Skocz do zawartości

Wycieraczka tylnej szyby stoi :(- NAPRAWIONE, INSTRUKCJA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc

 

Stanela mi wycieraczka tylnej szyby ...wczesniej wydawalo mi sie ze cos wolniej zaczela chodzic przez kilka dni, az stanela pewnego razy na "sztorc" i tak stoi :evil: .

 

Silniczek jest raczej ok, bo w garazu jak wlaczylem ja to sie jeszcze przesunela o jakies 5 mm i znowu stanela .

 

Moze ktos sprawdzic czy u niego po otworzeniu tylnej szyby ta czesc wycieraczki ktora jest na klapie (tj. trzpien z ramieniem wycieraczki) obraca sie luzno i lekko ? Bo u mnie stoi , na sile nie chce ciagnac ...

 

Jakies rady co do naprawy ?

 

PS. Dlaczego ten jak chce napisac odpowiedz w tym dziale forum :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=1 to wyskakuje mi ze tylko administratorzy moga pisac tematy w tym dziale, skoro widze ze wszyscy tam pisza ? :roll:

 

dzieki

pozdrawiam

piotrek

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
U mnie tez ciężko chodzila wiec dałem troche WD 40 i przy otwartej szybie rozruszlałem ją i teraz lata jak talala :roll2:
Opublikowano

mam ten sam problem,

powinna lekko chodzic z tego co mowili koledzy.

 

jeszcze sie do swojej nie dobralem... nie mam odpowiedniego klucza duzego zeby rozkrecic a nie ma kiedy podjechac kupic :?

podejrzewam ze sie poprostu gdzies tam zatarła :(

Opublikowano
miałem tak , zatarty silniczek , wystarczyło przeczyścić

 

Chyba zatarta korba a nie silnik.

Lepiej nie probuj ruszac bo znicszczysz kolo przekladni. Zdemontuj rozbierz i wyczysc bedzie ok. Dobry efekt lecz na krotsza mete da wlasnie jakis srodek penetrujacy jak Wd40.

Opublikowano

Dokladnie czesta przypadlosc Touringow - zapieczona oska, oczyszczenie pomaga ale trzeba to zrobic delikatnie aby nie uszkodzic szyby!

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. silnik jest bardzo drogi wiec lepiej aby to byla oska!

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

A jakis know-how jak wymontowac ten mechanizm z tylnej szyby ? :)

 

Na 90% u mnie to wlasnie ta oska .

 

Pamietam ze juz kiedys to chcialem wyjac aby dobrac sie do tego przycisku otwierajacego szybe ..i nie udalo mi sie :oops: . Mimo odkrecenia nakretek i innych mocowan, calosc nadal trzymala sie mocno szyby :evil: . Jakies rady ?

 

 

 

dzieki

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Wzialem sie za to , teraz kto madry mi powie jak zdjac to cholerstwo :evil: :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img246.imageshack.us/img246/1435/img2748co4.jpg

 

Tego plastiku nie idzie ni hu hu zdjac :evil: . Ciagne do gory , krece na boki, wlaczalem silniczek (po przesmarowaniu wd40 zaczelo sie obracac, ale czuje nosem ze to jeszcze nie to, ramie nadal dosyc ciezko chodzi) nawet i wtedy ten plastik lekko rusza sie, ale zdjac tego nie idzie . Probowalem nawet zamrazac freonem (spokojnie, environment friendly R507 :wink: , akurat pracuje w tej branzy) ta metalowa wkladke aby metal sie skurczyl i tez nic :mad2: .

 

Jak Wy sobie z tym poradziliscie ?

 

Mam nawet instrukcje serwisowa, tzw. TIS, ale on mowi o tym zeby odkrecajac nakretke kluczem 24 (ta trzymajaca to) trzymac juz ten plastik dlonia aby nie spadl :shock: . Moze do nowych samochodow to sie sprawdza, ale bo 7 latach jednak zapieklo sie to cholernie :duh: .

 

dzieki z gory

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

ehh nie czyta sie mojego bloga nie czyta.

Bylo ostatnio o tym ;)

http://beta-papika.blog.pl/archiwum/index.php?nid=12309716

 

Tak padl moj silniczek, dokladnie jak u Ciebie.

Polecam rozebrac wszystko co masz do rozebrania. U mnie bylo 8 srubek + 3 nr10 od silniczka i delikatne wyciagniecie silniczka i wymiana..

Nowy kosztuje od groma (840zl brutto w ASO), uzywka z allegro za jakies 250zl.

 

Czas wymiany zamknal sie ponizej 15min :)

 

Moglem oszczedzic i te 250zl, gdyby chcialo mi sie czyscic ten syf z mojego starego... Jednak przy ogledzinach zauwazylem,ze tryby sa dosc mocno wytarte i pewnie naprawa/smarowanie niewiele by dala.

