Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam i przepraszam , że temat jest oklepany ale...

-szukałem i nic konkretnego nie znalazłem :(

Interfejs pokazał mi , że czas na wymianę sond lambda

Wiem , że mam tytanowe i chciałem się poradzić gdzie kupić nowe?

Czy może warto pomyśleć o używanych

A może ktoś ma sprawne do odsprzedania?

Czy ktoś zna konkretnego sprzedawcę?

Czy są jakieś zamienniki?

Sonda 5V siemens tytanowa

e39 m52 b20 97r.

 

numer bmw 1427884

NTK SIEMENS 5WK9 0261

 

Dodam , że interesuje mnie nawet jedna byle by była pewność , że działa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To , że w sklepie można kupić nową to się domyślałem :wink:

Interesują mnie raczej inne możliwości

Może jeszcze opiszę objawy jakie dziś jeszcze zaobserwowałem.

Podłączyłem pod interfejs

Błędy po skasowaniu nadal takie same.

Obie lambdy poza regulacją.

Ale jak silnik dłużej przytrzymałem na 2500 obrotów to sonda nr dwa ożyła :!: Wskazywała zmiany napięcia w pełnym zakresie.

Sonda nr 1 niestety nie zmieniła wskazań :( cały czas 4,875V

Zamieniłem wtyczki od sond i wtedy interfejs pokazał , że ożyła sonda nr 1

A nie działała nr2.

To chyba ewidentnie wskazuje na sondę?

Czy ktoś wie czy ta sonda , która niby ożyła też się kwalifikuje do wymiany

No i czy to co pokazuje CARSOFT jest w ogóle wiarygodne?

Czy jego wskazania to nie są bajki?

Podsyłajcie swoje pomysły

Bym chciał wiedzieć co i jak zanim jakiś magik mnie zgoli być może za friko.

POZDRAWIAM :?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jeśli tylko czasami pracuje to i tak kwalifikuje się do wymiany.

Zadzwoń do tego gościa 506878000

Cena powinna być w granicach 250 zł za sztukę.

Kilka razy kupowałem u niego i nie było problemów.

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano

Po pierwsze, to czy masz inne wskazania do wymiany sond poza carsoftem?

Po drugie proponowałbym sprawdzić na oryginalnym oprogramowaniu.

No i jak już ma dojść do wymiany, to tylko dedykowane NGK lub oryginały.

Używane odradzam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

INNE WSKAZANIA:

-czarna końcówka wydechu

-mułowata

-pali jak smok

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest pewien nowy problem. :mrgreen:

Czy przy zakupie numery katalogowe sondy muszą się bezwzględnie zgadzać?

Moje mają numer 14 27 884

W intercarsie twierdzą , że nigdy takich nie mieli. :jawdrop:

Mają za to z numerem 14 37 943

W realoem występuje i te i ten numer.

Na allegro sprzedaje facet zamiennik ale też do numeru 14 37 943.

Czy to istotne?

Czy będzie pasowała?

Czy musi być identyczna?

Kolory kabli się zgadzają.

Poradźcie bo kasy kupa a nie chcę kupić nie takiej jak trzeba. :cry2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wydaje mi się, że musisz mieć dokładnie taką, jaka jest dedykowana. Żadnych podobnych, żadnych bez wtyczki. Mam u sibie 1-voltowe, ale jak wymieniałem, to myślałem, że 5-voltowe, bo tak mi "fachowiec" wizualnie powiedział. Szukałem więc takich jak Twoje i mi też w intercarsie mówili, że nigdy tego nie mieli. I tak samo kombinowali. Bez sensu. Moja rada. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czy są to sondy przed, czy za katalizatorem. Spisz sobie numer sondy ze strony ngkntk.pl Sprawdź numer według BMW z realoem.com. Zadzwoń do przedstawiciela ngk na Pomorze: 609224450 - jeżeli w Twoim regionie będzie inny, to Ci najwyżej poda numer. Podaj mu numer wg ngk i według bmw, niech porówna, czy to ta sama. I zamów. Ja tak zrobiłem. Zorganizował mi to tak, że podał mi adres sklepu, w którym mam odebrać. Powinna 1 sztuka kosztować koło 400 zł. Oryginał bmw (robi go chyba Hella) kosztuje koło 800 zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walka z sondą dzis mam nadzieję definitywnie zakończona :D

Po wymianie to nie ten sam samochodzik :norty:

Ładne wolne obroty ładnie przyspiesza reaguje na każde dotknięcie pedału gazu.

Ale mam zamiar więcej pojeździć zanim będę miał pewność.

Tytanowe sondy siemensa MAJĄ ZAMIENNIKI ! ! ! :!:

Oczywiście cena jest bez porównania niższa.

Założyłem taką i działa

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jakie to zamienniki i za ile kupiłeś, też czeka mnie wymiana w mojej e34 sondy tytanowej.

 

Myślałem, że sondy tytanowe do sterownika Siemensa robi tylko NTK-NGK ich cena to około 400zł, a trwałość 100-140tyś. km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te sondy są stosowane w niektórych oplach. Nie zgadza się wtyczka ale dla mnie to nie stanowi problemu.

Za 250 kupisz spokojnie sondę NTK do opla

A ja kupiłem sondę FAE 77300. Są też inne typy tej firmy ale różnią się tylko długością kabla. To jest jakaś Hiszpańska firma To też zamiennik do opla. Dałem 220zł.

