Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
prosta zasada, sprzetowy com maja tylko te pcmcia ktore maja sterowniki dla dos. jesli ich nie maja to sa takie same przejsciowki jak usb/rs232 i na nich dzialac nie bedzie, po prostu hub usb jest w pcmcia i za nim przejsciowka usb/rs. (pozatym musisz miec mozliwosc ustawienia adresu 2f8/3f8 oraz irq w zaleznosci czy com1 czy 2 - a nie tylko nazwy jak to robic windows). odpal jakos kompa w dosie i sprawdz tym progiem czy widzi ci coma i pod jakim adresem http://viaken.pl/bender.php?id=54
  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
prosta zasada, sprzetowy com maja tylko te pcmcia ktore maja sterowniki dla dos. jesli ich nie maja to sa takie same przejsciowki jak usb/rs232 i na nich dzialac nie bedzie, po prostu hub usb jest w pcmcia i za nim przejsciowka usb/rs. (pozatym musisz miec mozliwosc ustawienia adresu 2f8/3f8 oraz irq w zaleznosci czy com1 czy 2 - a nie tylko nazwy jak to robic windows). odpal jakos kompa w dosie i sprawdz tym progiem czy widzi ci coma i pod jakim adresem http://viaken.pl/bender.php?id=54

 

 

Musi byc 3F8-3FF to wynika ze sposobu w jaki edaiabas odwoluje sie do zasobow sprzetowych. Byl pisany w dawnych czasach a wtedy to byl jedyny sposob i styl jaki uzywano.

 

Ja na dzien dzisiejszy odpalilem komunikacje z EWS i KOMBI w e36 bez uzywania sprzetowego portu COM. Uzywam do tego wlasnego softu i interfejsu ADS. Narazie jestem w stanie robic proste rzeczy ale calosc rosnie powoli :evil:

 

Witam,

 

mógłby ktoś mi podpowiedzieć czy INPA obsługuje silnik M40 w E36 ? bo nigdzie tam takiej pozycje nie widzę.

 

Daj koncowke vin-u zeby sprawdzic jaki sterownik tam siedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam,

 

 

VIN to AJ46945

 

Wedlug ETK masz "M.1.7" sprobuj uzyc DME 1.7 for M42/M43. No i tylko ADS'em to odczytasz.

Opublikowano
Witam, czy po wymianie przepływomierza można użyć w INPI-e funkcji clear adaptation values czy też po pewnym czasie samochód sam sobie dobierze odpowiednie parametry pracy z nowym przepływomierzem??? Jeżeli można użyć tej funkcji to jest do tego jakaś specjalna procedura czy też po zresetowaniu można "wsiadać i jechać"??:) z góry dzięki z odpowiedzi
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam, czy po wymianie przepływomierza można użyć w INPI-e funkcji clear adaptation values czy też po pewnym czasie samochód sam sobie dobierze odpowiednie parametry pracy z nowym przepływomierzem??? Jeżeli można użyć tej funkcji to jest do tego jakaś specjalna procedura czy też po zresetowaniu można "wsiadać i jechać"??:) z góry dzięki z odpowiedzi

 

Jaki model BMW? Czy nowa przeplywka ma dokladnie takie same oznaczenie jak stara (nr elementu).

Opublikowano
BMW E39 530d z 1999r. przepływomierz BOSCHA - 0928400527 - wymieniony na identyczny. Wciskając coding DDE wyskakuje mi software number - 7785596 Number SG-Prog - 2
Opublikowano

W 99’ nie bylo jeszcze przepłowomierza 0928400527, ktoś musiał już go wymienic, pytanie czy updatował soft czy też nie?

Inpą raczej upgaradu softu nie zrobisz, to jest program do diagnozy. Bycmoze winkfp ale trzeba wiedziec jak. Najłatwiej zrobic to DISem lub SSS.

