Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanko, co mam zrobić(i w jaki sposób) jeśli moja beta szybko się grzeje, a kiedy zgaszę silnik i zaraz odpalę to temperatura jest ok. A za chwilę znów jest gorąca. Wymieniłem juz termostat. i wogóle to chyba płyn z chłodnicy mi gdzieś znika...pomożecie? :lol:
Opublikowano

powiem jeszcze że przewód przed termostatem jest gorący, natomiast ten za, wychodzący z obudowy termostatu jest zimny...

 

chłodnica raczej szczelna

Opublikowano

Skoro ubywa płynu to jest nieszczelnosć,

Wg. twojego opisu wszystko wskazuje na zapowietrzony układ(jeśli napewno termostat jest sprawny)

Ewentualnie pompa do sprawdzenia.

Wisko raczej nic do tego nie ma przy niskich temperaturach i spokojnej jeżdzie w zasadzie się nie załącza.

Opublikowano
Pierwsze co bym zrobił to dobrze odpowietrzył układ - trochę o tym było na forum wiec poszukaj :search: Sprawdz też szczelnośc bo jak gdzies gubi płyn to bedzie sie wkółko zapowietrzać. Pompę możesz sprawdzic odkręcając korek w zbiorniku wyrównawczym obserwując strumien płynu zwiększając obroty.
Opublikowano
Byłem dziś u mechanika, płyn lekko wyciekał przy trójniku przy nagrzewnicy. Odpowietrzył układ i nadal się grzeje...tzn wskazówka się wychyla a przewody nie są gorące. Powiedział że to może być termostat.
Opublikowano
no jak sie zagrzewa a przewody sa zimne to napewno termostat
Opublikowano
Mialem podobne efekty. Faktycznie termostat sie zacinał ale od uzywania badziewnego płynu ktory byl zalany przez poprzedniego własciciela. Po wymianie na "shell glico" czy jakos tam - spoko.
Opublikowano
fakt.nie wiem jaki wcześniej był płyn. Przy wymianie termostatu wymieniłem płyn na Petrygo. Było to jakieś 2miesiące temu. a teraz znów się grzeje. Zobacze jak będzie po kolejnej wymianie termostatu.
Opublikowano

Zaraz, zaraz... Czy rzeczywiście się grzeje, czy tylko wskaźnik świruje?

Jaki dokładnie masz model silnika i rok produkcji?

To nie musi być nic groźnego...

W mojej E34 520 M50B20 94 r. też świrował wskaźnik. Potrafił wjechać na czerwone pole w taki sposób jakby rzeczywiście silnik się przegrzewał. Jednocześnie poza wskaźnikiem nic innego nie wskazywało na problemy z temperaturą. Płynu w chłodnicy po dolaniu też po pewnym czasie ubywa, ale dosłownie jakieś 2-3 cm poniżej stanu "cold", a potem można pół roku jeździć i nic się nie dzieje.

Jednocześnie wystarczyło wyłączyć na sekundę silnik i go włączyć a wskaźnik natychmiast znów znajdował się w pionie.

Po wielu perypetiach udało się trafić:

lekki brak przejścia na lince łączącej masę silnika z karoserią (jak otworzysz maskę to znajduje się ona z prawej strony, nisko, mniej więcej w 1/3 odległości od przodu). Jak lekkie było to zaśniedzenie niech świadczy fakt, że pomiędzy karoserią a silnikiem była tylko różnica 0,5 - 1 V (w zależności od obciążenia).

Jeśli nie jesteś pewien, to połącz jakimś przewodem (ale takim grubszym - np. 2,5 mm2) śrubę z przodu silnika (u mnie widać założony jakiś przewodzik odprowadzający masę gdzieś w głąb) z którymś punktem umasowienia z lewej strony karoserii pod maską (jeśli dobrze pamiętam będzie potrzebny klucz 10, 11 mm) i przetestuj czy nadal wariuje. Przewodu wystarczy jakiś metr, góra półtora....