Tym bardziej,ze jak widac na fotkach, uszczelki nie trzymaly i wiekszosc plynow potrafila ulatywac :)

Opublikowano

Witam,

u kolegi jest chyba inaczej tzn. w touringu silnik jest w dolnej czesci bo szyba jest podnoszona i chodzi o zapieczona oske ktora wlasnie jest w tej szybie

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
Witam,

u kolegi jest chyba inaczej tzn. w touringu silnik jest w dolnej czesci bo szyba jest podnoszona i chodzi o zapieczona oske ktora wlasnie jest w tej szybie

 

pozdrawiam,

darek

 

Dokladnie, dobrze mowisz, zapieka sie oska przechodzaca przez szybe ...ale kto mi poradzi jak to rozmontowac ? Fotke dalem powyzej w czym problem .

 

Papik twoje fotki na nic mi sie nie zdaly :? ...w touringu silniczek jest w suchutkim i zacisznym miejscu za wykladzinka tylnej klapy .

 

 

pozdr

dzieki

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Papik twoje fotki na nic mi sie nie zdaly :? ...w touringu silniczek jest w suchutkim i zacisznym miejscu za wykladzinka tylnej klapy .

piotrek

 

W compakcie takze. Zapoznaj sie z zasada dzialania ;)

Oska nalezy do silniczka aby to wyjac nalezy zdjac wykladzine tylnej klapy, odkrecic silniczek i wyciagnac go razem z ta oska. Oska nalezy SCISLE do silniczka (przynajmniej w compakcie). Nie mozesz jej wyciagnac "od tak" bez demontowania silniczka.

 

http://www.allegro.pl/item317087627_bmw_3_e46_kombi_silniczek_tylnej_wycieraczki_czesc.html

Polecam tego sprzedawce - odpisal mi po 15min i kupilem silniczek :)

 

A konczac cale dywagacje - polecam Ci rozebrac silniczek, przesmarowac, wyczyscic i zamontowac ponownie.

Nie ma z tym wiele roboty i bez manuala operacja zajmie Ci max 2h (wyjecie, czyszczenie, wlozenie, odpalenie).

Opublikowano

Widze Papik ze nie znasz budowy tego mechnizmu w touringu (a ja nie znam w compakcie ;-) ), wiec chyba nie pomozesz mi .

 

Tutaj zapieka sie czesc calkowicie niezalezna od silniczka, os ktora laczy silniczek z ramieniem wycieraczki, i jest ona umocowana w tylnej szybie, nie wlaczajac silniczka mozna stwierdzic ze obraca sie za ciezko :duh: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Witam kolego....moge Ci dzisiaj odpowiedzieć ponieważ robilem dokładnie to samo u Siebie dwie godziny temu.

Objawy miałem podobne , tzn.: silniczek dział, a wycieraczka nie....pierwszy co to sprawdzasz ,czy można (nawt używając sporej siły)obracać wycieraczką przy otgwartej szybie. Jeśli chodzi ciężko to prawdopodobnie przytarła się tylejka. Teraz opisze to co zrobiłem:

1. Zdejmujeszosłone plastikową z z mocowania wycieraczki.

2. odkręcasz śrubę małą i dużą i zdejmujesz ramię wycieraczki.

3. wyjmujesz mały zegerek.

4. psikasz trochę WD-40

5. Przykręcasz małą nakrędką ramie wycieraczki.

6. Ruszając (na siłę) ramieniem wycieraczki uderzasz małym młotkiem w nakrętkę - tym sposobem poluzujesz nieco "ośke" na której osadzona jest wycieraczka - trzeba to poprostu "nadruszyć".

7. Jak zauważysz, że ośka drgneła to odkręcasz małą nakrętkę i zdejmujesz ramię wycieraczki. (o tym , że udało Ci się troszke to obluzować bedzie światczył brak zauważalnego miejsca na zeger, który wcześniej zdjołeś)

8. Trzymając od spodu przymkniętą szybę udarzasz ze średnią siłą małym młotkiem w "ośke" - warto nakręcić sobie małą nakrędkę, żeby nie obić gwintu. i tak do skutku , aż óśka wyjdzie po wewnętrznej stronie szyby razem z tym mechanizmem łączącym ją z silniczkiem w klapie.

Ośka należy przetrzeć dokładnie papierem ściernym oraz nasmarować i po problemie.

 

pozdro!

Opublikowano
Witam kolego....moge Ci dzisiaj odpowiedzieć ponieważ robilem dokładnie to samo u Siebie dwie godziny temu.