Podaj numer modulu DDE – ostatni w inpie pod F3 – Code, (zus.-baunummer lub assembly number), to powiem ci jaki masz soft i czy potrzebny jest update. Z tego co wiem to w e39 adaptacja przepływomierza nie była dostępana, wiec nie bardzo wiem o czym piszesz, może chodzi ci o reset wtrysków.

Opublikowano
assembly number to 7785595, poprzedni właściciel wymieniał przepływomierz i z tego co się dowiedziałem update softu był już przeprowadzany, mnie bardziej chodziło o resetowanie "danych" które powstały w wyniku błędnej pracy przepływomierza - słyszałem że robi się to albo samoczynnie tylko wymaga to dłuższej jazdy samochodem albo poprzez funkcję clear adaptation values zarówno w sterowniku DDE jak i skrzyni i chciałem to potwierdzić z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Opublikowano
Według numeru który podałeś nie było żadnego updatu softu. Numer (13 61) 7 785 595 jest od e39 M57 automat i jest to stary numer. Po wymianie przepływomierza na nowszy typ (bosch 0928400527) powinien byc update DDE na (13 61) 7 789 513.
Opublikowano

Witam,

 

nie chcę już zakładać nowego wątku o błędach, mam takie pytanie odnośnie tego:

 

1.

http://osd.boo.pl/502.jpg

 

 

Czy Auxiliary water pump, to pompa od webasta ? czyli ta która znajduje się za kołem przednim ?

Ostatnio aktywowałem webasto DISem, i generalnie chodzi OK, ale gdy ustawię temperaturę wnętrza na np 18 stopni to INPA pokazuje że temperatura czynnika gwałtownie rośnie, natomiast jeśli temperatura jest ustawiona np. na 25 stopni, to webasto chodzi OK, wnętrze się grzeje... więc jeśli nawet o tą pompę chodzi, to mam mieszane uczucia czy jest sprawna czy jednak faktycznie jest coś nie tak.

 

Dodam, że przy diagnozie samego webasto, żaden błąd się nie pokazuje.

 

2.

Może mi ktoś mniej więcej powiedzieć na jaki przebieg może wskazywać UB hours w ilości 3200 ??

 

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Moze mi ktos powiedziec co oznacza blad : nr 199 lever-type sensor 1 (sporadic error, wystepuje po ok. 5-10 razy od kasowania do kasowania , ale ciagle mi go ostatnio wywala co skasuje, to przejade kawalek i znowu jest) - auto to Z3 1999r. Blad jest w module KOMBI.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

witam

koledzy czy ktoś z was wie co oznacza błąd w inpie "2883 mixture preparation bank2" i jednocześnie "2882 mixture preparation bank1" ?

posiadam X3 z silnikiem 3,0i

błąd kasowałem wielokrotnie, wymieniłem filtr powietrza, w dolocie nie widzę miejsca gdzie może łapać lewe powietrze a w/w błąd pojawia się co ok 100 km

będę wdzięczny za sugestie

Opublikowano
witam

koledzy czy ktoś z was wie co oznacza błąd w inpie "2883 mixture preparation bank2" i jednocześnie "2882 mixture preparation bank1" ?

posiadam X3 z silnikiem 3,0i

błąd kasowałem wielokrotnie, wymieniłem filtr powietrza, w dolocie nie widzę miejsca gdzie może łapać lewe powietrze a w/w błąd pojawia się co ok 100 km

będę wdzięczny za sugestie

 

Wystarczylo uzyc google :

 

http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=2883+mixture+preparation+bank2&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=null&oq=

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=10588208

 

Do pocztynia jest duuuzo w necie o tym, jak widac to czesty problem.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
witam

koledzy czy ktoś z was wie co oznacza błąd w inpie "2883 mixture preparation bank2" i jednocześnie "2882 mixture preparation bank1" ?

posiadam X3 z silnikiem 3,0i

błąd kasowałem wielokrotnie, wymieniłem filtr powietrza, w dolocie nie widzę miejsca gdzie może łapać lewe powietrze a w/w błąd pojawia się co ok 100 km

będę wdzięczny za sugestie

 

Wystarczylo uzyc google :

 

http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=2883+mixture+preparation+bank2&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=null&oq=

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=10588208

 

Do pocztynia jest duuuzo w necie o tym, jak widac to czesty problem.