$M$
Opublikowano
Już problem rozwiązany :D musiałem pożądnie odpowietrzyć układ. Próbowałem różnych sposobów, ale ten okazał się najlepszy. Podniosłem przód auta ok 50 cm do góry, odpaliłem silnik i odkreciłem korek chłodnicy i odpowietrznik. od razu zadziałało.Polecam. Dzięki za podpowiedzi.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
podłącze sie pod temat- ktoś pomoże ? problem jest taki, ze wczoraj nagle przestało działać mi ogrzewanie, nadmuch była cały czas, tylko leciało zimne powietrze. rano zauważyłem ubytek płynu. pojechałem jednak do pracy, jakies 5 kilometrów, po jakiś dwóch, może trzech złapał pion na wskażniku ( nigdy tego tak szybko nie robił, zawsze po jakiś 10) po pracy dolałem płynu. zrobiłem może 6 kilometrów, silnik nagle gwałtownie zaczął łapać temperature az do czerwonego pola, naszczęście do domu miałem niedalko, jakoś dojechałem. płyn zagotowany. ktośma jakąś koncepcje ? dodam, ze termostat jest niesprawny, zawsze trzymał temperature max na koncu niebieskiego pola, chyba ze w korkach to rosło do środka, nigdy dalej. aha, dzisiaj jeszcze odsłoniłem chłodnice, którą miałem zasłoniętą na zime. mam nadzieje, ze ktośmi pomoże, bo na święta chciałem wyskoczyć troche za miasto
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podłącze sie pod temat- ktoś pomoże ? problem jest taki, ze wczoraj nagle przestało działać mi ogrzewanie, nadmuch była cały czas, tylko leciało zimne powietrze. rano zauważyłem ubytek płynu. pojechałem jednak do pracy, jakies 5 kilometrów, po jakiś dwóch, może trzech złapał pion na wskażniku ( nigdy tego tak szybko nie robił, zawsze po jakiś 10) po pracy dolałem płynu. zrobiłem może 6 kilometrów, silnik nagle gwałtownie zaczął łapać temperature az do czerwonego pola, naszczęście do domu miałem niedalko, jakoś dojechałem. płyn zagotowany. ktośma jakąś koncepcje ? dodam, ze termostat jest niesprawny, zawsze trzymał temperature max na koncu niebieskiego pola, chyba ze w korkach to rosło do środka, nigdy dalej. aha, dzisiaj jeszcze odsłoniłem chłodnice, którą miałem zasłoniętą na zime. mam nadzieje, ze ktośmi pomoże, bo na święta chciałem wyskoczyć troche za miasto

 

Pogratulować odwagi.

Masz zapowietrzony układ chłodzenia.

Mało tego to jeszcze dodam , że bez powodu się raczej nie zapowietrzył a to oznacza , że masz prawdopodobnie wyciek.

A jazdą bez właściwego chłodzenia mogłeś < ale jeszcze nie koniecznie> uszkodzić głowicę lub uszczelkę pod nią.

A czemu nie wymienisz termostatu tylko wolisz zasłaniać chłodnicę?

Ciekawe czy działa pompa wodna.

Ja bym się nie odważył tak ignorować układ chłodzenia. Zwłaszcza w BMW.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
na szczęście z temperaturą powyżej środka nie zrobiłem dużo, może 4 kilomerty, na dwa razy, z przerwą 10 minut . a termostat, to kiedyś na szybko zasłoniłem i zapomnialem :)
Opublikowano
moim zdaniem masz zapowietrzony układ. musisz przede wszystkim odpowietrzyć go. potem szukać dalej. i termostst koniecznie wymień.
Opublikowano
a wiec było tak- zapowietrzony układ, dodatkowo puścił zawór na korku od chłodnicy, i układ nie trzymał ciśnienia. juz zamowiłem drugi, ma być o 17, dam znać co i jak, może komuś sie kiedyś przyda. mam nadzieje ze to tylko tyle...
Opublikowano
kolego mam taką samą bmw co ty masz i miałem ten sam problem co ty w 1 kolejnosci wymieniłem termostat. a okazało sie ze mialem do wymiany pąpę wodną mozesz miec uszkodzony wentylato ktory chlodzi silnik tak zwane wisko sprzeglowe. jesli jest samochod na grzany i waz od chlodny na gorze jest gorący i twardy a na dole zimny i pusty to masz do wymiany pąpę wodną a lepiej to wymien bo przegrzejesz silnik tak jak ja to zrobiłem. przy skadaniu glowicy okazało sie ze była walnienta pąpą wodna. a kupiłem termostat sprzeglo wiskowe tak zwane WISKO. i dalej sie grzała. wskaznik teparatury napewno nie jest zepsuty bo takie zeczy w BMc sie nie psuje. i jak wymieniłem tą pape i jest dobrze to tyle
Opublikowano
kolego, a ile zapłaciłes za wymiane wskozy ? bo u mnie tez jest do zrobienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.