Objawy miałem podobne , tzn.: silniczek dział, a wycieraczka nie....pierwszy co to sprawdzasz ,czy można (nawt używając sporej siły)obracać wycieraczką przy otgwartej szybie. Jeśli chodzi ciężko to prawdopodobnie przytarła się tylejka. Teraz opisze to co zrobiłem:

1. Zdejmujeszosłone plastikową z z mocowania wycieraczki.

2. odkręcasz śrubę małą i dużą i zdejmujesz ramię wycieraczki.

3. wyjmujesz mały zegerek.

4. psikasz trochę WD-40

5. Przykręcasz małą nakrędką ramie wycieraczki.

6. Ruszając (na siłę) ramieniem wycieraczki uderzasz małym młotkiem w nakrętkę - tym sposobem poluzujesz nieco "ośke" na której osadzona jest wycieraczka - trzeba to poprostu "nadruszyć".

7. Jak zauważysz, że ośka drgneła to odkręcasz małą nakrętkę i zdejmujesz ramię wycieraczki. (o tym , że udało Ci się troszke to obluzować bedzie światczył brak zauważalnego miejsca na zeger, który wcześniej zdjołeś)

8. Trzymając od spodu przymkniętą szybę udarzasz ze średnią siłą małym młotkiem w "ośke" - warto nakręcić sobie małą nakrędkę, żeby nie obić gwintu. i tak do skutku , aż óśka wyjdzie po wewnętrznej stronie szyby razem z tym mechanizmem łączącym ją z silniczkiem w klapie.

Ośka należy przetrzeć dokładnie papierem ściernym oraz nasmarować i po problemie.

 

pozdro!

 

No super poradnik ! dzieki tego mi trzeba bylo :mrgreen:

 

Zrobie probe demontazu wg Twojego przewodnika jak tylko ....wyzdrowieje :duh: , poki co 38C goraczki :duh: .

 

aha to pukanie mlotkiem w nakretke robiles na otwartej szybie ?

 

dzieki

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Oj to życze szybkiego powrotu do zdrowia.....na gorączke zawsze polecam wódke z miodem...w małych ilościach oczywiście....

 

Co do pytania - tak , wszystkie czynności na otwartej szybie. Ja robiłem to z kolegą (dużo łatwiej) - przymknięta szyba , jeden trzyma szybę i kręci wycieraczką (pkt.6 i 8 ) a drugi uderza młotkiem.

Z tymi uderzeniami to nie takie proste - najpierw trzeba przełamać strach....nowa szyba troszkę kosztuje....natomiast u mnie nie było bardzo zapieczone , a itak zeszło mi się z tym dobre 45 minut.

Oczywiście pamiętaj, że po drugiej stronie szyby trzeba zdjąć plastikową osłonę mechanizmu (jest przymocowana na dwie śrubki).

Jak rozbierzesz to wszystko dokładnie wyczyść i przesmaruj.....

I jeszcze jedno....po zdjęciu zegera jest jeszcze cienki gumowy "oring", coś jak mała uszczelak - zobaczysz ją dopiero kiedy poluzujesz i zbijesz choć troszke ośkę.

 

Zycze powodzenia i szybkiego powrotu do zdrowia!

pozdro!

Opublikowano

... koledzy a może wiecie dlaczego u mnie oprócz tynej wycieraczki nie działa jeszcze:

- spryskiwacz

- uchylanie szyby przyciskiem pod zamkiem

 

uchylanie szyby dział ale tylko z kluczyka ( trzeci przycisk)

 

gdy robiłem testy, spryskiwacza czasami mi się włączył po kilku próbach poprzedzonych otwarciem i zamknięciem tylnej szyby, aby za chwilę znowu zmilknąć.

 

wycieraczka nie chodzi w ogóle - zauważłem też że po otwarciu i zamknięciu tylnej szyby - gdy włączam wycieraczkę słychać metaliczne puknięcie w tym tylnim module

 

Na domiar złego ostatnio zaczęła mi się uchylać sam szyba po otwarciu zamków w samochodzie - zdarzyło sie też podczas jazdy - nigdy gdy samochód był zamknięty bądź zaryglowany od środka.

 

Co to może być ? od czego zacząć naprawy ? czy może wymienić cały ten moduł?

Opublikowano

Witam,

 

Jeśli nie chodzi ci wycieraczka to proponuje prosty test - otwórz samą szybę i zobacz czy bez wysiłku możesz obrócić ramię wycieraczki - jeśli tak to raczej problem jest z napędem (może silniczek - w serwisie straszliwie drogi , cos około 800PLN) , ale ja obstawiam, że pewnie nie będziesz mógł ręcznie obrócić ramienia....wtedy zastosuj sie do mojego powyższego posta....

Co do reszty to proponuje rozebrać osłone znajdującą się od wewnętrznej strony tylnej szyby, odkręcić wszystko i dokładnie wyczyścić i posprawdzać czy nie ma żadnego zwarcia i czy wszystkie taśmy przewodzące mają styki OK - będziesz miał troszke z tym dłubania....