 

 

dzięki za szybką odpowiedź

zaraz po jej przeczytaniu połapałem się ze mam ustawione wyszukiwanie w googlu tylko w j polskim, a po naszemu wiele odpowiedzi nie ma

jutro walczę

pzdr MC

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam,

 

nie chcę już zakładać nowego wątku o błędach, mam takie pytanie odnośnie tego:

 

1.

 

 

 

Czy Auxiliary water pump, to pompa od webasta ? czyli ta która znajduje się za kołem przednim ?

Ostatnio aktywowałem webasto DISem, i generalnie chodzi OK, ale gdy ustawię temperaturę wnętrza na np 18 stopni to INPA pokazuje że temperatura czynnika gwałtownie rośnie, natomiast jeśli temperatura jest ustawiona np. na 25 stopni, to webasto chodzi OK, wnętrze się grzeje... więc jeśli nawet o tą pompę chodzi, to mam mieszane uczucia czy jest sprawna czy jednak faktycznie jest coś nie tak.

 

Dodam, że przy diagnozie samego webasto, żaden błąd się nie pokazuje.

 

2.

Może mi ktoś mniej więcej powiedzieć na jaki przebieg może wskazywać UB hours w ilości 3200 ??

 

 

 

Pozdrawiam

 

A w nastawach nie ma mozliwosci wlaczenia tej pompy? Jak masz zwarcie do + to patrz czy masy nie zabraklo pompie.

Opublikowano

Dzięki za odzew :)

 

Właśnie w nastawach jest włączanie pompki ale paliwa, zobaczę jutro w DISie,

 

ale bardziej chodzi mi o inną sprawę, przeszukałem ETK i google i dalej jednoznacznie nie wiem czy to chodzi o pompkę która jest przy webasto, czy jednak jest jeszcze inna wspomagająca pompka, bo google wywala foty takiej pompki i wszystkie są okrągłe i podłużne, natomiast w ETK widać że ta przy webasto jest dość płaska, może ktoś wie o którą pompkę woła ten błąd.

 

 

 

W sumie wpadłem teraz na inny pomysł,

tutaj widać http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/hoses_f_pump_and_valve_autom_air_cond/

ze jest coś takiego jak zawory z dodatkową pompką, w sumie wygląda to tak jak te moje, ale widać że występuje z fabrycznym dogrzewaniem, ja sobie webasto aktywowałem więc może o to teraz woła INPA ?

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Czy Auxiliary water pump, to pompa od webasta ? czyli ta która znajduje się za kołem przednim ?

[cut]

To pompka wspomagająca której nie masz. IHKA steruje tą pompką, a występuje w samochodzie tylko wtedy gdy zamówiony był z dogrzewaniem wnętrza. Po delikatnym oszustwie w postaci zmiany ZCS - na aktywne dogrzewanie - błąd będzie oczywiście cały czas występował.

Bez tej pompeczki szybkość dogrzewania jest dużo mniejsza. Można ją zamontować, ale trzeba z IHKA dociągnąc sterowanie. Temat błędu był już opisywany wielokrotnie :twisted:

2.

Może mi ktoś mniej więcej powiedzieć na jaki przebieg może wskazywać UB hours w ilości 3200 ??

22xxxx ?

Opublikowano

Czy Auxiliary water pump, to pompa od webasta ? czyli ta która znajduje się za kołem przednim ?

[cut]

To pompka wspomagająca której nie masz. IHKA steruje tą pompką, a występuje w samochodzie tylko wtedy gdy zamówiony był z dogrzewaniem wnętrza. Po delikatnym oszustwie w postaci zmiany ZCS - na aktywne dogrzewanie - błąd będzie oczywiście cały czas występował.

