Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie kupiłem sobie kabelek i inpe (z allegro)

zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją-podmieniłem wszystkie wymagane pliki

wlańcza się wybieram model auta, mogę wybrać co chce diagnozować ale jak wybione np.airbagi to wyskakuje komunikat:

Error compiling script file!

naciskam ok i dalej od nowa.

 

pojawia się też jakieś okienko w pasku startu zielona karta z literką E nie mogę jej otworzyć ale jak wcisnę właściwości to jest :

Ediabas server for Win 32

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Error compiling script file!

naciskam ok i dalej od nowa.

 

pojawia się też jakieś okienko w pasku startu zielona karta z literką E nie mogę jej otworzyć ale jak wcisnę właściwości to jest :

Ediabas server for Win 32

 

To kolego coś pomieszałeś, najwyraźniej brak Ci plików w INPA\sgdat pliki z końcówką ipo lub pliki w Ediabas\Ecu pliki z końcówką prg (zależy jaka wersja może ich być nawet ponad 2000, pliki ipo też podobnie)jak ich nie ma, lub brakuje do wybieranych przez Ciebie sterowników, to nigdy się nie połączysz, to się nazywa nie uzupełnione biblioteki, pewnie zainstalowałeś program Standard Tools zaznaczyłeś 4 programy Ediabas, NFS, NCS, INPA, i wgrałeś spolszczenie do folderu EC-APPS\INPA\cfgdat , a nie uzupełniłeś bibliotek tych które wyżej przytoczyłem INPA\sgdat i Ediabas\ecu, poszukaj instrukcji jest ich wiele nawet obrazkowe, ważne jest też gdy podłączysz interfejs powinna zaczernić się jedna kropka w INPIE bez tego też się nie połączysz :)

Ediabas serwer to prawidłowa reakcja na uruchomienie INPY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście że mogę, jak masz Win 7\8 64 bit to możesz z chomika http://chomikuj.pl/adam.ot/BMW/INPA+5.02+ENG+NCS+WIN+64bit instrukcja w środku PDF

i skrócona w notatniku.

Ale jak miałeś standard Tools (chyba że to 2.12 to tu nie ma)to pewnie przeoczyłeś, wejdź w plik referenz \install\instprog i tu się instaluje biblioteki

Wybierz wersje angielską lub USA, dysk C, zaznacz update wszystko co jest, NCS complet

A jak nie masz to napisz, :D

Edytowane przez Din76
Opublikowano

siema słuchaj doszedłem do tego:

Windows XP Version 6.1 Build 7601

=================================================================

Installing OBD driver...

 

SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist !

 

Reading values of the key ...

 

Value Type = 1 Expected = 1 Ok

Value Start = 3 Expected = 1 Warning

Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok

Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok

Read value 'Tag' failed !

Value ForceFifoEnable = 1 Expected = 1 Ok

Value RxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value TxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value PermitShare = 0 Expected = 0 Ok

Value LogFifo = 0 Expected = 0 Ok

Warning! Some values have no standard data - May be there are problems !

 

 

Press any key to continue ...

==================================================================

i nie wiem jak z tego warning zrobić ok?!

szlak mnie już trafia:)

Inap się włańcza/są modele aut/mogę wybrać opcje-sterownik ale po tym już jest błąd...

czyli jesteśmy o krok dalej niż byliśmy...

nie licząć tego że angielski to dla mnie dwa kroki do tyłu ale z tym to już sobie jakoś poradzę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak zmieniałem wartości rejestru, Value start (value start masz 3 a powinno być 1):

Aby dodać podklucz rejestru lub dodać lub zmienić wartość rejestru, wprowadź odpowiednie zmiany w rejestrze, a następnie wyeksportuj odpowiedni klucz lub odpowiednie podklucze.

1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie regedit w polu Otwórz , a następnie kliknij OK.

