Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moje ukochane M40 316 jak sie ostatnio dowiedziałem ma raka :( a wszystko zaczeło sie od tego ze kolega wpadł moim bmw do rowu noi myślałem że nic sie nei stało bo zawisł tylko na krzaczkach. A jednak stało sie zaczeły klepać zawory w sumie to myślałem że do regulacji ale potem przecież zaklnołem że coś jest nie tak bo ma bunia ma hydroregulatory postanowiłem podnieść pokrywe zaworów i co ? Wałek rozrządu ma raka szklanka przetarta do wymiany czy ktoś wie ile moze kosztować nowy wałek ze szklankami ? czy lepiej kupić używany ? mam silniczek 1,6 M40 . Z tego co słyszałem moge w na tym jeździć proponowali mi dolanie specyfikatu coś w stylu STP ale nie zbyt bardzo przychylnie jestem do tego nastawiony przecież silniczek mimo przebiegu 230 tys był w idealnym stanie ja to naprawie bo ja nie moge żyć bez mojego autka pozdrawiam Funs BMW
Opublikowano
zadne STP to nic nie da - niestety czeka cie naprawa rozrzadu a sprawa to nie tania - same czesci (nowe) to ok 1500 pln.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Wałek rozrządu ma raka szklanka przetarta do wymiany czy ktoś wie ile moze kosztować nowy wałek ze szklankami ? czy lepiej kupić używany ? mam silniczek 1,6 M40 . Z tego co słyszałem moge w na tym jeździć proponowali mi dolanie specyfikatu coś w stylu STP ale nie zbyt bardzo przychylnie jestem do tego nastawiony przecież silniczek mimo przebiegu 230 tys był w idealnym stanie ja to naprawie bo ja nie moge żyć bez mojego autka pozdrawiam Funs BMW

 

Na początek :search: bo było już wiele razy....

 

a teraz:

 

1. Nie widzę związku przyczynowo-skutkowego między zawiśnięciem na rowie a wytarciem szklanki i wałka. Chyba że poszła micha olejowa ale wtedy zatarł byś po prostu motor.

2. ŻADNYCH specyfików się nie leje do BMW :!: Chyba, że preparat do czyszczenia wtrysków (wlewany do paliwa).

3. Wałek możesz wymienić na używkę ale nie zużyty, musisz też uważać na regenerowane wałki bo są one o wiele mniej trwałe od fabrycznych.

4. Szklanki (hydropopychacze) najlepiej kupić nowe bo nie ma 100% sposobu na ich sprawdzenie. Możesz jedynie spróbować je ścisnąć w rękach - nie powinny się ruszyć ani o milimetr.

 

Więcej grzechów nie pamiętam.... ;)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Napewno obiecuje że nic nie naleje do mojego bmw a co do tego zawiśnięcia poszła miska olejowa pękła ale udało sie ja zreperować poklejona jest a za wypłate kupie nową a nie lepiej moze kupić nową głowice ? ile szklanki mogą kosztować ? i wałek >przecież za 600 zł moge kupić drugi silnik do niej i bede miał pełno części jeszcze to teraz powstał dylemat chyba sie potne na nowy wałek i szklanki moze uda sie kupić jakiś sportowy wałek albo coś :)ide zrobić rozeznanie w terenie napisze co mi sie udało wyszarpać ;;; Pozdrawiam Funs BMW
Opublikowano
2. ŻADNYCH specyfików się nie leje do BMW :!: Chyba, że preparat do czyszczenia wtrysków (wlewany do paliwa).

 

A jaki polecasz ? ? ?

Wlałbym sobie coś ... :> Tjunink musi być :P

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano
Napewno obiecuje że nic nie naleje do mojego bmw a co do tego zawiśnięcia poszła miska olejowa pękła ale udało sie ja zreperować poklejona jest a za wypłate kupie nową a nie lepiej moze kupić nową głowice ? ile szklanki mogą kosztować ? i wałek >przecież za 600 zł moge kupić drugi silnik do niej i bede miał pełno części jeszcze to teraz powstał dylemat chyba sie potne na nowy wałek i szklanki moze uda sie kupić jakiś sportowy wałek albo coś :)ide zrobić rozeznanie w terenie napisze co mi sie udało wyszarpać ;;; Pozdrawiam Funs BMW

 

Łyknij browara i spokojnie podejdź do tematu.

Ja sprzedałem NOWY wałek (ok 15tys przebiegu) za 350 na allegro. Jak poszukasz to znajdziesz, nowy faktycznie 600zł. Szklanki sztuka kosztują od 40 do 70zł zależy gdzie kupisz. Głowicy nie opłaca Ci się kupować bo nie wiesz jaką trafisz - jak będzie popękana to możesz z niej zrobic kwietnik.... Poza tym kupisz głowicę i jeszcze musisz zapłaćić za planowanie i test szczelności (150 - 200zł). Weź starą i daj do planowania. Do tego nowa uszczelka i szpilki głowicy (razem ok 150-180zł) no i reszta wałek + szklanki, uszczelka pokrywy zaworów. W wersji optymistycznej zapłacisz ok 900 - 1100zł a w wersji pesymistycznej między 1500 a 1700zł.

