Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witacie.

Mam pewiem problem... otoz moj kolega sprowadzil nieadwno E34. Problem polega na tym, ze przy wiekszej predkosci, od 170km/h odczuwalne sa drgania. Symptom jakby felgi byly krzywe lub kola niewywazone. Niestety to nie kola. Elementy zawieszenia tez raczej odpadaja bo niedawno wyminil 4 wahacze i 3 drazki kierownicze. Zadnych luzow w zawieszeniu. Geometria robiona miesiac temu. Myslelismy, ze to kola. Dlatego wcoraj specjalnie wymienilismy je na inne - od innego auta, 100% proste i wywazone. Dalej jest to samo. Od 170km/h autem zaczyna trząść. Dodam, ze auto jest bezwypadkowe i proste, co potwierdzil serwis. Co zatem moze byc tego przyczyną?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Jest taka możliwośc że jeden z tłoczków hamulcowych nie cofa się do końca i delikatnie trze o tarcze a gdy zaczyna się ostra jazda tarcza dostaje gorączki i zaczyna się odkształcać w skutek czego drgania przenoszą się na układ kierowniczy . :lol:
Opublikowano

To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

Opublikowano
To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

W obu przypadkach podejrzewałbym tarcze - czasami jak się je przegrzeje lub nagrzeje i potem wpadnie w kałuże potrafia się odkształcic i stad te drgania (pod warunkiem ze wszstko inne wyelimonowane)

Mój koleg kupił prosto z salonu nowe Berlingo rok temu i juz miały krzywe tarcze od nowości - trzepało kierownica jak nie wiem na dodatek niechceli uznać tego gwarancujnie ale w końcu wymienili, potem mój drugi znajomy zmnieniał w E36 przód tarcze bo własnie drgały mu przy dużych prędoksciach i podczas hamowania ale długo się ni nacieszył bo znowu je przegrzał (taką ma nogę niestety) i znów trzepie ale teraz to olewa, wieć jak sie ma pecha można te tarcze pokrzywić własnie przez przegrzanie i np potem szybkie ich ostudzenie w kałuży i już mogą się powyginać.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Tarcze i klocuszki zmieniałem u mechanika na ATE.

Wiem, że przy ostrym i długim hamowaniu jak się wpadnie w kałużę to mogę je zwichrować :lol: , ale raczej się pilnowałem, więc obawiam się że to nie jest wina tarcz...

Ale niepodoba mi sie moje przednie zawieszenie(seria) jest strasznie twarde, czy w/w objawy mogą mieć wpływ na drgania na kiere :?:

Dodam że betka troszkę ściąga w prawo przy hamowanniu :idea: ....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

Kiedyś w E34 miałem takie objawy - wymienione tarcze i klocki a podczas delikatnego hamowania kierownica latała jak głupia natomiast podczas mocniejszego hamowania nawet nie drgnęła. Pomogła wymiana drążka środkowego. Mechanik nie bardzo mógł się dopatrzeć luzu, ale w końcu wymienił i wszystko jak ręką odjął. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
... podczas delikatnego hamowania kierownica latała jak głupia natomiast podczas mocniejszego hamowania nawet nie drgnęła. Pomogła wymiana drążka środkowego. Mechanik nie bardzo mógł się dopatrzeć luzu, ale w końcu wymienił i wszystko jak ręką odjął. :)

U nas nie dzialo sie to podczas hamowania tylko podczas normalnej jazdy. Powyzesz 170km/h autem zaczynało trząść.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

Kiedyś w E34 miałem takie objawy - wymienione tarcze i klocki a podczas delikatnego hamowania kierownica latała jak głupia natomiast podczas mocniejszego hamowania nawet nie drgnęła. Pomogła wymiana drążka środkowego. Mechanik nie bardzo mógł się dopatrzeć luzu, ale w końcu wymienił i wszystko jak ręką odjął. :)

 

Potwierdzam, ta sama historia była w mojej poprzedniej E32 i w tej którą mam teraz. Tylko koszt spory, za włoską podróbę trzeba dać ok 600 PLN :( .

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano

 

Potwierdzam, ta sama historia była w mojej poprzedniej E32 i w tej którą mam teraz. Tylko koszt spory, za włoską podróbę trzeba dać ok 600 PLN :( .

