Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymiana oleju w tylnym moście/dyfrze w BMW (w moim przypadku 525TDS)

Dotyczy: BMW E34

 

Po co wymieniamy olej w moście?

 

- jest to normalny płyn eksploatacyjny, którego żywotność to około 60-100kkm

- podlega wymianie tak samo jak płyn w skrzyni automatycznej, czy olej w silniku

- pracuje w różnych temperaturach - swoimi właściwościami musi zapewaniać idealne - odpowiednie! - tarcie elementów, tak aby się nie zuzyły w dużym stopniu podczas eksploatacji

- zużyty most - wyje i docelowo może ulec awarii - a chcemy zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia takich problemów.

 

Potrzebne rzeczy:

- kluczyk typu IMBUS (patrz zdjęcie korka)

- "strzykawkopompka" do bezkolizyjnego wtłaczania oleju do mostu

- wiaderko na zużyty olej

 

Czas potrzebny na wymiane: ~30m z przerwą na kawe/papierosa

Operacja nie jest skomplikowana, dostęp do mostu praktycznie idealny, raczej wymagany kanał, podnośnik. Poradzi sobie praktycznie każda osoba, która "potrafi trzymać klucz"

 

Jaki olej?

Tutaj każdy powinien UPEWNIĆ się jaki ma most oraz jakiego oleju potrzebuje.

Cytując MarinPioneer z forum

"Do zwykłego mostu lejesz olej o parametrach GL5 75W90 robi go każda chyba firma-ja mam VALVOLINE DURABLEND 75W90, do mostu ze szperą 75w140 produkuje go tylko CASTROL"

 

W moim przypadku skorzystałem z oleju właśnie VALVOLINE typ 75W-90 GL-5 olej w pełni syntetyczny. Koszt około 30 pln za litr.

 

a) nagrzewamy olej tak aby miał temp roboczą - wystarczy kilka km jazdy np. do mechanika lub na kanał

b) Stawiamy autko na idealnie płaskiej powierzchni! (tak aby autko było spoziomowane na równo (ma to wpływ na ilość oleju, jaką uda się wlać do mostu)

c) Podstawiamy wiaderko na zużyty olej. Odkręcamy DOLNY koreczek spustowy, wyciągamy go, zaczyna lecieć zużyty olej (w moim przypadku olej był dość klarowny, w miare czysty ale na pewno posiadał jakieś zanieczyszczenia, kolor słomkowy)

d) Czekamy kilka minut np. 10 aż cały olej ścieknie z mostu i zakręcamy porządnie korek spustowy dokładnie go czyszcząc ręczniczkiem, szmatką

e) Odkręcamy GÓRNY wlewowy korek. Nabieramy oleju do "strzykawkopompki" i wtłaczamy partie oleju. W zależności od wersji mostu i auta powinno wejść ~1.1 lub tak jak w moim przypadku 1.7l oleju.

f) przy końcówce (widzimy po ilości oleju) uwaga ponieważ most w pewnym momencie się przepełni i olej zacznie wyciekac. Jest to znak aby zakończyc wlewanie oleju.

g) zakręcamy korek wlewowy górny, sprawdzamy korki czy są dobrze dokręcone

KONIEC

 

Nie musze nikomu przypominać o zutylizowaniu zużytego oleju. Jeśli nie macie gdzie go wylać za "piwo" każdy prosty zakład przyjmie Wam taki olej i odda firmie, która zajmuje się utylizacją.

 

Słowa kluczowe:

dyfer, olej, dyferencjał, most, tylny most, tylni most, wymiana oleju, 75W-90, 80W-90, szpera, brak szpery, mała głowa, duża głowa.

 

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, pytania, lub chce rozwinąć ten opis; bardzo proszę. Mam nadzieję, że komuś opisik się przyda.

 

Wrażenia po wymianie praktycznie żadne. Most nie wył przed wymianą, nie wyje po wymianie. I oby tak zostało jak najdłużej!.

 

Zdjęcia:

 

http://images32.fotosik.pl/149/6c25a4d17ae56609m.jpg http://images31.fotosik.pl/150/a3a1423f19638963m.jpg http://images32.fotosik.pl/149/c7b4885209ce7620m.jpg http://images34.fotosik.pl/149/1c928919339485b2m.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

mam pytanie patrz pierwszy post , pierwszy myslnik

"- jest to normalny płyn eksploatacyjny, którego żywotność to około 60-100kkm " a jak robie dziennie 200km to musze go wymieniac nawet 2 razy dziennie? :roll:

a opis sie przyda napewno :dance:

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
mam pytanie patrz pierwszy post , pierwszy myslnik

"- jest to normalny płyn eksploatacyjny, którego żywotność to około 60-100kkm " a jak robie dziennie 200km to musze go wymieniac nawet 2 razy dziennie? :roll:

kkm-oznacza tysiąc,czyli 100kkm to 100tys.

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam tylko od siebie , że przeczytałem swojego czasu w "mądrej książce" o naprawie bmw e36 , że ten olej w moście trzeba zmieniać co 40 000km. Częściej niż w skrzyni manualnej <80 000km>

Jak ktoś ma tą książkę pod ręką to niech sprawdzi i mnie poprawi jeśli jest inaczej bo dość dawno to czytałem. Ale pamiętam na 100% , że o połowę częściej się zmienia niż w skrzyni.

Swoją drogą zdziwiło mnie to bo każdy mechanior w moim mieście twierdził , że tego oleju się wogóle nie wymienia!!!

A jak poszedłem do sklepu po ten olej to się na mnie dziwnie patrzyli jak mówiłem , że chce go wymienić.

Wymieniłem i przejechałem bez niespodzianek ponad 50 000km. Następny właściciel nadal śmiga bez problemów :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 5 lat później...
Opublikowano
Bardzo fajny opis czynności podczas wymiany oleju. Chciałem jedynie dodac ,że imbus potrzebny do odkręcenia korków ma wymiar 14mm. A olej jaki mi zalecili w Castrolu to Syntrax Longlife 75W-90. Moje autko to E34 TDS 1992r. Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.