Nie ma sensu kupować silnika za 1000zł bo wrzucisz go do auta i się okaże że wałek do wymiany :duh: alb co gorsza motor będzie zakatowany i zostanie Ci złomik w garażu.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Hej , a o jakie "szklanki" Ci chodzi , o krzywki ? Heh u siebie wlasnie zakończyłem podobna operacje , niestety one kosztują 570 zl za komplet :( A jak wałek jest wytarty to i krzywki też. Jak rozbierzesz głowice to wyjmij hydroregulatory , oczyść i spróbuj delikatnie ścisnąć je w imadle (0,3-0,4mm) po złożeniu zapobiegniesz niespodziance typu "nie chodzi na 1 gar". Sprawdz też rurke smarującą wałek rozrządu czy jest czysta i czy otworki nie są zapchane , bo to często jest przyczyną wycierania się wałka w M40.

 

pozdro

 

P.S Elwis, jeszce raz dzięki za wałek :)

Opublikowano
Hej , a o jakie "szklanki" Ci chodzi , o krzywki ? Heh u siebie wlasnie zakończyłem podobna operacje , niestety one kosztują 570 zl za komplet :( A jak wałek jest wytarty to i krzywki też. Jak rozbierzesz głowice to wyjmij hydroregulatory , oczyść i spróbuj delikatnie ścisnąć je w imadle (0,3-0,4mm) po złożeniu zapobiegniesz niespodziance typu "nie chodzi na 1 gar".

 

W nomenklaturze mechaników, których znam "szklanki" to własnie hydropopychacze, ja zapłaciłem za nowe 40zł/szt firmy Ruville - naprawdę pożądne (ale to dzięki mojemu kuzynkowi) zwykle kosztują właśnie tyle ile dałeś. Natomiast krzywki - znaczy dźwigienki zaworów to tzw "koniki" ich koszt jest podobny do ceny "szklanek". Lecz jezeli nie widać wytarć to mozna je spokojnie założyć. (w razie czego mam chyba 8 szt całkiem dobrych i moge je na jakimś zlocie oddać za symboliczne dwa browary :D

 

Sprawdz też rurke smarującą wałek rozrządu czy jest czysta i czy otworki nie są zapchane , bo to często jest przyczyną wycierania się wałka w M40.

 

Dobrze mówisz - o tym własnie zapomniałem napisać :cool2:

Znam ludzi, którzy co 2 lub 3 wymiany oleju wymieniają tę rurkę.

 

 

P.S Elwis, jeszce raz dzięki za wałek :)

 

Na zdrowie :) Niech Ci służy jak najdłużej :cool2:

No i miło Cię powitac w gronie forumowiczów.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
postanowiłem przy 4 browarkach w domu i długim płaczu nad moim maleństwem że kupie akuratnie nowy wałek nowe szklanki i nowe te koniki juz zrobie na cacy a i nową miseczke jej kupie bo w sumie nie zamierzam jej sprzedawać bo przywiązałem sie do niej zrobie ją na cacy i bedzie smigać :) nic mnei nie zaboli chyba po za kieszenią ale co mi tam to moja druga żona :)
Opublikowano

 

Dobrze mówisz - o tym własnie zapomniałem napisać :cool2:

Znam ludzi, którzy co 2 lub 3 wymiany oleju wymieniają tę rurkę.

 

 

 

co to za rurki, aż wstyd sie przyznać ale nic mi do głowy nie przychodzi, gdzie ona jest?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/7.png

 

nr 14 - rurka smarujaca walek, moja byla tak zapchana, ze na 3 krzywkach doslownie konik pilowal walek na sucho. Dobrze jest kupic nowa, chociaz mozna wyczyscic stara, ale nalezy pamietac o tym, aby przy czyszczeniu nie rozkalibrowac tych otworkow smarujacych, aby nie zmienic kierunku strumienia oleju

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
słyszałem że można te koniki zmodernizować żeby wiecej się nie zapychały poprzez włożenie do takiego konika linki metalowej i delikatnemu nawiercaniu tą linką poprzez obkręcanie jej w wiertarce tak żeby zwiekszyć średnicę konika żeby nie było wiecej problemu ze smarowanien wałka ... co o tym myślicie ?
Opublikowano
Panowie rozwińcie temat, czy M50 tez na tą chorobę cierpią??? gdzie jest ten wężyk, czy rurka, czy cieżko sie ją wymienia i wogóle cos wiecej na ten temat

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Panowie rozwińcie temat, czy M50 tez na tą chorobę cierpią??? gdzie jest ten wężyk, czy rurka, czy cieżko sie ją wymienia i wogóle cos wiecej na ten temat

 

Rurka jest przymocowana o górnej części panewek, w których kręci się wałek rozrządu. Rurka ma otworki przez które sika olej na krzywki wałka i tym sposobem je smaruje.

Z tego co wiem to w/w problem z rurką smarującą występuje w silnikach M40, nie wiem jak w M50 jest to rozwiązane.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.