Kabelki musimy połączyć złączkami Czytałem na forum , że nie wolno lutować bo jakieś błędy będą wychodziły. A tak naprawdę to chodzi tylko o to , że kabelki sondy są z takiego materiału , który nie daje się zlutować przy pomocy zwykłego lutu. Trzeba na kwas. Ale po co się bawić? Lepiej zacisnąć

I działa :D

 

PS. A masz pewność , że to sonda? One wytrzymują więcej niż 140000km. Znajomy magik mówił , że około 300000.

Moje miały 250000 a wymiany wymagała dopiero jedna.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, skorzystam z rady. Sondy tytanowe wszystkie działają tak samo , te same ch-ki i napięcia różnią się tylko grzałkami i wyprowadzeniem końcówek. Zresztą wiekszość europejskich aut jeżdzi na motronicu. 140 000 to zalecany okres przez producentów pewnie wytrzymują dłużej, ale czy działają tak jak nowe?

 

Ciekawe jakich użyłeś złączek, najlepsze byłyby typu: rurka do zaciśnięcia. Tradycyjne nawet te z żelem ze wzgledu na wodę i temp. mogą nie wytrzymac tych 200 000km.

Nie jestem pewien, że to sonda ale dużo na to wskazuje. Grzałka dostaje napięcie dopiero po czterech minutach i wtedy pojawiają się impulsy na sondzie. Zimne auto nie przyspiesza z dołu a ciepłe tylko trochę lepiej.

Po odpięciu sondy zachowuje się lepiej.

Zamierzam kupić interfejs do caresofta 6.5 na allegro. Jakiego Dyzio255, tyużywałeś interfejsu? Czy caresoft 6.5 jest prosty w uruchomieniu i obsłudze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem interfejs w autosoft z Krakowa. To jest Carsoft 6,5.

Obsługa jest w miarę prosta. Zwłaszcza jak znasz niemiecki i angielski bo po polsku to tam nic nie znajdziesz. Ciężko czasem zrozumieć co dany opis błędu oznacza. Mogą być problemy z komunikacją ale to inna sprawa Trzeba kombinować lub nie. U mnie łączy idealnie. LIVE DATA też działa.

 

Kabelki sondy łączyłem właśnie na zaciskane rurki. A następnie solidnie izolowałem.

Ale powiem szczerze , że jeśli grzałka dostaje zasilanie po czterech minutach i sonda wtedy działa to mi nie wygląda ewidentnie na sondę. Raczej na obwód zasilania grzałki. Chyba , że grzałka wcale nie działa a sonda nagrzewa się tylko od spalin.

http://www.moto-profil.pl/news/uniwersalne_sondy_ntk.pdf

Wydaje mi się , że opis sprawdzania sondy zamieszczony na tej stronie nie dotyczy sondy tytanowej 5v. Napięcia się nie zgadzają a i sama zasada działania jest inna. NTK nie produkuje tytanowych-uniwersalnych tylko dedykowane

Jest jeden gość na allegro który oferuje sondy NTK-NGK jako uniwersalne bez wtyczek. Dzwoniłem do niego. Ciężko u niego o gwarancję. A poza tym to wydaje mi się , że on po prostu kupuje Taką sondę NTK do opla za 250. Obcina wtyczkę. Zakłada rurki <4szt po 20 gr> I sprzedaje z niezłym zyskiem. Ale kto go tam wie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ta strone co podalem sa wtyczki a nie tam jakies kabelki..ja kupilem z innej firmy i przyslali zeby pojedyncze kabelki wkladac i musialem walczyc zeby przyslali jak nalezy /kabelki to prowizorka/....a dlaczego nie na kabelki :?: 1/mozesz sie pomylic 2/jak jest gniazdo OBD2 to przewaznie jest z dolu pod kierownica i nie widac oznaczenia

co do sondy nie bede sie wypowiadal ale kazdy chwali te sondy :roll:

Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję. Widzę dyzio255, że wiesz co piszesz, kupię chyba tą oplowską i przerobię kable, jeśli okaże się, że to wina sondy, trochę wygląda to na złe działanie sterownika, albo jakąś interpretację innej usterki przez sterownik. Zobaczę co powie caresoft. Poszukam tej krakowskiej firmy.

Nie pisz tak otwarcie, że dają caresofta :)

 

Lubię ludzi którzy mają pojęcie o tym co piszą.

Zapraszam na http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=29

Nudno tam ale kameralnie.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze raz dziękuję. Widzę dyzio255, że wiesz co piszesz, kupię chyba tą oplowską i przerobię kable, jeśli okaże się, że to wina sondy, trochę wygląda to na złe działanie sterownika, albo jakąś interpretację innej usterki przez sterownik. Zobaczę co powie caresoft. Poszukam tej krakowskiej firmy.

Nie pisz tak otwarcie, że dają caresofta :)

 

Lubię ludzi którzy mają pojęcie o tym co piszą.

Zapraszam na http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=29

Nudno tam ale kameralnie.

 

Pozdrawiam

 

Polecam się :)

Wydaje mi się , że po to jest forum żeby jakoś sobie radzić i pomagać.

Zwłaszcza jak ktoś zadaje sensowne pytania i śledzi odpowiedzi.

Czasem ktoś ma niby jakiś problem , zakłada temat , dostaje kilka dodatkowych pytań i już się nigdy nie pojawia.

 

A CARSOFTA wcale mi nie dali !!!!!!!

W ogóle nic mi nie dali!!!!!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.