 

Co do całego modułu to myśle , że taniej niż wymiana wsztkich części wyjdzie zakup całej , używanej tylnej szyby - ale to do sprawdzenia.

Myśle , że jak wszystko rozbierzesz i dokładnie przeczyścisz i zakonserwujesz to bedzie latać jak ta lala :D

 

pozdro,

 

pozdro,

michał

Opublikowano
... koledzy a może wiecie dlaczego u mnie oprócz tynej wycieraczki nie działa jeszcze:

- spryskiwacz

- uchylanie szyby przyciskiem pod zamkiem

 

uchylanie szyby dział ale tylko z kluczyka ( trzeci przycisk)

 

gdy robiłem testy, spryskiwacza czasami mi się włączył po kilku próbach poprzedzonych otwarciem i zamknięciem tylnej szyby, aby za chwilę znowu zmilknąć.

 

wycieraczka nie chodzi w ogóle - zauważłem też że po otwarciu i zamknięciu tylnej szyby - gdy włączam wycieraczkę słychać metaliczne puknięcie w tym tylnim module

 

Na domiar złego ostatnio zaczęła mi się uchylać sam szyba po otwarciu zamków w samochodzie - zdarzyło sie też podczas jazdy - nigdy gdy samochód był zamknięty bądź zaryglowany od środka.

 

Co to może być ? od czego zacząć naprawy ? czy może wymienić cały ten moduł?

 

Co do spryskiwacza - nie jestem pewny ale moze byc tak ze jak silnik nie obraca sie poprzez zatarta os wycieraczki przechodzaca przez szybe to odcina tez spryskiwacz wtedy - u mnie raz cos takiego zauwazylem .

 

Co do wycieraczki - to raczej zatarta os , zrob test jak pisze Michal .

 

Co do przycisku do otwierania szyby - mialem to samo, nie dzialal przycisk i szyba czasami sama otwierala sie, uszkodzony jest raczej ten przycisk na szybie, u mnie odpielem go - tam jest taka wtyczka 3 piny (jak zdejmiesz oslone plastik. od dolu szyby) - wypialem ja i przycisk oczywiscie mi wogole nie dziala, ale i szyba nie otwiera sie kiedy chce . Otwieranie szyby z pilota dziala nadal, a ten dziwiek to normalne - rygiel sie otwiera .

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzis w koncu doprowadzilem mechanizm wycieraczki do stanu idealnego ...instrukcja MichalaADM jest super, nic dodac nic ujac :) :cool2: . Robilem wszystko wedle jego instrukcji , wystukalem wycieraczke w mniej jak 20 minut :) . Robilem to sam, ubralem sie w puchowa kurtke i wypietym brzuchem przytrzymywalem sobie szybe :wink: , jak ktos ma odpowiednio rozwiniety miesien piwny to poradzi sobie nawet bez kurtki .

 

Os wyszla mi razem z mosiezna tulejka, pod ktora od rdzy az utworzyly mi sie na osi wzery . Przy skladaniu nasmarowalem wszystko zwyklym smarem LT-43 , oraz smarem silikonowym w sprayu, a mosiezna tulejke dalem w inne miejsce tak zeby nie obracala sie po tych wzerach (jak rozbierzecie to zabaczycie OCB) :mrgreen: .

 

Zeszlo mi sie w sumie z 1.5 godziny, efekt : na otwartej szybie wycieraczke mozna przesuwac opuszkiem palca, zas podaczas normalnej pracy wyraznie szybciej sie przesuwa .

 

Zaluje ze nie porobilem fotek :duh: . MichaleADM zrobisz z tego instrukcje do dzialu zrob to sam :) ?

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Problem występuje także w wielu hatchbackach. Sam walczyŁem ostatnio z oplem żony. Wydaje mi się, że problem tkwi w zużytym oringu który wpuszcza tam wodę.
Opublikowano
Mysle ze to nie kwestia zlego oringu, u mnie wyglada on na dobry, i wydaje sie ze scislo izoluje oske ...a jednak po kilku latach wilgoc robi swoje :oops: . Juz taka konstrukcja :oops: ze trzeba to co jakis czas przesmarowac.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odswiezam temat. Nadal sie borykam z ta wycieraczka. Same pioro chodzi luzno. Po otwarciu tylnej szyby i wcisnieciu srubokretem zamka silnik tak samo pracuje czyli z przerwami. Wczesniej go rozebralem i przeczyscilem. Zebatka plastikowa wydaje sie ok (zabki cale i duze), szczotki maja ok 6 milimetrow. Podejrzewam elektryke-sterownik. Pytanie: gdzie go szukac? Czy to ta plytka ktora jest przy silniczku ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.