Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co do zamków na kołach to nie posiadam czegoś takiego tylko standardowe zabezpieczenie BMW.

 

masz na mysli srube z innym lbem?

bo mi chodzilo dokladnie o to tylko nie wiem jak to fachowo nazwac.

Opublikowano
zamki to co innego, sa np alpiny ktore maja dekielek na kluczyk.. sam niedawno to widzialem po raz pierwszy w zyciu na oczy..

czyli najlepiej to dekielek na kluczyk i sruba z innym lbem!

i spisz spokojnie.no chyba ze zniknie cale auto

Opublikowano

nie dramatyzujmy. pechowemu i w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie. warto sie zabezpieczac, ale bez paranoi, nie ma co cale zycie trzasc portki.

 

fajnie, ze zalozyles te 19 bo juz sie balem ze malkontenci od 'nie na nasze drogi' cie zniecheca :cool2:

Opublikowano
Tak mam śruby z innym łbem, wszystkie opony takie same.Co do kradzieży też wychodzę z założenia, że jak ma zginąć to i tak zginie, niezależnie od tego jakie będę miał zabezpieczenia.
Opublikowano
nie dramatyzujmy. pechowemu i w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie. warto sie zabezpieczac, ale bez paranoi, nie ma co cale zycie trzasc portki.

 

fajnie, ze zalozyles te 19 bo juz sie balem ze malkontenci od 'nie na nasze drogi' cie zniecheca :cool2:

 

Nie malkontenci tylko realiści :? plus zajefajny wygląd minus wiadomo, ze komfort zawiecha doastaje itp. Ale każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie, i trzeba przyznac,ze wyglądają naprawde świetnie :mrgreen: piekny model felgi i pasują do koloru autka w ogóle wypasik, musze przyznać wygląd chyba rekompensuje tutaj wszystkie minusy o ktorych była mowa

Opublikowano
każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie, i trzeba przyznac,ze wyglądają naprawde świetnie[...] wygląd chyba rekompensuje tutaj wszystkie minusy o ktorych była mowa

o tym wlasnie mowie :)

 

zreszta wiekszosc osob ktora krzyczy ze 'nie da sie' pewnie po prostu nigdy nie podjela tego kroku.

Opublikowano
każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie, i trzeba przyznac,ze wyglądają naprawde świetnie[...] wygląd chyba rekompensuje tutaj wszystkie minusy o ktorych była mowa

o tym wlasnie mowie :)

 

zreszta wiekszosc osob ktora krzyczy ze 'nie da sie' pewnie po prostu nigdy nie podjela tego kroku.

dokładnie zgadzam się z tobą w 100%, większość ludzi gdzieś tam coś słyszała, że kiepsko się jeździ itp. a tak naprawdę nigdy nie jeździły na takich kołach(nie piszę tu o osobach wypowiadających się wcześniej, ale ogólnie w każdej dyskusji czasami udzielają się osoby nie mające zielonego pojęcia oczy piszą)

Opublikowano
nie dramatyzujmy. pechowemu i w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie. warto sie zabezpieczac, ale bez paranoi, nie ma co cale zycie trzasc portki.

nie no, nie dramatyzuje.moje auto tez stoi pod blokiem,ale jeszcze na zimowych kolach,na alusy czas nadejdzie niedlugo.

ale wczoraj widzialem nowa e60 m5 stojaca na tarczach!

uwierzcie mi az sie zatrzymalem bo nie moglem uwierzyc! zeby jeszcze chociaz na ceglach,a tu nic.

Opublikowano

generalnie wszystko zalezy jak kto jezdzi,

jak ktos troche mysli i nie koniecznie musi przez przejazd kolejowy przejechac 100km/h, albo na kraweznik o wys 20 cm z rozpedu to mysle ze nie bedzie mial problemu z takimi kolami.

Ja w swoim e36 mialem 18 calowe kola i to 10 cali szerokie z tylu z oponami 225/40 i dalo sie jezdzic normalnie. Bylem na tych kolach nad polskim morzem, bylem w Chorwacji i nie bylo zadnych problemow.

 

Natomiast jak ktos postanowil traktowac swoja BMW jak sluzbowego Zuka i tak prowadzic ja po polskiej drodze to zadna felga nie wytrzyma i nawet 16 z opona 225/55 da sie zlamac. A zawieszenie tez szybko sie skonczy.