Bez tej pompeczki szybkość dogrzewania jest dużo mniejsza. Można ją zamontować, ale trzeba z IHKA dociągnąc sterowanie. Temat błędu był już opisywany wielokrotnie :twisted:

2.

Może mi ktoś mniej więcej powiedzieć na jaki przebieg może wskazywać UB hours w ilości 3200 ??

22xxxx ?

 

 

Witam,

 

dzięki za rozjaśnienie sprawy, nie wiem jak, ale szukałem na google, na forum, i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem.

 

Po przejrzeniu schematów zauważyłem właśnie że jest też wersja zaworów z pompką.

 

 

Dzięki.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie dziwna sprawa sie dzieje, w sobote podpinałem kompa i wszystko działało dodam że działało bez problemu od jakiś 8 miesięcy. Wczoraj chciałem się podpiąć i lipa wywala błąd inpa się nie łączy dis też nie, co jest grane, dodam że na drugim laptopie miałem też wszystko ładnie skonfigurowane i wszystko działało do wczoraj,

Czy pierwszy laptop vista drugi xp i lipa nie mam dostępu do auta.

Czy jest jakiś bezpiecznik od wtyczki obd w aucie?? No bo nie wiem co robić, jak mogło samo się popsuć na dwóch laptopach??

Może fejs się wysrał,

Przeinstalowałem inpę pliki obd i ediabas skopiowałem sobie kiedyś jak działały i też nic nie działa kurde nie wiem gdzie szukać.

Do tego wszystkiego chciałem przeinstalować drivery od FTDI i teraz po podłączeniu wtyczki wywala mi niebieski ekran śmierci.

Pomóżcie chłopaki jak odinstalować te drivery co w rejestrze pozmieniać żeby nie wieszał się komp.

Pozdrawiam
Opublikowano
Panowie dziwna sprawa sie dzieje, w sobote podpinałem kompa i wszystko działało dodam że działało bez problemu od jakiś 8 miesięcy. Wczoraj chciałem się podpiąć i lipa wywala błąd inpa się nie łączy dis też nie, co jest grane, dodam że na drugim laptopie miałem też wszystko ładnie skonfigurowane i wszystko działało do wczoraj,

Czy pierwszy laptop vista drugi xp i lipa nie mam dostępu do auta.

Czy jest jakiś bezpiecznik od wtyczki obd w aucie?? No bo nie wiem co robić, jak mogło samo się popsuć na dwóch laptopach??

Może fejs się wysrał,

Przeinstalowałem inpę pliki obd i ediabas skopiowałem sobie kiedyś jak działały i też nic nie działa kurde nie wiem gdzie szukać.

Do tego wszystkiego chciałem przeinstalować drivery od FTDI i teraz po podłączeniu wtyczki wywala mi niebieski ekran śmierci.

Pomóżcie chłopaki jak odinstalować te drivery co w rejestrze pozmieniać żeby nie wieszał się komp.

 

Niestety mógł spalić się fejs, a dokładnie jeden malutki układzik na nim. Miałem tak samo. Trzeba przerobić jakiegoś VAGa i będzie kolejny fejs.

Dla pewności pożycz od kogoś inny fejs i sprawdź.

 

Pzdr

jak suka nie da to pies nie weźmie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z niebieskim ekranem sobie poradziłem,

Kolega rooney chyba ma racje, wszystko od nowa ustawiłem przeinstalowałem drivery od FTDI i lipa , widać jak by miał ochotę się połączyć - zanim wywali komunikat to mija jakieś 5może 6 sekund że nie da rady. Nie wiem jak to sprawdzić czy fejs się skopcił Nerwus POMOCY!!

nie mam pomysłów co może być nie tak a fejsa nie bardzo mam od kogo pożyczyć,

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki koledze bobo23 podpiąłem taki sam fejs do swojego laptopa i ot połączył się bez problemu, więc jasno wynika że mam uwalony fejs. Przykra sprawa nie wiem co dalej robić (chyba wyśle go do Nerwusa niech obluka co sie sfajczyło)
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.