2. Zlokalizuj i kliknij podklucz, która posiada rejestru element lub elementy, które chcesz zmienić.

3. Kliknij plik, a następnie kliknij polecenie Eksportuj.

 

W tym kroku wykonuje kopię zapasową podklucza przed wprowadzeniem zmian.

4. W polu Nazwa pliku wpisz nazwę pliku, aby użyć do zapisania pliku reg z oryginalnymi elementami rejestru, a następnie kliknij przycisk Zapisz.

 

 

Uwaga

5. W prawym okienku Dodaj lub zmodyfikuj odpowiednie elementy rejestru, który ma.

6. Powtórz kroki 3 i 4, aby ponownie wyeksportować pod klucz, ale użyj inną nazwę pliku dla pliku reg.

7. Przetestuj zmiany na komputerze lokalnym. Jeśli powodują one problem, kliknij dwukrotnie plik zawierający kopię zapasową oryginalnych danych rejestru, aby powrócić do oryginalnego stanu rejestru. Jeśli zmiany działają zgodnie z oczekiwaniami, można rozpowszechniać plik reg utworzony w kroku 6 do innych komputerów przy użyciu metod przedstawionych w "Rozpowszechnianie zmian rejestru"w dalszej części tego artykułu.

 

A to z zagranicznego forum tłumaczone przez google tłumacza:

Edytor rejestru systemu Windows 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Servic es \ serial] "ErrorControl" = dword: 00000000 "Group" = "rozszerzona es \ seryjny \ Parameters] [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Servic pracował jak czar, dzięki za cynk. Dla tych z Was z tym samym błędem, tutaj są instrukcje jak edytować rejestr: Rejestr Back-Up Edycja rejestru . Pierwszy raz wykonaną kopię mojego całego rejestru I następnie wywożone część rejestru, że chcę zmienić zgodnie z instrukcją. Udaliśmy się do Moje dokumenty i zrobił kopię sekcji rejestru i nazywa go BMW Reg Mody. Otwórz plik BMW Reg Mody w Notatniku. Wycinanie i wklejanie tekstu z góry w pliku. Zapisz plik. Kliknij dwukrotnie na pliku i automatycznie załadować nowe wartości do rejestru. Załaduj INPA i nie należy się błąd.Dzięki, Randomy dla doskonałych stanowisk w całym tym forum, ty i David mc są niesamowite!

 

To jest twoja ścieżka gdzie szukać i zmienić: SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist

wartości masz podane jakie powinny być właściwe a jakie masz i musisz zmienić przykład na górze

 

 

Tutaj masz prawidłowe dla WIN XP

Windows XP Version 5.1 Build 2600

 

Installing OBD driver...

 

SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist !

 

Reading values of the key ...

 

Value Type = 1 Expected = 1 Ok

Value Start = 1 Expected = 1 Ok

Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok

Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok

Value Tag = 1 Expected = 1 Ok

Value ForceFifoEnable = 1 Expected = 1 Ok

Value RxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value TxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value PermitShare = 0 Expected = 0 Ok

Value LogFifo = 0 Expected = 0 Ok

 

All done.

 

Press any key to continue ...

Opublikowano

słuchaj tu już moja wiedza się skończyła:(

robię punt 1 i nie wiem co dalej:

1. Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie regedit w polu Otwórz , a następnie kliknij OK.

wyskakuje mi jakis edytor rejestru mam w nim ikonkę kompurer otwieram i mam

5 odnośników hkey: classes root, current_user,local_machine,users,current_config i tej ścieżki: 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' u mnie nie ma!

nie wiem chyba się poddam, trzeba będzie po wymieniaczach dalej jeździć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist !

 

Reading values of the key ...

 

Value Type = 1 Expected = 1 Ok

Value Start = 1 Expected = 1 Ok

Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok

Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok

Value Tag = 1 Expected = 1 Ok

Value ForceFifoEnable = 1 Expected = 1 Ok

Value RxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value TxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value PermitShare = 0 Expected = 0 Ok

Value LogFifo = 0 Expected = 0 Ok

 

All done.