 

Tak ze wydaje mi sie ze wszytko zalzy od tego jak kto podejdzie do sprawy bo tak jak wlasciciele 19' powiedzieli, chciec to moc :cool2:

Opublikowano
Ja mam założone 265/35/18 i nie czuje znacznej różnicy(troche prowadza po koleinach ale to normalne powyżej szerokości 205) w komforcie jazdy na niemieckich czy polskich drogach może za wyjątkiem niektórych dróg wrocławia i łodzi ale tam też wszystkie drogi, powoli bo powoli ale modernizują. Koła w aucie to bardzo istotny element wizualny.Jestem za (19 cali). :cool2:
Opublikowano
każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie, i trzeba przyznac,ze wyglądają naprawde świetnie[...] wygląd chyba rekompensuje tutaj wszystkie minusy o ktorych była mowa

o tym wlasnie mowie :)

 

zreszta wiekszosc osob ktora krzyczy ze 'nie da sie' pewnie po prostu nigdy nie podjela tego kroku.

 

A to głównie dlatego, że chcę jeździć autem bezproblemowo i wychodze z założenia że samochód pomimo że bardzo go lubię jest dla mnie więc ma mi słuzyć w różnych sytuacjach i nie mam zamiaru się zastanawiąc i uważać jakbym trzymał na nosie jajko. Poruszam sie po bardzo dziurawych drogach i tylko miasto, szyny, dziury itp, nawet wygląd nie zrekompensowałby mi tego co sobie cenię w jeździe autem, wygody, komfortu i takiego luzu, a nie stresu o każdą dziurkę i ele,ment zawieszenia :) Wystarczyło że się przejechałem E-39 z 19 stkami po moich drogach i ja podziekuję:)

Opublikowano

no lodz jest niewesola, jeszcze gorzej niz wawa, ale sam za soba mam zmiane felg o 3 cale (niedlugo kolejna cal) i smieszy mnie jak ktos sie zastanawia czy 15 czy 16, a ludzie wyskakuja ze mu kregoslup peknie, zeby wypadna, glowa walnie w sufit doznajac wstrzasu mozgu a kolezanka ktora podwozi dostanie orgazmu od siedzenia (choc to by nie bylo jeszcze zle).. niedawo wywalilem swoje opony z felg 14'' na smietnik, ale wczesniej jezdzilem nimi w zime na zmiane z 17'' w lato i moge rzec ze roznica jest (w koncu metal to nie guma), ale nie taka, jak ludzie tu maja w zwyczaju opisywac (najwiecej ci co nigdy felg nie zmienili).. gdybym pare lat temu zapytal tutaj czy zmieniac z 14 na 17 to wszyscy by mi powiedzieli zebym sie puknal w glowe bo juz za rok felgi beda polamane, a jakos zyja do dzis..

 

bardziej kolosalna roznica we wrazeniach z jazdy jest szeroki kapec, zwlaszcza z przodu bo w koleinach to jest wieczna kontra. zawieszenie tak czy siak zmienisz za jakis czas, zreszta wiekszy problem z duzymi felgami maja wlasciciele starszych samochodow jak ja, nowoczesniejsze zawieszenia zupelnie inaczej pracuja i inaczej takie zmiany znosza.

Opublikowano
gdybym pare lat temu zapytal tutaj czy zmieniac z 14 na 17 to wszyscy by mi powiedzieli zebym sie puknal w glowe bo juz za rok felgi beda polamane, a jakos zyja do dzis..

zalew to twoja e23 oryginalnie wyszla z febryki na felgach 14 cali?

a jaki jest standardowy rozmiar felg nowej e65?

i co glownie powoduje ze felgi rosna o 1 cal co kazda generacje?

wyglad? chyba nie tylko?

Opublikowano

opony z wymiarow o profilu 100% przeszly ewolucje do niskich profili, pewnie z racji rozwoju zawieszenia i wzrastajacych osiagow samochodow, tak samo jak z zawieszen pontonowych przeszlo sie na duzo twardsze (a przy tym lepiej wybierajace). chociaz trudno znalezc jeden czynnik, przeciez to kilkadziesiat lat gdzie mysl technologiczna sie zmieniala.. poza tym samochody urosly, nadkola sa wieksze, wiec wieksze kola sie mieszcza itd. moda to raczej skutek uboczny tej ewolucji..

