Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Robili to na sztuke nie wiadomo co spaprali !!!Dragon tylko motor i program reszte niech zostawi . potem moze wydech ale jak bedzie chcial .
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no to poczatek masz . ja mialem wiecej roboty kiedys jakies wiele lat temu jak sie uczylem Bmw i bylo pelno tylko takich drani ale wyszkolili mnie na medal teraz jest prosto jak nie tak to inaczej mase wyjsc i czesci a kiedys . nic nie bylo wrzystko kradzione i z poprzebijanymi numerami wiec jak cos nie wiem to tylko dlatego ze albo nigdy nie malem w jakims aucie albo auto ma inne rozwiazania techniczne ( V) valki .PODEJDZ BARDZO PROFESJONALNIE NAJPIERW GRATY POTEM ZABAWA JAK SIE BOISZ DAM CI ZNAC GDZIE I JAK > JEZDZIC MASZ CZYM WIEC KWESTIA CZASU >
Opublikowano

dobrze to teraz tak:

 

powiedzmy ze chciałbym w przyszlosci wymienic silnik na ten 2.8,

skrzynia zostaje czy nie?

dyfer mam juz od M3 czyli nie muszę zmieniac...

najbardziej nurtuje mnie kwestja tego kompa - slyszalem ze 2.8 nie zawsze chodzi na tym od 323, a jak kompa bym wymienial od 328 to co z immobilizerem i sondą która jest za katalizatorem w 328?

(ja nie mam kata)

 

co tam jeszcze sie wymienia?

Opublikowano
sady masz dwie akie same wiazka ta sama czujniki wrzystkie to samo przeplywka ta sama skrzynia zostaje ta sama . inny motor i program w sterowniku a na kompie od 323 tez bedzie jezdzic ale nie tak jak na kompie od 2.8 . kompy sa te same tylko rorznia sie pogramem . wiec tak jak wczesniej napisalem :albo unitronic albo nowy komp od2.8 z ews i zamkami i kluczykami albo zmienia program w sterowniku w aso . kazdy pomysl jest ok i prosty kwestia ceny tylko . TO JEST PROSTE JAK DRUCIK > nawet mozesz zapakowac 3 litry albo3.2(HAMAN) tylko zmienisz mapy w sterowniku . bedzie chodzil 1 vanos a drugiego nie podlaczysz ale to juz troszke trudne . zostan przy 2.8 .(nie ma sady za katem )
Opublikowano
Na rysunku masz ale w opisie nie masz . NIE ma nic za katem za stara technologia . tylko w M cos wystepowalo a w 2,8 i 2.0 i 2.3 nic nie ma ten sam program tylko inne wartosci !!!
Opublikowano
Są dwa etapy docierania. Ogólnie to powinno trwać 10000km. Tak docierałeś? Bardzo łatwo można zniszczyć silnik właśnie w tym początkowym okresie. Wymieniałeś pierścienie i uszczelki, a szlify? Jeśli nie robiłeś prawdziwego remontu to taki pół-remont starcza właśnie na 10000km.

 

jakie szlify w m-52? Najlepiej zmienić silnik,sam tak zrobiłem!

Opublikowano
BeEmWu - Koszt jakies 4 tys (ale to z rolkami wiatrakiem, wiskozą, łożyskiem alternatora, paskami, pompą wody i nie pamiętam co tam jeszcze...)

 

 

Witas - bardzo konkretna wypowiedź - dziękuję

 

 

Maverick13 - Olej brałem butelkowany z Upromexu

za 3tyś. kupił byś m52b28 w super stanie, a to jest to samo--i tyle! :duh:

Opublikowano
Wymieniałeś pierścienie i uszczelki, a szlify? Jeśli nie robiłeś prawdziwego remontu to taki pół-remont starcza właśnie na 10000km.

 

u95 Kolego bzdury piszesz.

 

W M52 nie robi sie szlifu powierzchnia jest pokryta nikasilem (aluminiowy blok i warstwa ochronna na gładziach)

 

 

Dla mnie te normy to są zwykłe serwisowe bzdury, dlaczego ?. Zabezpieczają sie przed remontami aut na gwarancji itd. Dlaczego takie same silniki przy takiej samej jeździe od wymiany do wymiany nie biorą nic, a te drugie według norm 1 litr na 1000 km czyli od wymiany do wymiany 10 litrów :jawdrop: i to jest normalne ?.

