Skocz do zawartości

520i 24v - szybko się zagrzewa


Dejwid

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko, co mam zrobić(i w jaki sposób) jeśli moja beta szybko się grzeje, a kiedy zgaszę silnik i zaraz odpalę to temperatura jest ok. A za chwilę znów jest gorąca. Wymieniłem juz termostat. i wogóle to chyba płyn z chłodnicy mi gdzieś znika...pomożecie? :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ubywa płynu to jest nieszczelnosć,

Wg. twojego opisu wszystko wskazuje na zapowietrzony układ(jeśli napewno termostat jest sprawny)

Ewentualnie pompa do sprawdzenia.

Wisko raczej nic do tego nie ma przy niskich temperaturach i spokojnej jeżdzie w zasadzie się nie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił to dobrze odpowietrzył układ - trochę o tym było na forum wiec poszukaj :search: Sprawdz też szczelnośc bo jak gdzies gubi płyn to bedzie sie wkółko zapowietrzać. Pompę możesz sprawdzic odkręcając korek w zbiorniku wyrównawczym obserwując strumien płynu zwiększając obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz... Czy rzeczywiście się grzeje, czy tylko wskaźnik świruje?

Jaki dokładnie masz model silnika i rok produkcji?

To nie musi być nic groźnego...

W mojej E34 520 M50B20 94 r. też świrował wskaźnik. Potrafił wjechać na czerwone pole w taki sposób jakby rzeczywiście silnik się przegrzewał. Jednocześnie poza wskaźnikiem nic innego nie wskazywało na problemy z temperaturą. Płynu w chłodnicy po dolaniu też po pewnym czasie ubywa, ale dosłownie jakieś 2-3 cm poniżej stanu "cold", a potem można pół roku jeździć i nic się nie dzieje.

Jednocześnie wystarczyło wyłączyć na sekundę silnik i go włączyć a wskaźnik natychmiast znów znajdował się w pionie.

Po wielu perypetiach udało się trafić:

lekki brak przejścia na lince łączącej masę silnika z karoserią (jak otworzysz maskę to znajduje się ona z prawej strony, nisko, mniej więcej w 1/3 odległości od przodu). Jak lekkie było to zaśniedzenie niech świadczy fakt, że pomiędzy karoserią a silnikiem była tylko różnica 0,5 - 1 V (w zależności od obciążenia).

Jeśli nie jesteś pewien, to połącz jakimś przewodem (ale takim grubszym - np. 2,5 mm2) śrubę z przodu silnika (u mnie widać założony jakiś przewodzik odprowadzający masę gdzieś w głąb) z którymś punktem umasowienia z lewej strony karoserii pod maską (jeśli dobrze pamiętam będzie potrzebny klucz 10, 11 mm) i przetestuj czy nadal wariuje. Przewodu wystarczy jakiś metr, góra półtora....

$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już problem rozwiązany :D musiałem pożądnie odpowietrzyć układ. Próbowałem różnych sposobów, ale ten okazał się najlepszy. Podniosłem przód auta ok 50 cm do góry, odpaliłem silnik i odkreciłem korek chłodnicy i odpowietrznik. od razu zadziałało.Polecam. Dzięki za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
podłącze sie pod temat- ktoś pomoże ? problem jest taki, ze wczoraj nagle przestało działać mi ogrzewanie, nadmuch była cały czas, tylko leciało zimne powietrze. rano zauważyłem ubytek płynu. pojechałem jednak do pracy, jakies 5 kilometrów, po jakiś dwóch, może trzech złapał pion na wskażniku ( nigdy tego tak szybko nie robił, zawsze po jakiś 10) po pracy dolałem płynu. zrobiłem może 6 kilometrów, silnik nagle gwałtownie zaczął łapać temperature az do czerwonego pola, naszczęście do domu miałem niedalko, jakoś dojechałem. płyn zagotowany. ktośma jakąś koncepcje ? dodam, ze termostat jest niesprawny, zawsze trzymał temperature max na koncu niebieskiego pola, chyba ze w korkach to rosło do środka, nigdy dalej. aha, dzisiaj jeszcze odsłoniłem chłodnice, którą miałem zasłoniętą na zime. mam nadzieje, ze ktośmi pomoże, bo na święta chciałem wyskoczyć troche za miasto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podłącze sie pod temat- ktoś pomoże ? problem jest taki, ze wczoraj nagle przestało działać mi ogrzewanie, nadmuch była cały czas, tylko leciało zimne powietrze. rano zauważyłem ubytek płynu. pojechałem jednak do pracy, jakies 5 kilometrów, po jakiś dwóch, może trzech złapał pion na wskażniku ( nigdy tego tak szybko nie robił, zawsze po jakiś 10) po pracy dolałem płynu. zrobiłem może 6 kilometrów, silnik nagle gwałtownie zaczął łapać temperature az do czerwonego pola, naszczęście do domu miałem niedalko, jakoś dojechałem. płyn zagotowany. ktośma jakąś koncepcje ? dodam, ze termostat jest niesprawny, zawsze trzymał temperature max na koncu niebieskiego pola, chyba ze w korkach to rosło do środka, nigdy dalej. aha, dzisiaj jeszcze odsłoniłem chłodnice, którą miałem zasłoniętą na zime. mam nadzieje, ze ktośmi pomoże, bo na święta chciałem wyskoczyć troche za miasto

 

Pogratulować odwagi.

Masz zapowietrzony układ chłodzenia.

Mało tego to jeszcze dodam , że bez powodu się raczej nie zapowietrzył a to oznacza , że masz prawdopodobnie wyciek.

A jazdą bez właściwego chłodzenia mogłeś < ale jeszcze nie koniecznie> uszkodzić głowicę lub uszczelkę pod nią.

A czemu nie wymienisz termostatu tylko wolisz zasłaniać chłodnicę?

Ciekawe czy działa pompa wodna.

Ja bym się nie odważył tak ignorować układ chłodzenia. Zwłaszcza w BMW.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście z temperaturą powyżej środka nie zrobiłem dużo, może 4 kilomerty, na dwa razy, z przerwą 10 minut . a termostat, to kiedyś na szybko zasłoniłem i zapomnialem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec było tak- zapowietrzony układ, dodatkowo puścił zawór na korku od chłodnicy, i układ nie trzymał ciśnienia. juz zamowiłem drugi, ma być o 17, dam znać co i jak, może komuś sie kiedyś przyda. mam nadzieje ze to tylko tyle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam taką samą bmw co ty masz i miałem ten sam problem co ty w 1 kolejnosci wymieniłem termostat. a okazało sie ze mialem do wymiany pąpę wodną mozesz miec uszkodzony wentylato ktory chlodzi silnik tak zwane wisko sprzeglowe. jesli jest samochod na grzany i waz od chlodny na gorze jest gorący i twardy a na dole zimny i pusty to masz do wymiany pąpę wodną a lepiej to wymien bo przegrzejesz silnik tak jak ja to zrobiłem. przy skadaniu glowicy okazało sie ze była walnienta pąpą wodna. a kupiłem termostat sprzeglo wiskowe tak zwane WISKO. i dalej sie grzała. wskaznik teparatury napewno nie jest zepsuty bo takie zeczy w BMc sie nie psuje. i jak wymieniłem tą pape i jest dobrze to tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.