 

Press any key to continue ...

 

Rób wszystko po kolei dla WIN xp:

Klikasz przycisk Start , po otwarciu okna po lewej stronie klikasz, Uruchom wyskakuje okienko, wpisujesz regedit , klikasz OK.

Wyskakuje Ci okienko EDYTOR REJESTRU

-klikasz na HKEY_LOCAL_MACHINE (możesz na plusik (+))

-idziesz w dół do tego co Ci się otworzyło, szukasz SYSTEM ,klikasz na niego

-z tego co się otworzyło klikasz na CurrentControlSet

-otwiera się i niżej szukasz Services

-schodzisz dużo w dół i szukasz Serial

- klikasz na niego i po prawej stronie w drugim okienku wyświetlają ci się wartości te co masz w OBDSetup

-przykładowo chcesz zmienić Value Start – klikasz na Start (dwa szybkie kliknięcia)

-wyskakuje okienko EDYTOWANIE WARTOŚCI DWORD

-pod podpisem start jest ramka z wartością, zmieniasz usuwając backspace , jak masz 3 problem to wpisujesz poprawną 1 klikasz OK.

-Zrobione dla Value start i tak samo postępujesz z innymi, jak pozamykasz to znowu OBDSetup i jak coś jest jeszcze nie tak to prostujesz na poprawną wartość (w win 7 jest podobnie) :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można, tylko o czym mówisz jak o menu to jest dużo spolszczeń inpa/cfgdat pliki z końcówką ENG np. E46.ENG otwierasz jako notatnik tłumaczysz między przecinkami opisy sterowników np.:

ENTRY= airbag,Airbag,

ENTRY= cvm_II,Convertible soft top module CVM II,

ENTRY= ews,Electronic vehicle immobilization EWS,

ENTRY=klima_5b,Air conditioning IHKA,

ENTRY= kombi,Instrument cluster,

ENTRY= lsz,Light switch center LSZ,

tłumaczenie:

[ROOT_KAROSSERIE]

DESCRIPTION=Karoseria

ENTRY= airbag,Poduszki powietrzne AIRBAG,

ENTRY= cvm_II,Składany dach,

ENTRY= ews,Immobilizer EWS,

ENTRY=klima_5b,Klimatyzacja IHKA,

ENTRY= kombi,Licznik- Zegary /Inspekcja/OIL serw.,

 

lub można ściągnąć już przetłumaczone pliki w folderze cfgdat wszystkie z końcówką ENG dla wersja angielskiej, dla wersji niemieckiej to końcówka GER

Jeśli chodzi o tłumaczenie sterowników to po polsku nie ma oficjalnej wersji (nawet angielska jest do 2006 roku reszta to niemiecki) ale są ludzie którzy sobie sami przetłumaczyli sterowniki za pomocą DecodeIpo13022011 — tłumacz dla plików ipo tych w inpa/sgdat, informuje że to robota na kilka kilkanaście tygodni, więc Ci co się pomęczyli to tak za darmo nie chcą rozdawać, pewnie z tego powodu że jak ktoś znajdzie błąd to będzie mu wytykał brak umiejętności, ale powiem Ci że ja sobie przetłumaczyłem kilka sterowników na PL, raczej z powodu oszczędzania akumulatora, praca o wiele szybsza i zwiększają się możliwości przeglądania, przy okazji można nauczyć się angielskich i niemieckich zwrotów (pomocne dla TOOL32)

Opublikowano

Ok,dzięki za pomoc.fajnie ze jest to forum i ktoś kto pomoże dla laików...pozdro.

 

PS. mam teraz tak:wszystko ok?

 

 

Windows XP Version 6.1 Build 7601

 

Installing OBD driver...

 

SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist !

 

Reading values of the key ...

 

Value Type = 1 Expected = 1 Ok

Value Start = 1 Expected = 1 Ok

Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok

Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok

Read value 'Tag' failed !