 

Miałem wcześniej silnik co pił mi 1litr na 1000 km i to był złom totalny. Zrobiłem nim 40000 tys ostro mu wciskając (spisywał sie super) i sie nie rozsypał ale dymił. Po przed kupnem nowego myślałem ze to może uszczelniacze jak zaglądnęliśmy do niego to był totalny złom. Zdajecie sobie sprawę ile osadów zbiera sie jeżeli auto pali tyle oleju ?.

 

Dla mnie jego silnik po remoncie od wymiany do wymiany powinien spalić max 0.5 litra. Czyli przy pełnym stanie oleju powinien mu zjechać do połowy stanu na bagnecie.

 

Hyro tak na marginesie kupiłem za 2500 zl kompletny silniczek z 97 identyczny jak twój z kompem i splotowymi mapami. Chodzi rewelacyjnie na pełnym syntetyku z małym przebiegiem nie bierze w ogóle oleju. Każdy zachwyca sie tym jak pracuje. Dlatego nigdy nie będę pchał sie w remonty.

 

racja :modlitwa: ja też tak zrobiłem tylr że z m52b20 na m52b28 różnica diametralna !!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
...membrana w odsysaczu (gruszka) pod kolektorem ssacym(NAJBARDZIEJ POCIESZAJACE)...

 

Jeżeli chciałbym to znaleźć w jakimś sklepie lub na allegro to jak to fachowo nazwać bo nigdzie nie mogę tej nazwy przyczepić...

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

OK!

Wymieniłem silniczek na M52B28, przy okazji dowiedziałem się, co było przyczyną znikania oleju, okazało się, że jest to o czym na samym początku było pisane - membrana w odsysaczu "gruszka" się skończyła, silniczek za tem jest sprawny i mogę go dalej pchnąć.

 

Dzięki za różne podpowiedzi.

Opublikowano
Kolega Witas ma rację zużycie oleju 1l. na 1000km. to jest kicha nie ma się co pocieszać jeżdziłem kilkoma samochodami i w każdej instrukcji podawali jakieś kretyńskie normy
Opublikowano
goły silnik 2800zł z automata plus do tego koło dwumasowe uzywane 400zł, sprzęgło nowe sachs 580zł, komputer EWS i chip 400zł, listwa z wtryskami 150zł, wymiana 500zł czas około 2-3 dni.
Opublikowano
tak wszystko z allegro, tylko ze silnik trzeba bylo sprawdzic zanim podjeło się jakiekolwiek decyzje.
Opublikowano
miki1406 - chyba nie czytałeś wszystkich postów, winą brania oleju była "gruszka", silniczek chodzi bardzo dobrze...
Opublikowano

Mattis to jest ta "gruszka":

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img144.imageshack.us/img144/4058/gruszkaqj9.jpg

 

Dokłanie nie wiem jaka jest zasada działania tego, ale słyszałem że zadaniem tej gruszki jest odsysanie oleju, tylko nie wiem dokładnie z czego...

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
miki1406 - chyba nie czytałeś wszystkich postów, winą brania oleju była "gruszka", silniczek chodzi bardzo dobrze...

 

Czy możesz napisać jak zdiagnozować czy to rzeczywiście gruszka jest powodem ubywania oleju? Mam 528i niezagazowany, przejechałem 2000km od wymiany oleju i ubyło mi go ok 0.8 l. Nigdzie nie ma wycieków, czysto i sucho. Nie widać żadnych dymków z rury wydechowej ani przy zimnym silniku ani przy gorącym. Jedynie rura jest czarna od oleju, czyli olej się spala. Ale jak się tam dostaje? Przymierzam się już do wymiany uszczelniaczy, ale nie jestem pewien czy to one są powodem. Kto może coś doradzić?

Andrzej
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

sorki że tak późno odpisuję, najprościej jest zakupić nową gruszkę i pojeździć , napewno nie zaszkodzi... można też ją zdjąć i sprawdzić czy membrana jest pęknięta, tylko to jest pod kolektorem ssącym i trzeba mieć małe dłonie...

 

Wymieniłem tą gruszkę i od tamtego czasu skończyło się branie oleju...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.