 

>>zalew to twoja e23 oryginalnie wyszla z febryki na felgach 14 cali?

moja tak. ale wychodzily ogolnie na 14'', tr390 (ok 15'') i 16'' (745i pod koniec produkcji)

 

>>a jaki jest standardowy rozmiar felg nowej e65?

nie wiem dokladnie konfiguracji, ale jakos od 19'' do 21'', moze i wieksze byly, sprawdz na bmwfans.info

 

>>rosna o 1 cal co kazda generacje?

dlaczego akurat o jeden cal co generacje?

Opublikowano
Panowie, chciałbym zmienic moje standardowe 16-stki na 17-stki wiekszych nie chce raczej z wiadomych powodów które wyjaśniłem powyżej :| najlepiej chce jakies szprychówki oryginalne oczywiscie ewentualnie jakies niemieckie. Teraz pytanie, czy moge po prostu wlozyc kola inne , czy należałoby zmienic cos w zawieszeniu?? Czy na standardowym zawieszeniu mozna jeździc na 17 stkach bezproblemowo i bezpiecznie?? Jesli ktos posiada jakies ciekawe felgi 17 strki najlepiej z oponami 225 nie szerszymi???
Opublikowano

>>rosna o 1 cal co kazda generacje?

dlaczego akurat o jeden cal co generacje?

moze nie dokladnie co kazda generacje.ale policz ile nastepnych serii 7 weszlo na rynek(liczac od twojej e23) i jakie teraz standardowo kola stosuja.wychodzi tak jakos ze co nowa 7 to kolo o cal wieksze.w duzym skrocie.

Opublikowano
Panowie, chciałbym zmienic moje standardowe 16-stki na 17-stki wiekszych nie chce raczej z wiadomych powodów które wyjaśniłem powyżej :| najlepiej chce jakies szprychówki oryginalne oczywiscie ewentualnie jakies niemieckie. Teraz pytanie, czy moge po prostu wlozyc kola inne , czy należałoby zmienic cos w zawieszeniu?? Czy na standardowym zawieszeniu mozna jeździc na 17 stkach bezproblemowo i bezpiecznie?? Jesli ktos posiada jakies ciekawe felgi 17 strki najlepiej z oponami 225 nie szerszymi???

Że szprychówki to rozumiem, ale dlaczego akurat niemieckie to już nie. Możesz to przybliżyć?

A jeżeli jeden cal więcej cię nie przeraża to mam piękne niemieckie szprychówki do sprzedania - patrz link w moim podpisie :)

Opublikowano
Musi chyba być Et 20 a u Ciebie jest 15, ale felgi bardzo ładne

Witam

Częściowo masz rację. Faktycznie dla średnicy 18" cali zalecane jest ET20 ale dal felg szerszych niż 8,5". Dla 8-calowych ET15 jest OK - zgodnie z katalogiem aplikacyjnym ALUTECA (screen zamieszczony w moim poście z ofertą sprzedaży felg).

Opublikowano

Ja mam E46, na lato mam 17" a na zime kupilem zwykłe stalówki 15".

Niedawno zmieniłem koła na letnie i róznica w komforcie jazdy jest odczuwalna dość znacznie. Na zimówkach autko było bardzo miękkie natomiast teraz znacznie się utwardziło.

 

Uważam , że wszystko zależy od tego jak jeździsz, jeżeli lubisz ostrzejszą jazde na zakrętach to zakąłdaj, natomiast jak stawiasz na komfort to odradzam.

 

P.S.

Oczywiście trzeba też wziąć poprawkę na nasze dziury, prostowanie sporo kosztuje.

Opublikowano

wiecie zawieszenia na naszych drogach to czy to będą 17 czy 18 czy 19 to i tak będzie dostawac po dupie, czym większa felga tym większą uwage trzeba poświećić na droge, żeby nie wjechać w dziure

to tak samo jak sie jeździ na gwintowanym zawieszeniu na maxa opuszczonym, jeśli ktos na takim jeździl to wie, też trzeba bardzo uważać

to jest moje zdanie

raz w życiu udalo mi sie tylko pokrzywić felgi i to bylo w moim pierwszym samochodzie peugeocie 106 i to byly felgi 14cali :worried:

bartek535

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.