Value ForceFifoEnable = 1 Expected = 1 Ok

Value RxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value TxFIFO = 8 Expected = 8 Ok

Value PermitShare = 0 Expected = 0 Ok

Value LogFifo = 0 Expected = 0 Ok

 

All done.

 

Press any key to continue ...

Opublikowano
ma ktos jakies dobre spolszczenie albo zangielszczenie INPA 5.0.1 ?

Jak chcesz aby ktoś Ci wysłał to napisz gdzie. Ja mam, ale chodzi Ci o MENU czy sterowniki pliki IPO :!:

 

a masz takie tlumaczenie na angielski, aby bledy tez byly po angielsku ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest sterownik czytany po angielsku, to błędy też powinny być po angielsku, ale niestety nie jest to regułą, jak chcesz to napisz mi adres e-mail na PW to wyśle całą

INPE, tylko sobie podmienisz w EC-APPS, napisz jaką 5 czy 3(16bit) i jakie masz BMW i rocznik? , INPA po angielsku to tak do 2007, jak masz EA-90 to ona jest po Niemiecku, ale zamieniając INPY (bywa w całym zestawie EA-90) można mieć po angielsku, tylko nie wiem, musze sprawdzić czy trzeba wymieniać pliki ( prg) w ediagas\ECU, ale też mam po spakowaniu to jakieś 60MB można e-mailem a INPA to jakieś 30MB więc to tylko dwa maile :D

Opublikowano

Inpa kontaktuje sie z autem przez "program" (a raczej interface programistyczny) edibas i sa inne programy tez uzywajace tefo interface. Do logowania pracy silnika ja uzywam "testo" (opisalem to w watku jakims pod katem hamowni akurat)-program napisal koles z forum bimmercostam angielskojezycznego. Tez jeden z userow tego forum napisal wlasny i zaprezwntow w watku + filmik jak uzywac ale nie znajde z komorki ci teraz linka. Do rzeczy ttpu adaptacje itp niczego innefo poza inpa nie zmam

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
nie potrzebuje niczego specjalnego.

kasowanie podstawowych błędów itp...

 

Ale działa Ci ta inpa, czy nie, przecież czytanie błędów to tylko wciskasz po uruchomieniu sterownika F4, później F1 a jak usunąć błędy to F2 tyle ci wystarczy, powrót do początku lub zamknięcie to zawsze F10 nic się nie stanie, możesz, podejrzeć jeszcze Status F5, cofasz się zawsze F10, i to dla Ciebie wszystko,

(podczas uruchomiania sterownika może pokazywać komunikat o niezgodności języków to wciskasz tylko OK)

 

PS jak masz inpe 5 i bmw e46 to możesz mieć po Polsku test całego samochodu, czytać błędy i możesz je kasować,

jest tutaj http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+5.06+EXX+updateFX++na+WIN+64bit++32bit plik się nazywa Test modułów PL dla BMW e46 w inpie 5.06.rar

(darmowo bez logowania) przy okazji można pobrać tłumacza plików IPO DecodeIpo13022011 dla INPY i mieć INPE po Polsku całą :lol: :cool2:

 

Sciągnij rozpakuj będą tam dwa pliki E46.ipo i E46.txt zapisz je w folderze C:\EC-APPS\INPA\ sgdat te dwa, zastąp te istniejące (tylko nie ORI).

Jest też E46.ENG ten zapisz w C\EC-APPS\INPA\ cfgdat zmień i zastąp to menu dla e46 po Polsku uruchamiasz klikając na TEST MODUŁÓW w E46

 

Można nawet uruchomić skrót z pulpitu dla tego testu, instrukcja:

-idziesz do C:\EC-APPS\INPA\BIN szukasz pliku INPALOAD.exe (exe ukryte) klikasz prawym myszki na niego, szukasz wyślij do Pulpit (utwórz skrót)

-masz skrót na pulpicie INPALOAD-skrót

-klikasz na niego prawym myszki, otwiera się zakładka, klikasz Właściwości

-otwiera się okienko (w zakładce skrót) w ramce Element docelowy dopisujesz E46.IPO wygląda to tak (C:\EC-APPS\INPA\BIN\INPALOAD.exe E46.ipo)

