Jak masz wszystko OK to możesz w DIS-usunąć adaptacje i zmienić ustawienia EGR lekko poprawi dynamikę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.