 

U mnie jest do wymiany (jeszcze nie ma ojawów, które opisujecie), ale koszt zdecydowanie niższy - 350pln.

Opublikowano
Podróba 600zł. ?!! - oryginał kosztuje 414zł.

 

Gdzie ? :shock:

 

Oryginał to z reguły w ASO ;)

Opublikowano
To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

Kiedyś w E34 miałem takie objawy - wymienione tarcze i klocki a podczas delikatnego hamowania kierownica latała jak głupia natomiast podczas mocniejszego hamowania nawet nie drgnęła. Pomogła wymiana drążka środkowego. Mechanik nie bardzo mógł się dopatrzeć luzu, ale w końcu wymienił i wszystko jak ręką odjął. :)

 

 

A można z tym jeździc z takimi objawami :?:

Chodzi mi by kolejne podzespoły przez to się nie posypały...

Narazie brak kaski niestety :evil:

Opublikowano
U nas nie dzialo sie to podczas hamowania tylko podczas normalnej jazdy. Powyzesz 170km/h autem zaczynało trząść.
witam.

Jabym polecił mechanikowi sprawdzenie łożyska środkowego{tzw.suka} na wale napędowym

40tys na gazie i bez problemu
Opublikowano
A przekladnia kierownicza ma w tym przypadku znaczenie? Bo cos mu tam dzwoni podczas jazdy po wybojach.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
To ja się też podłącze do tematu drgań kiery....

Przy delikatnym hamowaniu drzy mi kierownica, ale jak trochę bardziej wcisnę hamulec to nie ma tkich objawów i wszystko jest ok. :idea:

Tarcze klocki zmieniane jakieś 1000 km temu.

Czym mogą być spowodowane takie objawy :?:

Kiedyś w E34 miałem takie objawy - wymienione tarcze i klocki a podczas delikatnego hamowania kierownica latała jak głupia natomiast podczas mocniejszego hamowania nawet nie drgnęła. Pomogła wymiana drążka środkowego. Mechanik nie bardzo mógł się dopatrzeć luzu, ale w końcu wymienił i wszystko jak ręką odjął. :)

 

 

A można z tym jeździc z takimi objawami :?:

Chodzi mi by kolejne podzespoły przez to się nie posypały...

Narazie brak kaski niestety :evil:

 

Ja uważam, że może mieć wpływ na inne podzespoły, szególnie drążki itp. Proponoawał bym Ci jak najszybciej się za to zabrać.

W Passacie miałem lipne opony (nalewki) i też trochę sterem trzęsło i ściągało na lewo, przez to poleciały mi końcówki drążków :mad2:

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U nas nie dzialo sie to podczas hamowania tylko podczas normalnej jazdy. Powyzesz 170km/h autem zaczynało trząść.

 

To mogą być tarcze, nawet podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu. Jesłi jednak nie ma żadnych drgań przy hamowaniu to może jednak coś z elementami zawieszenia :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
To mogą być tarcze, nawet podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu. Jesłi jednak nie ma żadnych drgań przy hamowaniu to może jednak coś z elementami zawieszenia :?:

Wszystko wymienione. Dlatego sprawa jest conajmniej dziwna.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mogą być tarcze, nawet podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu. Jesłi jednak nie ma żadnych drgań przy hamowaniu to może jednak coś z elementami zawieszenia :?:

Wszystko wymienione. Dlatego sprawa jest conajmniej dziwna.

 

A może maglownica? :doh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
A może maglownica? :doh:

A cóż to takiego?

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może maglownica? :doh:

A cóż to takiego?

 

To jest element układu kierowniczego, z niego wychodzą drążki w stronę kół. Prawdę mówiąc nie jestem specem od mechaniki :oops: więc ciężko mi wytłumaczyć Tobie co to dokładnie jest ( i czy w ogole występuje w bmw) Nie wiem czy nie palnę głupstwa :duh: ale zamiennie mówi się na to przekładnia kierownicza ??

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Chciałbym zauważyć ,że E36 ma inną przekładnie(listwowa) niż E 34, dlatego w E 36 nie ma drążka środkowego.

 

Sainman może masz delikatne luzy na łożyskach/łożysku i przy wiekszych prędkościach lekko biją.Sprawdź to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.