-klikasz OK Gotowe masz ten test od razu i to po Polsku Niestety błędy są po niemiecku ale są numery błędów i lub cały test zapisuje się w:

C:\EC-APPS\INPA\BIN pliku na_id.tmp otwiera się go jako notatnik, kopiuje się i do Internetu google tłumacz

-można zainstalować AdbeRdr950_pl_PL i PDFCreator-1_7_1_setup i jest drukarka do formatu PDF klikasz tylko F9 drukuj a później Moje dokumenty i internet

 

Zaznaczam tylko dla INPY 5 (dla każdej) (oczywiście można skróty robić dla dowolnych sterowników plików IPO np.: EXX lub TD-530_E)

Edytowane przez Din76
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niby wszystko działa ale jak wchodzę w sterownik poduszek to wywala jakiś błąd i cofa mnie do tyły czyli do początku...

mam bmw e 60 05rok

 

Pewnie masz za starą INPE i nowsze tłumaczenie na Polski w menu niż sama INPA, załatw sobie nowszą, a najlepiej jak masz już działającą to Update do nowszej wersji, i powiem Ci że robi się ja jednym kliknięciem, sama się nadpisuje, na WIN XP może być EA-90 spróbuj ale jest po niemiecku, lub coś takiego jest po angielsku INPA_5.02_Updated , Mógłbyś spróbować Tool32, ale raczej na tym etapie nie dasz sobie rady,

Spróbuj z innego BMW np. z E70 , może w tłumaczeniu jest błąd, dlatego Ci nie łączy,

Zrób tak , otwórz plik w C:EC-APPS\cfgdat plik E60.ENG (otwórz w notatniku)i zobacz czy jest tak tam gdzie Airbag tak jak ja mam może brakować przecinka i nie odczyta :

 

[ROOT]

DESCRIPTION=E60 V1.31

ENTRY= EXX,Totalna diagnoza,

ENTRY= TD--530_E, Totalna Diagnoza,

 

 

[ROOT_SICHERHEITSMODULE]

DESCRIPTION=Bezpieczeństwo

ENTRY= ACSM,Airbag ACSM,

ENTRY=,,

ENTRY= SIM,Moduł informacji o bezpieczeństwie,

ENTRY= SFZ,Element sterujący podłokietnika,

ENTRY= SZL,Element sterujący kolumny kierownicy,

ENTRY= STVL,Drzwi przednie lewe elektr.+element sterujący,

ENTRY= STVR,Drzwi przednie prawe elektr.+element sterujący,

ENTRY= SBSL,Element sterujący B słupek lewy,

ENTRY= SBSR,Element sterujący B słupek prawy,

 

Spróbuj uruchomić EXX totalną diagnozę i zrób identyfikacje, (możesz też czytać błędy i kasować) po, zobacz czy odczytało moduły bezpieczeństwa, jak nie masz w menu do dopisz tak jak jest pokazane ENTRY= EXX,Totalna diagnoza, jak ich nie odczyta, to stara INPA lub jakieś braki w niej lub uszkodzone sterowniki :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wskazuje na dwa pliki mrs5.ipo w folderze inpa/sgdat sprawdź, a może być tylko jeden, tylko mnie zastanawia, nie mam e60, czy ty czasem nie powinieneś się łączyć przez ACSM.ipo to jest airbag dla e60, e70 przynajmniej tak jest u mnie, sprawdź czy masz takie pliki w inpa/sgdat ACSM.IPO lub ACSM3.IPO one są z 2005roku wystarczy ten pierwszy ACSM.IPO

mrs5.IPO to raczej e87 i e90 jak tylko w tych modelach pokazuje się komunikat to nie ma wpływu na e60, po zamknięciu i ponownym uruchomieniu powinno być OK

-sprawdź czy czasem ACSM.IPO też nie masz podwójnie :!:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.